Şimdi Ara

Aracımın Egzos Muayenesi Ölçüm Sonuçları? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
100
Cevap
1
Favori
44.398
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kalite kontrol böyle yapılır ölçüm istasyonu neden uğraşsın?

    rölanti çalışan araç kontrol edilir. CO fazla çıktı en fazla müşteri çok değilse "5 dk sonra bi daha bakıyım abi" derler.

    yani herhangi sürecin 2 dk sında aracın değerleri aracın motoru hk.daki fikri verebilir.
  • Geçen gün ben de ölçüm yaptırdım.

    İnanır mısınız bilmem, tüm sonuçlar "0" (sıfır) çıktı. Sadece bir değer 0,1 di.

    Yani benim araç hiç kirlilik yaratmıyor.









    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ogün® -- 23 Kasım 2008; 1:20:42 >
  • Vezir hocam bana da yardım etseniz,

    hava filtresini değiştirsem sonuçlarım normale döner mi ?

    Onemoreacupofcoffee sen de dost olacaksın, bi el de benim araca atsan.
  • bu nasıl bir araç, sen nasıl bir şansa sahipsin


    e tabi hiç bi geçerliliği yok bence ne giren belli ne çıkan. büyük ihtimal değerleri almıyodur egzozcunun makina o da marka model yazıp rastgele herkese çıkarıyodur. ne biliyim başka ne olabilir
  • Ben ölçüm yaptırırken eleman benden araç bilgilerimi istedi ve yazdı.
    Kaç model olduğunu, benzin/lpg olup olmadığını felan not aldı.
    Sonra ölçüm başladığında bilgisayarda bazı değerler sürekli değişiyordu.
    O anda CO değeri sadece kırmızı bir bar olarak belirginleşmişti, diğerleri normal değerde olduğu için müdahale etmedi.
    Sonra kırmızı değer normal değerlerin altına indiği anda okeyledi.
    Yani o anda CO değeri normalin üstüne çıkıp normal değere iniyordu sürekli ve eleman da normale indiği anı bekledi, hemen düğmeye bastı iner inmez..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Ben ölçüm yaptırırken eleman benden araç bilgilerimi istedi ve yazdı.
    Kaç model olduğunu, benzin/lpg olup olmadığını felan not aldı.
    Sonra ölçüm başladığında bilgisayarda bazı değerler sürekli değişiyordu.
    O anda CO değeri sadece kırmızı bir bar olarak belirginleşmişti, diğerleri normal değerde olduğu için müdahale etmedi.
    Sonra kırmızı değer normal değerlerin altına indiği anda okeyledi.
    Yani o anda CO değeri normalin üstüne çıkıp normal değere iniyordu sürekli ve eleman da normale indiği anı bekledi, hemen düğmeye bastı iner inmez..

    sende durum daha farklı tabi. muayeneden geçebil diye adamlar öyle yapıyor. dengeyi bulunca okey diyolar.

    Ogün de hepsi sıfır çıkmış imkansız gibi bişey hybrid fln olması lazım aracın




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee


    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Ben ölçüm yaptırırken eleman benden araç bilgilerimi istedi ve yazdı.
    Kaç model olduğunu, benzin/lpg olup olmadığını felan not aldı.
    Sonra ölçüm başladığında bilgisayarda bazı değerler sürekli değişiyordu.
    O anda CO değeri sadece kırmızı bir bar olarak belirginleşmişti, diğerleri normal değerde olduğu için müdahale etmedi.
    Sonra kırmızı değer normal değerlerin altına indiği anda okeyledi.
    Yani o anda CO değeri normalin üstüne çıkıp normal değere iniyordu sürekli ve eleman da normale indiği anı bekledi, hemen düğmeye bastı iner inmez..

    sende durum daha farklı tabi. muayeneden geçebil diye adamlar öyle yapıyor. dengeyi bulunca okey diyolar.

