Şimdi Ara

ARACIM YOKUŞTA BOĞULUYOR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
27.192
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. 2006 model dizel ford focusum var. Aracı alalı 4 ay oldu. Aracımın düz yolda herhangi bir sıkıntısı yok.uzun yolda 160-170 lere kadar çıkabiliyorum. ancak yokuşa geldiğimde 3. vites ve 60 km yi geçemiyorum. gerekli devri yakalayıp 4 e attığımda araba yavaşlamaya başlıyor ve mecburen vites küçültüyorum.dün malatyadan konyaya geldim. yokuşta kamyon bile beni solladı.buda canımı sıkıyor.köyde öğretmen olduğum için tamirci fırsatım şu an için yok.bu konuda bilgilerinize ihtiyacım var. şimdiden teşekkürler.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: vip4406

    Merhabalar. 2006 model dizel ford focusum var. Aracı alalı 4 ay oldu. Aracımın düz yolda herhangi bir sıkıntısı yok.uzun yolda 160-170 lere kadar çıkabiliyorum. ancak yokuşa geldiğimde 3. vites ve 60 km yi geçemiyorum. gerekli devri yakalayıp 4 e attığımda araba yavaşlamaya başlıyor ve mecburen vites küçültüyorum.dün malatyadan konyaya geldim. yokuşta kamyon bile beni solladı.buda canımı sıkıyor.köyde öğretmen olduğum için tamirci fırsatım şu an için yok.bu konuda bilgilerinize ihtiyacım var. şimdiden teşekkürler.

    TURBO devreye girmiyor. turboda yada turbo ile alakalı bişeylerde sorun olabilir.
  • Aracınızı aldığınızdan beri aynı sorun bulunuyor mu?
    Daha önceki araçlarınız dizel mi benzinli miydi?
    Bunları şunun için soruyorum:
    Dizel araçlar rampada benzinlilerden(atmosferik) daha iyidir, ancak turbonun yeterli basınca ulaşmadığı devirlerde birden kesilirler.(sizin aracınızda 1750 devirden sonra max tork üretilir) .
    Onun için aracınızla rampada 1750 devirin altına düşerseniz araç çekmemeye başlar ve vites küçültmek zorunda kalabilirsiniz.
    Benzinli atmosferik araçlar ise düşük devirde biraz daha toleranslıdır, rampalarda daha kolay toplayabilirler alt devirlerden.

    Eğer 1750 devir üstünde de aynı sorun varsa sorun turboda,
    eğer 1750 devirin altında rampada aynı performansı bekliyorsanız sorun sürüş stilinizde diyebilirim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaferaltug

    Aracınızı aldığınızdan beri aynı sorun bulunuyor mu?
    Daha önceki araçlarınız dizel mi benzinli miydi?
    Bunları şunun için soruyorum:
    Dizel araçlar rampada benzinlilerden(atmosferik) daha iyidir, ancak turbonun yeterli basınca ulaşmadığı devirlerde birden kesilirler.(sizin aracınızda 1750 devirden sonra max tork üretilir) .
    Onun için aracınızla rampada 1750 devirin altına düşerseniz araç çekmemeye başlar ve vites küçültmek zorunda kalabilirsiniz.
    Benzinli atmosferik araçlar ise düşük devirde biraz daha toleranslıdır, rampalarda daha kolay toplayabilirler alt devirlerden.

    Eğer 1750 devir üstünde de aynı sorun varsa sorun turboda,
    eğer 1750 devirin altında rampada aynı performansı bekliyorsanız sorun sürüş stilinizde diyebilirim..

    aracı aldığımdan beri iki defa uzun yola çıktım. ikisindede yaptı. ilkinde fazla önemsemedim.yani aldığımdan beri vardı.
    bu ilk aracım.
    yokuşta 2500-3000 arası devire geldiğinde vitesi 3 ten 4 e atıyorum. sonra devir düşmeye başlıyor ve aynı zamanda hızda düşüyor. vites geçişinide seri bir şekilde yapmama rağmen aynı sorun oluyor.
    turboda bir sorun olsa bunu düz yoldada yapmaz mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vip4406

    quote:

    Orijinalden alıntı: zaferaltug

    Aracınızı aldığınızdan beri aynı sorun bulunuyor mu?
    Daha önceki araçlarınız dizel mi benzinli miydi?
    Bunları şunun için soruyorum:
    Dizel araçlar rampada benzinlilerden(atmosferik) daha iyidir, ancak turbonun yeterli basınca ulaşmadığı devirlerde birden kesilirler.(sizin aracınızda 1750 devirden sonra max tork üretilir) .
    Onun için aracınızla rampada 1750 devirin altına düşerseniz araç çekmemeye başlar ve vites küçültmek zorunda kalabilirsiniz.
    Benzinli atmosferik araçlar ise düşük devirde biraz daha toleranslıdır, rampalarda daha kolay toplayabilirler alt devirlerden.

