Şimdi Ara

Aracıma ses izolasyonu yaptırdım :) (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
183
Cevap
18
Favori
164.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: digiman64

    quote:

    Orijinalden alıntı: VoLVoiST

    quote:

    Orijinalden alıntı: arabasevdasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: digiman64

    quote:

    Orijinalden alıntı: VoLVoiST

    quote:

    Orijinalden alıntı: digiman64

    Motor sesinden bende çok rahatsızım.Bu arada araç 2011 1.6 120 ps mondeo. Birkaç ay önce Ziebert e altın koruma paketi yaptırdım içinde yalıtımda vardı.Çok anlamam ama Ziebert ses yalıtımı alttan uygulandı davlumbazlara felan yapıldı evet çok iğrenç bir kokusu var.Allahtan o aralar aracı pek kullanma ihtiyacı olmadı.Neyse yapılan uygulama bir nebze olsun yol ve teker sesine faydası oldu hiç olmazsa o seslerden biraz rahatladık ancak esas problem araç 3000 devrin üzerine çıkınca özellikle 3500 ve sonrasında motordan gelen ses uzun yolda rahatsız ediyor.3000 devirlede ancak 100 km hız yapılabiliyor.Yolculuklarda eşim in aracın sesi ile ilgili söyledikleri beni çileden çıkarıyor.

    Motor sesinden başka hiçbir memnuniyetsizliğim olmadı.Motor sesini izole etmenin bir yöntemi varsa bulan lütfen paylaşsın. Valla sırf bu yüzden arabayı değiştiresim geliyor.

    Digiman64 kardeşim,aracın her açıdan piyasadaki en iyi araçlardan biri,üstelik çok yeni,motor sesinden bu kadar rahatsız olmana üzüldüm gerçekten,aracının dizel veya benzinli olduğunu belirtmemişsin,dizel araçlar benzinli araçlara göre biraz daha sesli çalışırlar,ziebart ın alt ses yalıtımını biliyorum.aracın altını ziftle kaplama yapıyorlar,bana dediklerine göre 550 tl fiyat verdiler.Bir de yılda bir kez bakımı oluyormuş oda 49 tl,bence alt izolasyon için fazla miktar,benim aracım2001 model volvo s40 1.8 122hp,ben izolasyona pek ihtiyaç duymama ma rağmen ben de yaptırdım.Daha uygun fiyata marka olmayan bir yere,servisimdeki boyacı arkadaş uyguladı,ithal izolasyon reçinesi ve tabancasıyla araç altına ve davlumbazlara uyguladı,yararını da gördüm.ancak sizin içinde sorun olan motor sesine ben kendime göre bir çözüm buldumBu arada uzun yolculuklarda da 150-160km nin üzerine çıkmadığım sürece motor sesinden fazla bir şikayetim yoktu.Benim yaptığım uygulama ise;yapı marketten aliminyum kaplamalı izolasyon malzemesi aldım,motorun arka tarafına (torpido tarafına)egzoz manifolt sacını söküp,ölçüsüne göre keserek çift taraflı bant ile yapıştırdım ve manifolt sacını tekrar üzerine montaladım.Sesi çok iyi derecede kesti diyemem ama yararını gördüm.Özellikle uzun yolculuklarda motor ısınıp tam devrini alınca,motor sesini zor duyuyorum diyebilirim.İmkanın varsa böyle bir uygulamayı yapmanı veya yaptırmanı tavsiye ederim.

    VoLVoiST arkadaşım cevabın ve önerin için teşekkürler.Aracım benzinli tavsiyeni inceleyip yaptırabilecek bir yer bulursam yaptırabilirim.Bugün kaputu açıp şöyle bir baktımda motor tarafından bakınca sesin kabine geçmesi normal geldi tabi araç içinden o bölgede nasıl bişi var bilemiyorum.Yani motorun arkasına ve o bölgeye bakınca çok tatminkar bir izolasyon görünmüyor.

