Şimdi Ara

Aracımın Egzos Muayenesi Ölçüm Sonuçları?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
1
Favori
44.397
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün aracımın egzos muayenesini yaptırdım. 19 ytl. Sonuçları aşağıya yazıyorum. Şunu öğrenmek istiyorum, CO değeri normalin üstündeyse neden olur, ne yapmak gerekir?

    ------------------------Min. ---------------Max. -------------Ölçüm Değeri
    CO -------------------> 0 -------------- 3,5----------------3,49
    CO2 ------------------> 0 --------------- 20 ---------------- 12,1
    HC -------------------> 0 --------------- 800 --------------- 115
    O2 -------------------> 0 --------------- 5 ---------------- 0,94
    Lambda -------------> 0,97 -----------------1,03 --------------- 0,96
    AFR -----------------> 14,2 ---------------- 15,2 --------------- 14,1

    Lambda ve AFR değerleri normal değerlerin altında olmalarına rağmen muayeneden geçti. Anlamadığım, CO değeri bazen normalin üstünde çıkıyordu test ederken, normal değerlerde çıkınca eleman o.k. ledi. Sınırda olsa da hallettik ama benim kafam bu CO ya (sanırım karbon monoksit değeri) takıldı. Üstte de sorduğum gibi, bu niye yüksek çıkar, ne yapmak gerekir?







  • evet karbonmonoksit değeri yüksek. araç modelini motor türünü cinsini yazarsanız arkadaşlar daha kolay cevaplar. yakıt türü de önemli

    bende sabah kendi değerlerime bi bakıyım bende ne durumdalar. hepsi normal ama acaba co değeri ney merak ettim şimdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    evet karbonmonoksit değeri yüksek. araç modelini motor türünü cinsini yazarsanız arkadaşlar daha kolay cevaplar. yakıt türü de önemli

    bende sabah kendi değerlerime bi bakıyım bende ne durumdalar. hepsi normal ama acaba co değeri ney merak ettim şimdi
    Araç 2001 hyundai accent 1,5 gls 102hp. Yakıt türü benzin/lpg ama eleman ölçüm yaparken araç benzindeydi. Fakat ölçüm bitiminde sorduğumda bana lpg yi ayarlattır dedi, daha geçen ay ayarlattım, sürekli ayar mı yaptıracam bu lpg ye?? Veya CO değeri neden yüksek olursa çaresine bakmak lazım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Araç 2001 hyundai accent 1,5 gls 102hp. Yakıt türü benzin/lpg ama eleman ölçüm yaparken araç benzindeydi. Fakat ölçüm bitiminde sorduğumda bana lpg yi ayarlattır dedi, daha geçen ay ayarlattım, sürekli ayar mı yaptıracam bu lpg ye?? Veya CO değeri neden yüksek olursa çaresine bakmak lazım..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Araç 2001 hyundai accent 1,5 gls 102hp. Yakıt türü benzin/lpg ama eleman ölçüm yaparken araç benzindeydi. Fakat ölçüm bitiminde sorduğumda bana lpg yi ayarlattır dedi, daha geçen ay ayarlattım, sürekli ayar mı yaptıracam bu lpg ye?? Veya CO değeri neden yüksek olursa çaresine bakmak lazım..


    eleman acaba nasıl ölçüm yaptı? bazı yerler araç katalizatörsüz araç oalrak muayene ediyor ozaman daha kolay geçiyor. birde lpg de ölçülseydi çok çok az çıakrdı tabi önemli olan uyarıya kulak vermek. problem nerde acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Araç 2001 hyundai accent 1,5 gls 102hp. Yakıt türü benzin/lpg ama eleman ölçüm yaparken araç benzindeydi. Fakat ölçüm bitiminde sorduğumda bana lpg yi ayarlattır dedi, daha geçen ay ayarlattım, sürekli ayar mı yaptıracam bu lpg ye?? Veya CO değeri neden yüksek olursa çaresine bakmak lazım..


    eleman acaba nasıl ölçüm yaptı? bazı yerler araç katalizatörsüz araç oalrak muayene ediyor ozaman daha kolay geçiyor. birde lpg de ölçülseydi çok çok az çıakrdı tabi önemli olan uyarıya kulak vermek. problem nerde acaba

    Alıntıları Göster
    Sanırım katalizörlü diye işaretledi ölçüm yaparken.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Sanırım katalizörlü diye işaretledi ölçüm yaparken.

    Alıntıları Göster
    Yok mu çözüm bulacak bir arkadaş? CO değeri yüksek çıkınca ne anlama gelir, ne yapmalıyız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Yok mu çözüm bulacak bir arkadaş? CO değeri yüksek çıkınca ne anlama gelir, ne yapmalıyız?