    Ogün de hepsi sıfır çıkmış imkansız gibi bişey hybrid fln olması lazım aracın


    Ters adamım vesselam




  • hislerime tercüman olmuşsun
  • VEZİR hocam bu geçen ki konuşmamızdan sonra yaptıklarım.


    aracın egzozu kontrol ettim. çok çok incecik elimle parmaklarımla bastırmama rağmen zar zor gelen bi is tabakası vardı. yani carbon cleaner öncesinde orta seviye, yapılma esnasında ise yumuşacık bi dokunuşla ele çok is geliyodu. şimdi tam tersi. kurum çok daha az. bakalım hafif nemli şekilde temizledim egzoz çıkışını. izlemeye aldım. teşekkür ederim


    bu da dün egzoz kontrol yazım.

    60 km yol yaptım dün yani cuamrtesi günü. gezi yapmadan önce egzoz ucu temizdi. 50 lira benzin aldım ve ufak bi ziyaret yaptık. sincan yolunu biliyosunuzdur akraba ziyareti amaçlı vs.

    yol düzgün sayılır yani 60 km nin, yüzde 80 ni 80-110 sabit şekilde gidip geldim. eve döndüğümüzde çok çok hafif kurum tabakası tekrar kontrolüm sonucu parmağıma bulaştı. ama böyle tenimin rengini dahi kapatamayan bir kurum tabakası şeklindeydi.

    yani bunun sebebi nedir? çok kafa kurcalayıcı. ya çok basit ya çok zor. hangisi bilemedim.

    bir ihtimal veriyorum. arka egzozu 2000 yılında değiştirmişler servis bakım faturaları vs elimde. üstelik yetkili servis. aradan 8 sene geçmiş neredeyse 80 000 km geçmiş. araba 99 model. 102 000 de. ufak bi kaza sonucu egzoz değişmiş. egzoz dışında hiiiç bir eskime belirtisi yok. böyle egzoz görmedim ben. araç uzun yolda kullanılmış yüzde 90 şekilde belkide bu yüzdendir. yani kısa süreli git geller veya fazla şehir içi görmemiş araç.

    kısa süreli şehir içi kullanımlarda takdir edersiniz ki bir kısım su buharı egzoz içinde kalarak egzoz ömrüne negatif katkı yapıyor.

    kısacası uzun yollar sonucu egzoz da su buharı birikmeyip egzoz dışında çürüme paslanma olmayıp, egzoz içi bozulmuş olabilir mi? bu nedenle egoz içindeki seramik tozlaşıp ucuna geliyor olabilir mi?

    çünkü dışında hiiiç bir ezik çürük pas yok. zannedersin kale duvarı.

    bu araba nasıl arabaysa aküsü 2001 model garanti belgesi var elimde. ankaranın en büyük akücüsü bile "bu araba çalışıyor mu" diye sordu. adam donup kaldı. ölçtü biçti 2000-2001 üretimleri farklı metotla üretiliyolarmış. hemen tarihine baktı akünün üzerinden.

    biraz uzun oldu ama bi takım soru işaretlerine cevap olacak çok teşekkürler hocam şimdiden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 24 Kasım 2008; 0:10:37 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee



    VEZİR hocam bu geçen ki konuşmamızdan sonra yaptıklarım.


    aracın egzozu kontrol ettim. çok çok incecik elimle parmaklarımla bastırmama rağmen zar zor gelen bi is tabakası vardı. yani carbon cleaner öncesinde orta seviye, yapılma esnasında ise yumuşacık bi dokunuşla ele çok is geliyodu. şimdi tam tersi. kurum çok daha az. bakalım hafif nemli şekilde temizledim egzoz çıkışını. izlemeye aldım. teşekkür ederim


    bu da dün egzoz kontrol yazım.

