Şimdi Ara

araca boya koruması yaptırmak parlaklıgı azaltırmı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
22.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sıfır arabaya boya koruma- pasta cila vs. uygulanır mı ya? yazık günah zaten arabanın boyası daha taze parlak iken gidip o güzelim boyayı kazıttırıyorsunuz gereksiz yere. hee 2-3 yıl geçer arabada artık çizikler oluşmaya başlar o zaman tabi uygulanır çizikleri kapatıp, parlaklığı arttırmak için
  • sanayideki allahın boyacısına 50-60 milyon verirsen cila atar,
    300-500 milyon verdiğinde de aynı malzeme nin adı "boya koruma" olur.

    20-30 liraya carrefour dan falan turtlewax ya da ziebart cilası alın bir pazar günü arabanın başında takılın işte..
  • Helal arkadaşım ben de anlatıyorum ama bunlar anlamıyolar

    quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    sanayideki allahın boyacısına 50-60 milyon verirsen cila atar,
    300-500 milyon verdiğinde de aynı malzeme nin adı "boya koruma" olur.

    20-30 liraya carrefour dan falan turtlewax ya da ziebart cilası alın bir pazar günü arabanın başında takılın işte..
  • hepsiburada.com da sonax ın pasta ve sprey hızlı cilası var. ikisi en fazla 20-30 liraya alırsınız. bir pazar da arabaya sürersiniz olur biter. 300-500 lira vermek de noluyor anlamadım
  • sen anlatır geçersin yahu.. isteyen kazık yer isteyen kendi bildiğini okur.. boşver
  • Pasta denilen şey, çok çok ince zımparadır. Resmen arabanızı zımparalattırıyorsunuz, kağıt zımpara yerine, macun kıvamında zımpara ile, mecbur kalmadıkça kesinlikle yaptırılmamalıdır.

    Ayda bir defa, kaliteli bir CİLA markası ile, arabayı kendim cilalarım.

    Haftada 1 defa, teflon içeren kaliteli cilalı oto şampuanı ile yıkarım.

    Olay bitti, boya koruması tamam.
  • tesekkurler cewapların ıcın,cok faydalı oldu benım ıcın sagol.
    quote:

    Orjinalden alıntı: quiet_dead

    hayır tam tersine boyanın parlaklığını arttırıyor

    pasta cila işinin uzun ömürlüsü oluyor bu boya koruma

    cila 2 ay gidiyorsa boya koruma 1 sene gidiyor

    ayrıca pasta ciladan daha sağlıklı bir yöntem pasta cila boyanın ömrünü kısaltıyor boya koruma ömrünü uzatıyor

    araca sürekli pasta işlemi uygulanırsa boyanın koruyucu katmanı git gide inceliyor ve boyanın koruyucu katmanı inceldiği için boya çok daha çabuk soluyor

    umarım yeterince açıklayıcı olmuştur başka sormak istediğiniz noktalar varsa sorabilirsiniz zevkle cevaplarım





  • quote:

    Orjinalden alıntı: M. Reha

    Pasta denilen şey, çok çok ince zımparadır. Resmen arabanızı zımparalattırıyorsunuz, kağıt zımpara yerine, macun kıvamında zımpara ile, mecbur kalmadıkça kesinlikle yaptırılmamalıdır.

    Ayda bir defa, kaliteli bir CİLA markası ile, arabayı kendim cilalarım.

    Haftada 1 defa, teflon içeren kaliteli cilalı oto şampuanı ile yıkarım.

    Olay bitti, boya koruması tamam.

    +1905

    pasta ancak eski ve çok çizik boyalı araçlara,o da ancak 1-2 kere yapılır ki verimli olsun..
  • Ben yaza girerken ve yazdan çıkarken yılda 2 kez cilalarım aracımı. Sonaxın kaliteli teflon içerikli cilaları var yılda iki kez kendinizin yapacağı işleme vereceğiniz tutar 50 TLyi geçmez.
  • Bende iki hafta önce ziebart boya koruma yaptırdım uygulamayı yapacak arkadaşa sordum çizikleri kapatabilirmiyiz diye ve aracın üstündeki birkaç çiziği gösterdim kapatırız kapatmasına ama boyanın verniği gider dedi ve tavsiye etmedi bende çizikleri yaptırmaktan vazgeçtim birde herkesin bildiği her aracın üzerinde oluşan güneş altında belli olan ince kılcal çizikler vardır onlar kapanırmı diye sorduğumda kapanır ama yine biraz verniği incelir diye cevap aldım neticede yaptırdım kılcal çizikler yok olmadı ama yinede memnun kaldım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fastdriver. -- 6 Haziran 2009; 19:58:38 >
  • peki ben bişe soracam boya koruma bence yaptırılması gerekn bişe peki boya koruma yaptırdıktan sonra arabayı mesela iyice bi temizletip baya kapsamlı temizlik yaptıktan sonra dahada parlasın diye boya korumanın üstüne pasta cila yapılır mı mantıklı mıdır bu
  • Pasta cila'da sanırım sonundaki cila kelimesi sizi yanıltıyor. Pasta bir nevi zımparanın kremleştirilmiş hali. Cila ise pastadan sonra yapılan uygulama. Kısaca sorunuzda cilanın üstüne pasta yapıp cilayı tekrar boyanın üstünden sökelim daha sonra yeniden bir cila atalım demek gibi bir şey oluyor. Pastadan mümkün olduğunca uzak tutun aracınızı. Aşırı yıpranmış boyalı yüzeylere uygulanıp boyanın eski parlaklığını sağlamak amaçlı bir işlev. Çizikler için çiziğin derinliğine ve pastanın türüne göre lokal olarak kullanmakta bir sakınca yok.