    Alıntıları Göster
    benim aracın raporuna baktım da minimum değerden biraz yüksek CO değeri. 0,3 filandı. çok şaşırtıcı geldi bana.

    bi kimyacı arkadşa olsa iyi olur.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    benim aracın raporuna baktım da minimum değerden biraz yüksek CO değeri. 0,3 filandı. çok şaşırtıcı geldi bana.

    bi kimyacı arkadşa olsa iyi olur.

    Alıntıları Göster
    aracınızın Co değeriş çok yüksek aşırı tüketim yapıyor olmalısınız.Bu değer yanmanın tam olmadığını gösterir.Birçok nedeniolabilir.
    Ama araçla oynandığı LPG ye dönüştürüldüğü için değerlerin yüksekliği buna bağlı olmalı yaksa başka şeyler söylenebilir idi.Bu değerler aracında olanın eksozunun içi kapkara olur kurum olmasını beklerim.

    Size tavsiyem öncelikle lambda değerinixi min çekmişler , kim yaptıysa onunla temasa geçin.Bu değer normal aralığa indiğinde araç CO değeri düşecektir.çünkü hava yakıt oranı değiştirilmiş belki stop falan etmesin diye yapılmış olmabilir ama benzinli kullnım yapıldığın yüzde 15-20 fazla yakarsınız bunu bilin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    aracınızın Co değeriş çok yüksek aşırı tüketim yapıyor olmalısınız.Bu değer yanmanın tam olmadığını gösterir.Birçok nedeniolabilir.
    Ama araçla oynandığı LPG ye dönüştürüldüğü için değerlerin yüksekliği buna bağlı olmalı yaksa başka şeyler söylenebilir idi.Bu değerler aracında olanın eksozunun içi kapkara olur kurum olmasını beklerim.

    Size tavsiyem öncelikle lambda değerinixi min çekmişler , kim yaptıysa onunla temasa geçin.Bu değer normal aralığa indiğinde araç CO değeri düşecektir.çünkü hava yakıt oranı değiştirilmiş belki stop falan etmesin diye yapılmış olmabilir ama benzinli kullnım yapıldığın yüzde 15-20 fazla yakarsınız bunu bilin.

    Alıntıları Göster
    @vezir arkadaşım, aracıma 55bindeyken carbon clean yapmıştım, şu an 75bin civarında.. 2,5 yıl oldu..
    2 yıl önce son susturucu kısmı borusuyla değiştirmiş ve yenisini taktırmıştım.
    Aracımın bakımlarını hiç aksatmam, yağını, suyunu, filtresini, bujisini her yıl baktırır, değiştiririm.

    Öte yandan aracım hem lpg hem de benzin tüketimi maalesef yüksek, bu doğru. Biçok kişi accent 1,5 serisinde öyledir diyor. Ama ben biyerlerden şüphelendim hep.
    1) Kurum olup olmadığını nasıl anlarız? Bunu gidermenin yolu nedir?
    2) Lamda değeri normal kullanıma alındığında CO değeri de düşecek ve böylece %15-20 daha az benzin tüketeceksem bunu yapmanın yolu nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    @vezir arkadaşım, aracıma 55bindeyken carbon clean yapmıştım, şu an 75bin civarında.. 2,5 yıl oldu..
    2 yıl önce son susturucu kısmı borusuyla değiştirmiş ve yenisini taktırmıştım.
    Aracımın bakımlarını hiç aksatmam, yağını, suyunu, filtresini, bujisini her yıl baktırır, değiştiririm.

    Öte yandan aracım hem lpg hem de benzin tüketimi maalesef yüksek, bu doğru. Biçok kişi accent 1,5 serisinde öyledir diyor. Ama ben biyerlerden şüphelendim hep.
    1) Kurum olup olmadığını nasıl anlarız? Bunu gidermenin yolu nedir?
    2) Lamda değeri normal kullanıma alındığında CO değeri de düşecek ve böylece %15-20 daha az benzin tüketeceksem bunu yapmanın yolu nedir?

    Alıntıları Göster
    aracınız LPG li olduğu için onun ECU hesaplamaları ayrı bir beyin yapıyor olmalı .,Sonuçta lamda değerini orta değere çekilmesi tüketimi ve CO oranını düşürecektir. Eskiden olsa karbürator ayar işleri falan kolaydı , en iyisi LPG sistemizden anlayan bir servise durumu göstermek.Bu konuda LPG forumunda çok bilgili kişiler var , onlardan yardım alabilirsiniz. Co gazı yanmamış ama içinde enerji barındıran bir yanmamış hidrokarbondur. Yani tam yanma olmadığı için istemeden çıkmaktadır. Bunun azalması demek CO2 miktarınzızın artması ve daha fazla çekiş ve enerjidir.

