Şimdi Ara

Aracımın Egzos Muayenesi Ölçüm Sonuçları? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
100
Cevap
1
Favori
44.398
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    pis yakıtın zengin yakıt karışımı sağlamasının nedenleri şundandır,

    Öncelikle pisyakıt denilen şey saf benzin içeriğini içermeyen katkılar veya kalıntıların (partikül) bulunan yakıt demektir. Eğer iyi bir filtrelerme rafineride yapılırsa bunlar benzin içinde yer almaz.Ancak unutmayalımki yakıtımız rafineriden deponuza gidene kadar binbir macera dolu yolculuğu esnasında, kimlerin elinden geçiyor. Her tanker veya depoda kalan pislik kalıntı tortu artk ne derseniz deyiniz, yakıt ile birlikte deponuza gelirse buna pis yakıt diyoruz.Son nokta aracınızın filtresine takılmasını bekleriz.Ancak partiküller yeterince küçük ve yapışkan değilse yanma odasına mecburen iletilmektedir.

    Sorun bu noktadan sonra başlamaktadır, bilineceği gibi yakıtımızın yanma süresi çok kısıtlıbir zamandır.Aslında yanma için gerekli sıcaklık ve zaman olursa hemen hemen herşey yanabilecektir.Ancak bu parametrelerden birisi eksik olduğu zmaan yanma tam gerçekleşmez.Bir motor tasarımcısı benzinin kaç derecede alev alacağını ve enerjisini kaç mili saniyede ortalama olarak vereceğini önceden bilerek tasarım yapar. Aslında bir nevi kopya çeker diyelim.Kimse üniversitelerdeki gibi oturup sıfırdan hesap yapmaz.Bunlar üniversitelerde veya işin teorisyenleri tarafından işin prensiplerini öğretmek için yaptırılırlar. Gerçek hayatta herşey iyi tasarımların taklidi ve geliştirilmesine dayanmaktadır.Zaten akıllı bir mühendisin yapacağı şey de bu olmalıdır. Yoksa büyük hatalar yapabillir.Ustadan çırağa (çok tecrübeliden yeni yetme mühendise)misali bu işler sanayide ve firmalarda bilgi birikimi olarak aktarılır.

    işte yanma süresi kısıtlı olan yanma odasında benzinin veya yakıtımızın içindeki bu tüm bariyerleri başarı ile atlamış partiküllerimiz yanma odasının sıcaklığı dahil ilk ateşşmele buji ile yapıldığında yanmayarak (tam yanma olmadan) ortamdan ısı absorp ederler yanma sıcaklığının eşiğini düşürürler .Eğer bu düşüş benzinin formülündeki değişiklik yani oktan sayısını etkileyen bir formda ise alev alma sıcaklığı kritik değere doğru düşer ama yine de kritik eşiğin üstündedir.Yoksa yanma olmaz hemen farkedilir.İşte yanma sıckalığını olmasına rağmen ısı transferi dolayısıyla zamana ihtiyaç bulunan karışımımız için zaman üst ölü noktada yeterli değil ise ara ürünler ortaya çıkmaktadır CO gibi aslında kendisi de yakıt olan kısmi yanma ürünleri vuku bulmaktadır.Ne kadar çok istenmeyen partikül varsa ve/veya oktan sayısı olarak belirtilen veya katkı (kötü yönde oktan azaltıcı) varsa kısmi yanma yüzdesi o kadar artarak kendisi enerji içeren ancak tam yanmadığı için silindire gücünü iletemeyen ara gazlar miktarı artacaktır.Ne kadar fazl aCO demek o kadar beygir gücünde eksilme veya yüzdesel olarak yakıt sarfiyatının artması demektir.
    Teride sıfır CO ve ara gaz formasyonu istense bile geröekte asla bu sayı sıfır olmamaktadır. Çünkü motorunuz sabit bir devirde çalışmamakta ve her devri kısa bir sürüş esnasında görmektedir.Dolayısı ile karışım ayarlanırken her devirde ideal yanma asla olmaz. Ya biraz artı rpmde veya biraz eksi rpm de olur.Bunu kendiniz hangi devirde veya hızda aracınız sürüyorsanız yakıt tüketiminden anlarsınız.Rölantide zengin karşışım yapılmasının birçok nedeni vardır .konu dağılmasın diye girmeyeceğim.Ancak aslında yakıt emisyon değerlerini sadece rölantide ölçüldüğünü unutmayınız. Her devirde yapalabilir aama oranları ve yeni yüzdeleri de vermek gereklidir.Sizlerin vermiş olduğu değerler rölantideki değerlerdir.Piyasada usul böyledir.Ama bir formöüla yarışçısı olsanız , ustalarınız çok farklı ayar yaparlar, bu nedenle araçlar rölantide neredeyse duracak gibi teklemektedirler ama gaza basınca kamçı yemiş at gibi şaha kalkarlar.