    quote:

    Orjinalden alıntı: D@@RK

    peki ben bişe soracam boya koruma bence yaptırılması gerekn bişe peki boya koruma yaptırdıktan sonra arabayı mesela iyice bi temizletip baya kapsamlı temizlik yaptıktan sonra dahada parlasın diye boya korumanın üstüne pasta cila yapılır mı mantıklı mıdır bu




  • quote:

    Orjinalden alıntı: proteo

    Pasta cila'da sanırım sonundaki cila kelimesi sizi yanıltıyor. Pasta bir nevi zımparanın kremleştirilmiş hali. Cila ise pastadan sonra yapılan uygulama. Kısaca sorunuzda cilanın üstüne pasta yapıp cilayı tekrar boyanın üstünden sökelim daha sonra yeniden bir cila atalım demek gibi bir şey oluyor. Pastadan mümkün olduğunca uzak tutun aracınızı. Aşırı yıpranmış boyalı yüzeylere uygulanıp boyanın eski parlaklığını sağlamak amaçlı bir işlev. Çizikler için çiziğin derinliğine ve pastanın türüne göre lokal olarak kullanmakta bir sakınca yok.

    quote:

    Orjinalden alıntı: D@@RK

    peki ben bişe soracam boya koruma bence yaptırılması gerekn bişe peki boya koruma yaptırdıktan sonra arabayı mesela iyice bi temizletip baya kapsamlı temizlik yaptıktan sonra dahada parlasın diye boya korumanın üstüne pasta cila yapılır mı mantıklı mıdır bu




    tşk ederim verdiğiniz bilgiler için henüz arabam yok ama olunca bu söylediklerinizi dikkate alıcam




  • bu pasta cila işini sık aralıklarla yapmak sakıncalı bunu artık herkes biliyordur.
    benim aracın boyası biraz mat gibime geliyor.pasta cilayı bir kereye mahsus yapsam
    uygun olur mu.hem üzerindeki ince çiziklerde gider hem de biraz parlar diye düşünüyorum.
    ayrıca boya üzerinde sudaki kireç lekeleri de çıkmıyor ne kadar silsemde.yakından bakınca
    izler görünüyor.pasta cila bu sıkıntılara çözüm olur mu acaba..
  • Soru: Yoğun iş temposu sırasında araç içerisinde birşeyler yiyip içiyoruz. Tabii, arada bir koltuklara bir şeyler dökülüyor. Leke bırakmadan en iyi temizleme şekli nedir?

    Cevap: Öncelikle ilk müdahale için aracınızda bol miktarda kağıt mendil veya havlu bulundurmanızı öneririz. Dökülen sıvıyı bol kağıtla emdirerek alınız. Kağıda sıvı gelmeyene kadar bu işleme devam ediniz. Lekelenen yeri kesinlikle ovuşturmayınız, çünkü kalıcı lekeler bırakabilir. Eğer dökülen yerde iz hâlâ belirgin ise döşeme leke çıkarıcı bir madde ile temizleyiniz.

    Soru: Yolda gelen bir taş ön camımda ufak bir çatlağa neden oldu. Büyümesini nasıl önleyebilirim?

    Cevap: Bu çatlağı veya göz şeklindeki deliği dolduracak sistemimiz mevcuttur. Deneyimli elemanlarımız bu çatlak veya delikleri özel madde ile doldurarak büyümesini önleyebilir, eğer müdahalede geç kalınmamış ise hemen hemen görünmez duruma getirebilirler.


    Soru: Yeni bir otomobil almak üzereyim, satıcı, araç pasa karşı korumalıdır, başka bir korumaya gerek yoktur diyor. Bu doğru mu?

    Cevap: Aracınızın teknik el kitabını okumanızı öneririz. Bu kitapta da göreceğiniz üzere otomobil üreticileri çevre kirliliklerinin, atmosferden gelen atıkların, çamur, tuz vs.'nin yol açtığı paslanmaları garanti kapsamı dışı bırakmışlardır ve aracınızın altını periyodik bir şekilde yıkatmanızı önerirler. Paslanmamış aracın ikinci el değeri her zaman daha yüksektir.