    CO eksozdan atılması demek benzine veya LPG ye vermiş olduğunu paranın belirli bir yüzdesinin eksozdan havaya uçup gitmesidir.hiçbir zaman yanma işlemi sonucu sıfır olmaz ama teorikl olrak sıfıra ne kadar yakın olursa aracınız o kadar ekonomik ve performanslı olur denilebilir.performans derken aynı yakıtla elde edilen güçten bahsediyorum .Yoksa yakılan miktarını artırarak elde edilen performansın konumuzla bir ilgili bulunmamaktadır.

    gelelim AFR değerlerinize ,

    AFR demek (air fuel ratio demektir) kısaca matematik olarak A/F = diye tanımlayabiliriz.

    sizin değeriniz A/F=14,1

    yani anlamı şudur 1 birim yakıt için 14.1 birim hava kullanıyorsunuz . halbuki max değerine bakarsanız 15,2 ye kadar hakkınız varken siz bunu kullanmıyorsunuz .daha doğrusu ayarlar bu şekilde yapılmış veya bir nedenle bu değer çıkıyor. Halbuki 15 birim hava kullansanız daha fakir bir karışım olmaz mı? daha fakir karışım demek illaki güç düşüklüğü demek değildir.DAHA fazla tasarruf demektir.
    Ama sistemde bir arıza varsa hava çekişini azaltan bir faktör en basitinden hava filtresi tıkalı ise hava azalacak ve sayı düşücektir.Sayının düşmesi gereken en düşük miktarı nı siz vermişsiniz 14,2 birim olmalı.yani siz bundan da az hava verip benzini basıyorsunuz silindire. Çok yakmasının matığını anlatabildim mi bilemem ama aslında çok basittir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    @vezir arkadaşım, aracıma 55bindeyken carbon clean yapmıştım, şu an 75bin civarında.. 2,5 yıl oldu..
    2 yıl önce son susturucu kısmı borusuyla değiştirmiş ve yenisini taktırmıştım.
    Aracımın bakımlarını hiç aksatmam, yağını, suyunu, filtresini, bujisini her yıl baktırır, değiştiririm.

    Öte yandan aracım hem lpg hem de benzin tüketimi maalesef yüksek, bu doğru. Biçok kişi accent 1,5 serisinde öyledir diyor. Ama ben biyerlerden şüphelendim hep.
    1) Kurum olup olmadığını nasıl anlarız? Bunu gidermenin yolu nedir?
    2) Lamda değeri normal kullanıma alındığında CO değeri de düşecek ve böylece %15-20 daha az benzin tüketeceksem bunu yapmanın yolu nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    aracınız LPG li olduğu için onun ECU hesaplamaları ayrı bir beyin yapıyor olmalı .,Sonuçta lamda değerini orta değere çekilmesi tüketimi ve CO oranını düşürecektir. Eskiden olsa karbürator ayar işleri falan kolaydı , en iyisi LPG sistemizden anlayan bir servise durumu göstermek.Bu konuda LPG forumunda çok bilgili kişiler var , onlardan yardım alabilirsiniz. Co gazı yanmamış ama içinde enerji barındıran bir yanmamış hidrokarbondur. Yani tam yanma olmadığı için istemeden çıkmaktadır. Bunun azalması demek CO2 miktarınzızın artması ve daha fazla çekiş ve enerjidir.

    CO eksozdan atılması demek benzine veya LPG ye vermiş olduğunu paranın belirli bir yüzdesinin eksozdan havaya uçup gitmesidir.hiçbir zaman yanma işlemi sonucu sıfır olmaz ama teorikl olrak sıfıra ne kadar yakın olursa aracınız o kadar ekonomik ve performanslı olur denilebilir.performans derken aynı yakıtla elde edilen güçten bahsediyorum .Yoksa yakılan miktarını artırarak elde edilen performansın konumuzla bir ilgili bulunmamaktadır.

    gelelim AFR değerlerinize ,

    AFR demek (air fuel ratio demektir) kısaca matematik olarak A/F = diye tanımlayabiliriz.

