|
Aracım Hararet Sorunu
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/Forum-Mobil.gif)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
fan müşürü değişmeli. kapalı sistemse havası alınarak antifiriz yoğunluklu olarak suyunu tamamlayın. yol gitmeden olduğu yerde fanı açacak şekilde motoru bağırtarak sıcaklığı artırmaya çalışın. beyin falan hikaye. termostat değişmiş daha ne değişsin bilader. -
devridaim pompası -
Canınızı sıkmanıza gerek yok, hararetten kaynaklı problemler conta yakmadığınız sürece kolay çözülür.
En başta termostatı kontrol edin, eğer termostat kapalı kalıyorsa radyatörün giriş ve çıkış hortumları arasındaki sıcaklık farkı çok fazla olur. Hortumları kontrol ederken yanmamaya ve elinizi fan motorunun bulunduğu bölmeye sokmamaya dikkat edin.
Sanayiye giderken gene hararet yaparsa klimayı en alt kademede en düşük sıcaklıkta devreye alın. Bu klima kondenser fanı ile ortak olan radyatör soğutma fanını devreye alır ve radyatör daha hızlı soğur. Her ne kadar üflenen havanın sıcaklığı bir miktar artacak olsada faydası olur, aksi etki yaparsa kapatırsınız. (Eğer termostat kapalı kalıyorsa bu yöntem işe yaramaz.)
Röle, beyin vs hemen girişmeyin. Önce mekanik arızaya bakılmalı.
Saygılar....
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 30 Haziran 2015; 5:25:03 >
-
Hocam öncelikle çok teşekkürler, ama termostat ve müşür ilk başta değiştirildi zaten. Arabayı bağırtarak sıcaklığı arttırmayı 2 kere denedik 2sinde de fan devreye giriyor.Ama dediğim gibi normal yoldayken nedense olmuyor. -
@alpernbugra cevap için çok teşekkürler hocam, termostat denemeyi şu şekilde yaptık; fan çalışmıyorken müşürü devre dışı bıraktık fan direk devreye girmedi. Hortumlarıda kontrol ettim bi kaçkere ama sıcaklığına bakmadım, sadece sertleşmişmi diye kontrol ettim o konuda normaldi. biraz içerde olduğu içinde fazla rahat bakamıyordum. Klimayı açma olayı çok mantıklı geldi, ben sadece sıcaklığı azaltsın diye son ayarda açmıştım, ama dediğin gibi kısık ayarda açsak bile fanı devreye sokabilir. Bu şekilde kullanabilirim bile ama contayı yakmaktan korkuyorum işte.
Yarın yetkili servise götürmeyi düşünüyorum. Ne derlerse o. İkitellide sağlam biryer varmış orayada götürüp ne gerekiyorsa yaptırıcam. Kime güveneceğimizi şaşırdık. -
Arkadaşlar ilginiz için teşekkürler, bugün ikitelli sanayi ye gidip sorunu çözdüm. Daha doğrusu şimdilik. Yetkili serviste bilgisayara soktular ve motor fanı arıza yapmış değiştirilcek dediler, güvenmedim, aynı şeyi 4-5 yer daha dedi. Daha sonra Bağcılar - Güngören sitesinde 22. Blokta Selahaddin Usta var, bir tavsiye üzerine gittim ve oraya bıraktım aracı. Olmuycak dedikleri fan tamirini halledicek, ayrıca garantisinide vericek. Arabayı aldıktan sonra tekrar bakıcam inşallah bahsettikleri gibidir.
C3 lerde genel sorunmuş arkadaşlar fan motorunun rezistansına su kaçıyormuş o nedenle arıza yapıyormuş. Piyasada Fan fiyatı yaklaşık 900-1000 lira usta 500 liraya hallediyor. -
-
Hocam merhaba,
C3 2004 1.4 Benzinli kullanıcısıyım. Km lerce yol yapıyorum şehir içi şehir dışı bazen otobanda bazen şehirler arası normal yolda hiç sorun yok ama öyle bir an geliyor ki hararet göstergesi sonuna kadar çıkıyor, hemen sağa çekiyorum fan sonuna kadar açık ama radyatörde su buz gibi yani bana devirdaim yapmıyor gibi geliyor. Citroen yetkili servise götürdüm fan soketini çekti deneme yaptı aynı şekilde davrandığı için araç soketi değiştirdi gönderdi. Onun üstüne 2000 km kadar yol yaptım hiç sorun çıkmadı. Bugün yine aynı şeyi yaptı araç. Sağa çektim radyatör de su buz gibi. Fan sona kadar açık ama soğuk üflüyor yani hararet yok ama hararet yapmış gibi davranıyor araç. Sonra soketi söktüm 5 dk bekledim devam ettim hiç birşey olmadı. Acaba fan rezistansı ile alakalı olabilir mi benim sorunumda?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: huso141289Hocam merhaba,
C3 2004 1.4 Benzinli kullanıcısıyım. Km lerce yol yapıyorum şehir içi şehir dışı bazen otobanda bazen şehirler arası normal yolda hiç sorun yok ama öyle bir an geliyor ki hararet göstergesi sonuna kadar çıkıyor, hemen sağa çekiyorum fan sonuna kadar açık ama radyatörde su buz gibi yani bana devirdaim yapmıyor gibi geliyor. Citroen yetkili servise götürdüm fan soketini çekti deneme yaptı aynı şekilde davrandığı için araç soketi değiştirdi gönderdi. Onun üstüne 2000 km kadar yol yaptım hiç sorun çıkmadı. Bugün yine aynı şeyi yaptı araç. Sağa çektim radyatör de su buz gibi. Fan sona kadar açık ama soğuk üflüyor yani hararet yok ama hararet yapmış gibi davranıyor araç. Sonra soketi söktüm 5 dk bekledim devam ettim hiç birşey olmadı. Acaba fan rezistansı ile alakalı olabilir mi benim sorunumda?