    Soru: Bazı cam filmleri zamanla morumsu veya pembemsi bir renk alıyor, neden?

    Cevap: Bu tip filmler polyesterden üretilmiş olup sonradan boyanmıştır. U.V. ışınları bunlarda kullanılmış olan boyaları etkileyip rengini değiştirir. Renkli film yaptırmayı düşünüyorsanız, katlarının arasında alüminyum, titanyum, veya paslanmaz çelik olan yüksek kaliteli filmleri seçmenizi öneririz. Bir miktar fiyat farkı ödersiniz ancak sonradan karşılaşacağınız büyük sıkıntılardan kurtulursunuz. OTO KUAFÖRÜ 'ın sunduğu metalize edilmiş filmlerde ayrıca çizilmeye dayanıklı bir dış tabaka da mevcuttur.


    Soru: Yeni aldığım otonun boyası vernikli denilen bir cins. Yani cila yaptırmama gerek yok mu?

    Cevap: Artık hemen hemen bütün otomobil üreticileri bu tip boya sistemi kullanıyor. Yani otomobil fabrikada boyanırken astar üzerine renkli boya tabakası, onun da üzerine şeffaf "vernik" katı uygulanıyor. Bu sistemde vernik tabakası boyanın güneşten oksitlenip çözülmesine engel olur. Ancak sonuçta kendisi de renksiz bir boya olduğundan asit yağmurundan, ağaç reçinelerinden, kuş pisliğinden sert deterjan ve sulardan etkilenir. Bizim tavsiyemiz boyanızın üzerine, gerçekten koruyucu özellikleri olan bir boya koruma ürünü uygulatarak bu etkenlerden de korumanızdır.


    Soru: Kuş pislikleri otomobilimin boyasında lekeler oluşturdu, nasıl düzeltebilirim?

    Cevap: Maalesef, kuşlar ne kadar sevimli yaratıklarsa pislikleri de o kadar tahrip edicidir. En çok da otomobillerin boyasına zarar verirler. Ph, yani asitlik-alkalilik derecesi bakımından, değişik kuşların pislikleri değişiklik gösterir. Bazı kuşların pislikleri alkali iken diğerlerininki asitlidir. Her iki durumda da kuş pisliği, özellikle kızgın güneş ışınları altında, çok hızlı bir reaksiyon yaratarak önce boyanın en üst tabakası olan vernik tabakasını tahrip eder, daha sonra da renkli tabakayı parçalar. Bu durum yaz aylarında bir gün gibi kısa bir süre içinde dahi oluşabilir. Hele, siz tatil veya başka nedenlerle evden uzak iseniz ve arabanızı da kuş pisliklerine maruz kalan bir yere bıraktıysanız, tatil dönüşü hiç de hoş olmayan sürprizlerle karşılaşmanız kaçınılmaz olacaktır.

    Otomobilinizi ilk yıkamaya götürdüğünüzde kuş pislikleri temizlendiğinde, altlarındaki boyanın eriyip çatladığını ve düzelmeyecek şekilde tahrip olduğunu göreceksiniz. Bu noktadan sonra yapılabilecek tek şey otomobilin o panelinin tekrar boyanmasıdır. Bu yapılmazsa boyadaki çatlamanın derinliğine bağlı olarak bir süre sonra o bölgedeki boya dökülmeye başlayabilir, hâlâ müdahale edilmezse kaportada paslanma başlayabilir.

    Ne Yapmalı?

    Otomobil mümkünse her zaman kuş pisliği tehlikesi olmayan yerlere park edilmeli. Uzun süreli park etme gerektiğinde kuş pisliği tehlikesine karşı, bir kılıfla korunmalı.


    Soru: Aracımı park ettiğim yerde ağaçlardan birşeyler damlamış. Yıkamacı bunları çıkaramadı. Nasıl temizlerim?

    Cevap: Doğadan gelen başka bir darbe daha. Cadde ve sokaklarımızın süsü, kentlerimizin akciğerleri ağaçlar, özellikle ilkbahar ve sonbahar aylarında özsu ve reçine şeklinde sıvı boşaltımı yaparlar. Bu maddeler otomobilin boyasının üzerine yapışır, güneşli havalarda da ısı ile daha da aktif duruma girerek boyanın yüzeyinde küçük delikler açar. Normal yıkama ile çıkmayan bu atıklar genelde alkol (kolonya, tuvalet ispirtosu vs.) ile temizlenebilir. Temizlendikleri zaman ise geride tahrip olmuş bir boya yüzeyi bırakırlar. Bozulan bu boya yüzeyini, yeniden boyamanın dışında, düzeltme olasılığı yoktur.
    Böyle bir durumla karşılaşmamak için ilk önlem, aracınızı ağaç altına park etmemektir. Oto kılıfı kullanmak bir başka çözümdür ancak her gün kılıfın takılıp çıkarılması çok sıkıntılı bir iştir ve bir süre sonra kullanmaktan vazgeçilir. Ağaç altına mecburen park edildiğinde bu sorunla karşılaşılırsa bu reçine ve özsuları derhal temizlenmelidir.