    Alıntıları Göster
    Peki @vezir arkadaşım, 1) buji olarak linklerdeki gibi performans bujileri kullansak daha sağlıklı ateşleme, daha iyi kullanım elde eder miyiz? 2) Bir de 97 oktan benzin kullanımının araca zararı olur mu? Ben daha önce çok 97 oktan kullandım, hiçbir zararını da görmedim ama araç daha serileşiyordu.. bu psikolojik de değil.. lpg taktırdıktan sonra 95 oktanla devam ettim.

    http://www.magaza24.com/performans-standart-buji-performans-bujisi-platinium-c-1463_1157_1160.html

    http://www.magaza24.com/performans-standart-buji-performans-bujisi-triple-c-1463_1157_1159.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 1 Aralık 2008; 14:28:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Peki @vezir arkadaşım, 1) buji olarak linklerdeki gibi performans bujileri kullansak daha sağlıklı ateşleme, daha iyi kullanım elde eder miyiz? 2) Bir de 97 oktan benzin kullanımının araca zararı olur mu? Ben daha önce çok 97 oktan kullandım, hiçbir zararını da görmedim ama araç daha serileşiyordu.. bu psikolojik de değil.. lpg taktırdıktan sonra 95 oktanla devam ettim.

    http://www.magaza24.com/performans-standart-buji-performans-bujisi-platinium-c-1463_1157_1160.html

    http://www.magaza24.com/performans-standart-buji-performans-bujisi-triple-c-1463_1157_1159.html

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Peki @vezir arkadaşım, 1) buji olarak linklerdeki gibi performans bujileri kullansak daha sağlıklı ateşleme, daha iyi kullanım elde eder miyiz? 2) Bir de 97 oktan benzin kullanımının araca zararı olur mu? Ben daha önce çok 97 oktan kullandım, hiçbir zararını da görmedim ama araç daha serileşiyordu.. bu psikolojik de değil.. lpg taktırdıktan sonra 95 oktanla devam ettim.

    http://www.magaza24.com/performans-standart-buji-performans-bujisi-platinium-c-1463_1157_1160.html

    http://www.magaza24.com/performans-standart-buji-performans-bujisi-triple-c-1463_1157_1159.html


    sevgili wolverine,

    Buji işinde piyasada oldukça çok çeşit oluştu. bu konuda motor tasarımı göz önüne alınmadan yapılcak buji ceçimlerinin performasn artırmaya bir katkısının olcağını sanmıyorum.Ogün arkadşımızın katalog da bahsedilen seçimin kullnılması görüşüne katılıyorum.Ancak LPG kullımı dolayısıyla motorda bir modifikasyon yapılmış ve bunun etkileri nedeniyle bujide hasar oluşuyor ise ki bu konu bujiye bakarak anlaşılabilir.Genelde tırnakta erime veya buji göbeğinde ergime veya aşınma şeklinde kendini belli eder.Buji reimlerinde aşırı ısı başlığını taratırsanız resim olarak görrüsünüz.Başkasına ihtiyacınız yok kendiniz de karaer verebilirsiniz.Eğer bu şekilde erime veya hasar yok ise bujinizi katalog ta yazan isim yapmış bir marka ile değiştirmelisiniz.yani hasar varsa değişimi düşünmeli , yok ise değişikliğe gerek yoktur.
    Peki aklınızdan geçtiğine eminim, bu bujiler neden satılıyor diyebilirsiniz.Adı üstünde performans bujisidir.Siz aracı upgrade ederseniz., ateşleme için distributörü 50000 volt veren performans tipleriyle değiştirip buji kablolarını değiştiririseniz aracada 97 veya 100 oktan benzin koyarsanız bunu ateşlemekiçin üst sınırlarda raharça çalışan bir buji seçmeniz gerekmektedir.sadece bir parametre ile oynamak psikolojik etkiden başka bir şey sağlamayacaktır.Veya tahmin edemediğiniz arızalara uzun vadede neden olabilirsiniz.

    oktan konusunu çokça tartışmıştık ve konu tekrar tekrar açılmasın diye özet geçmek isterim.Oktan artırmak ever vuruntuyu azaltır ama sizin araçta vuruntu varsa bu bir seçenektir.Durduk yerde vuruntu yapmayan düzgün çalışan aracı daha iyi gitsin diye yüksek oktana yönlendirmek bir nevi alkol bağımlısı gibi yapacaktır.Ondan sonra normal 95 oktanı verdiniz mi araç saçmalamaya başlayacak ''sen kimi kandırıyorsun'' şekline size sinyal atacaktırbaktı ki olmuyor göstergelerden bir iki tanesini yakarak size hadi bana 97 ver diyecektir.Anlayana tabiiki

    Ne gerek var araç 95 oktan için tasarlanmışsa araca 95 oktan benzin vermelidir ne eksiği ne fazlası.Ama sizdeki gibi satıcıdan kuşkulanma durumu varsa 97 az satılır daha güvenlidir gibi bir şehir efsanesine de gerek yoktur.Oktan yükseltme işi tamamen aracın sıkıştırma oranı ile alakalı bir durumdur . sIKIŞTIRMA ORANI 10 VE ÜSTÜNDE performans verebilir ama bu performans başta bahsettiğim gibi aracı alkole alıştırmakla benzer şeydir.Aynen damarların açılması gibi yüksek ısı nedeniyle çokküçük ama uzun vadede beklenmeyen hasarlar oluşabilir yağ yakması artabilir ve ayrı bir forum konusu olacak kadar zengin yazı içeriği bize sağlayacaktır.

