Şimdi Ara

Aracımın Egzos Muayenesi Ölçüm Sonuçları? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
100
Cevap
1
Favori
44.428
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    Deliğin Çapına bağlı neyle kapatmayı düşünüyosunuz


    Hamur olmaz mı acaba ?
  • hamur çatlar dökülür sıcağa dayanıklı sıvı contalar vardır. kırmızı renkte. bi lirayı koyar onu contayla sıvarsın hocam


    bu arada millet katalizörden orta susturucudan fln kurtulmaya bakar 1-2 beygir kazanalım diye. sende tam tersi gazın çıkışını zorlaştırıp -1,-2 beygir mi kazanmaya çalışıyosun.

    enjeksiyonlu arabada çiğ gaz atılması karbüratörlüye göre çok daha azdır. ortalama şartlarda kullanan bi sürücü için pekte önemli olamsa gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 24 Kasım 2008; 22:30:10 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    hamur çatlar dökülür sıcağa dayanıklı sıvı contalar vardır. kırmızı renkte. bi lirayı koyar onu contayla sıvarsın hocam


    bu arada millet katalizörden orta susturucudan fln kurtulmaya bakar 1-2 beygir kazanalım diye. sende tam tersi gazın çıkışını zorlaştırıp -1,-2 beygir mi kazanmaya çalışıyosun.

    enjeksiyonlu arabada çiğ gaz atılması karbüratörlüye göre çok daha azdır. ortalama şartlarda kullanan bi sürücü için pekte önemli olamsa gerek.


    Evet haklısın döküldü.

    Bi de koktu yav.

    Şu conta işini bi deneyeyim bakalım nasıl olacak.

    Ya da demircide parça kaynatsam olmaz mı ?

    Hem sağlam olur.




  • ya ogün allah aşkına ne çok boş zamanın var ya
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    ya ogün allah aşkına ne çok boş zamanın var ya




    Sorma

    Ama sana daha önce demiştim hatırlıyor musun ?
  • 7/24 hatırım da.. tatmin ol biraz diye sabrettim

    Saf görünmeyi dene bazen. bi yerden düşüreyim dedim sabredemedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 24 Kasım 2008; 23:25:08 >
  • quote:

    Peki şuna ne diyeceksiniz ?

    Arkadaş farları, klimayı vs. açarak rölanti ayarını yaptırmış, çok yakıyor diye şikayet ediyor.

    Acaba rölanti ayarını benzinde yapıp, sonra LPG ile kullansak tasarruf edebilir miyiz ?

    Aklıma şu da geliyor;

    Eksozun çıkışını yanmaz bir malzemeyle mesela yarısını kapatsak, tasarruf edebilir miyiz ?

    Yanmadan atılan çiğ gaz var ya, tamamının yanmadan eksozdan kaçması engellenmiş olmaz mı?

    Bazıları karbüratörü kapatıyor bantla. Ona benzer bi şey.

    IT uzmanları iş başına.



    hocam aman ha afedersin de ağızla k.çı karıştırmak pek tavsiye edilmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 25 Kasım 2008; 1:18:12 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ogün®


    Peki şuna ne diyeceksiniz ?

    Arkadaş farları, klimayı vs. açarak rölanti ayarını yaptırmış, çok yakıyor diye şikayet ediyor.


    Bu yazdığınız benimle ilgiliyse rölanti ayarını bu şekilde lpg için yaptırmıştım. Çünkü lpg ayarı kısıktı ve araç gitmesi için basmak zorunda kalıyordum ve o zaman normalden fazla yakıyordu.
    O ayarı yaptırdıktan sonra rölantide değişiklik olmadı, yine 700 devirde duruyor motor ısınınca ve lpg ile benzin performansı araç yüklü ve bayır hariç eşitlendi.
    Ancak hiçbir şekilde eskiye nazaran artış olmadı sarfiyatta.

    Bu arada ben sadece CO değerinin neden yüksek çıkacağını sordum burda ve öğrendim.
    Hava filtresi olayını denedikten sonra tekrar yazacam sonuçları. Ancak CO değerinin yüksek gelmesinin lpg ayarlarıyla alakasını ben hala kuramadım çünkü araç benzindeyken muayenesi yapılmıştı..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    quote:

    Peki şuna ne diyeceksiniz ?

