Şimdi Ara

Araç Muayene Fren Kusuru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
15.597
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Geçtiğimiz günlerde muayeneye giren aracımız ne yazık ki ilk defa muayeneden kaldı. 2 adet ağır kusur yazıldı : Plaka ve fren. Plakaları bugün değiştirdik yenileriyle. Fren için buraya da sormak istedim nedir, ne yapılır diye.

    Ağır Kusur : Ön servis freni : Fren etkisi kabul edilebilir düzeyde değil (%30'dan daha büyük)

    1. Aks Sol:137,0 Sağ 223,0 Sapma %39

    böyle yazıyor muayene kağıdında. Şimdi ne yapmalıyız bu konu için ? Fikri veya deneyimi olanların cevaplarını bekliyorum.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araç Muayene Fren Kusuru: Arka Servis Freni Fren Etkisi Farkı

    Araç muayenesinde, arka servis freninin fren etkisi farkının kabul edilebilir düzeyde olmadığı durumlarda fren kusuru tespit edilebilir. Kabul edilebilir düzey, 30'dan daha küçük bir farktır.

    Arka Servis Freni Nedir?

    Arka servis freni, aracın arka tekerleklerine frenleme kuvveti uygulayan fren sistemidir. Arka tekerleklerde, aracın durmasını sağlayan fren balataları bulunur.

    Fren Etkisi Farkı Kabul Edilebilir Düzeyde Değilse Ne Olur?

    Arka servis freninin fren etkisi farkının kabul edilebilir düzeyde olmaması durumunda, araç muayenesinden geçemeyebilir. Bu, fren sisteminde bir sorun olduğunu gösterir ve aracın güvenli bir şekilde kullanılmasını engelleyebilir.

    El Freni Etkisi Farkı Kabul Edilebilir Düzeyde Değilse Ne Olur?

    El freninin etkisi farkının kabul edilebilir düzeyde olmaması (70'ten büyük), el fren sisteminde bir sorun olduğunu gösterir. Bu durumda da araç muayenesinden geçemeyebilir.

    Ön Servis Freni Nedir?

    Ön servis freni, aracın ön tekerleklerine frenleme kuvveti uygulayan fren sistemidir. Ön tekerleklerde de fren balataları bulunur ve aracın durmasını sağlar.

    Arka Servis Freni Aynı Aks Üzerindeki Tekerlek İçin Fren Değeri Farkı 30'dan Daha Büyükse Ne Olur?

    Arka servis freninin aynı aks üzerindeki tekerlekler için fren değeri farkı 30'dan büyükse, bu da fren sisteminde bir soruna işaret eder. Bu durumda da araç muayenesinden geçemeyebilir.