    Sadece yüksek oktan için bazı istisnalar dışında tavsiye etmiyorum.
    1- LPG li araçalrın kışın sabahları ilk marşta zor çalışma koşulları oluştuğunda, uzun gır gır olayı oluyor ve bir türlü çare bulamıyorsanız.
    2-Araçta devamlı geçmeyen bir vuruntu sesi varsa bunun yakıttan olup olmadığını anlamak için.
    3-Aracınız performans tabir edilen modifiyeler yapılmışsa , uygun şartlar varsa ve Hp olarak ciddi bir artış sağlanmışsa.

    Not: Araç ısındıktan sonra LPG kullanılırsa geçerlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Peki @vezir arkadaşım, 1) buji olarak linklerdeki gibi performans bujileri kullansak daha sağlıklı ateşleme, daha iyi kullanım elde eder miyiz? 2) Bir de 97 oktan benzin kullanımının araca zararı olur mu? Ben daha önce çok 97 oktan kullandım, hiçbir zararını da görmedim ama araç daha serileşiyordu.. bu psikolojik de değil.. lpg taktırdıktan sonra 95 oktanla devam ettim.

    http://www.magaza24.com/performans-standart-buji-performans-bujisi-platinium-c-1463_1157_1160.html

    http://www.magaza24.com/performans-standart-buji-performans-bujisi-triple-c-1463_1157_1159.html


    sevgili wolverine,

    Buji işinde piyasada oldukça çok çeşit oluştu. bu konuda motor tasarımı göz önüne alınmadan yapılcak buji ceçimlerinin performasn artırmaya bir katkısının olcağını sanmıyorum.Ogün arkadşımızın katalog da bahsedilen seçimin kullnılması görüşüne katılıyorum.Ancak LPG kullımı dolayısıyla motorda bir modifikasyon yapılmış ve bunun etkileri nedeniyle bujide hasar oluşuyor ise ki bu konu bujiye bakarak anlaşılabilir.Genelde tırnakta erime veya buji göbeğinde ergime veya aşınma şeklinde kendini belli eder.Buji reimlerinde aşırı ısı başlığını taratırsanız resim olarak görrüsünüz.Başkasına ihtiyacınız yok kendiniz de karaer verebilirsiniz.Eğer bu şekilde erime veya hasar yok ise bujinizi katalog ta yazan isim yapmış bir marka ile değiştirmelisiniz.yani hasar varsa değişimi düşünmeli , yok ise değişikliğe gerek yoktur.
    Peki aklınızdan geçtiğine eminim, bu bujiler neden satılıyor diyebilirsiniz.Adı üstünde performans bujisidir.Siz aracı upgrade ederseniz., ateşleme için distributörü 50000 volt veren performans tipleriyle değiştirip buji kablolarını değiştiririseniz aracada 97 veya 100 oktan benzin koyarsanız bunu ateşlemekiçin üst sınırlarda raharça çalışan bir buji seçmeniz gerekmektedir.sadece bir parametre ile oynamak psikolojik etkiden başka bir şey sağlamayacaktır.Veya tahmin edemediğiniz arızalara uzun vadede neden olabilirsiniz.

    oktan konusunu çokça tartışmıştık ve konu tekrar tekrar açılmasın diye özet geçmek isterim.Oktan artırmak ever vuruntuyu azaltır ama sizin araçta vuruntu varsa bu bir seçenektir.Durduk yerde vuruntu yapmayan düzgün çalışan aracı daha iyi gitsin diye yüksek oktana yönlendirmek bir nevi alkol bağımlısı gibi yapacaktır.Ondan sonra normal 95 oktanı verdiniz mi araç saçmalamaya başlayacak ''sen kimi kandırıyorsun'' şekline size sinyal atacaktırbaktı ki olmuyor göstergelerden bir iki tanesini yakarak size hadi bana 97 ver diyecektir.Anlayana tabiiki

    Ne gerek var araç 95 oktan için tasarlanmışsa araca 95 oktan benzin vermelidir ne eksiği ne fazlası.Ama sizdeki gibi satıcıdan kuşkulanma durumu varsa 97 az satılır daha güvenlidir gibi bir şehir efsanesine de gerek yoktur.Oktan yükseltme işi tamamen aracın sıkıştırma oranı ile alakalı bir durumdur . sIKIŞTIRMA ORANI 10 VE ÜSTÜNDE performans verebilir ama bu performans başta bahsettiğim gibi aracı alkole alıştırmakla benzer şeydir.Aynen damarların açılması gibi yüksek ısı nedeniyle çokküçük ama uzun vadede beklenmeyen hasarlar oluşabilir yağ yakması artabilir ve ayrı bir forum konusu olacak kadar zengin yazı içeriği bize sağlayacaktır.