    Arkadaş farları, klimayı vs. açarak rölanti ayarını yaptırmış, çok yakıyor diye şikayet ediyor.

    Acaba rölanti ayarını benzinde yapıp, sonra LPG ile kullansak tasarruf edebilir miyiz ?

    Aklıma şu da geliyor;

    Eksozun çıkışını yanmaz bir malzemeyle mesela yarısını kapatsak, tasarruf edebilir miyiz ?

    Yanmadan atılan çiğ gaz var ya, tamamının yanmadan eksozdan kaçması engellenmiş olmaz mı?

    Bazıları karbüratörü kapatıyor bantla. Ona benzer bi şey.

    IT uzmanları iş başına.



    hocam aman ha afedersin de ağızla k.çı karıştırmak pek tavsiye edilmez


    ???

    Terbiye sınırlarını aşmasak




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine


    Bu yazdığınız benimle ilgiliyse rölanti ayarını bu şekilde lpg için yaptırmıştım. Çünkü lpg ayarı kısıktı ve araç gitmesi için basmak zorunda kalıyordum ve o zaman normalden fazla yakıyordu.
    O ayarı yaptırdıktan sonra rölantide değişiklik olmadı, yine 700 devirde duruyor motor ısınınca ve lpg ile benzin performansı araç yüklü ve bayır hariç eşitlendi.
    Ancak hiçbir şekilde eskiye nazaran artış olmadı sarfiyatta.

    Bu arada ben sadece CO değerinin neden yüksek çıkacağını sordum burda ve öğrendim.
    Hava filtresi olayını denedikten sonra tekrar yazacam sonuçları. Ancak CO değerinin yüksek gelmesinin lpg ayarlarıyla alakasını ben hala kuramadım çünkü araç benzindeyken muayenesi yapılmıştı..


    Arkadaşım kusura bakmayın da;

    Araçtan pek anlamıyorsunuz anladığım kadarıyla.

    Anlamadığınız konularda bence ustasına danışın, ama baştan.

    Yani rölanti ayarını bırakın usta yapsın.

    İşi bildiğin gibi yaptıktan sonra sormanın bir mantığı var mı ?

    1. Rölanti ayarı sadece motor çalışıyorken yapılır.

    2. LPG li araçta rölanti ayarı LPG ye göre yapılır.

    3. Rölanti ayarı için 900-1000 devir aralığı normal çalışma aralığıdır.

    700 devir çok düşüktür. Yüksek hızlarda vites değiştirirken aracın stop ederse, mazallah direksiyon kilitlenir, frenlerin şişer, nereye gireceğiniz belli olmaz.

    4. Rölantiyi düşük tutmak sarfiyatı azaltmaz, arttırır. Ayrıca motor seri ve düzenli çalışmadığı için verimli çalışmaz ve uzun vadede arızalar başgösterir.

    5. Rölanti ayarını kime yaptırdınız bilmiyorum ancak o da işin ehli değil;

    a) Rölanti ayarının o şekilde yapılmayacağını söylemeliydi.
    b) Ayar kısıktı denince benim aklıma, el yardımıyla karadüzen yapılan ayar geliyor. Düzeltmek için de aynı kişi ayar yaptıysa, başka birine ayar yaptırmanızı tavsiye ederim.

    6. LPG li araç tabi ki benzine geçtiğinde devri yükselebilir. LPGli aracın egsoz muayenesi LPG de iken yapılmalıdır. Yoksa yanıltabilir.

    7. CO değerinin neden yüksek çıktığını ben sizin yazdıklarınızdan ve buradan öğrendim. Ancak siz bence anlamadınız.

    Olayın hava filtresi ile yakından uzaktan ilgisi yok. Zaten Vezir hocam da sizin rölanti ayarınızın düzgün aypılmadığını öğrendikten sonra yorum yazmayı bırakmış ve "Arızanın hava filtresinden kaynaklandığı varsayılarak yazılmıştır." diye de belirtmiş.

