Şimdi Ara

Araç rölantide ne kadar yakıt tüketir ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
79
Cevap
0
Favori
71.706
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aytacfx

    quote:

    Orijinalden alıntı: hacada

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.fatih_

    bende bir şey sormak istiyorum arkadaşlar, bir araç düz yolda sabit hızda gidiyor; ayağımızı gazdan çektik, (araç manuel vites) vitesi boşa alınca mı daha az yakar, yoksa araç vitesteyken mi daha az yakar?(gaza basmadan hareket ederken yani ama motor çalışıyor) geçen baya tartıştık bunu bi çözüme ulaşamadık arkadaşlarla, birde sizin fikrinizi sorayım dedim.


    valla benim araba 0 lt gösteriyor ayağımı gazdan çektiğimde.
    vw lar da öyle gösteriyor.bi arkadaşım yeni nesil motorların yakıtı kapadığını söylemişti ama anlamıyorum pek bilemiyorum...

    ve de aman kardeş sakın giderken vitesi boşa atmayın
    milleti yanlış bilgilendirmeyelim..acemisi var bilmeyeni var faciaya sebebp olcaz istemeden


    Arac hiz duserken = 0.0 evet. Fakat sadece ayagini debrajdan cekip o rolantiyi hiz icin kulanirken benim arac yaklasik olarak 32l/100km gösteriyor Vites = 1

    tabiki belli devrin üzerinde olmalı araç

    motor stop etmemek için yakıt gönderir




  • Forumda uzun uzun tartıştık bunu, hatta yabancı sitelerden ve forumlardan ayrıntılı açıklamalar da getirdim. Araç benzinli, manüel vites, viteste takılıyken ayağınızı gazdan çektiğinizde yol enerjisi motor frenine sebep olur ve:

    1. Araç yeni teknoloji çok noktadan enjeksiyonlu ise BENZİN TÜKETİMİ OLMAZ (0.0 l/100 km)
    2. Araç eski teknoloji karbüratörlü bir otomobil ise BENZİN TÜKETİMİ OLUR (çok az da olsa...)

    Bu hususta emin olun çok ayrıntılı ve değerli paylaşımların olduğu bir başlık var forumda. Yani 10-20 km'lik bir iniş aşağıda viteste indiğinizde aracınız yol enerjisi aldığı süre (motor freni kullandığınızda) enjeksiyonlu araç ise kesin olarak benzin sevk edilmez, karbüratörlü bir araç ise sistemin mekanik çalışma şekli nedeni ile az da olsa (rölantiden daha az) yakıt tüketir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.fatih_

    bende bir şey sormak istiyorum arkadaşlar, bir araç düz yolda sabit hızda gidiyor; ayağımızı gazdan çektik, (araç manuel vites) vitesi boşa alınca mı daha az yakar, yoksa araç vitesteyken mi daha az yakar?(gaza basmadan hareket ederken yani ama motor çalışıyor) geçen baya tartıştık bunu bi çözüme ulaşamadık arkadaşlarla, birde sizin fikrinizi sorayım dedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizza

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.fatih_

    bende bir şey sormak istiyorum arkadaşlar, bir araç düz yolda sabit hızda gidiyor; ayağımızı gazdan çektik, (araç manuel vites) vitesi boşa alınca mı daha az yakar, yoksa araç vitesteyken mi daha az yakar?(gaza basmadan hareket ederken yani ama motor çalışıyor) geçen baya tartıştık bunu bi çözüme ulaşamadık arkadaşlarla, birde sizin fikrinizi sorayım dedim.


    bildiğim kadarıyla dizellerde ayağını gazdan çektiğinde yakıt tüketimi 0 oluyor vitesteyken. benzinlilerde nasıl bilmiyorum. uzun yolda denemiştim bu şekilde yapınca yakıt tüketimini de sıfırlayınca hesaplamıyordu,gaza dokunuyordum 0.2 lt yazıyordu hemen.

    Alıntıları Göster
    Ortalama bir araçta ECU her yakıt enjeksiyon milisaniyesinde her silindire yaklaşık 0,001 ml kadar yakıt püskürtürür.

    Ortalama bir araçta sıcak motorda ve klima vb yükler kapalıyken rölanti enjeksiyon süresi 3ms civarındadır. Bu değer klimanın ve diğer yüklerin açılmasıyla 5ms civarına kadar çıkar.