    60 km yol yaptım dün yani cuamrtesi günü. gezi yapmadan önce egzoz ucu temizdi. 50 lira benzin aldım ve ufak bi ziyaret yaptık. sincan yolunu biliyosunuzdur akraba ziyareti amaçlı vs.

    yol düzgün sayılır yani 60 km nin, yüzde 80 ni 80-110 sabit şekilde gidip geldim. eve döndüğümüzde çok çok hafif kurum tabakası tekrar kontrolüm sonucu parmağıma bulaştı. ama böyle tenimin rengini dahi kapatamayan bir kurum tabakası şeklindeydi.

    yani bunun sebebi nedir? çok kafa kurcalayıcı. ya çok basit ya çok zor. hangisi bilemedim.

    bir ihtimal veriyorum. arka egzozu 2000 yılında değiştirmişler servis bakım faturaları vs elimde. üstelik yetkili servis. aradan 8 sene geçmiş neredeyse 80 000 km geçmiş. araba 99 model. 102 000 de. ufak bi kaza sonucu egzoz değişmiş. egzoz dışında hiiiç bir eskime belirtisi yok. böyle egzoz görmedim ben. araç uzun yolda kullanılmış yüzde 90 şekilde belkide bu yüzdendir. yani kısa süreli git geller veya fazla şehir içi görmemiş araç.

    kısa süreli şehir içi kullanımlarda takdir edersiniz ki bir kısım su buharı egzoz içinde kalarak egzoz ömrüne negatif katkı yapıyor.

    kısacası uzun yollar sonucu egzoz da su buharı birikmeyip egzoz dışında çürüme paslanma olmayıp, egzoz içi bozulmuş olabilir mi? bu nedenle egoz içindeki seramik tozlaşıp ucuna geliyor olabilir mi?

    çünkü dışında hiiiç bir ezik çürük pas yok. zannedersin kale duvarı.

    bu araba nasıl arabaysa aküsü 2001 model garanti belgesi var elimde. ankaranın en büyük akücüsü bile "bu araba çalışıyor mu" diye sordu. adam donup kaldı. ölçtü biçti 2000-2001 üretimleri farklı metotla üretiliyolarmış. hemen tarihine baktı akünün üzerinden.

    biraz uzun oldu ama bi takım soru işaretlerine cevap olacak çok teşekkürler hocam şimdiden.





    Gerçi bana sormamışsın ama bir noktaya dikkat çekmek isterim;

    Eksozlar dışarıdan basit, tek parça görünürler.

    Ancak içlerinde kanallar vardır.

    Dışarıdan sapasağlam görünen bir eksoz, 2-3 sene sonra içten çürümeye başlar.

    İçeriden parça dahi kopar ama dışarıdan belli olmaz. Ama ses yapar.

    Benzinli kullanılan araçlarda eksoz daha çabuk çürür.

    İçeriden çürüyen ve kurum biriken eksoz sanırım alarm veriyor.

    Ben eksozunu değiştirmeni tavsiye ederim.

    Selamlar.




  • bende onu kast ettim işte. yazımın ortalarında soru şeklinde yazdım. uzunyol yaptığından dışı sağlam içine ki seramik kanallar mı dağılmışta onlar geliyor acep. şöyle tıklayınca ses yapar egzoz bozulmuşsa. o da yok. ses gelmiyor.

    mesela orta egzozu ben değiştirdim. rölantide bile hafif titreyince ses yapıyodu baktık içi gitmiş. değiştik. yüksek ihtimal içi bozuk. işte vezirin de seninde arkadaşlarında tecrübelerine sundum sorumu:)
  • ogün hocam ,
    kafa buluyorsun herhalde ,hadi milleti uyuttun bana da sıfır lambda ve CO2 gösterip şah mat yapacaksın.Bak ayıp oluyor

    bişey demiyorum artık sen itiraf et.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ogün®

    Vezir hocam bana da yardım etseniz,

    hava filtresini değiştirsem sonuçlarım normale döner mi ?

    Onemoreacupofcoffee sen de dost olacaksın, bi el de benim araca atsan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Kasım 2008; 11:24:15 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    @vezir arkadaşım, @oneMoreaCupofCoffee ile bana yardımcı olmaya çalışıyorsun teşekkür ederim.
    Diyelim ki hava filtresini çıkarıp ölçtürdüğümde CO değeri normale döndü, bu durumda hava filtresinin değişmesi sorunu çözecek midir? (önceden de dediğim gibi kullandığım hava filtresini sürekli temiz tutuyorum)
    Hava filtresi denemesine rağmen durum aynı kalırsa ne yapmam gerekir? Bahsettiğin %15-20 yakıt sarfiyatı çok. Hiçkimse bu kadar fazla yakan aracı kullanmak istemez.


    eğer hava filtresini çıkardığınızda CO değeri normale döner veya bariz bir düşüş olursa bunun anlamı havanın gitmemesini filtre sağlıyordur.,

    Bundan sonra yapılacaklar birkaç adımdır.Öncelikle hava filtesini sıfır takıp değeri ölçtürmek.