    sizin değeriniz A/F=14,1

    yani anlamı şudur 1 birim yakıt için 14.1 birim hava kullanıyorsunuz . halbuki max değerine bakarsanız 15,2 ye kadar hakkınız varken siz bunu kullanmıyorsunuz .daha doğrusu ayarlar bu şekilde yapılmış veya bir nedenle bu değer çıkıyor. Halbuki 15 birim hava kullansanız daha fakir bir karışım olmaz mı? daha fakir karışım demek illaki güç düşüklüğü demek değildir.DAHA fazla tasarruf demektir.
    Ama sistemde bir arıza varsa hava çekişini azaltan bir faktör en basitinden hava filtresi tıkalı ise hava azalacak ve sayı düşücektir.Sayının düşmesi gereken en düşük miktarı nı siz vermişsiniz 14,2 birim olmalı.yani siz bundan da az hava verip benzini basıyorsunuz silindire. Çok yakmasının matığını anlatabildim mi bilemem ama aslında çok basittir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    @vezir arkadaşım, aracıma 55bindeyken carbon clean yapmıştım, şu an 75bin civarında.. 2,5 yıl oldu..
    2 yıl önce son susturucu kısmı borusuyla değiştirmiş ve yenisini taktırmıştım.
    Aracımın bakımlarını hiç aksatmam, yağını, suyunu, filtresini, bujisini her yıl baktırır, değiştiririm.

    Öte yandan aracım hem lpg hem de benzin tüketimi maalesef yüksek, bu doğru. Biçok kişi accent 1,5 serisinde öyledir diyor. Ama ben biyerlerden şüphelendim hep.
    1) Kurum olup olmadığını nasıl anlarız? Bunu gidermenin yolu nedir?
    2) Lamda değeri normal kullanıma alındığında CO değeri de düşecek ve böylece %15-20 daha az benzin tüketeceksem bunu yapmanın yolu nedir?


    Alıntıları Göster
    @vezir arkadaşım, o zaman ben şöyle anladım, lpg ayarını yaptırdığım yere gidip durumu anlatmalı ve ayar yaptırmalıyım, doğru mu?
    Ancak şöyle bir durum var, ayar yaptırdıktan sonra düzelme olup olmadığını anlamak için yeniden egzos ölçüm istasyonuna gidecem, benimle ne kadar uğraşırlar Allah bilir.
    Bir de ben lpg yi ayarlatırken klima, cd çalar, uzun farlar, sisler, 4li ne var ne yok açmıştım ki ayarını ona göre yapıp benzini aratmasın. Çekiş şu an benzine yakın. Bu durumun CO sonucuna etkisi olmuş mudur?
    Bir de egzos ölçümü yaparken araç lpg de değil benzindeydi, buna rağmen CO değeri böyle oldu. Yine de ölçümü yapan eleman lpg nizi ayarlatın dedi bana.. Benzindeyken de lpg ile ilgili sorun anlaşılıyor mu?
    Son olarak AFR ile ilgili diyebileceğim tek şey, performans K&N açık hava filtresi kullanıyorum aracımda ama bakımını temizliğini sürekli yaparım.
    Çok yakmasının mantığını çok iyi anlattınız da filtre şu anki durumda çok etki eder mi acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    @vezir arkadaşım, o zaman ben şöyle anladım, lpg ayarını yaptırdığım yere gidip durumu anlatmalı ve ayar yaptırmalıyım, doğru mu?
    Ancak şöyle bir durum var, ayar yaptırdıktan sonra düzelme olup olmadığını anlamak için yeniden egzos ölçüm istasyonuna gidecem, benimle ne kadar uğraşırlar Allah bilir.
    Bir de ben lpg yi ayarlatırken klima, cd çalar, uzun farlar, sisler, 4li ne var ne yok açmıştım ki ayarını ona göre yapıp benzini aratmasın. Çekiş şu an benzine yakın. Bu durumun CO sonucuna etkisi olmuş mudur?
    Bir de egzos ölçümü yaparken araç lpg de değil benzindeydi, buna rağmen CO değeri böyle oldu. Yine de ölçümü yapan eleman lpg nizi ayarlatın dedi bana.. Benzindeyken de lpg ile ilgili sorun anlaşılıyor mu?
    Son olarak AFR ile ilgili diyebileceğim tek şey, performans K&N açık hava filtresi kullanıyorum aracımda ama bakımını temizliğini sürekli yaparım.
    Çok yakmasının mantığını çok iyi anlattınız da filtre şu anki durumda çok etki eder mi acaba?

