Şimdi Ara

Aracımda Debriyaja basınca rolanti düşüyor..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
13.199
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Debriyaja basınca düşen rolanti, Freni pompalayınca 15000 devire kadar çıkıyor.
    Bunun westinghouse ile alakalı oldugunu tahmın edıyorum bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevınırım.
    Arada birde debriyaj boşalıyor(hidrolik) frene hafifçe basınca normale dönüyor.
    Acaba bir yerde hava kaçağı mı var?
    Fikirleriniz nedir?
    Fren sisteminde herhangi bir yağ kaçağı,fren hidroliğinde de eksilme yok.
    Araç: Proton 1.6,Motor 4g92p Mitsubishi
     Aracımda Debriyaja basınca rolanti düşüyor..
    Tşk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 21 Kasım 2009; 19:11:11 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Debriyaja Basınca Rolanti Düşmesi: Nedenleri ve Çözümleri

    Araç sürerken, debriyaja bastığınızda rolanti devrinin düştüğünü fark edebilirsiniz. Bu durum genellikle bir sorun belirtisidir ve aşağıdaki nedenlerden kaynaklanabilir:

    • Vakum Kaçağı: Motora giden vakum hortumlarında bir kaçak varsa, debriyaja bastığınızda hava emişi azalır ve rolanti devri düşer.
    • Boğaz Kelebeği Konum Sensörü (TPS): TPS, gaz kelebeğinin konumunu algılayarak yakıt enjeksiyon sistemini ayarlar. Arızalı bir TPS, debriyaja basıldığında yanlış sinyaller gönderebilir ve rolanti devrinin düşmesine neden olabilir.
    • Rölanti Hava Kontrol Valfi (IACV): IACV, rölantideki hava akışını ayarlar. Arızalı bir IACV, debriyaja basıldığında yeterli hava akışını sağlayamayabilir ve bu da rolanti devrinin düşmesine neden olabilir.
    • EGR Valfi: EGR valfi, egzoz gazlarının bir kısmını motora geri döndürerek emisyonları azaltır. Arızalı bir EGR valfi, debriyaja basıldığında çok fazla egzoz gazı geri döndürebilir ve bu da rolanti devrinin düşmesine neden olabilir.

    Debriyaja Basınca Rolanti Düşmesi Sorununu Çözme

    Debriyaja basınca rolanti düşmesi sorununu çözmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Vakum Kaçağını Tespit Et: Motoru çalıştırın ve hortumlarda ve bağlantılarda çatlak veya gevşeklik olup olmadığını kontrol edin. Kaçak tespit ederseniz, onarın veya değiştirin.
    • TPS'yi Kontrol Et: TPS'yi bir voltmetre ile kontrol edin. Beklenen değerler aracın modeline göre değişir. Yanlış değerler elde ederseniz, TPS'yi değiştirin.
    • IACV'yi Temizle veya Değiştir: IACV'yi çıkarın ve temizleyin. Kirliyse temizleyin veya değiştirin.
    • EGR Valfini Test Et: EGR valfini çıkarın ve bir vakum pompası ile test edin. Valf düzgün açılıp kapanmıyorsa değiştirin.

    Debriyaja Basınca Devir Yükseliyor:

    Bazı durumlarda, debriyaja basınca rolanti devri yükselebilir. Bu genellikle, debriyajın tamamen devreye girmediği veya kavramanın aşınmış olduğu anlamına gelir. Debriyajı ayarlayın veya değiştirin.

    Debriyaja Basınca Devir Dalgalanması:

    Debriyaja basınca rolanti devri dalgalanıyorsa, bu genellikle bir yakıt enjeksiyon sistemi sorunu anlamına gelir. Enjektörleri kontrol edin veya yakıt basıncını ölçün.

    Sonuç:

    Debriyaja basınca rolanti devrinin düşmesi, çeşitli nedenlerden kaynaklanan yaygın bir sorundur. Bu sorunu çözmek için en yaygın nedenleri kontrol edin ve gerekirse onarım yapın. Bu adımları izleyerek, aracınızın rölanti devrini istikrarlı hale getirebilir ve sorunsuz bir sürüş deneyimi sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sorun baskı balata bilyasından imiş..
    İlgilenen arakadaşlara tşk.ediyorum:)
  • Çözümü yazdığın için teşekkürler, geçmişolsun...
  • Tşk. amaç paylaşmak.
  • Geçmiş olsun,pek sıkıntılı olmadan atlatılmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Opt

    Geçmiş olsun,pek sıkıntılı olmadan atlatılmış.