    Eğer 1750 devir üstünde de aynı sorun varsa sorun turboda,
    eğer 1750 devirin altında rampada aynı performansı bekliyorsanız sorun sürüş stilinizde diyebilirim..

    aracı aldığımdan beri iki defa uzun yola çıktım. ikisindede yaptı. ilkinde fazla önemsemedim.yani aldığımdan beri vardı.
    bu ilk aracım.
    yokuşta 2500-3000 arası devire geldiğinde vitesi 3 ten 4 e atıyorum. sonra devir düşmeye başlıyor ve aynı zamanda hızda düşüyor. vites geçişinide seri bir şekilde yapmama rağmen aynı sorun oluyor.
    turboda bir sorun olsa bunu düz yoldada yapmaz mı?

    Bir üst vitese geçtiğinizde aracınız 1750 devirin altında kalmamalı. Kalıyorsa toplayamaz.
    1750 devirin altında kalmadığı halde toplayamıyorsa ya yokuş çok diktir ya da turbonuzda problem vardır.
    Turboda problem olsa düz yolda da hissedersiniz ancak düzde gidişi iyi diyorsanız bence problem deviri tutturamanız..




  • Turbonuzun bağlantılarını kontrol ettirin.Özellikle kelepçelerde zamanla yırtıklar olabiliyor.Anladığım kadarıyla turbo basıncını tam verdiği periyodda sıkıntı oluyor gerekli havayı alamıyor olabilir.hava filtrenizide değiştirin.Serviste yazılım güncelleştirmeside yapmanızı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaferaltug

    quote:

    Orijinalden alıntı: vip4406

    quote:

    Orijinalden alıntı: zaferaltug

    Aracınızı aldığınızdan beri aynı sorun bulunuyor mu?
    Daha önceki araçlarınız dizel mi benzinli miydi?
    Bunları şunun için soruyorum:
    Dizel araçlar rampada benzinlilerden(atmosferik) daha iyidir, ancak turbonun yeterli basınca ulaşmadığı devirlerde birden kesilirler.(sizin aracınızda 1750 devirden sonra max tork üretilir) .
    Onun için aracınızla rampada 1750 devirin altına düşerseniz araç çekmemeye başlar ve vites küçültmek zorunda kalabilirsiniz.
    Benzinli atmosferik araçlar ise düşük devirde biraz daha toleranslıdır, rampalarda daha kolay toplayabilirler alt devirlerden.

    Eğer 1750 devir üstünde de aynı sorun varsa sorun turboda,
    eğer 1750 devirin altında rampada aynı performansı bekliyorsanız sorun sürüş stilinizde diyebilirim..

    aracı aldığımdan beri iki defa uzun yola çıktım. ikisindede yaptı. ilkinde fazla önemsemedim.yani aldığımdan beri vardı.
    bu ilk aracım.
    yokuşta 2500-3000 arası devire geldiğinde vitesi 3 ten 4 e atıyorum. sonra devir düşmeye başlıyor ve aynı zamanda hızda düşüyor. vites geçişinide seri bir şekilde yapmama rağmen aynı sorun oluyor.
    turboda bir sorun olsa bunu düz yoldada yapmaz mı?

    Bir üst vitese geçtiğinizde aracınız 1750 devirin altında kalmamalı. Kalıyorsa toplayamaz.
    1750 devirin altında kalmadığı halde toplayamıyorsa ya yokuş çok diktir ya da turbonuzda problem vardır.
    Turboda problem olsa düz yolda da hissedersiniz ancak düzde gidişi iyi diyorsanız bence problem deviri tutturamanız..

    inşallah sorun bendedir. bildiğim kadarıyla turbo pahalı bir parça.
    ben düz yolda 160 -170 lere kadar çıkıyorum. bu turbonun çalıştığını gösterirmi yoksa turbo çalışmasada araba bu hıza ulaşabilir mi?




  • TRİGERİN DEĞİŞECEK BİLADER
  • VEYA BASKI BALATA ELDEN GEÇECEK
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vip4406

    quote:

    Orijinalden alıntı: zaferaltug

    quote:

    Orijinalden alıntı: vip4406

    quote:

    Orijinalden alıntı: zaferaltug

    Aracınızı aldığınızdan beri aynı sorun bulunuyor mu?
    Daha önceki araçlarınız dizel mi benzinli miydi?
    Bunları şunun için soruyorum:
    Dizel araçlar rampada benzinlilerden(atmosferik) daha iyidir, ancak turbonun yeterli basınca ulaşmadığı devirlerde birden kesilirler.(sizin aracınızda 1750 devirden sonra max tork üretilir) .
    Onun için aracınızla rampada 1750 devirin altına düşerseniz araç çekmemeye başlar ve vites küçültmek zorunda kalabilirsiniz.
    Benzinli atmosferik araçlar ise düşük devirde biraz daha toleranslıdır, rampalarda daha kolay toplayabilirler alt devirlerden.