    Soru: Yaz aylarını güneyde geçiriyorum, arabamı seyrek olarak yıkattığım halde, üzerinde su lekeleri oluşuyor. Bunu nasıl engellerim.

    Cevap: Otomobili yıkadığımız suyun sertlik durumu çok önemlidir. Sert sular (kuyu suları gibi) içinde yüksek oranda kireç bulunan sulardır ve otomobil yıkamaya uygun değildir. Özellikle sıcak havalarda, hele kızgın güneş altında kireçli su ile yıkanan otomobilin üzerindeki su damlaları çok hızlı buharlaşır ve damlaların etrafında kireç kalıntıları bırakır. Yeni stop edilmiş otomobillerin hemen yıkanmaya başlaması durumunda da, motorun sıcaklığı ile fazlaca ısınmış motor kaputu üzerinde bazen bu sorun oluşabilir. Maalesef bu kireç kalıntılarını temizlemek oldukça zordur. Birçok durumda, bilinçsizce yapılan temizleme işlemi otomobilin boyasının, metal ve plastik kısımlarının cam çıtaları ve hatta camlarının çizilmesi ile sonuçlanabilir.

    Böyle bir durumun meydana gelmesini engellemek için şunlara dikkat edilmelidir:

    - Otomobilin yıkanacağı suyun kireçsiz olmasına dikkat edilmelidir, araç özellikle kuyu suları ile yıkanmamalıdır.

    - Yıkamaya başlamadan önce kaputun sıcak olmamasına dikkat edilmeli, olmazsa kaputa uzunca bir süre akar su tutularak soğutulması sağlanmalıdır.

    - Suyun kireçli olması kaçınılmazsa havanın daha serin olduğu sabah erken ya da akşam geç saatlerde yıkanmalıdır.

    - Araç güneş altında kesinlikle yıkanmamalıdır.

    - Yurdumuzun batı ve güney bölgelerinde bulunan "araç duşları"na suyun kireçsiz olduğundan emin olmadan itibar edilmemelidir.

    Otomobilin üzerinde su lekeleri oluşmuşsa otomobili serin bir havada ve gölge bir yerde önce bol su ile ıslattıktan sonra bu lekelerin üzerine sirkeli bez koyarak kirecin çözülmesi sağlanmalı, ancak bunu yaparken 4-5 dakikada bir su ile yıkayarak sirkenin boyaya ve plastik kısımlara zarar vermesi önlenmelidir. Lekeler çıkmamışsa işlem tekrarlanmalıdır.


    Soru: Geçenlerde kısa bir yağmur yağdı ve geçti. Hafta sonu arabamı yıkattığımda boyanın üzerinde su damlası izlerinin kaldığını ve çıkmadığını gördüm. Bunu nasıl giderebilirim?

    Cevap: Bu sorunla maalesef birçok otomobil sahibi karşılaşmaktadır. Boyanın üzerindeki bu izler "Asit Yağmuru" izleridir. Asit yağmuru, başta, kükürt giderme sistemi olmayan linyit kullanan elektrik santralleri olmak üzere çeşitli endüstriyel tesislerden ve evlerde yakılan kömür sobalarından atmosfere salıverilen kükürt dioksit gazının havadaki nemle birleşerek sülfürik asit oluşturması sonucu meydana gelmekte, yağan yağmurlarla da bu asit yeryüzüne inmektedir. Yaşadığımız bölgede bu tür elektrik santralinin bulunmaması da buna bir engel oluşturmamakta, yüzlerce kilometre uzaktaki linyit santrallerinden (örneğin Bulgaristan'dan veya Soma, Yatağan gibi kendi termik santrallerimizden) yükselen bu gazlar atmosferin yüksek seviyelerine çıkmakta, cephe sistemlerinin yarattığı rüzgarlarla bulunduğumuz bölgelere taşınmaktadır.

    İşte bu asit yağmurları otomobilinin üzerine yağdığında boya yüzeyinde hem yaygın olarak aşınma ve yıpranma yaratmakta, hem de yağmur sonunda yüzeyde kalan damlaların altında derinlemesine bir aşınma yaratmaktadırlar. Bu boya yüzeyine bir büyüteçle bakıldığında su damlalarının altında kalan yerlerde vernik tabakasının aşınmış ve çevresine göre incelerek çukurlaşmış olduğu görülür.