    Yine ciddi düşüş oluyorsa hava fitresi gözenekleri çok küçük bir filtre seçilmiş demektir.Yani temiz olmasına rağmen havayı geçirmiyordur.Piyasada faklı kağıt filtreler vardır kimi en küçük partikülü tutmak için 5 mikron altı fiber bir yapısı vardır.Bunlar havayı iyi süzerler ama aynı şekilde hava yakıt karşımını da kötü yönde etkileyebilirler.

    her halükarda bu iler deneme yaparak bulunur ama çncelikle olay filtre hatasından oluyorsa bunu tespit etmek, ileri aşamalara geçmeden önce gerekli bir işlemdir.

    Eğer hava filtesi süphesi doğrusu ise birlkaç denemede doğru hava filtresini bulursunuz hiç bulamazsanız açık hava filtresi doğru seçim olur.

    NoT: Bütün yazılanlar arızanın hava filtresinden kaynaklandığı farz edilerek yazılmıştır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee



    VEZİR hocam bu geçen ki konuşmamızdan sonra yaptıklarım.


    aracın egzozu kontrol ettim. çok çok incecik elimle parmaklarımla bastırmama rağmen zar zor gelen bi is tabakası vardı. yani carbon cleaner öncesinde orta seviye, yapılma esnasında ise yumuşacık bi dokunuşla ele çok is geliyodu. şimdi tam tersi. kurum çok daha az. bakalım hafif nemli şekilde temizledim egzoz çıkışını. izlemeye aldım. teşekkür ederim


    bu da dün egzoz kontrol yazım.

    60 km yol yaptım dün yani cuamrtesi günü. gezi yapmadan önce egzoz ucu temizdi. 50 lira benzin aldım ve ufak bi ziyaret yaptık. sincan yolunu biliyosunuzdur akraba ziyareti amaçlı vs.

    yol düzgün sayılır yani 60 km nin, yüzde 80 ni 80-110 sabit şekilde gidip geldim. eve döndüğümüzde çok çok hafif kurum tabakası tekrar kontrolüm sonucu parmağıma bulaştı. ama böyle tenimin rengini dahi kapatamayan bir kurum tabakası şeklindeydi.

    yani bunun sebebi nedir? çok kafa kurcalayıcı. ya çok basit ya çok zor. hangisi bilemedim.

    bir ihtimal veriyorum. arka egzozu 2000 yılında değiştirmişler servis bakım faturaları vs elimde. üstelik yetkili servis. aradan 8 sene geçmiş neredeyse 80 000 km geçmiş. araba 99 model. 102 000 de. ufak bi kaza sonucu egzoz değişmiş. egzoz dışında hiiiç bir eskime belirtisi yok. böyle egzoz görmedim ben. araç uzun yolda kullanılmış yüzde 90 şekilde belkide bu yüzdendir. yani kısa süreli git geller veya fazla şehir içi görmemiş araç.

    kısa süreli şehir içi kullanımlarda takdir edersiniz ki bir kısım su buharı egzoz içinde kalarak egzoz ömrüne negatif katkı yapıyor.

    kısacası uzun yollar sonucu egzoz da su buharı birikmeyip egzoz dışında çürüme paslanma olmayıp, egzoz içi bozulmuş olabilir mi? bu nedenle egoz içindeki seramik tozlaşıp ucuna geliyor olabilir mi?