    Sadece yüksek oktan için bazı istisnalar dışında tavsiye etmiyorum.
    1- LPG li araçalrın kışın sabahları ilk marşta zor çalışma koşulları oluştuğunda, uzun gır gır olayı oluyor ve bir türlü çare bulamıyorsanız.
    2-Araçta devamlı geçmeyen bir vuruntu sesi varsa bunun yakıttan olup olmadığını anlamak için.
    3-Aracınız performans tabir edilen modifiyeler yapılmışsa , uygun şartlar varsa ve Hp olarak ciddi bir artış sağlanmışsa.

    Not: Araç ısındıktan sonra LPG kullanılırsa geçerlidir.

    Alıntıları Göster
    @vezir arkadaşım, bilgiler için çoook teşekkürler..
    Buji olayı bu halde tamamen modifiye olayı ile ilgili.. dediğiniz şartlarda modifiye yapılacaksa buji de performans olarak değiştirilir. O halde gerek yok şu an için..
    97 oktan olayını da lafı ağzımdan aldınız, ne olduğu belli olmayan 95 oktan koymaktansa 97 daha temizdir diye düşünerek alabilirim diye düşünüyordum ama dediğiniz ölçüde o da olmayabilir..

    O zaman var olan bujilerle ve 95 oktanla devam..

    Bu noktada depoya koyduğumuz benzinin geride bıraktıklarını ve diğer etkenleri göz önüne alacak olursak, depoya dökülen ve pis yakıttan oluşan depo dibi kalıntı ve kötü sürprizleri önlemek için piyasada satılan double up ve benzeri enjektör v.s. temizleyici ürünleri kullanmamız fayda sağlar mı? Sağlarsa ne sıklıkta kullanmamızı önerirsin? Sanayide, iyi bir motor ustası, özellikle double up için gerçekten temizlediğini söylemişti.

    Soru: Vuruntu diye tabir ettiğimiz ses için motordan gelen şakıma sesi diye geçmişti forumda.. sabahları ilk çalıştırmada motor soğukken bu ses gelir mi? Vantilatör kayışlarından gelen ses bundan tamamen ayırt edilebilir mi? Bir de bu ses motor ısınınca geçer mi, yoksa vuruntu her zaman kendini hissettirir mi, soğuk sıcak farkı olmadan?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 1 Aralık 2008; 16:57:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    @vezir arkadaşım, bilgiler için çoook teşekkürler..
    Buji olayı bu halde tamamen modifiye olayı ile ilgili.. dediğiniz şartlarda modifiye yapılacaksa buji de performans olarak değiştirilir. O halde gerek yok şu an için..
    97 oktan olayını da lafı ağzımdan aldınız, ne olduğu belli olmayan 95 oktan koymaktansa 97 daha temizdir diye düşünerek alabilirim diye düşünüyordum ama dediğiniz ölçüde o da olmayabilir..

    O zaman var olan bujilerle ve 95 oktanla devam..

    Bu noktada depoya koyduğumuz benzinin geride bıraktıklarını ve diğer etkenleri göz önüne alacak olursak, depoya dökülen ve pis yakıttan oluşan depo dibi kalıntı ve kötü sürprizleri önlemek için piyasada satılan double up ve benzeri enjektör v.s. temizleyici ürünleri kullanmamız fayda sağlar mı? Sağlarsa ne sıklıkta kullanmamızı önerirsin? Sanayide, iyi bir motor ustası, özellikle double up için gerçekten temizlediğini söylemişti.

    Soru: Vuruntu diye tabir ettiğimiz ses için motordan gelen şakıma sesi diye geçmişti forumda.. sabahları ilk çalıştırmada motor soğukken bu ses gelir mi? Vantilatör kayışlarından gelen ses bundan tamamen ayırt edilebilir mi? Bir de bu ses motor ısınınca geçer mi, yoksa vuruntu her zaman kendini hissettirir mi, soğuk sıcak farkı olmadan?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    @vezir arkadaşım, bilgiler için çoook teşekkürler..
    Buji olayı bu halde tamamen modifiye olayı ile ilgili.. dediğiniz şartlarda modifiye yapılacaksa buji de performans olarak değiştirilir. O halde gerek yok şu an için..
    97 oktan olayını da lafı ağzımdan aldınız, ne olduğu belli olmayan 95 oktan koymaktansa 97 daha temizdir diye düşünerek alabilirim diye düşünüyordum ama dediğiniz ölçüde o da olmayabilir..

    O zaman var olan bujilerle ve 95 oktanla devam..

    Bu noktada depoya koyduğumuz benzinin geride bıraktıklarını ve diğer etkenleri göz önüne alacak olursak, depoya dökülen ve pis yakıttan oluşan depo dibi kalıntı ve kötü sürprizleri önlemek için piyasada satılan double up ve benzeri enjektör v.s. temizleyici ürünleri kullanmamız fayda sağlar mı? Sağlarsa ne sıklıkta kullanmamızı önerirsin? Sanayide, iyi bir motor ustası, özellikle double up için gerçekten temizlediğini söylemişti.