    Eğer 1750 devir üstünde de aynı sorun varsa sorun turboda,
    eğer 1750 devirin altında rampada aynı performansı bekliyorsanız sorun sürüş stilinizde diyebilirim..

    aracı aldığımdan beri iki defa uzun yola çıktım. ikisindede yaptı. ilkinde fazla önemsemedim.yani aldığımdan beri vardı.
    bu ilk aracım.
    yokuşta 2500-3000 arası devire geldiğinde vitesi 3 ten 4 e atıyorum. sonra devir düşmeye başlıyor ve aynı zamanda hızda düşüyor. vites geçişinide seri bir şekilde yapmama rağmen aynı sorun oluyor.
    turboda bir sorun olsa bunu düz yoldada yapmaz mı?

    Bir üst vitese geçtiğinizde aracınız 1750 devirin altında kalmamalı. Kalıyorsa toplayamaz.
    1750 devirin altında kalmadığı halde toplayamıyorsa ya yokuş çok diktir ya da turbonuzda problem vardır.
    Turboda problem olsa düz yolda da hissedersiniz ancak düzde gidişi iyi diyorsanız bence problem deviri tutturamanız..

    inşallah sorun bendedir. bildiğim kadarıyla turbo pahalı bir parça.
    ben düz yolda 160 -170 lere kadar çıkıyorum. bu turbonun çalıştığını gösterirmi yoksa turbo çalışmasada araba bu hıza ulaşabilir mi?



    Duz yolda bahsettiginiz hizlara zorlanmadan iyi bir ivmelenme ile cikiyorsa turbo saglamdir.
    Rampalarda bir sonraki viteste devrin 1750'den asagida kalmamayi deneyin yani 3500-4000 devirde falan vites atin rampalarda, eger sorun devam ediyorsa bir baktirin.
    zugasi_berepenin bahsettigi gibi hoortumlardan kaynakli sikintilar olabilir. Cok maaloyetli olmaz eger oyleyse.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 3500 deviri bulup deneyin, 2000 devirin altına düşmesin sonraki viteste. Eğer bunu yapıyorsanız ve sorun devam ediyorsa en yakın zamanda bir ford servisine götürüp aracın gerçek km'sini öğrenin. Genelde dizel focuslar 80-100bin km diye alınır, %90ı şirket aracı olup 200bini devirmiş durumdadır.
  • hocam bende 109 hp dizel focus kullanicisiyim. 2500 devirde vites yukseltince zaten 1750 civarina dusuyor devir.yokus ciktigini ve vites degistirirken yavasladigini dusununce arabanin bogulmasi normal. Ama 3000-3500 devirde vites degiltirince de boguluyorsa turboda bir sorun var demektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ufak bir tamirle çok masraflı olmadan halledilir diye umuyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metehh

    TRİGERİN DEĞİŞECEK BİLADER

    Bir gün hepimizin trigeri değişecek...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    quote:

    Orijinalden alıntı: metehh

    TRİGERİN DEĞİŞECEK BİLADER

    Bir gün hepimizin trigeri değişecek...

    çok felsefi olmus:)
  • vitesi nasıl değiştiriyorsunuz, ben öyle yokuşlarda vitesi haşırt diye saniyesinde takınca araba boğulmuyor, ama 3-4 saniyeliğine bile vitesi değiştiriip gaza yumuşak yüklenirsem tıkanıyor. öyle bir alıştırdım ki kendimi yokuşta yeni viteste anında 2000 devir bandını yakalıyor, bir de vitesi atınca dip gaz yapıyorum anında.

    çok çok dik yokuş olmadığı sürece 4 viteste bile çıkıyorum rahat rahat, hele uzun yol yokuşuysa.

    bu dediğimi 65 bg lik loganla yapabiliyorsam sürüş tarzınızda sorun yoksa arabanızda kesinlikle bir tuhaflık var, 65 bg lik dizel bile yokuşlarda kamyon tarafından sollanamaz, sollanmaz...
  • İstersen aracı bir başka şöföre kullandır, sen yan koltuğa otur bikere de öyle dene.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    İstersen aracı bir başka şöföre kullandır, sen yan koltuğa otur bikere de öyle dene.

    +1
  • turbo devreye girmiyor.
    110 bg arabayı hiçbir zaman kamyon geçemez
  • 1-Turbo devreye girmeme sorunu
    2-Hangi yakıtı kullanıyorsunuz yakıtta değişiklik yapın mesela shell+GTL ...

    Bu 2 sorundan biridir başka bir sorun olamaz tahminimce...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.