    Tşk. ediyorum.
    Ustalara bakıp önemsemeseydim sorun büyüyebilirdi.
    Ustalar normal,yapar böyle deyip cehaletlerini gizlemeye çalışıyorlar.
  • Arkadaşlar. Benim arabada örneğin 90 km hızla giderken. Vites 5 e takılıyken debriyaja basınca devir 1500 e yükseliyor. Vitesi boşa alınca hiçbir sorun yok.(Debriyaja bassamda.)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Mesajı okuyan arkadaşlar daha önce ki tespitimiz doğru değilmiş.
    Motor da kenar yatağı problemi çıktı.
    Kenar yatağını ve yuvasını yediğinden sürtünme artmış debriyaja basınca da iyi artan sürtünme motoru durduracak gibi yapıyordu.
    Çözüm:
    Motor indi.
    Bloğa sarı kaynak yapıldı.
    segman atıldı
    ana yatak kol ve kenar yatak değişti
    Krank ve kapak taşlandı

    İstinad yatağı sorunu başlıklı mesajımda detay mevcut.


    quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Sorun baskı balata bilyasından imiş..
    İlgilenen arakadaşlara tşk.ediyorum:)
  • hocam keşke herkes sizin gibi olsa bilgilendirme için teşekkürler
  • Forumun,bir araya gelmenin anlamı bu diye düşünüyürum.
    Bir çok kişi sorunu olunca geliyor,mesajı yazıyor,forum ahalisi bildiğini yazıyor vatandaş kayıp.:)
    Ben tşk. ediyorum.
    Motoru indirme,alternatör bilya değişimi vs diğer mesajlarımda detaylar mevcut.
    Bu problemin halledilmesiyle ilgili mesajım:
    http://forum.donanimhaber.com/m_37590766/tm.htm
  • önce tebrik ederim.unutmayın içten yanmalı motorların mucidi"teneke lehimcisidir"içinde gaz olan tenekeyi lehimlerken patlama sonucu yaralanır amma bu ona içten yanmalı motorların ilk işaretini verir.
    resimleri biraz daha küçük koysanız sayfa açılmasında sorun yaşanıyor.
    gezinti yatağının parçasına rastlamadığınızı söylediniz;aşınıp ufalanan parçayı nerde bulacaktınız.yatağın kendisi zaten. yanal gezinti yeri aşındı.bu doğaldır.
    son diyeceğim.butür işleri daha uygun ortamlarda yaparsanız çok daha keyif alırsınız.kolay gelsin.canınız sıkılmasın amma herşeyin 4/4 lük olduğu söylenemez.belkide motor komple revizyon edilmeli idi diye düşünüyorum.
  • @Hazerfen
    Teneke lehimcisi ilginç bir not idi. Çok hoşuma gitti.
    Daha uygun ortam da daha sağlıklı iş çıkacağı kesin amma elimizde ki imkanlar ne ise onunla iş çıkarmak marifettir diye düşünüyorum.
    Komple revizyondan kasdınızı anlamadım desem yeridir ama ben şöyle söyleyeyim:
    Yapılmayan şeyler şunlar:
    Siboblar ve pistonlar değişmedi. Onun dışında kalan her şeyi yaptık. Kaldı ki motor daha 100000 km de.
    Birde bu işlemleri rektefiyeciye bıraktım. o değişelim deseydi değiştirecektim.
    Kenar yatağının çıkmaması olayına gelince:
    Mitsu motorlarına aşina iseniz şayet iyi bilmeniz gerekir. Kenar ay larının birisi triger diğeri volan tarafında.
    Diyelim ki baskıdan dolayı triger tarafında ki aşındı gitti. Volan tarafında ki ne oldu?
    Fikriniz var mı bu konuda:)
    Resim koymak için aradım bulamadım.Bulunca koyarım.
    Büyük resimleri ön izleme yapayım o zaman.Bakmak isteyen tıklasın.

    Fikirlerinizi paylaştığınız için Tşk. ediyorum.