    (enjeksiyon milisaniyesi)*(her milisaniyede her enjektörün püskürteceği yakıt miktarı)*(silindir sayısı)*(rölanti devri)*(60 dakika)=Litre cinsinde bir saat rölantide yakıt tüketimi

    Sıcak motor, boşta;
    3ms*0,001*4*850*60=0,612 LT

    Sıcak motor yükte veya soğuk motor;
    5ms*0,001*4*850*60=1,020 LT

    Aracınızın rölantideki enjeksiyon ms değerini öğrenirseniz kesin olarak ne kadar yakıt tükettiğini bu şekilde hesaplayabilirsiniz.

    Yukarıda cut-off yani yakıt kesme konusuna da değinilmiş. Rölanti devri üstünde gaz konumu sıfır ise yakıt enjeksiyonu durur.




  • Aha profesyonel cevap :)

    Hocam sizde kaynaklar vardır :)
    Onlara net üzerinden falan ulaşabilme imkanımız bir paylaşımınız var mı :)


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Ortalama bir araçta ECU her yakıt enjeksiyon milisaniyesinde her silindire yaklaşık 0,001 ml kadar yakıt püskürtürür.

    Ortalama bir araçta sıcak motorda ve klima vb yükler kapalıyken rölanti enjeksiyon süresi 3ms civarındadır. Bu değer klimanın ve diğer yüklerin açılmasıyla 5ms civarına kadar çıkar.

    (enjeksiyon milisaniyesi)*(her milisaniyede her enjektörün püskürteceği yakıt miktarı)*(silindir sayısı)*(rölanti devri)*(60 dakika)=Litre cinsinde bir saat rölantide yakıt tüketimi

    Sıcak motor, boşta;
    3ms*0,001*4*850*60=0,612 LT

    Sıcak motor yükte veya soğuk motor;
    5ms*0,001*4*850*60=1,020 LT

    Aracınızın rölantideki enjeksiyon ms değerini öğrenirseniz kesin olarak ne kadar yakıt tükettiğini bu şekilde hesaplayabilirsiniz.

    Yukarıda cut-off yani yakıt kesme konusuna da değinilmiş. Rölanti devri üstünde gaz konumu sıfır ise yakıt enjeksiyonu durur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ω Omega

    Aha profesyonel cevap :)

    Hocam sizde kaynaklar vardır :)
    Onlara net üzerinden falan ulaşabilme imkanımız bir paylaşımınız var mı :)


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Ortalama bir araçta ECU her yakıt enjeksiyon milisaniyesinde her silindire yaklaşık 0,001 ml kadar yakıt püskürtürür.

    Ortalama bir araçta sıcak motorda ve klima vb yükler kapalıyken rölanti enjeksiyon süresi 3ms civarındadır. Bu değer klimanın ve diğer yüklerin açılmasıyla 5ms civarına kadar çıkar.

    (enjeksiyon milisaniyesi)*(her milisaniyede her enjektörün püskürteceği yakıt miktarı)*(silindir sayısı)*(rölanti devri)*(60 dakika)=Litre cinsinde bir saat rölantide yakıt tüketimi

    Sıcak motor, boşta;
    3ms*0,001*4*850*60=0,612 LT

    Sıcak motor yükte veya soğuk motor;
    5ms*0,001*4*850*60=1,020 LT

    Aracınızın rölantideki enjeksiyon ms değerini öğrenirseniz kesin olarak ne kadar yakıt tükettiğini bu şekilde hesaplayabilirsiniz.

    Yukarıda cut-off yani yakıt kesme konusuna da değinilmiş. Rölanti devri üstünde gaz konumu sıfır ise yakıt enjeksiyonu durur.


    Alıntıları Göster
    KALBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA RÖLENTİ DEVRİNDE GAZ KELEBEĞİ KAPALI KONUMDA OLDUĞU İÇİN RÖLENTİ MEMESİNDEN BENZİN AKITILIR TABİ GAZ KELEBEĞİ KAPALI OLDUĞUNDAN HAVA YAKIT KARIŞIMI FAZLA BENZİN GEREKTİRİR BU NEDENLE KALBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA MOTOR RÖLENTİDE FAZLA BENZİN YAKAR
    ANCAK
    injection bulunan araçlarda vakum etkisine göre yakıt püskürtülür




