Arkadaşlar araç 700 km de 1.6 astra j bugün trafiğe kapalı gibi olan dağın başında bi yol var orda bizim arkadaşla bi kalkalim dedik hiçte merakim yoktur nerden bulasik herneyse bikaç kere kalktık sonra en son tam kalkicaz el freni ile kalkiyoruz ben çok çekmişim el frenini iki kademeli çünkü bizim herneyse indirdim el frenini patinaj felan kalktık ama benim mal kafam el frenini yarıda unutmuşum bip bip otuyor alet ama motorun sesinden bide başka yere odaklanmisim hiç bakmadım arkadaş in emniyet kemerinden geliyo sandım herneyse 110km hıza felan ulaştık tabi devirli sürüyoruz 100m felan gittik sonra farkettim herneyse sonra eve dönüşte ondanmidir bilmiyorum vitesi 1 e atıyorum araç boşta gibi boş bağırıyor gitmiyor sonra boşa alıp tekrar 1 e çektim gene aynı sonra biraz durup (5-6 saniye) 1 e taktim ve normal bi şekilde kalktı ve en önemli kısım eskiden dokununca anlayan fren artık öyle değil bariz fark edilir bi hantalluk var frende çok basmak gerekiyor hatta önümdeki araca 5 cm kala durdum bikere eve getirdim şimdi aracı 10 km felan öyle geldim frenlerde düzelme olmadı bu aksam gene çıkıp deniycem
Arkadaşlar içim içimi yiyo resmen böyle bi salakligi yaptığım için baskı balatanin felan degismesi mi lazım öyleyse haftasonu servis e götürcem
Konuyla ilgili bilgisi olan varsa yardimci olabilirse çok makbule geçer iyi forumlar
GüncelllLllll
Baski balata fren balatalari bitmistir komple. Daha rodaji tamamlamamis arac bu kadar zorlanmaz birde ustune el freni
quote:
Orijinalden alıntı: firstbelieve
GüncelllLllll
baskı balata ve fran balatalarının ömründen yemişsin. fren balatalarını kontrol ettirmekte fayda var.
quote:
Orijinalden alıntı: firstbelieve
GüncelllLllll
Akılsız başın ceremesini frenler çekermiş!!
Balatalar bitmiştir muhtemelen
quote:
Orijinalden alıntı: M_aTRa_X
Baski balata fren balatalari bitmistir komple. Daha rodaji tamamlamamis arac bu kadar zorlanmaz birde ustune el freni
Servise göstermeden karalar bağlamaya gerek yok belki de hiçbir şey olmamıştır piskolojiktir hissettikleriniz bi gösterin servise
araba pert geçmiş olsun
quote:
Orijinalden alıntı: M_aTRa_X
Baski balata fren balatalari bitmistir komple. Daha rodaji tamamlamamis arac bu kadar zorlanmaz birde ustune el freni
Araçta yakıt dışında rodaj yok, yetkiliyle konuştum bende 3 bini gecmiyodum devir ama bana araçta yakıt rodaji dışında bi rodaj süresi yok dedi istediğin devirde kullan sadece fazla yakar yeni araçlarda böyle bişey yok dedi, kitapçıktada böyle bişey yazmıyor
erhanbabacan
kullanıcısına yanıt
Haklısınız hocam
Hiç birşey olmamıştır bırak azıcık fren aksamları soğusun normale döner evham yapma birşey olursada servise görürürsün
ISymptomI
kullanıcısına yanıt
Haklısıniz hocam şimdi bi kontrol edicem
quote:
Orijinalden alıntı: firstbelieve
Haklısıniz hocam şimdi bi kontrol edicem
Hocam bi 2-3 saat dur şişmiştir o frenler havalarda sıcak daha tam soğumamıştır ayrıca soğusun diye su filanda dökmeyin aman
quote:
Orijinalden alıntı: firstbelieve
Haklısınız hocam
baskı balata ömründen baya feragat etmiştir ama tahminimce araç tamamen soğuyunca düzelecektir... düzelmezse tamamen bitirmişsiniz demektir balataları.
Astra j de elektrikli el freni yokmu nasıl iki kademe çekiyon yada nasıl bi tık indiriyon.
quote:
Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91
Astra j de elektrikli el freni yokmu nasıl iki kademe çekiyon yada nasıl bi tık indiriyon.
el freni çekerek kalkmak nedir onu anlamadım tam
geçmiş olsun
quote:
Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91
Astra j de elektrikli el freni yokmu nasıl iki kademe çekiyon yada nasıl bi tık indiriyon.
" Çalıştırma ve kullanım: İlk sürüş: İlk sürüşlerde gerekmedikçe çok sert frenlemeler yapmayın." *
Geçmiş olsun. Bir şeyi yoktur. Sadece artık yeni değil. El frenini iki diş çekince arabayı durdurması, frenlerin saat gibi çalışması gibi şeyler yeni arabalara özgü. Servise girip çıktıkça mutlaka bir şeyleri eksik kalıyor. Buna kısaca eski araba diyoruz :) Ama birinci vitese geçmemesi problemdir. Onu düzeltirler.
Malesef, şimdiki arabalar, ne marka olursa olsun böyle şeylere uzun süre dayanmıyorlar. Şimdiki arabalar kompleks. Mesela, belki yirmi farklı gres kullanılıyor üretimde, tabii ki serviste hepsi yok. Servis doğru motor yağını koysun, iyi servismiş diyoruz.