    çünkü dışında hiiiç bir ezik çürük pas yok. zannedersin kale duvarı.

    bu araba nasıl arabaysa aküsü 2001 model garanti belgesi var elimde. ankaranın en büyük akücüsü bile "bu araba çalışıyor mu" diye sordu. adam donup kaldı. ölçtü biçti 2000-2001 üretimleri farklı metotla üretiliyolarmış. hemen tarihine baktı akünün üzerinden.

    biraz uzun oldu ama bi takım soru işaretlerine cevap olacak çok teşekkürler hocam şimdiden.





    selam ,

    Şu günlerde havanın yağmurlu ve aşırınemliolması dolayısı ile eksozda islenme (kurumlaşmöa farklı bir şeydir metale işler çıkarmak zordur) olması normaldir.Nem nedeni ile eksoz emisyonları değişecek ve eksoz çıkışında islenme yapacaktır.

    akü için ketik bir yıldasınız.Eğer bu kış aşırı soğuk geçerse akünüz nakavt olcaktır. Ömrünün uzun olmasını etkileyen birçok faktör vardır kalite de dahil.Ama şansi fikrim son 5 yıl için de sadece 2 kış aşırı soğuk geçti bu nedenle istatiksel olarak akülerin ömrü uzamıştır.yani global ısınma diyorum.

    eksoz olayını ikiye ayırmak gerekir.Birincisi katalitik filtre ki bu filtrenin ömrü çok uzundur. Kalite araçlarda 10 yıl kadardır.Seramik filtreler kırılır veya çatlar ise değiştirilmesi gerekiyor acnak ateş parası , LPG li araçalr emisyon değerleri ve yanma ısısının yüksekliği neneniyle bunların ömrünü kısaltıyor.Bazı yan sanayide bakım yapanları duyuyorum.Kimyasala yatırıp mekanik temislik yapıyorlarmış. Bizde her şeyi tamir ederler inanırım.(keşke bu yetenekleri kullanabilecek bir sistem olsa)

    ikincisi klasik eksozumuzdur.Aslında içinde birşey yoktur baoş ve delikli boruların farklı tasarımlarla kullılmasıdır. ses olayı çok ileri düzey bilgi gerektirdiği halde deneme yanılma yolula yapılmış tasrımlar vardır.Yani herkez eksozcu olabilir.Bu derece basit bir tasarımdır.

    Bunların dayanıklığı kullnılan malzemenin seçimine ve kullnılan benzinin veya yakıtın içerindeki gazların korosif özelliklerinden kaynaklanmaktadır.Korozyonda ilginç bir konudur .Çalıştığım yerde sadece bu konu ile ilgili müdürlük var .yani uzmanlık işidir.ben sadece kabaca nedenlerini yazabilirim.

    mesela pasalnmazdan yapılan eksozlar vardır normal eksozun 2 katı veya fazlası ömrü vardır. Birçok sıfır araçta paslanmaz eksoz kullanılmaktadır. Garanti botunca sorun çıkarmasın diye. Ama yenilenmesi esnasında size belirli bir kalınlıkta eksoz takarlar. metal üstünde galvaniz vardır. Bu kısa sürede aşınır ve kalınlığına göre bir yıpranma yaşarlar.ne kadar kalın ise delinmesi de o kadar uzun süre alır.Delindikten sonra ne yapsanız boştır , piyasada lehim veya kaynak yaparlar her ikiside hatalı işlemdir.delinme bir noktadan olmuşsa bir yere çarpma ile oluşmamaışsa başka noktalar da delinmek için hazırda beklerler.Bir yeri yaptırırsın diğeri başar dlinmeye.

    kesin çözüm araç eksozunu sıfır bir pazlanmaz eksoz ile değiştirmektir.Ancak paslanmazlar oldukça tuzludur .AEğer aracı satmayı düşünüyorsanız kimse masraf yapmak istemez, bu nedenle kalın saştan imal edilmiş olanını ucuza pazarlıkla almaya çalışın. Önce 2 mm lik saç olanla başlarsın sıkı bir pazarlık sonra aynı fiyata 3 mm olanı talep edersin. Satıcı olur mu abi falan sana ayak çeker fiyatı biraz artıırı ,sen de arkanı döçner başka eksozcu yok mu komşu falan dersin.ona da bir soralım fikrini alalım demek olayı pazarlığı bitirir. Eğer eksoz imalatçısı ise kimse elindeki raftaki malı satmamak için ayak sürmez. Senden alacağı parayla 2 tane imal eder de ondan.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    ogün hocam ,
    kafa buluyorsun herhalde ,hadi milleti uyuttun bana da sıfır lambda ve CO2 gösterip şah mat yapacaksın.Bak ayıp oluyor

    bişey demiyorum artık sen itiraf et.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ogün®

    Vezir hocam bana da yardım etseniz,

    hava filtresini değiştirsem sonuçlarım normale döner mi ?