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aagökhan

    KALBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA RÖLENTİ DEVRİNDE GAZ KELEBEĞİ KAPALI KONUMDA OLDUĞU İÇİN RÖLENTİ MEMESİNDEN BENZİN AKITILIR TABİ GAZ KELEBEĞİ KAPALI OLDUĞUNDAN HAVA YAKIT KARIŞIMI FAZLA BENZİN GEREKTİRİR BU NEDENLE KALBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA MOTOR RÖLENTİDE FAZLA BENZİN YAKAR
    ANCAK
    injection bulunan araçlarda vakum etkisine göre yakıt püskürtülür

    Alıntıları Göster
    cevap veren tüm arkadaşlara teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teamfodul

    cevap veren tüm arkadaşlara teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Yalnız arabanın uzun süre rölantide kalmasının motora zararlı olduğu yazılmıştı sanırım forumda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    Yalnız arabanın uzun süre rölantide kalmasının motora zararlı olduğu yazılmıştı sanırım forumda

    Alıntıları Göster
    motorun rölentisi belli bir değerdedir eğer bu değer aşşağıda olursa motor dengesiz çalışır ama yaklaşık 800-900 devirin motora bir zararı olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    Yalnız arabanın uzun süre rölantide kalmasının motora zararlı olduğu yazılmıştı sanırım forumda



    bi ara opel lerin uzun süre rolantide çalıştığında hararet yaptıklarını duymuştum ama mantıklı mı değil li bilmiyorum...
    doğru mu değil mi onu da bilmiyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Energetic


    quote:

    Orijinalden alıntı: m.fatih_

    bende bir şey sormak istiyorum arkadaşlar, bir araç düz yolda sabit hızda gidiyor; ayağımızı gazdan çektik, (araç manuel vites) vitesi boşa alınca mı daha az yakar, yoksa araç vitesteyken mi daha az yakar?(gaza basmadan hareket ederken yani ama motor çalışıyor) geçen baya tartıştık bunu bi çözüme ulaşamadık arkadaşlarla, birde sizin fikrinizi sorayım dedim.

    boşa atınca az yakma muhabbeti karbüratörlü araçlarda geçerli

    evet boşa atınca karbüratörlü araç az yakar

    ama enjeksiyonlu tüm araçlar cut-off özelliğine sahiptir

    gaz kesilince yakıt püskürtme kesilir


    dizel-benzin ayrımı yok benim bildiğim enjeksiyonlu tüm araçlarda durum böyle


    hah ben de aynen bunu demek istemiştim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Forumda uzun uzun tartıştık bunu, hatta yabancı sitelerden ve forumlardan ayrıntılı açıklamalar da getirdim. Araç benzinli, manüel vites, viteste takılıyken ayağınızı gazdan çektiğinizde yol enerjisi motor frenine sebep olur ve:

    1. Araç yeni teknoloji çok noktadan enjeksiyonlu ise BENZİN TÜKETİMİ OLMAZ (0.0 l/100 km)
    2. Araç eski teknoloji karbüratörlü bir otomobil ise BENZİN TÜKETİMİ OLUR (çok az da olsa...)

    Bu hususta emin olun çok ayrıntılı ve değerli paylaşımların olduğu bir başlık var forumda. Yani 10-20 km'lik bir iniş aşağıda viteste indiğinizde aracınız yol enerjisi aldığı süre (motor freni kullandığınızda) enjeksiyonlu araç ise kesin olarak benzin sevk edilmez, karbüratörlü bir araç ise sistemin mekanik çalışma şekli nedeni ile az da olsa (rölantiden daha az) yakıt tüketir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.fatih_

    bende bir şey sormak istiyorum arkadaşlar, bir araç düz yolda sabit hızda gidiyor; ayağımızı gazdan çektik, (araç manuel vites) vitesi boşa alınca mı daha az yakar, yoksa araç vitesteyken mi daha az yakar?(gaza basmadan hareket ederken yani ama motor çalışıyor) geçen baya tartıştık bunu bi çözüme ulaşamadık arkadaşlarla, birde sizin fikrinizi sorayım dedim.




    evt.
    sürekli iniş olan yolculuklarda,çoğu zaman yol bilgisayarındaki anlık tüketim 0 lt olduğu durumlarda,
    toplam menzil in sürekli arttığını görebilirsiniz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hacada

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Forumda uzun uzun tartıştık bunu, hatta yabancı sitelerden ve forumlardan ayrıntılı açıklamalar da getirdim. Araç benzinli, manüel vites, viteste takılıyken ayağınızı gazdan çektiğinizde yol enerjisi motor frenine sebep olur ve:

    1. Araç yeni teknoloji çok noktadan enjeksiyonlu ise BENZİN TÜKETİMİ OLMAZ (0.0 l/100 km)
    2. Araç eski teknoloji karbüratörlü bir otomobil ise BENZİN TÜKETİMİ OLUR (çok az da olsa...)