    Hava filtrenizi değiştirin, ama LPG ayarınızı düzgün bir şekilde yaptırmazsanız CO değeri de fazla çıkar, aracınız da fazla yakar.

    Hatta filtreyi değiştirdikten sonra aracınızın yakıtı biraz daha artabilir. (Ayarlatmazsanız)

    8. Rölanti ayarını yapmayı bilmeyen ustalar, benzin sarfyatını da değiştirirler. Ayar bir musluktan yapılmıyor çünkü.

    Nasıl olduğunu, işi bilen arkadaşlar anlatırlarsa daha uygun olur.

    Kolay gelsin.




  • Valla Ogün karşındakiyle oyun oynıycam diye onu "salak" yerine koymana bişey demiyolarsa sende kendi söylediğin şeyin Türkçesine alınmıycaksın.
  • Sayın @ogün.. yazdıklarınıza yanıt vereyim.. ancak baştan söyliyim, üslubunuz azarlar gibi, ben pek hoşlanmadım, değiştirin bence..

    Ben usta değilim, usta kadar araçtan anlamam, usta olsam burda sormam, burda soran herkes kadar biliyorum aracı.. bu anlamda diyebiliriz ki herkes kadar biz de bişeyler biliyoruz.. bugün sırf benim bu olayım nedeniyle saatlerce serviste kontrol ettirdik ve sorunu çözdük.. madde madde yazdıklarınıza cevap vereyim..

    1-Rölanti ayarını araç çalışırken yaptırdık zaten, araç stop vaziyette neyi ayarlıyoruz, bunu neden yazdınız anlamadım..

    2-Lpg rölanti ayarını lpg servisinde yaptırdım, bunun için de nasıl yaptığımı üstte yazdım, usta laptopunu eline aldı, bağladı ve ayarı yaptı.. benzin için ekstra ayar yaptırmadım.. servisteki usta gerek görmedi.

    3-900-1000 devirin normal olduğunu ilk kez bu forumdan sizden öğreniyorum. Kime sordumsa 700-800 devir normaldir dedi. Buna ustalar dahil, dikkat edin, ustalar diyorum, çoğul kullandım.. 1000 devir kışın veya hava veya motor soğuksa gayet normaldir, hatta benim kışın ortasında ilk çalıştırma 1200 devir de oluyor, motor ısındıkça düşüyor ki bu araca 6 ay önce lpg taktırdığım halde aracı benzinde 3 yıldır sürüyorsam ve 700 devir rölanti varsa ve bunu hiçbir usta gördüğü halde sizin gibi düşük dememişse bazılarımız bişeyleri yanlış biliyor demektir.

    4-Bugüne kadar aracımda rölanti sebepli hiçbir arıza çıkmadı, aracımın motoru gayet de seri ve düzenli çalışıyor.. aracımı süren ustalar böyle söyledi..

    5-Sizin demenize göre Trabzon'daki biçok usta bu işten anlamıyor.. acaba bu ne kadar mümkün? Usta diyorum, çırak demiyorum dikkat ederseniz.. veya ben bütün bu işten anlamayan ustaları bulmuşum ne tesadüfse.. Ve bu adamlar senelerdir lpg takıp laptopla ayar yapan ama cahil adamlar o zaman..

    6-Lpg ve benzinde ayrı ayrı egzos ölçtürecek kadar kültür bilgimiz var şükür ki.. Lpg egzos değerleri benzinden daha iyi çıktı bugün ve biz de benzindeki arızayı bulmaya çalıştık ve epey çözdük..

    7-CO değerinin neden yüksek çıktığını anladığımı o halde bi siz anlamadınız.. hava filtresi olayını ilk olarak ben demedim, @vezir diyince olayın üstüne burdan gittik, çünkü @vezir önce bunu çözelim, ondan sonra diğer olaylara bakarız demişti.. ama sanırım burayı siz kaçırmışsınız..

    8-Siz düzgün rölanti ayarı biliyorsanız burdaki ustalara bi zahmet öğretin bunu.. onlar size göre bilmiyor bu işi çünkü..