    Bu durumdaki araç bir servise veya boyacıya götürüldüğünde, boyaya pasta yapılması önerilecektir. Bu da, çukurlaşmış bölgenin çevresinin de aşındırıcı pasta maddesi ile çukurcukların seviyesine indirilmesi, yani boyanın vernik tabakasının büyük oranda inceltilmesi anlamına gelmektedir.

    Bu tür boya hasarlarında OTO KUAFÖRÜ istasyonlarında boya yüzeyine aşındırıcılık seviyesi çok düşük maddeler uygulanmakta, bu şekilde asit yağmuru izlerinin sınırındaki keskin hatlar büyük oranda yuvarlatılarak izlerin göze batması engellenmektedir. Bu izlerin tümüyle giderilmesi için maalesef boyanın inceltilmesi gerektiğinden OTO KUAFÖRÜ istasyonlarında bundan kaçınılmaktadır.


    Soru: Otomobilimde açık renk deri döşeme var, ön yolcu koltuğunun sırt dayanan bölgesinin siyahlandığını gördüm. Bu çıkar mı?

    Cevap: İşte deri döşemeli otomobil kullanan kişilerin dikkat etmesi gereken önemli bir konu:

    Deri giysiler ıslandığında deri koltuklara ve diğer deri döşemelere kendi boyalarını transfer ederler!

    Aynı problemin bir başka versiyonu:

    Jean kumaşlarının da birçoğu ıslandığında deri koltukları ve diğer deri döşemeleri boyarlar!

    Böyle bir olayla karşılaşmamak için ıslak veya nemli jean giysilerle veya deri giysilerle otomobilinize binmeyiniz veya gerekli önlemleri alınız.
    Deri döşemelerin yağmurlu havalarda ıslak giysilerden korunması gereklidir.

    Yine de dalgınlıkla böyle bir boya transferi olayı ile karşılaşırsanız vakit geçirmeden ıslak ve yumuşak bir bezi, tuvalet sabunu ile çok hafif şekilde sabunlayarak, ovalamadan ve bastırmadan bu boyaları silmeye çalışın. Başarılı olduğunuzu görürseniz bezin temiz yerleri ile işleme devam edin. İşlem bittiğinde sadece ıslak ve yumuşak bir bezle sabunlu yüzeyi durulayın, sonra kurulayın. Deri yüzeylere kesinlikle bastırmayın ve ovalamayın.


    Soru: Arabamı korumak için kapalı otoparkta tutuyorum. Kışın bir haftalık tatilden döndüğümde bagajın üzerinde bembeyaz akıntı lekeleri ile karşılaştım. Tavanda duvar kenarından geçen kalorifer borularından su sızmış. Hiçbir şekilde çıkmıyor, otopark yıkayıcısı da temizleyeceğim diye boyayı feci şekilde çizmiş.

    Cevap: Maalesef bu birçok müşterimizin başına gelen bir durum. Nedeni ise kalorifer sistemlerinin içinde bulunan ve çeşitli kimyasallar içeren suların aynı zamanda eriyik halinde kireç de içermeleri. Bu sular boruların ek yerlerinden sızdığında araçların üzerinde profesyonel olmayan yöntemlerle boyaya zarar vermeden çıkarılması imkânsız lekeler meydana getiriyorlar.

    ALINTI.




  • Bu son yazılanları ya otokuaförü ya da ziebart birbirinden araklamış
  • Ben geçen gün Turtle Wax Scratch & Swirl Remover ve Turtle Wax ICE sentetik cila aldım. Scratch & Swirl'ı aracın her tarafına mı uygulayım yoksa sadece çizik olan yerlere mi? ayrıca üzerinde plastiklere sürmeyin diyor, pekii bunu farlara sürsem bi zararı olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muss@ -- 7 Haziran 2009; 2:11:01 >
  • Çizik Giderme ya da Pasta İşlemi Nedir?

    Metalik boyanın anlamı boyanın üzerinde vernik olmasıdır, yani aracınızın rengini veren boya tabakasının üzerinde ayrıca bir vernik tabakası vardır. Opak boyada ise vernik boyanın içine yedirilmiştir parlaklığını buradan alır.

    Evinizin parkeleri, mobilyaları çizildiğinde nasıl sistre yaptırıyorsunuz ve çizikler yok oluyorsa pasta işleminde de etki budur. Hepinizin bildiği gibi bu işlem sırasında parkenizin üstünden bir katman alınır ve siz her yeri toz içerisinde bulursunuz. Pasta sırasında da aynı işlem aracınızda olur, fakat su ile yapıldığından ortalık tozlanmaz su ile akıp gider. Kuru yapılabilen bir işlem olsaydı verniğinizin ortada toz gibi uçtuğunu görebilirdiniz.