    Onemoreacupofcoffee sen de dost olacaksın, bi el de benim araca atsan.




    Estağfurullah hocam ne haddime




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    bende onu kast ettim işte. yazımın ortalarında soru şeklinde yazdım. uzunyol yaptığından dışı sağlam içine ki seramik kanallar mı dağılmışta onlar geliyor acep. şöyle tıklayınca ses yapar egzoz bozulmuşsa. o da yok. ses gelmiyor.

    mesela orta egzozu ben değiştirdim. rölantide bile hafif titreyince ses yapıyodu baktık içi gitmiş. değiştik. yüksek ihtimal içi bozuk. işte vezirin de seninde arkadaşlarında tecrübelerine sundum sorumu:)


    Tıklayınca ses yapmayabilir. Sallamak gerekebilir.

    Parçalar büyükse...
  • bana sanki

    Bilgisayarın fişini takmayıp da IT görevlilerini ''bilgisayarım çalışmıyor'' diye bilerek çağıran arkadaşları hattırlattı.




    quote:

    Orjinalden alıntı: Ogün®


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    ogün hocam ,
    kafa buluyorsun herhalde ,hadi milleti uyuttun bana da sıfır lambda ve CO2 gösterip şah mat yapacaksın.Bak ayıp oluyor

    bişey demiyorum artık sen itiraf et.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ogün®

    Vezir hocam bana da yardım etseniz,

    hava filtresini değiştirsem sonuçlarım normale döner mi ?

    Onemoreacupofcoffee sen de dost olacaksın, bi el de benim araca atsan.




    Estağfurullah hocam ne haddime




  • anladım hocam.

    2000 yılında adam egzozu serviste değiştirmiş. sanırım paslanmaz bi alet. şimdi yani içindeki seramiklerin tozu mudur bu isler? bi tek bunu anlayamadım. aracımda LPG yok. uslu uslu kullanılmış 102 binde baskı balata değişmemiş bir araç hocam.

    tıkır tıkır sıfır problemli bir araç. kısacası 8 sene de içi bozuldu mu diyoruz şimdi? :) amma taş kafayım demi ya
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    bana sanki

    Bilgisayarın fişini takmayıp da IT görevlilerini ''bilgisayarım çalışmıyor'' diye bilerek çağıran arkadaşları hattırlattı.




    quote:

    Orjinalden alıntı: Ogün®


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    ogün hocam ,
    kafa buluyorsun herhalde ,hadi milleti uyuttun bana da sıfır lambda ve CO2 gösterip şah mat yapacaksın.Bak ayıp oluyor

    bişey demiyorum artık sen itiraf et.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ogün®

    Vezir hocam bana da yardım etseniz,

    hava filtresini değiştirsem sonuçlarım normale döner mi ?

    Onemoreacupofcoffee sen de dost olacaksın, bi el de benim araca atsan.




    Estağfurullah hocam ne haddime




    Peki şuna ne diyeceksiniz ?

    Arkadaş farları, klimayı vs. açarak rölanti ayarını yaptırmış, çok yakıyor diye şikayet ediyor.

    Acaba rölanti ayarını benzinde yapıp, sonra LPG ile kullansak tasarruf edebilir miyiz ?

    Aklıma şu da geliyor;

    Eksozun çıkışını yanmaz bir malzemeyle mesela yarısını kapatsak, tasarruf edebilir miyiz ?

    Yanmadan atılan çiğ gaz var ya, tamamının yanmadan eksozdan kaçması engellenmiş olmaz mı?

    Bazıları karbüratörü kapatıyor bantla. Ona benzer bi şey.

    IT uzmanları iş başına.





  • Deliğin Çapına bağlı neyle kapatmayı düşünüyosunuz
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.