    Soru: Vuruntu diye tabir ettiğimiz ses için motordan gelen şakıma sesi diye geçmişti forumda.. sabahları ilk çalıştırmada motor soğukken bu ses gelir mi? Vantilatör kayışlarından gelen ses bundan tamamen ayırt edilebilir mi? Bir de bu ses motor ısınınca geçer mi, yoksa vuruntu her zaman kendini hissettirir mi, soğuk sıcak farkı olmadan?


    vuruntu dediğimiz şey şakıma sesi değildir.Sizin bahsetmeye çalıştığınız şey subap sesidir.ısınınca geçer vs.

    Vuruntu sesini nasıl tarif ederim bilmiyorum ancak motor elemanları için çok ciddi hasar yaptığını belirtmem gerekiyor.Vuruntu olayında ses geçmez ve şıkırdama sesi şeklinde değildir.Daha iyi sesi tanımlayabilecek arkadaşlar varsa iyi olur. Bazen benzetme zorluğu çekiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    @vezir arkadaşım, bilgiler için çoook teşekkürler..
    Buji olayı bu halde tamamen modifiye olayı ile ilgili.. dediğiniz şartlarda modifiye yapılacaksa buji de performans olarak değiştirilir. O halde gerek yok şu an için..
    97 oktan olayını da lafı ağzımdan aldınız, ne olduğu belli olmayan 95 oktan koymaktansa 97 daha temizdir diye düşünerek alabilirim diye düşünüyordum ama dediğiniz ölçüde o da olmayabilir..

    O zaman var olan bujilerle ve 95 oktanla devam..

    Bu noktada depoya koyduğumuz benzinin geride bıraktıklarını ve diğer etkenleri göz önüne alacak olursak, depoya dökülen ve pis yakıttan oluşan depo dibi kalıntı ve kötü sürprizleri önlemek için piyasada satılan double up ve benzeri enjektör v.s. temizleyici ürünleri kullanmamız fayda sağlar mı? Sağlarsa ne sıklıkta kullanmamızı önerirsin? Sanayide, iyi bir motor ustası, özellikle double up için gerçekten temizlediğini söylemişti.

    Soru: Vuruntu diye tabir ettiğimiz ses için motordan gelen şakıma sesi diye geçmişti forumda.. sabahları ilk çalıştırmada motor soğukken bu ses gelir mi? Vantilatör kayışlarından gelen ses bundan tamamen ayırt edilebilir mi? Bir de bu ses motor ısınınca geçer mi, yoksa vuruntu her zaman kendini hissettirir mi, soğuk sıcak farkı olmadan?


    vuruntu dediğimiz şey şakıma sesi değildir.Sizin bahsetmeye çalıştığınız şey subap sesidir.ısınınca geçer vs.

    Vuruntu sesini nasıl tarif ederim bilmiyorum ancak motor elemanları için çok ciddi hasar yaptığını belirtmem gerekiyor.Vuruntu olayında ses geçmez ve şıkırdama sesi şeklinde değildir.Daha iyi sesi tanımlayabilecek arkadaşlar varsa iyi olur. Bazen benzetme zorluğu çekiyorum.

    Alıntıları Göster
    " Bu noktada depoya koyduğumuz benzinin geride bıraktıklarını ve diğer etkenleri göz önüne alacak olursak, depoya dökülen ve pis yakıttan oluşan depo dibi kalıntı ve kötü sürprizleri önlemek için piyasada satılan double up ve benzeri enjektör v.s. temizleyici ürünleri kullanmamız fayda sağlar mı? Sağlarsa ne sıklıkta kullanmamız önerilir? Sanayide, iyi bir motor ustası, özellikle double up için gerçekten temizlediğini söylemişti. "

    Vuruntu sesi tam olarak nedir?

    Bu sorulara yanıt arıyoruz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    " Bu noktada depoya koyduğumuz benzinin geride bıraktıklarını ve diğer etkenleri göz önüne alacak olursak, depoya dökülen ve pis yakıttan oluşan depo dibi kalıntı ve kötü sürprizleri önlemek için piyasada satılan double up ve benzeri enjektör v.s. temizleyici ürünleri kullanmamız fayda sağlar mı? Sağlarsa ne sıklıkta kullanmamız önerilir? Sanayide, iyi bir motor ustası, özellikle double up için gerçekten temizlediğini söylemişti. "

    Vuruntu sesi tam olarak nedir?

    Bu sorulara yanıt arıyoruz..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    " Bu noktada depoya koyduğumuz benzinin geride bıraktıklarını ve diğer etkenleri göz önüne alacak olursak, depoya dökülen ve pis yakıttan oluşan depo dibi kalıntı ve kötü sürprizleri önlemek için piyasada satılan double up ve benzeri enjektör v.s. temizleyici ürünleri kullanmamız fayda sağlar mı? Sağlarsa ne sıklıkta kullanmamız önerilir? Sanayide, iyi bir motor ustası, özellikle double up için gerçekten temizlediğini söylemişti. "

    Vuruntu sesi tam olarak nedir?