    Metalik boyada bu işlem sırasında, aracınızın boyası polisaj makinesinin ağzındaki beze çıkmaz, çünkü üzerindeki şeffaf vernik tabakasını inceltirsiniz ve boya katmanına ulaşmadan işlem biter. Fakat verniğiniz incelmiş olur. Kılcal çizikler boyanızın değil verniğinizin üzerinde olurlar. Yanlış olan nokta, boyaya bir şey olmuyor diye sürekli yaptırılmasıdır, çünkü verniğiniz aracınızın boyasının ayrılmaz bir parçasıdır.

    Genelde Eski Reno 9 lar ve Tempralar üzerinde görmeye alışkın olduğumuz güneş yanığı olmuş, boyanın solması işte bu vernik tabakasının zamanla incelmesi ve bir süre sonra tamamen yok olmasıdır.

    Boyanızın parlaklığını vernik tabakası verir, eğer aracınıza her ufak çizikte pasta uygulatırsanız bir süre sonra gerçek boyanıza kadar verniği aldırırsınız ve geri dönüşü sadece tekrar aracın boyanmasıdır. Opak renklerde ise boyanızın çıktığını direk görürsünüz çünkü üzerinde vernik tabakası yoktur.



    Araçtaki Çiziklere İlişkin:

    Aracınızın üzerinde bulunan çizik eğer tırnağınıza takılacak kadar derinse hiç uğraşmayın çaresi pasta değildir. Düşünün bir çizik nasıl yok olur? Çiziğin yok olması demek çiziğin çevresinin çizik ile aynı seviyeye gelmesi demektir. Çünkü siz pasta işlemi sırasında çiziği doldurmuyorsunuz, çiziğin çevresini çiziğin derinliği ile eşitliyorsunuz. Eğer çizik tüm boya ve vernik tabakanızı yok edecek kadar derinse ve altında aracın astarını veya sacını görüyorsanız bu çiziğin çevresini astara kadar kazıyarak çiziği yok edebilirsiniz.


    Cila ve Boya Koruma Arasında ki Fark:

    Cilalama işlemi bir nevi boya korumadır, fakat boya koruma için kullanılan malzemeden daha niteliksiz bir malzemedir. Cilalama işleminden sonra aracınız parlar fakat bu parlama en iyi koşullarda en fazla 1 ay olur. Cila aracın üzerinde fazla tutunamaz yıkama ve güneşin etkisi ile akar gider. Boya koruma ise araç üzerine daha çok yapışır ve kalitesine ve bakımına göre 1 yıla kadar dayanır.

    Cila ya da boya koruma hiç bir şekilde aracınızın boyasına zarar vermez, pasta gibi boya üzerindeki katmanın alınması değil tam tersi boya üzerine katman ilave edilmesidir.





    Cila ve Boya Korumanın Tarafınızdan Yapılması:

    Birçok arkadaşın söylediği kendiniz yapın o kadar para vermeyin ise yanlıştır. Birincisi bu işlemler düzgün uygulama yapılan bir yerde özel aletler ile yapılır siz asla elinizle bu işlemi yapamazsınız, homojen olarak boyanıza yediremezsiniz, çok güzel yaptığını iddia eden arkadaşlar cilanızı kendiniz yaptığınızda, aracınızı güneşin altına çekin ve boyanızın üzerindeki dalgalı gölgeleri izleyin.



    Kuş Pisliği İle İlgili Olarak:

    Kuş pisliği boya koruma olan bir arabada size sadece zaman kazandırır, asla sürekli bir koruma sağlamaz. Koruma olmayan bir arabada kuşun cinsine bağlı olarak boyaya zarar verme süresi 6 saat–2 gün iken koruma olan bir arabada bu süre 2 gün–5 gündür. Görür görmez üşenmeyin temizleyin. Önce pisliğin üzerine su döküp bir süre bekleyin, daha sonra bastırmadan dairesel hareketler ile biraz silin ve tekrar su dökün biraz daha silin çıkana kadar bu işleme böyle devam edin, asla fazla bastırmayın veya pisliği yaymayın. Acele ederseniz pislik çıkar çizik kalır.



    Aracın Yıkanması:

    Aracınızı kendiniz yıkadığınız zaman araç için üretilmiş olan şampuanlardan faydalanın, bulaşık deterjanı iyi köpürür fakat uzun vadede zarar verir. İki adet süngeriniz olması en iyisidir, süngerin bir tanesi ile aracınızı temizleyin, diğeri ile lastik ve jantları. Bu iki süngeri asla karıştırmayın. Her ne kadar süngeri yıkasanız da mutlaka gözeneklerinde çamur, toprak parçaları kalır. Süngerleri uzun süre kullanmayın. 10–15 yıkamada bir yenileyin. Fırça ile yıkamayın, yıkatmayın. otomatik araba yıkama cihazından kesinlikle uzak durun. Aracı sünger ile yıkamaya başlamadan önce mutlaka araç üzerindeki çamuru alın, mümkünse basınçlı su makinesi kullanın. Güneş altında yıkama yapmayın.



    Boya Koruma Zararlı mıdır?