    Edit: volan tarafında ki aşındı gitti olacaktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 7 Mart 2010; 13:22:25 >




  • umera...
    -----------
    tekrar kolay gelsin.önce"hezerfen"i düzelteyim.teneke lehimcisini şaka diye yazmadım.içten yanmalı motorları ilk icad edenin ford olduğu söylenir.vede mesleği teneke lehimciliği.içinde gaz(gaz yağı-motorinden ince-)olan tenekeyi lehimlerken teneke patlar ve ford yaralanır.bu onda kapalı yerde gaz bir şekilde ateşlenirse bu durumdan istifade edileceği düşüncesini doğurdu.....ve sonuç malum.
    gezinti yatağı ana yatakların kendinde olur.bazı motorlarda ayrıca..benim demek istediğim şuydu:
    gezinti yatağı aşınan motor epey km.yapmıştır ve başka yerlerde onarım isteyebilir.(krank taşlama-blok honlama-gömlek değişimi-sübaplar-yerlerinin taşlanması-kayıtlar-kapak bakımı hatta traşlanması-vs)amma sizin yanınızda profesyonel biri vardıysa sözüm yok tabii.
    herşeyin bir ilki var.ikincisinde daha cesaretle ve bilinçle işe sarılacaksınız.
    ve kimse doğuştan birtakım bilgilerle doğmadı.neredeyse tamamını sonradan öğrendi.
    yaşınız gençse kendi işinizi yapmanın hazzını yaşamak istiyorsanız durmak yok....devam.
    düzeltme:volant tarafının aşınması doğal olan zaten.debriyaja her basışta karşıkoyan kuvvet o yataklardır.ve onun için varlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 7 Mart 2010; 14:44:49 >




  • Hazerfen yazmamın nedeni ağız alışkanlığı olsa gerek özür.
    Yapılan işlemleri yazacak olursam yazıda yazmıştım özetle.
    Ana yatak,kol yatak değişti, Segman atıldı, silindir kapağı taşlandı,krank taşlandı,siboblar taşlandı,blok honlandı,gaydlara bakıldı mı bilmiyorum.
    Motoru rektefiyeciye yaptırdım ben sadece motoru indirdim,topladım.
    Bizim motorun kenar yatakları ana yatak ile aynı olması gerekiyor. Piyasada satılanlar ise ayrı. Bunu anlamadım gitti.
    İkincide bu işin daha zevkli ve kolay olacağı kesin.
    Yaşım genç mesleğiminde bu işlerle hiiiç alakası yok.:)
    Tamamen kişisel merak ve araştırmayla alakalı.
    Elektronik merakım asıl tetikleyicidir.
    Tşk.
  • Slm arkadaşlar konu açılalı baya bir süre geçmiş fakat ben kendi sorunuma bir çözüm bulamadım.. :(
    Arabama gecen yıl lpg taktırdım GAZİTALY marka sıralı sistem. aracım 98 model 1,6 v7 motor megane.
    Araçım kışın soğuk havalarda gaza geçtiği zaman vitesi boşa aldığında veya debriyaja basıp vites değiştirirken rolantide dalgalanma meydana geliyor ve araç stop ediyor.Bir kaç kez önümdeki araca çarpma noktasına kadar geldim..Kendimce bazı çözümler buldum fakat kalıcı bir çözüm değil tabikide.Önümüz kış soğuklar geliyor ve sorunum tekrarlanacak gibi.Benzinde hiç bir sıkıntım yok.En son lpg geçiş ısısını arttırmıştım fakat oda bir fayda olmadı.Araçımı araç ısındıktan sonra kendim manuel olarak lpg aldığımda stop etmiyor.Birde ilk araba aldığımda motor yıkattırmıştım ısı müşürü haralet müşürü arza yapmıştı yansanayi alıp takmıştım ondan kaynaklı bir sorun yaşıyor olabilirmiyim ????




  • ismail_oz_41 İ kullanıcısına yanıt
    Yıllar önce almeraya LPG taktırınca benim de başıma gelmişti. Emin değilim ama boğaz kelebeğinden kaynaklanıyordu diye hatırlıyorum
  • Bogaz kelebegini de temizlettim ama duzelmedi :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,
    benzinde sıkıntı yok ise problemin kaynağında lpg sistemi vardır.
    Ehil birisinin ayar yapması ve bir arıza var mı diye kontrol etmesi gerekir.
  • Teşekkür ederim kardeşim ama gaz ayarına da kaç defa gittim rahat 1 depo lpg harcanmıştır gaz ayarı yaptırttırmaktan ara gaz vere vere :D Ama şuan sıkıntı yaşamıyorum çok nadir oluyor oda...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.