Termostat kapalı kalıp suyu devirdaim ettirmiyor olabilir.
-
Hocam öncelikle havasını alarak yedek su kabını acmanız falan cok güzel ama sıcakken hararet yükselmişken kesinlikle direk araçı stop etmeyin kaloriferin sıcak konumunda 4 alın sıcakken pistonlar erimeye kadar gidebilir. Fanı kontrol ettirdikten sonra aracın radyatörü tıkalı olabilir mi ? Hiç radyatör temizleyici falan attınız mı o tıkamış olabilir
Fan-Fan Motoru-Yedek Su kapagı -Fan Rezidansı-Müşürler-Termostat-Devirdaim-Radyatör- yok cözüm olmuyorsa CS Motor testi ile Conta yanık mı degilmi kontrol edilmeli
Allah kolaylık versin cok meşagatli ve masraflı bir durum(Parçaçıyla anlaşıp sırayla denenebilir)
-
c4 2008 dizel aracım var.bir haftadır hararet orta seviyedeyken biraz kullanım sonrasında birden zirveye çıkıyor ve stop uyarısı veriyor. motoru açıp baktığımda fan çalışmadığını gördüm, ancak klimayı açınca fan devreye giriyor. ustanın birisi termostat değişmesi lazım dedi. bana hararet müşürü gibi geldi ama bekleyim dedim ama bu yazılanları okuyunca fazla hasar açmadan yaptırmam gerektiğini anladım.arabamı çok seviyorum ama bu sorun başımı ağrıttı. termostat değişim sonrası çözüme ulaşan oldumu acaba? ( sorun çözüldü. Termostat değilmiş sorun) fanın ilk kademesi çalışmadığından oluyormuş
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi necii -- 27 Mayıs 2021; 11:29:24 > -
Bu konuya yazan arkadaşlara benim de bir ilavem olsun. C3 2005 1.4 benzinli otomobilim var. Dur kalk trafikte hararet sorunu yaşadım, su ilavesi, hava alması falan derken çözüm olmayınca sanayinin yolunu tuttum. Güncel fiyatlarla yazayım ısı müşürü ve termestatı değiştirdik 300 tl'ye çözüm olmadı. Zira sorun fanın devreye girmemesiydi. Bunları değiştiren usta çözümü bulamayınca oto elektrikçiye yönlendirdi. Oradaki usta sağolsun arızayı buldu. Sıkıntı fan rölesiymiş. Sanayide yönlendirdiği malzemecide röleyi bulamadım yan sanayi 35 tl ye bulduğum röleyi getirdim. Usta keşke orjinalini bulsaydın dedi ama taktık fan devreye girdi sorun çözüldü diye gittim. Ancak 2 gün sonra yine hararet yaptı baktım yine fan çalışmıyor. Aynı elektrikçiye gittim. Röleyi söküp taktı fan devreye girdi. Rölenin orjinali için başka bir yere yönlendirdi. 130 tl'ye aldığım röle ile sıkıntı geçti. Tekrarlarsa ki umarım tekrarlamaz beyinde sıkıntı olabilir dedi. Umarım olmaz çok can sıkıcı bir durum. Bahsettiğim tamir ankara ivedik organizede yapılmıştır.
Düzenleme: arkadaşlar maalesef 1 hafta sonra tekrarladı. Artık ustaları bıraktım sorunu kendim çözdüm. Röleyi birazcık oynatınca fan devreye girdi. Rölenin takıldığı soket bacaklarında veya kablolarda temassızlık olduğunu anladım. Oto elektrikçide tüm kablolardaki bantları ekleri vs. Söküp bez bantla tekrar sardırdım. Sokette tahmin ettiğim gibi gevşeme vardı tornavida ile düzelttik. Tüm kabloları ve soketleri yerine takıp sabitledik. Çok şükür hiç bir sıkıntı kalmadı. 50 tl ye tüm iş hallolacakmış ama klasik sanayi işte deneme yanılma bunca zaman ve para boşa harcadık.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emreerkan82 -- 24 Temmuz 2021; 23:1:53 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X