    Bu hususta emin olun çok ayrıntılı ve değerli paylaşımların olduğu bir başlık var forumda. Yani 10-20 km'lik bir iniş aşağıda viteste indiğinizde aracınız yol enerjisi aldığı süre (motor freni kullandığınızda) enjeksiyonlu araç ise kesin olarak benzin sevk edilmez, karbüratörlü bir araç ise sistemin mekanik çalışma şekli nedeni ile az da olsa (rölantiden daha az) yakıt tüketir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.fatih_

    bende bir şey sormak istiyorum arkadaşlar, bir araç düz yolda sabit hızda gidiyor; ayağımızı gazdan çektik, (araç manuel vites) vitesi boşa alınca mı daha az yakar, yoksa araç vitesteyken mi daha az yakar?(gaza basmadan hareket ederken yani ama motor çalışıyor) geçen baya tartıştık bunu bi çözüme ulaşamadık arkadaşlarla, birde sizin fikrinizi sorayım dedim.




    evt.
    sürekli iniş olan yolculuklarda,çoğu zaman yol bilgisayarındaki anlık tüketim 0 lt olduğu durumlarda,
    toplam menzil in sürekli arttığını görebilirsiniz...

    Alıntıları Göster
    Küçük motorlu dizel araçlar yaklaşık olarak bir kutu kola kadar (330ml), çoğu araçda yaklaşık yarım litre kadar.. Yeni araçların yol bilgisayarlarında araç durur vaziyetteyken ölçü birimi l/km'den l/h değerine geçiyor.. Araçların yol bilgisayarındanda görebilirsiniz rölantide ne yaktığını.. Klima net değiştiriyor bu değeri..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Küçük motorlu dizel araçlar yaklaşık olarak bir kutu kola kadar (330ml), çoğu araçda yaklaşık yarım litre kadar.. Yeni araçların yol bilgisayarlarında araç durur vaziyetteyken ölçü birimi l/km'den l/h değerine geçiyor.. Araçların yol bilgisayarındanda görebilirsiniz rölantide ne yaktığını.. Klima net değiştiriyor bu değeri..

    Alıntıları Göster
    Bu demek oluyorki saatte 2 TL civarı yakıyor rölantide.
    Dakikada 3.33 kuruş yapar bu da.
    1 saatlik bir ş.içi seyehatin 10dk'sı rölantide beklemekle geçiyor ise 33.3 kuruş gider. Kısacası devede tüy.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Bu demek oluyorki saatte 2 TL civarı yakıyor rölantide.
    Dakikada 3.33 kuruş yapar bu da.
    1 saatlik bir ş.içi seyehatin 10dk'sı rölantide beklemekle geçiyor ise 33.3 kuruş gider. Kısacası devede tüy.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar kusura bakmayın bu konuyu güncele taşıyorum 3 yıl aradan sonra

    mercedes 2521 kamyon rölantide ne kadar dizel yakıt harcar
    gazdayken ne kadar harcar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih Erdoğan

    arkadaşlar kusura bakmayın bu konuyu güncele taşıyorum 3 yıl aradan sonra

    mercedes 2521 kamyon rölantide ne kadar dizel yakıt harcar
    gazdayken ne kadar harcar

    Kamyon 100 kilometrede ne kadar yakar onu bilmek lazım önce. Travego 300 litre mazotla 1000 kilometre gidiyormuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hacada

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.fatih_

    bende bir şey sormak istiyorum arkadaşlar, bir araç düz yolda sabit hızda gidiyor; ayağımızı gazdan çektik, (araç manuel vites) vitesi boşa alınca mı daha az yakar, yoksa araç vitesteyken mi daha az yakar?(gaza basmadan hareket ederken yani ama motor çalışıyor) geçen baya tartıştık bunu bi çözüme ulaşamadık arkadaşlarla, birde sizin fikrinizi sorayım dedim.


    valla benim araba 0 lt gösteriyor ayağımı gazdan çektiğimde.
    vw lar da öyle gösteriyor.bi arkadaşım yeni nesil motorların yakıtı kapadığını söylemişti ama anlamıyorum pek bilemiyorum...

    ve de aman kardeş sakın giderken vitesi boşa atmayın
    milleti yanlış bilgilendirmeyelim..acemisi var bilmeyeni var faciaya sebebp olcaz istemeden

    2000 model sonrası araçlar viteste gaza basmadan giderken 0 litre tüketir. Yani tüketmez. Boşta ise aracı rölanti de tutmak için rölanti de tükettiği kadar tüketir.