    Bugün tekrar egzos ölçüm yaptırdığımız yere gittim. Tekrar baktırdım ve değerler bir öncekine göre daha da kötü çıktı.. ben performans açık hava filtresi kullanıyorum, k&n marka, onu temizleyip yeniden taktım dedim.. oksijen değerlerine baktı usta, filtre işini gayet düzgün yapıyor, aracın motora giren hava normalden daha iyi dedi.. filtreyle ilgili sorun yok dedi. Sonrasında lpg yi ölçtürdük, daha iyi çıktı değerler.. anormallik benzinde dedi.. bu arada rölanti devri de aynıydı ölçüm yaparken, 900 devir civarıydı.. üstelik usta 900 devire rağmen araç ve motor soğuk, biraz daha ısınsın, devri düşsün, o zaman daha sağlıklı ölçüm alırız dedi. 900 devrin yüksek olduğu yerde 700 devir nasıl düşük oluyor o halde? Sonrasında depoya enjektör temizleyici bir madde koyduk, benzinde değerler bir müddet sonra biraz daha düzeldi.. kötü yakıttan şüphelendim ve bu sonuca da zamanla vardım.. ardından bujilere baktırdım ve temizlettirdim, 6 aylık olmalarına rağmen uçları kararmıştı, temizletip taktırdım ve tekrar ölçtürdüm, değerler normal seviyeye ulaştı bir müddet sonra.. ancak kötü yakıttan olsa gerek benzin değerleri yine lpg ye oranla daha dengesizdi..
    Peki şimdi ne yapacağım? Kullandığım benzini bitirip benzincimi değiştireceğim, iyi bildiğim farklı bir marka kullanacağım. Sonra yeniden ölçtüreceğim. Bu sefer de sonuçlar kötü çıkarsa ustayla epey işimiz olacak..
    900 devirde bu devir yüksek, o nedenle sonuçlar da dengesiz çıkıyor, biraz bekleyelim, devir düşsün öyle ölçelim diyip devir düşüp ölçüm aldığımızda değerleri normal bulan usta acaba bu işten hiç mi anlamıyor?

    Her neyse, depoyu bitirip yeniden farklı istasyondan benzin aldığımda sonucu burda yine yazacağım.

    Herkese iyi günler..




  • Arkadaşım benim aracım benzinli. bujileri değiştikten 1 sene sonra tekrar kontrol ettik ustayla. uçları bembeyaz çıktı. bu demektir ki sağlıklı yanma oluyor temiz yanıyor benzin.

    senin aracında da bu böyle olmalıydı elbet, üstüne üstlük LPG li araçlarda bujileri istesende kirletemezsin hiç pislik bırakmaz lpg. pis hemde çok pis benzinmiş bence.

    iyi bari egzoz cu okisjen değerlerinden hava filtresini temize çıkarmayı akıl etmiş. sounun çözümünde katkısı büyük.

    demekki bundan sonra önce oksijen değerlerine göz atmamız gerekiyor. sonra da buji..
  • @Wolvorine,

    Demek iyakıt veya anma ile alakalıbir durum var. Eğerbenziden değilse iş biraz daha uzun sürebilir gibi.

    Bu konuda en iyi bilgiyi bujiden anlamak mümkün. Zaten siz de bahsetmişsiniz.Zengin karışım söz konusu burası kesin.Ama zengin karışım yakıtın iyi yanmamasından da olur karışımın benin lehine olmasından da .

    Eğer yakıtın iyi yanmaması ise aşagıdaki elemanları gözden geçirtmelisin.
    1- Yakıt ,
    Yakıt kötü ise ne yapsanız boş oktanı tutmuyordur veya içinde solüsyon vardır.Bunları temizlemek de zordur.Yakıt bitsin durumu buna göre anlamak en doğrusu .Ne kadar kurcalıtırsa ayarı o kadar şaşar.
    Ancak yakıt bitsin derken eğer motor tekleme yapıyorsa yakıt feda edilerek sistem boşaltılmalıdır.