    Bir kez boya koruma yapılmış arabada koruma işlemine devam edilmezse hiç yapılmamış araba gibi olur, herhangi bir ekstra zararı yoktur, sadece koruması devam etmez.

    Aracınızı illa da kendiniz cilalamak isterseniz silikon içermeyen cilalardan herhangi birini kullanabilirsiniz genel olarak hepsinin içeriği aynıdır.

    Cilayı elle yaptığınızda ve tam yediremediğinizde herhangi bir zararı yoktur, sadece üzeri yağlı bir tabakaymış gibi dalgalar oluşur bunu geçirebilmenin yolu üzerinde uygulanan cilanın alınabileceği kadar hafif bir pasta işlemi yapmaktır. Bu işlemi siz yapamazsınız makine ile yapılması gerekir eğer tekrar elle pasta yapmaya çalışırsanız daha da içinden çıkılmaz bir hal alır. Kılcal çiziklerin yok edilmesinin yolu spiral işlemi uygulanmasıdır. Bu işlem hasar sonrası boyanan arabanın üzerine yapışan toz parçacıklarının, boyadan alınması işlemi ile aynıdır. Yani son derece hızlı rotasyonel dönen taşlama makinesi gibi bir makinenin üzerine pasta koyularak bol su ile pasta işlemi yapılması.


    Nano Boya Koruma Nedir? Nasıl Çalışır? Diğer Boya Korumalardan Farkı Nedir? Alırken veya Yaptırırken Nelere Dikkat Edilmelidir?

    Gerçek bir nano koruma içerisinde yüzeyin hava alma işlevini kapatan, dış etkenlere karşı dayanıksız silikon, teflon, balmumu, kimyasal parlatıcılar gibi insan ve çevre sağlığını olumsuz etkileyen zararlı kimyasallar olmaz. Gerçek bir nano korumanın içerisinde sadece cam, seramik, gümüş ve elmas nano parçacıkları vardır. Taşıyıcı ortam daima su ve alkoldür.

    Piyasada nano teknoloji kullanılarak geliştirildiği iddia edilen cila vb. boya korumalar gerçek nano koruma değillerdir.

    Nano parçacıkları metrenin bir milyarda biri büyüklüğünde olan atomlardan daha küçük yapılardır. Atomlardan daha küçük olan bu yapılar boyanın atomlarına yerleşirler ve dış etkenlerle oradan çıkartılamazlar. Fakat kendilerine biçilen ömürleri sona erdiğinde koruyucu özelliklerini yitirirler.

    Gerçek nano korumalar yüzeyin üzerine sürüldüğü anda boyanın atomlarına yerleşmeyi gerçekleştirirler. Dolayısıyla profesyonel makinelere ihtiyaç duyulmaz ve herkes tarafından rahatlıkla uygulanabilirler. Ayrıca daha çok koyu renk araçlarda görülen cila içerisindeki kimyasalların boya yüzeyine yedirilmemesine bağlı olarak güneşte belirgin bir şekilde ortaya çıkan dalga izleri de kesinlikle olmaz.

    Nano Oto Boya Koruması kesinlikle cila değildir veya olmamalıdır. Bu korumalar nano boyutunda cam, seramik, gümüş ve elmas parçacıklarından oluşur. Bu parçacıkların her birinin görevi farklıdır. Örneğin elmas atom boyutunda iken iletken bir maddedir. Fakat nano boyutunda çok güçlü bir yalıtkan haline dönüşür.

    Cilaların içerisinde bulunana silikon, teflon vb. kimyasalların sağladığı boncuklaşma etkisini elmas nano parçacığı doğrudan kendisi sağlar. Seramik nano parçacığının görevi ise boya üzerinde çok sert bir tabaka oluşturarak boyanın çizilmesini önlemektir. Bazı oto koruma markaları kendi cilaları ya da korumaları içerisine seramik nano parçacığı ekleyerek bu etkiyi sağlamak isteseler de dış etkenlere karşı dayanıklı olmayan cila 3–5 ay sonra boya üzerinden seramik nano parçacıkları ile birlikte çıkar. Gerçek bir Nano Boya Koruma da ise bu parçacıklar su ve alkol yardımı ile doğrudan yüzeye tatbik edilirler. Dolayısıyla atomdan daha küçük olan nano parçacıkları boyanın atomlarına yerleşirler ve dış etkenlerle buradan alınmaları neredeyse imkânsız hale gelir. Ancak kendilerine biçilen ömür sonunda etkilerini kaybederler. Tekrar yapıldıklarında ise çok daha güçlü bir koruma yaratırlar. Nano boya koruma için bu ömür şu anda ortalama 2 yıl’dır. En kötü şartlarda bile en düşük 1 yıl, iyi şartlarda kullanıldığında ise bu ömür 3 yıl’a yükselir.