    Malesef motor sesi fazla kesilemiyor. Kaput altı keçeleri arastirabilirsiniz, ama cok faydası olacağını düşünmüyorum.

    Aracınız, motor olarak kasasına göre biraz güçsüz olduğu için de fazla gaza basma ihtiyacı doğuran, ve gürültüye neden olan bir versiyon. 90-100 ile gitmek en basit çözüm gibi görünüyor. Eski aracıma da (benzinim 1.6) kaput izolasyonu yaptırmıştım ama hiç faydası olmamıştı. Göğüs arkasına da izolasyon uygulamak hemen hemen mümkün değil.

    Sevgili kardeşim mesajındaki yazmış olduğun düşüncelerine katılıyorum.Ford mondeo gibi ağır kasa araçlara 1.6 motor atılınca maalesef böyle durumlar oluyor.Benim aracım 1.8,122hp,1220kg.motor sesinden pek şikayetçi olmamam değerlerin kasaya uygun olduğundan olabilir.Kaput altı keçesi de olduğundan sesten pek rahatsız değilim.Ancak bildiğim kadarıyla Mondeo gibi D segmenti kaliteli bir araçta kaput altı keçesi bulunması gerekir diye düşünüyorum.aksi takdirde bu eksikliktir.

    Evet kaput altı keçe var ancak ön göğüs kısmı gibi kabine yakın yerlerdeki keçe ve izolasyon zayıf olmuş.Ne demek istediğimi anlatamamış olabilirim müsait olduğumda bahsettiğim yerlerin bir fotosunu çekip koymak isterim.Araç rengi siyah olduğu için nasıl bir fotoğrafta olur tam bilemiyorum ama muhakkak çekip te paylaşmak istiyorum.Geçen gün volvo s40 ve s60 ı inceledim kaputu açınca açıkta birşey gözükmüyor boş alan hiç yok gibi onları öyle görünce bizim mondeo nun motor bölümü çok farklı geldi.

    VOLVO otomobiller izolasyon konusunda oldukça iyi sayılırlar.Benim aracım 2001 model S40,kaput altı keçe mevcut,ayrıca torpido tarafında yine keçe koymuşlar.ama ben bu izolasyon konusuna oldukça önem veriyorum ve baya da bir tecrübe sahibi oldum.Aracıma öncelikle alt izolasyon(pütür reçine)yaptırdım.Sonra kendim torpido ön kısmına aliminyum folyolu izolasyon malzemesi ile ilave izolasyon yaptım.En son olarak ta;arka koltuk altlarına ve stepne bölümüne zift üzerine yine aliminyum folyolu(bitüself)yaptım.Henüz uzun yolda farkını tecrübe edinemedim ama yararı olduğuna inanıyorum.Böyle bir izolasyonu sizinde yapmanızı öneririm.Mutlaka faydası olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VoLVoiST -- 22 Temmuz 2012; 0:54:43 >




  • aracım honda ve ses mağduruydum. uzun araştırma sonunda önce 10 mm lik kendinden yapışkanlı thermoflex kapladım tüm zemini. koltukları ve bagajı sökmüştüm. ama malzeme kalın geldi, döşeme bi türlü yeleşmedi. yol testide tam bir hüsrandı. o sinirle gittim ziftli keçe altım. 4 saat daha uğraşıp ön konsol altından arka tampona kadar tüm zemini, bagaj yanlarını, direkleri, kapı içlerini ve tavanın ön cam hizasını ziftli keçeyle kapladım. öncekine göre müthiş değişti.
    çok faydası oldu derken emeklerime bi kere daha üzüldüm.... lastik değişim zamanı gelince michelin aldım ve asıl değişimi o zaman yaşadım.
    zaten tanıdığım ustalar arabayla oynama al michelin rahatına bak diyorlardı ama paraya kıyamadığımdan işçilik benden diyerek uğraştım. yalıtımın faydası tabiki oldu ama lastik değişiminden sonraki yaşadığım şok bana yettide arttı bile. çünki ne yaparsak yapalım camdan giren sesi engellemek imkansız.




