Arkadaşlar LPG'li 99 model 406 coupe sahibiyim.Lanet olsun bu aracı aldığım güne. Araç soğukta 2-3 marşta gaz vererek çalıştırıyordum.Bazen çalıştıktan hemen sonra araç kendi kendine gaz veriyor devir ibresi yükselip düşüyo.1-2 dakika geçip ısındıkça devir saatinin titremesi azala azala duruyor.(Kelebek boğazı temizlendi düzelmedi) Bunu her zaman yapmıyor ama sıkça yapıyor. Geçen ay sabah araç çalışıp 1 Km kadar gittikten sonra stop etti ve çalışmadı. 3-4 saat sonra gene çalıştı.Ay içinde aynı olayı 3-4 gün daha tekrarladı. Bende motoru 4-5 dakika ısıtmadan kalkış yapmamaya başladım ama şimdi apartmanın önünden bile kaldıramıyorum aracı.Marşı alıyor 1 dakika sonra stop ediyor ve çalışmıyor,motor soğuyup tekrar çalıştırdığımda gene çalışyor 1 dakika sonra gene stop ediyor. Aracın genel performansıda aşırı düşük (50-60 Km hızda araç 4. vites istiyor. 80'de falan 5. viteste oluyorum.) ve araç sanki hem benzinle hemde gazla gidiyormuş gibi aşırı bir benzin sarfiyatıda var.
Apartmanın önünde araç artık yürümediği duruma gelene kadar 2 ayrı yerde arıza tespite girmişve ayrıyetten gazcıya gittim. Hiçbiri bir sorun bulamadı. Ama aracın gördüğünüz gibi tutarsız bir sürü sorunu var.Çekiciyle servise çektireceğim ama ellibin tane şeyi değiştirtip gene sorunu çözemeyecekler buna eminim. Bir fikri olan var mı?
Benim önerim önce 4 bujiyi kablolarıyla beraber değiştirin. Fazla bir maliyeti yoktur. İyileşme olmazsa benzin pompasını ve yakıt filtresini değiştirin ve aracı farklı bir istasyondan yakıt alarak bir süre benzinde kullanın.
Araç soğukta 2-3 marşta gaz vererek çalıştırıyordum
otomatik jiklesi bozuk demekki ?
boğaz kelebeğinden sorunun sanıyorum throttle pozisyon sensörü var sıcaklığı ölçen bir sensör daha var üzerinde onlardan birinde sıkıntı olabilir ya da komple boğaz kelebeğini değiştir kurtul sorundan oksijen sensörünü de gazcıda kontrol ettir