    Araç muayenesinde fren kusuru tespit edilmesi durumunda, sorunun en kısa sürede yetkili bir servis tarafından giderilmesi önemlidir. Fren sistemi, aracın güvenli bir şekilde kullanılması için hayati önem taşır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Balata diskler ne zaman değişti fren hidroliğiniz ne durumda bunlar önemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defiant82 -- 3 Mayıs 2019; 17:49:1 >
  • sanayide herhangi bir tamirciye gidin kağıdı gösterin balatalarınız iyi durumdaysa ayarı yapıp yollarlar yok balata disk kötüyse değişimini yapar geçersiniz vizeden
  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Aracı bakıma sokup öyle götürmüştük muayeneye. Ön balataların değişimine gerek olmadığını arka balataların ise değişmesi gerektiğini söyledi usta. Arkalar değişti sadece. Fren hidroliğini de kontrol etti heralde çünkü o konuda bir şey demedi. Yine disk konusu da konuşulmadı hiç.
  • serkan_2120 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Tek endişem bu işlemleri yaptıktan sonra yine aynı sorunla karşılaşır mıyız acaba diye. O istedikleri aralığı tutturamazsak muayene yanabilir ondan çekiniyorum.
  • Bilgisayarlı fren test yapan yerler var.Ölçtürün.
  • symbolcu S kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim. Yarın bi gideceğim sanayiye bakalım. Gelişmeleri yazarım buraya bilgi vermek amaçlı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    İlk araç muayenesi
    7 yıl önce açıldı
    ARAÇ MUAYENEDE KOLTUK SORUNU..!!
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bakımdan geçirilmiş dediğiniz bu haline kusur bulamayan adama usta diye tekrar gitmek biraz saçma olur.
    Sadece fren işiyle uğraşan başka bir tamirci bulun öncelikle.
  • Turkforce T kullanıcısına yanıt
    Haklısınız. Ben de biraz sinirlendim bu duruma. Sonuçta aracı tüm bakımları yapılsın diye götürüyoruz ama böyle şeyler çıkıyor işte. Sizin dediğiniz gibi yapmayı düşünüyorum.
  • Araç bakım deyince yanlış anlaşılıyor sanıyorum. Bir teste tâbi tutmadan, makinaya bağlamadan, ölçmeden frenlerin düzgün çalıştığına nasıl kanaat getirilebiliyor ki?
  • Geçen ay aracımı muayene yaptırdım. Muayene den önce ön freni teste soktum yüzde 40 sapma vardı. Tamirciye gittim. Sağ sol balatayı temizleyip yer değiştirdi. Muayene den önce yine teste soktum aynı yerde yüzde 6 sapma çıktı. Sonra muayene de de yüzde 12 gibi bir değerle geçti. Hem test, hem balata yer değişimi çözdü yani sorunumu. Balatayı yerinde tutan parça da biraz gevşekti.
  • Fren isinin sakasi yok hocam. muayenede tespit etmeleri sizin faydaniza
  • Bugün muayene kağıdıyla beraber sanayiye gittim. Ön diskler tornaya gitti, haliyle balatalar da yenilendi. Bu arada 2 de saplama kırıldı lastikleri sökerken... Sonrasında da frenciye gidip ölçüm yaptırdık. %39 dan %8 e düştü sapma oranı.
    İşçilik 150 TL ( Torna dahil )
    Balata + 2 saplama 120 TL
    fren ölçüm 30 TL .

    Muayene sonucunu da yazarım, bakalım orada kaç çıkacak sapma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bay baykuş -- 4 Mayıs 2019; 20:49:49 >
  • Ben tüvtürk'ün cihazlarına hiç güvenmiyorum. Egzozdan kaldığım için 2 hafta ara ile muayene tekrarına gittim. Muayene tekrarına gittiğinizde hem hafif hem de ağır kusurların tümü tekrar kontrol ediliyor.

    Öncekinde hafif kusur olan sisler, uzunlar, far açıları falan tekrar hafif çıktı ama sapma değerlerinin 2 hafta önceki sonuçlar ile uzaktan yakından alakası yoktu. 2 hafta içinde bu değerlerin bu kadar değişmesine imkan yok bence. Eminim aracı garaja çekin 1 hafta sonra yine götürün sonuçlar yine farklı çıkacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 4 Mayıs 2019; 21:45:26 >
  • Araç bugün muayeneye tekrar girdi ve geçti.
    Böyle bir problem yaşayanlara tavsiyem fren disklerini ve balatalarını kontrol ettirmeleridir. Konuya yazan herkese teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bay baykuş

    Bugün muayene kağıdıyla beraber sanayiye gittim. Ön diskler tornaya gitti, haliyle balatalar da yenilendi. Bu arada 2 de saplama kırıldı lastikleri sökerken... Sonrasında da frenciye gidip ölçüm yaptırdık. %39 dan %8 e düştü sapma oranı.
    İşçilik 150 TL ( Torna dahil )
    Balata + 2 saplama 120 TL
    fren ölçüm 30 TL .

    Muayene sonucunu da yazarım, bakalım orada kaç çıkacak sapma.

    neredeydi frenciniz hocam

  • Dogukan_3002 D kullanıcısına yanıt

    İzmir 2. Sanayi'de rastgele bir yerdi hocam. Daha doğrusu balataları takan ustanın gönderdiği bir yerdi. Yerini tam bilmiyorum.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.