  • Takip.
  • öncelikle izolasyon olayı için eğer kendiniz yapmıyacaksanız neatcar google da search edin gidip yaptırın 12 ay vade yapıyorlar ve istediğiniz her koşulda desibel cihazıyla ölçerler. Okuduğum kadarıyla bir kaç ekleme yapmak istiyorum eğer aracı ön torpido ve kapı içlerine kadar sökemiyorsanız önce şanzıman ve motor vibrasyonunu engellemek için ikisindede motorsilk bor katkısı ekleyin ttüm devirlerdeki uğuldama-titreşmi engellediği gibi desibel bu mekaniklerde düşer. Onun haricinde kapı ların dış saçı iç yüzeyi bitümlü kaplama gerekir bu dynamat olur bitüself olur fark etmezsonra iç kapı saçı otomobil iç yüzeyi ile kapı panzilotu araısndada keçeli izolasyon gerek yoksa rüzgardır dış ses tir yol sesidir kesemessiniz-yeni nesil araçlarda kapılar büyük olduğundan sesi içeriye toplar.kısaca yüksek süratte tarasımdan dolayı arka bagaj kapağı hariç tüm yan alt ve üst kaporta pnelleri rüzgar sürtünmesi-basınca yenik düşer ilk işiniz brdan gelen titreşimleri çözmektir.




  • Merhaba arkadaşlar benim 2 adet otomobilim var ikiside sessiz sayılır ama yine de neden daha sessiz olmasın.
    İlk olarak Alfa Romeo 2.0 Selespeed aracımda bayramdan sonra uygulamaya geçmeyi düşünüyorum onda başarılı olursam da Volvo S40 2.0T aracımda uygulayacağım.
    1 aya yakındır araştırıyorum fakat kafam karıştı biraz ne yalan söyleyeyim.
    Mesela benim otomobillerimde halı altında zaten bir uygulamaya gidilmiş ziftli kağıtla kaplanmış üstünde de oldukça kalın bir izolasyon kaplama var onun üzerinde de halı var zaten.
    Serviste söktürüp temizletmiştim komple altını falan sonuçta 10 yaşında bir araç Alfa Romeo tüm bunlar sökülüp yeni ziftli alüminyum folyo gibi olan kaplama yapıldı onun üzerine de keçe gibi birşey yayıldı oldukça kalındı ama onun üzerine de halı yayıldı ve her şey tekrar monte edildi.
    Ama kapılara ve tavana bir şey uygulamadım
    Zaten amacım kapı şuan için çünkü trim sesleri geliyor kapıdan arada sürekli değil ama tümseklerde falan kapılar ses yapıyor.
    Ben şimdi hangi malzemeleri hangi sırayla uygulamalıyım ve tabii ortalama fiyatları ne kadardır ve ne kadarlık bir ürün almalıyım?
    Mesela bitüself uygulayıp kapını dış sacına sonrasında üzerine ne uygulamalıyım ve kaç kat yapmalıyım?
    Bundan sonra kapının iç bölgesine tekrar bitüself uygulayıp onun üzerine neler uygulamalıyım , bunların kalınlıkları ne olmalı mesela kaç kat olmalı gibi?
    Bunlarla ilgili kafam karıştı da arkadaşlar yaa.
    Ama uygulamayı kesin yapıcam da doğrusunu yapmalıyım sonuçta her gün kapı söküp uygulama değiştirmek istemiyorum hem emeğe yazık hemde paraya.