    2-Bujiler,
    Aslında oldukça sağlam ve dayanıklı olan bujiler ayrı bir inceleme konusudur.LPG ve buji kullnımı konusunda uzun yazılarım var okumanızda fayda var. Bujilerin bir sıcak ve soğuk tipleri var . Benzinde kullnılan ile LPG de kullılan arasında fark olması veya buna göre seçilmesi en uygun olandır.Fabrikanın vermişolduğu katalogta yazan buji araca benzin için en iyi uyandır.Ancak LPG için en uygunu demek değildir.Bu yüzden birçok tekleme olayının ana sebebidir.Ancak ustalar bu durumu ayar yaparak düzeltmeye çalışmaktadırlar.Ve anlık olarak düzeltip eve gönderirler.Ancka nem ve hava şartları değişince yine yaayr gerekir.Kök sebebi bujinin uygun LPG ye göre modifiye edilmesidir.Sizin LPG ile sorununuz olmadığına göre, benzin olarak doğru buji kullnılmasına rağmen neden iyi yanma olmuyor araştırmak gereklidir.Bu işlerde hemen karar vermek en büyük hatadır Çünkübir olaya birden fazla etki eden faktör varsa bunlardan bir tanesini yakalamak sorunu tam çözmez.Hap gibi geçici rahatlama sağlar.

    3-Distributor,
    Genellikle eskiyen ararçlarda distributoürn ürettiği voltajda değişiklikler olur bu voltaj azalması durumu varsa ateşlemede aksamalara neden olur eğer aşırı bir düşüklük varsa bunu araç teklediğinde veya gaz yeyememesinden tespit etmek mümkündür.Ancak min voltaj değerinin üzerinde ama yeterli voltaj üretilmiyor ise kablolar yeni de olsa bujide zayıf bir ateşleme olur bu da bazen yakıtın iyi yanmamasına ve aracıngaz yeyemesine neden olur. Aracın gaz yememesi demek ustanın zengin karışım yaparak durumu kısa vadede çözerek sizi rahatlatmasını sağlar ta ki ölçüm yaptırıp da emisyon değerleri görene kadar.
    Bu durumda ayarlar normal karışım haline getirilirse ateşleme bobininden gelen akım ve voltaj düşük olacağı için araç teklemeye gaz yememeye veya bir eksikliğin olduğu kanısı sizde uyaracaktır. Doğrusu normal bir karışım değeri olması ve aracın çekişve beygir gücünün hatasız olmasıdır.
    4-Bujikablosu ,
    en zor ve bıktırıcı şeylerden birisi de buji kablosu hasarı veya eskimesini tespitidir.Çünü çok sinsi kanser gibi olay yavaş seyreder ,sürücü değişmeden anlamak oldukça zordur ve sgün gün azar azar ohm değeri farklılaştığı için artık bu duruma alışır ve normal zannedersiniz.Ama arabayı bir başka araçtan anlayan ve aynı markayı kullnan birisi kullandığında size aracın iyi çekmediği veya gaz yemediği gibi sizi sinirlendirecek açıklamaları ile kuşkulanmaya başlarsınız.Araıcn son hızında azalma nedenlerden birisidir. Bu durumu siz yakıtın iyi olmaması ve aracın vitesini zamanında atamamaya bağlşasanız da eğer gerçekten iyi bir şöför arkadaşınız varsa size illa ki bir eksiklik olduğu konusunda yeterince şüphelendir veya iddaa durumu varsa durum ortaya çıkar. Aslında çıkması için bujilerin ohm değerlerinden iyi anlayan bir ustayı bulmanız gerekmektedirÇünkü eğer kabloda kopukluk varsa bunu zaten herkez anlar elektrik iletimi durur ve silindir ateşlemez araç yığılır anında anlarsınız.Ama ya benim dediğim gibiyse aklınızda bulunsun..