    Koruma yapıldıktan sonra asitli çözeltiler bile boyaya zarar veremez. Dolayısıyla kuş pisliği ve ağaç reçinesine karşı tek ve gerçek çözümdür. Üstelik 50–60 bar basınçlı veya buharlı yıkamalara kadar dayanıklıdır. Nano parçacıkları 250 derece sıcaklığa kadar özelliklerini yitirmezler. Dolayısıyla otomobil doğrudan güneşin altında kalsa bile ne boya ne de koruma zarar görür. Gerçek bir nano korumayı diğer korumalardan ayıran en önemli özelliklerinden biri de aracın yıkanması işlemidir. Diğer korumalar korumanın ömrü için çok uzun bir süre bile verseler bu süre içerisinde aracınızın basınçlı, fırçalı vb. şekilde yıkanmamasını ya da yıkama işleminin yalnızca kendilerinde yaptırılması gerektiğini belirtirler. Gerçek bir nano koruma her türlü yıkamaya karşı en kötü 1 yıl boyunca koruma özelliğini yitirmez.

    Nano Boya Koruması yüzeylerin kir ile temasını en aza indirmek için geliştirilmiştir. Su ve yağ itici özelliği ile su, yağlı maddeler, kir, kireç, sinek ve böcek artıkları ve çevre kirliliğine dair hiçbir madde oto boyasının yüzeyinde tutunamazlar. Kurumuş kirler, sinek ve böcek artıkları ve kireç kalıntıları Nano Boya Koruması uygulamasından sonra kolayca silinebilir.

    Boya korumasının asıl amacı en iyi şekilde boyayı korumaktır, kozmetik etkisi değil. Boyadaki çizikler nano boya korumalar ile kapatılmaz.

    Var olan çiziklerin yok edilmesi gerekiyorsa bunun bir pasta ile yapılması gerekir ve bunu sadece bu alanda profesyonel kişiler yapabilir.

    Nano ismi patentli olamaz. Herhangi bir malzemenin üretiminde içerisine nano ebadında bir parçacık bile girse üretici nano ismini kullanabilir. Dolayısıyla ürünün gerçekten nano ile bir alakası olmasa bile birçok üründe bu isim kullanılabilmektedir.

    Bazı markalar ürünlerinin patentli olduğunu belirtirler. Patent, buluş sahibinin buluş konusu ürünü belirli bir süre üretme, kullanma, satma veya ithal etme hakkıdır. Bu hakkı gösteren belgeye de patent denir. Patent bir ürünün bir diğerinden daha iyi ya da kaliteli olduğu anlamına gelmez.

    Nano teknoloji ile üretilmiş gerçek korumalar Münih Üniversitesinde yapılan testler sonucunda gelmiş geçmiş en iyi, tamamen insan ve çevre dostu yüzey koruma ürünleri olarak ödüle layık görülmüştür.

    Nano teknolojik yüzey koruma ürünlerimiz Percenta AG tarafından hazırlanmış garanti belgelerine sahiptir. Ayrıca dünyaca ünlü bir kuruluş olan ve Siemens gibi firmaların da ürünlerinde kullandığı kimyasalların analizlerini yapan Sarastro-nanotec tarafından da gerçek nano teknoloji ile üretilmiş insan ve çevre dostu olduğuna dair belgeleri mevcuttur.


    Nano Teknolojik Yüzey Koruma Ürünleri
    Percenta AG Ana Temsilcisi ve Türkiye Dağıtıcısı
    www.bekbars.com




  • Selam arkadaşlar. bende 97 escort var kırmızı renk . araçlarda sadece kırmızı güneş ışınlarından fazla derecede hasar gördüğünü kapalı garaj arabası olduğunu söylerler. bu doğru mu. boya koruma uygulatmam gerekirmi nede olsan izmirde yazın çok sıcak oluyto
  • Selam Pentegram60,

    Kırmızı ya da siyah gibi koyu renkli araçların bakımı diğer araçlara göre oldukça zordur. Bu araçlar en ufak çizilmeleri dahi gösterirler. Güneş ışınlarına uzun süre doğrudan maruz kaldığı taktirde ise yavaş yavaş solarlar. Bu solma işlemi güneşin UV ışınlarına, aracın güneşin altında çok fazla kalmasına, aracın güneş altında yıkanmasına, kullanılan bulaşık deterjanı gibi kimyasallara, benzinlikteki otomatik yıkama fırçalarına maruz kalma ile hat safhaya ulaşır. Hiç bir renkteki araba garaj arabası olmak zorunda değildir. Boya koruma araçlara kesinlikle lazımdır. Fakat cila gibi kısa süreli korumalar tercih edilmemelidir. Her seferinde pasta işlemi yapılmamalıdır. Silikon içerikli eski teknoloji boya korumaları tercih edilmemelidir. Yukarıdaki yazıyı dikkatlice okumanızı tavsiye ederim.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.