  • Ve tabii araç altına ve davlumbazlara pütür uygulaması yapacağım.
    Davlumbazların iç kısmına da bitüself ve bunun üzerine ne uygulamalıyım mesela en sağlıklısı ne olur?
  • takipteyim.
  • güncel
  • Aracıma yaptığım ses(gürültü) ve ısı izolasyonu ile ilgili aşağıdaki konudan bilgi alabilirsiniz..

    http://www.forumboyakoruma.com/showthread.php?2240-Corsa-C-Ara%E7-%DD%E7i-Yal%FDt%FDm-(-Ses-ve-Is%FD-%DDzolasyonu-)
  • Bu uygulama detayı gerçekten çok işime yarayacak.
    Malzemeleri toplamaya başladım bende.
    4 kapı içi bagaj ve yan paneller belki tavana da müdahale edebilirim ama tam belli değil yerse girişicem tavana :)
    Kapı panzotlarının klipslerini arıyorum bu ara.
    4 kapıyıda sökmüşken tamamını değiştiricem kırık vs. var çünkü bir kaç tane tıngırtı sesi yapıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Arkadaşım üşenmemiş yapmış ve yine üşenmemiş bütün tecrübelerini buraya aktarmışsın çok sağol yararlı bilgiler için

    Japon araçlarında sanki bu sorun kronik gibi özellikle daha önce kullandığım Corolla biraz hızlandın mı lastik sesinden durulmuyordu

    yanımdaki kişi ile bağırarak konuşuyordum sanırım civic'te de durum aynı...

    Sadece Toyota ve Honda'da değil Nissan'da da aynı sorun var. Sert süspansiyon da cabası.
  • Dahiatsu Sirion arabama ısı ve ses yalıtımı yaptırmak istiyorum öneri ve yardımlarınızdan faydalanmak istiyorum ankaradan döşemeci malzeme alma yeri fiyat her türlü öneriye acıgım forumdaşlarımdan destek bekliyorum iyi iş çıkaran ve para manyagı olmayan bir döşemeci önerisi süper olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geveze3202 -- 28 Mart 2013; 18:25:46 >
  •  Aracıma ses izolasyonu yaptırdım :)

    bu ilk olarak kapının dış yüzeyinin tersine yapılan uygulama , bununla kapının açılıp kapanmasında tokluk hissi had safhada arttı.


     Aracıma ses izolasyonu yaptırdım :)

    bu fotoda kapının dışarıdan gelen tüm sesleri kesti tık yok aracın içinde :)

    bundan sonra ki işlemim arka stepnenin ve tüm bagajı kapsayacak.
    bitümlü malzeme ile tüm bagajı ve yan panelleri vs. her yeri kaplayacağım.
    davlumbaz içlerini pütür denen madde ile kaplayacağım ve davlumbazların dış kısmını bitüself ile kaplayıp üzerine Formaphon İzole Levha ile geçip onunda üzerine ses izolasyon süngeri kaplayacağım.
    bu şekilde gayet sessiz bir araca sahip olacağım :)




  • arkadaşlar selam
    aracına ses yalıtımı yaptırmak isteyenler için satışını yapmakta olduğum malzemeler
    firex ,echobon ,bondex
    irtibat tel. 0533 762 85 63 selami

    selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Madem bu kadar maliyeti düşük bir uygulama niye üreticiler bunu yapmaktan kaçınıyorlar ki..Eminim sizin 250 tl ye mal ettiğinizi onlar seri üretiminde katkısıyla 50 euro ya halledebilirler, haksız mıyım

    O iş işçilik ve piyasa kar marjlarında eşe dosta 600TL'den başlar.
  • oto camlari cift cam olsa o da ses ve ısı yalıtımı saglardi
    ses yalıtımı isteyen arkadaşlar lastikleri daha sessiz olanla degistirebilirler 500 600 e lastik yenilenir

    ses de azalir
    konfor da artar
  • başlık hortlasın yeni fotoğraflar koyanlar olur belki.
  • Ben haftaya başlayacağım. Malzeme siparişlerini verdim. Konu canlanır.
  • İşlem başladı. Önce kapılardan başlıyorum. Kapı döşemeleri söküldü. Döşemeye yalıtımla başlıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suntalam

    İşlem başladı. Önce kapılardan başlıyorum. Kapı döşemeleri söküldü. Döşemeye yalıtımla başlıyorum.

    Fotoğraflı detay bekliyoruz
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.