    5-Oksiyen sensörü ,
    lamda ve karışım için en önemli veriyi veren bir sönsordür. beşinci madde olarak yazmama rağmen filtreden sonra ilk bakılması gereken şey budur.Bütün ayarların ön verisini araç buradan almaktadır.Bu nedenle üzerinde krum veya ohm değerini etkileyen bir şey oldu ise mutlaka temizlenmeli ve test edilmelidir.özellikle LPG li arçaların yüksek eksoz ısısı yüzünden bu parça hasarlanabilmektedir.Oldukça pahalı olduğu içinkimse tam bozulmadan değiştirmek istemez.Ancak benim tavsiyem eğer arıza veriyor ve kimyasal temizleme yöntemleriyle sonuç alamıyorsanız ,değiştirilmesi yönündedir.Çünkü yakıtı fazla yakarak bedeliniher depoda ödersiniz ki 6 -7 depoda masrafı çıkarmak mümkündür.Bu işlerden gerçekten iyi anlayan birine kontrol ettirilmelidir.Çünkü birçok kişi bunu kontrol esnasında kısa devre yaptırarak yakmaktadır ve sonra abi bakarıza burdaymış deyip bir de üste çıkmaktadırlar. Siz de ne iyi usta veya şanslı günüm diye sevinebilirsiniz.Ama işin aslında arıza ya önceden mi vardı usta veya çırak sökerken mi oldu ? hep tartışma konusudur.(asla çırakların kontrol etmesine izin vermeyin) Sökmeyi arızalı ise çırak yapabilir ama takımını usta yapıp son ölçümü yapmalıdır.

    6-Açık hava filtresi bu sizin drumunuza giriyor,

    Açık hava filtreleri sizi filtre derdinden sonsuza kadar kurtarır ve aracın çekişini de artırmaktadır.Ama aracın ayarları normal filtreye göre yapıldığı içinbu sefer hava fazla gelmekte ve fakir karışım olmaktadır.(sizde tam tersi durum var) Bu nedenle ayar yapılarak normal karışım değerine getirilmlidir.

    Ancak bu ayarlar yapılırken benzinde testi yapan usta ayarı kaçırdı ise zengin karışım olsılığı vardır.Ama laptop ile ayarlar yapıldığı için bir vida yoktır ki ayar şaşsın diye düşünmeyin. Sistem değerleri kalibre edilmeikçe doğruluğundan emin olamazsınız.Ayenen hızlı gittiniz diye 91 km ile siziçeviren radar sistemi gibi olayın kesinliğiiçin aletlerin kalibrasyonu doğru yapılmalıdırki gösterdipği değer ile ölçtüğü değer aynı olsun.Bu nedenle bir değeri bir usta farklı ölçüp diğeri farklı ölçüyor ise öncelikle kalibrasyonların doğruluğundan emin olmakgereklidir.Sonra ayar.

    şimdilik aklıma gelenler bunlar size kolay gelsin ama arıza işi sabır işidirkök nedneibulmadan da işin peşini bırakmamak lazımdır ki tekrar etmesin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    @Wolvorine,

    Demek ki yakıt veya yanma ile alakalı bir durum var. Eğer benziden değilse iş biraz daha uzun sürebilir gibi.

    Bu konuda en iyi bilgiyi bujiden anlamak mümkün. Zaten siz de bahsetmişsiniz.Zengin karışım söz konusu burası kesin.Ama zengin karışım yakıtın iyi yanmamasından da olur karışımın benzin lehine olmasından da .



    Sayın Wolverine, üslubum henüz sertleşmedi.

    Şahsen sizi tanımıyorum, sert olmamı gerektirecek bir durum da yok.

    Ancak yukarıda Vezir hocamın yazdıklarını anladıysanız zaten olayın özeti de budur.

    Eğer gerçekten anladıysanız zaten problem de çözülmüştür.

    Rölanti düşük olmasına rağmen nasıl oluyor da zengin karışım var, bunun takdirini de ustalarınıza bırakıyorum.

    Açık hava filtresinde mantıken havanın daha fazla gelmesi gerekmez mi?

    "Bazı şeyleri bilen" arkadaşlar bunu bana anlatırlarsa memnun olacağım.

    Hem ben de bir şeyler öğrenmiş olurum.

    Cahilliğimi mazur görün.

    Normal rölanti ayarının 900-1000 arası olduğunu ilk kez benden duyduysanız bunun üzerine başka hiç bir şey söylemiyorum.

    700-800 devir normal değildir.

    Ustalarınız ders almak isterlerse, İstanbul'a geldiklerinde bana uğrasınlar.

    Tanıdığım bir iki usta var, onlarla tanıştırayım ve bilmiyorlarsa ders verebilirler.