    Bu sorulara yanıt arıyoruz..


    piyasada satılan yakıta katılan hangi katkının daha iyi olduğunu bilmiyorum.Birçok ürün var ama double up herhalde en zayıf olanlarındandır.Genelde Alman ürünleri bu konularda daha kalitelidir.

    Vuruntu sesi bir motorun asla görmemesi gerekn bir sestir. Wartsila mühendisine bugun sordum(motorlar üstüne eğitim var 2 gün) .bana aynen şunu dedi(türkçesi) ''bir çakici bir demire vururken çıkan aşırı yüksek ve titreşim olan bir ses. Anlamaman mümkün değil motor yerinden zıplayacakkadar kendini belli eder motora bir dokun yeter dedi.tabii ki bizimmotorlar olduğu yrde durduğu için bunu dokunarak test etmek mümkün ama arabalarınızda tak tak tak diye gaza basılınca çıkan bir ses şeklinde kendini belli edecektir.Eğer internette bir kayıt edilmiş sese rastlarsam link veririm.Şimdi 18 silindirli wartsila motor eğitimini kaçırmak istemiyorum.Müsadenizle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    " Bu noktada depoya koyduğumuz benzinin geride bıraktıklarını ve diğer etkenleri göz önüne alacak olursak, depoya dökülen ve pis yakıttan oluşan depo dibi kalıntı ve kötü sürprizleri önlemek için piyasada satılan double up ve benzeri enjektör v.s. temizleyici ürünleri kullanmamız fayda sağlar mı? Sağlarsa ne sıklıkta kullanmamız önerilir? Sanayide, iyi bir motor ustası, özellikle double up için gerçekten temizlediğini söylemişti. "

    Vuruntu sesi tam olarak nedir?

    Bu sorulara yanıt arıyoruz..


    piyasada satılan yakıta katılan hangi katkının daha iyi olduğunu bilmiyorum.Birçok ürün var ama double up herhalde en zayıf olanlarındandır.Genelde Alman ürünleri bu konularda daha kalitelidir.

    Vuruntu sesi bir motorun asla görmemesi gerekn bir sestir. Wartsila mühendisine bugun sordum(motorlar üstüne eğitim var 2 gün) .bana aynen şunu dedi(türkçesi) ''bir çakici bir demire vururken çıkan aşırı yüksek ve titreşim olan bir ses. Anlamaman mümkün değil motor yerinden zıplayacakkadar kendini belli eder motora bir dokun yeter dedi.tabii ki bizimmotorlar olduğu yrde durduğu için bunu dokunarak test etmek mümkün ama arabalarınızda tak tak tak diye gaza basılınca çıkan bir ses şeklinde kendini belli edecektir.Eğer internette bir kayıt edilmiş sese rastlarsam link veririm.Şimdi 18 silindirli wartsila motor eğitimini kaçırmak istemiyorum.Müsadenizle.

    Alıntıları Göster
    evet yeni geldim yerime ,

    knock sesi ile ilgili biraz araştırma yaptım buldukça bu mesaja ekleyeceğim.İnceleyiniz.

    http://home.netcom.com/~bsundahl/knock/sound/KnockSounds.htm#Note1

    http://www.jmn.ca/images/stories/LandCruiser/LandcruiserTick.mp3


    http://www.youtube.com/watch?v=TaoySiaI-zQ

    http://www.youtube.com/watch?v=uVeNYDsA8eU

    accord 1990 model knocking kaydıhttp://www.youtube.com/watch?v=UMmlkoHn3l4

    Honda civic kaydıhttp://www.youtube.com/watch?v=mOKERw6UNKc

    http://www.youtube.com/watch?v=9IkiGPs5ABA

    alttaki de en güzel knoking örneği ders kitaplarında yer almalı bence.

    http://www.youtube.com/watch?v=ZrOhcTtl9J8

    buda benim vosvos favorim araba dökülüyor bu kadar da olamaz http://www.youtube.com/watch?v=5Y1WHaBEV9o



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 2 Aralık 2008; 17:48:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    " Bu noktada depoya koyduğumuz benzinin geride bıraktıklarını ve diğer etkenleri göz önüne alacak olursak, depoya dökülen ve pis yakıttan oluşan depo dibi kalıntı ve kötü sürprizleri önlemek için piyasada satılan double up ve benzeri enjektör v.s. temizleyici ürünleri kullanmamız fayda sağlar mı? Sağlarsa ne sıklıkta kullanmamız önerilir? Sanayide, iyi bir motor ustası, özellikle double up için gerçekten temizlediğini söylemişti. "

    Vuruntu sesi tam olarak nedir?

    Bu sorulara yanıt arıyoruz..


    piyasada satılan yakıta katılan hangi katkının daha iyi olduğunu bilmiyorum.Birçok ürün var ama double up herhalde en zayıf olanlarındandır.Genelde Alman ürünleri bu konularda daha kalitelidir.