    Viteste tüketmeme sebebi ise, basitce gaza basarken piston hareketiyle tekerleri döndürür, gaza basmazsan tekerin dönüşüyle pistonlar hareket eder ve yakit harcamadan motor çalışmaya devam eder.

    Viteste gaza basmadan gitmek hem daha güvenli hem de daha ekonomiktir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih Erdoğan

    arkadaşlar kusura bakmayın bu konuyu güncele taşıyorum 3 yıl aradan sonra

    mercedes 2521 kamyon rölantide ne kadar dizel yakıt harcar
    gazdayken ne kadar harcar

    Kamyon 100 kilometrede ne kadar yakar onu bilmek lazım önce. Travego 300 litre mazotla 1000 kilometre gidiyormuş.

    Bu hesaba göre 100 km gitmek için 30lt mazot harcıyor :(

    mercedes 2521 in tüketimi ne olur

    rölantisi ne olur acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih Erdoğan

    quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih Erdoğan

    arkadaşlar kusura bakmayın bu konuyu güncele taşıyorum 3 yıl aradan sonra

    mercedes 2521 kamyon rölantide ne kadar dizel yakıt harcar
    gazdayken ne kadar harcar

    Kamyon 100 kilometrede ne kadar yakar onu bilmek lazım önce. Travego 300 litre mazotla 1000 kilometre gidiyormuş.

    Bu hesaba göre 100 km gitmek için 30lt mazot harcıyor :(

    mercedes 2521 in tüketimi ne olur

    rölantisi ne olur acaba?

    Rölantide 5 litre civarı yakar heralde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih Erdoğan

    quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih Erdoğan

    arkadaşlar kusura bakmayın bu konuyu güncele taşıyorum 3 yıl aradan sonra

    mercedes 2521 kamyon rölantide ne kadar dizel yakıt harcar
    gazdayken ne kadar harcar

    Kamyon 100 kilometrede ne kadar yakar onu bilmek lazım önce. Travego 300 litre mazotla 1000 kilometre gidiyormuş.

    Bu hesaba göre 100 km gitmek için 30lt mazot harcıyor :(

    mercedes 2521 in tüketimi ne olur

    rölantisi ne olur acaba?

    Rölantide 5 litre civarı yakar heralde.

    Bizim 2009 model 2521 ford cargo rölantide 3.5-4l/h civarı yakıyor tam değer söyleyemiyorum otomobil kadar stabil göstermiyor arada kompresör falan devreye giriyor değiyor hafif yükte (PTO açık küçük su pompası çalışırken 4. viteste 5-5.5 l/h yakıyor) bence mercedes daha da az yakıyordur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbinbakım

    quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih Erdoğan

    quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih Erdoğan

    arkadaşlar kusura bakmayın bu konuyu güncele taşıyorum 3 yıl aradan sonra

    mercedes 2521 kamyon rölantide ne kadar dizel yakıt harcar
    gazdayken ne kadar harcar

    Kamyon 100 kilometrede ne kadar yakar onu bilmek lazım önce. Travego 300 litre mazotla 1000 kilometre gidiyormuş.

    Bu hesaba göre 100 km gitmek için 30lt mazot harcıyor :(

    mercedes 2521 in tüketimi ne olur

    rölantisi ne olur acaba?

    Rölantide 5 litre civarı yakar heralde.

    Bizim 2009 model 2521 ford cargo rölantide 3.5-4l/h civarı yakıyor tam değer söyleyemiyorum otomobil kadar stabil göstermiyor arada kompresör falan devreye giriyor değiyor hafif yükte (PTO açık küçük su pompası çalışırken 4. viteste 5-5.5 l/h yakıyor) bence mercedes daha da az yakıyordur

    Alıntıları Göster
    5 dakikada 1km gitmiş kadar yakar.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.