    Aşağıda sizin yazdığınız yazıya ise söyleyecek laf bulamıyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Rölanti ayarını araç çalışırken yaptırdık zaten, araç stop vaziyette neyi ayarlıyoruz, bunu neden yazdınız anlamadım..


    Araç stop vaziyetteyken neyi ayarlayacaksınız ?

    Kim söyledi böyle bir şeyi ?

    Ben; "Araçta motor dışında hiç bir aksaam çalışmıyorken rölanti ayarı yapılır." dedim.

    Siz; Rölanti ayarını, klima vs. çalışıyorken yaptırdığınızı söylememiş miydiniz ?

    Ben biraz kalın kafalıyım sanırım, mazur görün. Sanırım ben yanlış anladım.

    Her neyse uzatmayayım.

    Size kolay gelsin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    Valla Ogün karşındakiyle oyun oynıycam diye onu "salak" yerine koymana bişey demiyolarsa sende kendi söylediğin şeyin Türkçesine alınmıycaksın.


    Ben kimseyi salak yerine koymam.

    Ne haddime ?

    Ben aynayım arkadaşım. Bende kendini görür karşımdaki.

    Kendini nasıl görüyorsan, karşındaki de seni öyle görür.

    Ben karbüratör ve eksozdan bahsediyordum, senin söylediklerinden değil.

    Neyse kırdıysam gene de senden özür dilerim.

    Sadece laflarımıza biraz dikkat...

    Selamlar.
  • @Ogün, çok felsefe yapıyorsun bence ayna mayna felan ve konu otomobil, bu kadar kasmaya gerek de yok.
    Trabzon daki ustalara iyi dileklerini iletecem. Onlar da sana selam söylerler kesin..

    Ben sadece lpg için rölantideyken klima, 4lüler, cd çalar ve farları açtım, sebebini de anlatmıştım üstte ama sanırım bu kısmı da kaçırmışsın..
    Tekrar yazayım, lpg yi mayıs ayında taktırdım ve ilerleyen aylarda klima kullanmaya başladığımda araç performans kaybı yaşamaya başladı, özellikle de bayır çıkarken benzine göre epey zorlanıyordu. Ben de daha iyi gitmesi için vites değiştir, gaza bas ince ayarlarıyla uğraşırken bir de baktım ki daha fazla lpg tüketmeye başlamışız.
    Ben de tekrar ustaya gösterdim aracı ve üstte dediklerimi yaparak tekrar ayarlattırdım ve ondan sonra da aracın performansı benzine çok yakın oldu. Düz yolda benzinle aynı, klima ve bayırda da çok yakın oldu ve gaz tüketimim de azaldı. Bu nedenle sadece lpg yi ayarlattım.

    Bu arada sen dedin diye 700 devire motor ısınınca inen rölanti seviyesini devri 900e ve 1000e gelecek şekilde gaza basılı tuttum ve o devirde sabitledim gazı. Sesi dinledim, kusura bakma ama o devir eğer rölanti devriyse o ses rölanti sesi için normalse ben daha biye demiyorum sana.. motor sabah ilk çalıştığında hadi neyse ama o ses rölanti sesi olamaz.. o devir rölanti için yüksek.. bu arada gazdan değil motordan gelen sesi diyorum, yanlış anlaşılmasın..

    hadi iyi akşamlar..




  • @vezir hocam, çok zahmet etmişsin, yazdıklarını print edip çıkardım ve bir bir değerlendiriyorum.
    Bu durumda ilk yapacağım şey şu an kullandığım benzini bitirmek ve farklı bir yerden, temiz benzin satış yapıldığını kesin bildiğim bir yerden benzin almak ve sonra yine ölçtürmek.(bunu da temiz sattığını düşündüğüm yerden almıştım ya neyse..)

    Değerler yine kötü çıkarsa hem lpg hem de benzinle ilgili epey işlerim olacak ve lpg ustasıyla araç servisinde mekik dokuyacam, titiz biriyimdir ve aracımla çok ilgilenirim.

    Görünmeyen arızalar da siz değerli ustalarımız sayesinde gün ışığına çıkıyor tekrar teşekkür ederim.