    Vuruntu sesi bir motorun asla görmemesi gerekn bir sestir. Wartsila mühendisine bugun sordum(motorlar üstüne eğitim var 2 gün) .bana aynen şunu dedi(türkçesi) ''bir çakici bir demire vururken çıkan aşırı yüksek ve titreşim olan bir ses. Anlamaman mümkün değil motor yerinden zıplayacakkadar kendini belli eder motora bir dokun yeter dedi.tabii ki bizimmotorlar olduğu yrde durduğu için bunu dokunarak test etmek mümkün ama arabalarınızda tak tak tak diye gaza basılınca çıkan bir ses şeklinde kendini belli edecektir.Eğer internette bir kayıt edilmiş sese rastlarsam link veririm.Şimdi 18 silindirli wartsila motor eğitimini kaçırmak istemiyorum.Müsadenizle.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    piyasada satılan yakıta katılan hangi katkının daha iyi olduğunu bilmiyorum.Birçok ürün var ama double up herhalde en zayıf olanlarındandır.Genelde Alman ürünleri bu konularda daha kalitelidir.

    Vuruntu sesi bir motorun asla görmemesi gerekn bir sestir. Wartsila mühendisine bugun sordum(motorlar üstüne eğitim var 2 gün) .bana aynen şunu dedi(türkçesi) ''bir çakici bir demire vururken çıkan aşırı yüksek ve titreşim olan bir ses. Anlamaman mümkün değil motor yerinden zıplayacakkadar kendini belli eder motora bir dokun yeter dedi.tabii ki bizimmotorlar olduğu yrde durduğu için bunu dokunarak test etmek mümkün ama arabalarınızda tak tak tak diye gaza basılınca çıkan bir ses şeklinde kendini belli edecektir.Eğer internette bir kayıt edilmiş sese rastlarsam link veririm.Şimdi 18 silindirli wartsila motor eğitimini kaçırmak istemiyorum.Müsadenizle.

    O zaman bu durumda vuruntu sesi sorunum yok, bu nedenle 97 oktan benzin için sebep de yok, 95e devam..
    Yalnız ben aşağıdaki video ları izleyemiyorum, sanırım youtube sorunum var..
    Bu arada enjeksiyon temizleyici ürünlerin faydası var diyebiliriz o halde.. Peki bu tarz ürünleri benzin aldıktan sonra dolu depoya mı dökmek daha iyidir, yoksa az benzin alsak da kullanabilir miyiz? Bu tarz ürünler için şu kadar benzin aldıktan sonra kullanabiliriz dersek bu ölçü ne olabilir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    piyasada satılan yakıta katılan hangi katkının daha iyi olduğunu bilmiyorum.Birçok ürün var ama double up herhalde en zayıf olanlarındandır.Genelde Alman ürünleri bu konularda daha kalitelidir.

    Vuruntu sesi bir motorun asla görmemesi gerekn bir sestir. Wartsila mühendisine bugun sordum(motorlar üstüne eğitim var 2 gün) .bana aynen şunu dedi(türkçesi) ''bir çakici bir demire vururken çıkan aşırı yüksek ve titreşim olan bir ses. Anlamaman mümkün değil motor yerinden zıplayacakkadar kendini belli eder motora bir dokun yeter dedi.tabii ki bizimmotorlar olduğu yrde durduğu için bunu dokunarak test etmek mümkün ama arabalarınızda tak tak tak diye gaza basılınca çıkan bir ses şeklinde kendini belli edecektir.Eğer internette bir kayıt edilmiş sese rastlarsam link veririm.Şimdi 18 silindirli wartsila motor eğitimini kaçırmak istemiyorum.Müsadenizle.

    O zaman bu durumda vuruntu sesi sorunum yok, bu nedenle 97 oktan benzin için sebep de yok, 95e devam..
    Yalnız ben aşağıdaki video ları izleyemiyorum, sanırım youtube sorunum var..
    Bu arada enjeksiyon temizleyici ürünlerin faydası var diyebiliriz o halde.. Peki bu tarz ürünleri benzin aldıktan sonra dolu depoya mı dökmek daha iyidir, yoksa az benzin alsak da kullanabilir miyiz? Bu tarz ürünler için şu kadar benzin aldıktan sonra kullanabiliriz dersek bu ölçü ne olabilir?

    Alıntıları Göster
    Videoları izledim.. yardım için teşekkürler @vezir arkadaşım..

    Bu arada sanayide başka bir lpg/benzin egzos ölçüm ve kontrol yapan bir yere gösterdim aracı..

    Tüm değerler normal dedi usta, hatta lpg için ayarı da biraz kısılmış, ama dokunma bence dedi.. herhangi bir gösterge anormalliği yoktu, tümü normal sınırlar içindeydi..

    Hala aynı benzini kullanıyorum, henüz bitmedi, gaz koydum giderken her zaman aldığım yerden..