    Egzosu çok iyi inceledim, kurum oluşmamış, burası kesin..

    Bujiler, aracın kullanma kılavuzunda önerilen orjinal bujiler.. temizlettirdim ve taktırdım.. performans bujileri var, onlardan kullanırsak (60-120 ytl arası fiyatı değişiyor) bu buji derdinden kurtulmak mümkün müdür? Hem daha iyi ateşleme yaptığı, sabah ilk çalıştırmada daha iyi çalıştığı, bayır çıkarken performansı düzelttiği ve hem de standart bujilere nazaran uzun ömürlü olduklarını okudum.

    Yazdıklarınızda benzer konular çıkartabiliyorum, bezen araç ilk hızlanmada tekleme yapıyor lpg deyken ama bunu benzinde yapmıyor..

    Buji kablolarım yeni ve sağlam, kontrol ettirmiştim ama aracın ateşleme sistemini ustanın uzun uzun kontrol etmesi gerekir..
    Benim de ilk farkettiklerim bunlar..

    Başka şeyler gördüğüm anda burda yazacam.

    Kolay gelsin..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    @Ogün, çok felsefe yapıyorsun bence ayna mayna felan ve konu otomobil, bu kadar kasmaya gerek de yok.
    Trabzon daki ustalara iyi dileklerini iletecem. Onlar da sana selam söylerler kesin..

    Ben sadece lpg için rölantideyken klima, 4lüler, cd çalar ve farları açtım, sebebini de anlatmıştım üstte ama sanırım bu kısmı da kaçırmışsın..
    Tekrar yazayım, lpg yi mayıs ayında taktırdım ve ilerleyen aylarda klima kullanmaya başladığımda araç performans kaybı yaşamaya başladı, özellikle de bayır çıkarken benzine göre epey zorlanıyordu. Ben de daha iyi gitmesi için vites değiştir, gaza bas ince ayarlarıyla uğraşırken bir de baktım ki daha fazla lpg tüketmeye başlamışız.
    Ben de tekrar ustaya gösterdim aracı ve üstte dediklerimi yaparak tekrar ayarlattırdım ve ondan sonra da aracın performansı benzine çok yakın oldu. Düz yolda benzinle aynı, klima ve bayırda da çok yakın oldu ve gaz tüketimim de azaldı. Bu nedenle sadece lpg yi ayarlattım.

    Bu arada sen dedin diye 700 devire motor ısınınca inen rölanti seviyesini devri 900e ve 1000e gelecek şekilde gaza basılı tuttum ve o devirde sabitledim gazı. Sesi dinledim, kusura bakma ama o devir eğer rölanti devriyse o ses rölanti sesi için normalse ben daha biye demiyorum sana.. motor sabah ilk çalıştığında hadi neyse ama o ses rölanti sesi olamaz.. o devir rölanti için yüksek.. bu arada gazdan değil motordan gelen sesi diyorum, yanlış anlaşılmasın..

    hadi iyi akşamlar..


    Aleyküm Selam.

    Rölanti ile ilgili bir konu açacağım, iyi incele.

    Selamlar.




  • Rölanti devir ile söyleyebileceğim şey

    Aracın ideal stokiometrik karışımına en yakın ancak boş viteste ,sarsıntısız çalışabileceği en düşük devirdir.Kesin bir sayı vermek hatalı olur ama her araç için bir aralık verilebilir.Rölanti devrini yükseltmek gereken durumlara göre , uzun farlar veya sistemden güç çekimi , klima , arka resistans , müzik sistemi vb. , devir miktarı ya elktronikolarak yada mekanik (eski araçlarda ) artırılması gerekmektedir.Aksi takdirde çekilen güç dolayısıyla araç boş viteste rölantide bile olsa motor rezonansa girebilir.Düşük devir rezonansı çok büyük bir genlikte sarsıntı yarattığı için kesinlikle motor için arzulanmayan bir durumdur. Sarsıntı dayanılmaz ve zaptedilemez olmaması için motor devrinin artırılması ve motoru şaseye bağlayan takozlar (aslında bir nievi damper yani sönümleme ekipmanıdır) bulundulmaktadır.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.