    Önceki kontrolde enjeksiyon temizleyici ürün dökmüştü depoya eleman, belki onun etkisi var, belki bujiler temizlendi ondan ama şu an için sorun yok, aracın fazla yakması için bir sebep yok dedi usta..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Videoları izledim.. yardım için teşekkürler @vezir arkadaşım..

    Bu arada sanayide başka bir lpg/benzin egzos ölçüm ve kontrol yapan bir yere gösterdim aracı..

    Tüm değerler normal dedi usta, hatta lpg için ayarı da biraz kısılmış, ama dokunma bence dedi.. herhangi bir gösterge anormalliği yoktu, tümü normal sınırlar içindeydi..

    Hala aynı benzini kullanıyorum, henüz bitmedi, gaz koydum giderken her zaman aldığım yerden..

    Önceki kontrolde enjeksiyon temizleyici ürün dökmüştü depoya eleman, belki onun etkisi var, belki bujiler temizlendi ondan ama şu an için sorun yok, aracın fazla yakması için bir sebep yok dedi usta..

    Alıntıları Göster
    8 senelik Horttt sıkı durun bayılıyorum hortlatmaya
    Ama faydalı konu burada da benim değerlerim var ''vezir'' hocam bir bakarmısın hala forumdaysan :D


    CO-----0.07 Max Değer=3.5
    CO2-----14.12 Max Değer=20
    HC------79 Max Değer=1200
    O2------4.59 Max Değer=5
    Lamb---- 1.218

    bir sorunu varsa yaptıralım :D Bujiler değişti bu işlemden sonra hava filtresi ve yağ
    Araç Benzinli tüp yok 2001 honda civic 1.6 ies.

    Saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi upliftingsky -- 24 Kasım 2015; 17:17:23 >




  • upliftingsky kullanıcısına yanıt
    yaklaşık 15 yıllık araç için değerler gayet güzel görünüyor.
    CO min ise ve CO2 yüksek ise tam ve verimli yanma oluyor demektir. HC de oldukça düşük yeni araç gibi maşallah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    yaklaşık 15 yıllık araç için değerler gayet güzel görünüyor.
    CO min ise ve CO2 yüksek ise tam ve verimli yanma oluyor demektir. HC de oldukça düşük yeni araç gibi maşallah
    8 yılda 2 katına çıkmış egzos muayene ücreti.
    2008de 19tl iken şuanda 40 tl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leonidas26

    8 yılda 2 katına çıkmış egzos muayene ücreti.
    2008de 19tl iken şuanda 40 tl

    Alıntıları Göster
     Aracımın Egzos Muayenesi Ölçüm Sonuçları?

    Hocam bu yukarıdaki değerlere de bakabilir misiniz? Araç o2 sensörü hatası veriyor, 13 yaşında sensör de bozulmuş olabilir tabi ama öncelikle LPG ayarından şüpheleniyorum . Yalnız fişlerin üzerinde LPGde mi yoksa benzinde mi olduğu yazmıyor. LPG ayarı yaptırmadan önce araştırmaya çalışıyorum ama kesin bir kanıya varamadım.




  • upliftingsky kullanıcısına yanıt
    Cihazın sağlam olduğunu var sayarsak.

    (Emisyon cihazlarının sensörleri ve kalibrasyonu sık bozulur, düzenli çalışması için para harcanması gerekir. Esnafın bu tür masraflara karşı tavrı belli.)

    Araç benzine göre fakir karışımda kalmış. Üst devirlerde fazla abanma. Ayarını yaptır.
  • Laichzeit kullanıcısına yanıt
    Cihazın sağlam olduğunu var sayarsak.

    Benzindeyse, ideal.

    LPG de ise zengin karışım. Vukuat çıkartabilir. kıstırın biraz.
  • Benim aracın o2 değeri 20.1 çıktı bu zengin karışım olduğundan mı böyledir sorun nerede olabilir?
  • Bende Honda euro civic 98 model var.

    BUGÜN bende emisyon ölçüm birimlerinden CO dan kaldım.

    Lpg ve Benzinli

    Her ikisinden de kaldı.

    Şimdi ne yapmam gerekiyor.

    Tüvturk te egsoz muaynesi oldum.

    Keşke dışarda yaptırsay mı?ım..

     Aracımın Egzos Muayenesi Ölçüm Sonuçları?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertug001 -- 12 Şubat 2018; 20:6:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2004 toyota corolla aracımın egzoz emisyon raporunda lambda değeri :1,04 çıktı.Kaldım geçmek için ne yapmam gerekli
  •  Aracımın Egzos Muayenesi Ölçüm Sonuçları?




    hocam kaldim sorun nedir ne yapmam lazim buradaki ustalar birsey anlamiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Egzoz muayenesinde 3 hakkınız vardir. Eğer değerler yüksek çıkarsa LPG'li araçlar için öncelikle baktirmaniz gereken ateşleme sistemi olmalıdır. Bujiler, buji kabloları ve oksijen sensörü (lambda)en basit çözüm yoludur. Genelde emisyon çalışanları katalizör sorunu der ama asıl sorun ateşleme sistemidir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.