    Alıntıları Göster
    ------------------------Min. ---------------Max. -------------Ölçüm Değeri
    CO -------------------> 0 -------------- 4,5----------------0,79
    co DÜZELTME 0,81
    CO2 ------------------> 0 --------------- 15 ---------------- 13,77
    HC -------------------> 0 --------------- 500 --------------- 119
    O2 -------------------> 0 --------------- 2 ---------------- 1
    Lambda -------------> 0,97 -----------------1,03 --------------- 0,96 BU BENDE YOK
    AFR -----------------> 13,5 ---------------- 16,5 --------------- 15

    hocam 2 sene önceki değerlerim bunlar. fakat sormak istediğim, aldığımızdan beri arka egzos ucunda siyahlık vardı. bigün ustaya gösterdik karbon clean yaptılar. egzos ucu kurumları az bişey çoğaldı temizleme anında ve incecik hale geldiler. bunun hk.da yorumunu alabilir miyim? (arka egzosum 2000 senesinde değişmiş ve en ufak dışında çürük vs yok.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    @vezir arkadaşım, o zaman ben şöyle anladım, lpg ayarını yaptırdığım yere gidip durumu anlatmalı ve ayar yaptırmalıyım, doğru mu?
    Ancak şöyle bir durum var, ayar yaptırdıktan sonra düzelme olup olmadığını anlamak için yeniden egzos ölçüm istasyonuna gidecem, benimle ne kadar uğraşırlar Allah bilir.
    Bir de ben lpg yi ayarlatırken klima, cd çalar, uzun farlar, sisler, 4li ne var ne yok açmıştım ki ayarını ona göre yapıp benzini aratmasın. Çekiş şu an benzine yakın. Bu durumun CO sonucuna etkisi olmuş mudur?
    Bir de egzos ölçümü yaparken araç lpg de değil benzindeydi, buna rağmen CO değeri böyle oldu. Yine de ölçümü yapan eleman lpg nizi ayarlatın dedi bana.. Benzindeyken de lpg ile ilgili sorun anlaşılıyor mu?
    Son olarak AFR ile ilgili diyebileceğim tek şey, performans K&N açık hava filtresi kullanıyorum aracımda ama bakımını temizliğini sürekli yaparım.
    Çok yakmasının mantığını çok iyi anlattınız da filtre şu anki durumda çok etki eder mi acaba?

    Alıntıları Göster
    wolverine hocam,

    ilk önce ayar yaptırmadan havaneden az gidiyor bunu anlamk lazım. En basitinden hava filtresi başlangıç için iyi bir noktadır.Hatta bazen yan sanahyi filtresi takarlar içeriye hava alamaz.Çok yakar ama bunu bulana kadar elli kere ayar yaptırırlar adama.
    Bu nedenle ilk önce hava filtresini komple çıkartıp değerlerin ne olduğunu gözlemlemek lazım.CO oranı ne kadar düşüyor .Eğer çok bir oynama olmuyorsa bir sonraki adıma geçmeli adım adım ilerleyerek son noktada LPG ECU ayarlarına baktırmak işi çözer.
    Ama önce ayar yaptırır sonra bu dediklerimle ilgilenirseniz ayarınız yine bozulur baştan başlamak zorunda kalırsınız.

    Ancak sizin elinizde ölçüm cihazı olmadığına göre eninde sonunda bir ayar yapan yere gitmek zorunda olduğunuz için pratikte arabyı bu adamlara teslim etmeden önce , Usta şu filtreyi çıkaralım bir ayar yapmadan durumu inceleyelim derseniz kimse itiraz etmeyecektir.

    Ölçüm yaparken temel konu bütün cihazların kapalı olmasıdır.Açık olan varsa mesela klima gibi değerler aşırı sapabilir ve buna göre ayar yapılırsa sonra kapatınca araba yine sapıtabilir.Aklınızda bulunsun
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    @vezir arkadaşım, o zaman ben şöyle anladım, lpg ayarını yaptırdığım yere gidip durumu anlatmalı ve ayar yaptırmalıyım, doğru mu?
    Ancak şöyle bir durum var, ayar yaptırdıktan sonra düzelme olup olmadığını anlamak için yeniden egzos ölçüm istasyonuna gidecem, benimle ne kadar uğraşırlar Allah bilir.
    Bir de ben lpg yi ayarlatırken klima, cd çalar, uzun farlar, sisler, 4li ne var ne yok açmıştım ki ayarını ona göre yapıp benzini aratmasın. Çekiş şu an benzine yakın. Bu durumun CO sonucuna etkisi olmuş mudur?
    Bir de egzos ölçümü yaparken araç lpg de değil benzindeydi, buna rağmen CO değeri böyle oldu. Yine de ölçümü yapan eleman lpg nizi ayarlatın dedi bana.. Benzindeyken de lpg ile ilgili sorun anlaşılıyor mu?
    Son olarak AFR ile ilgili diyebileceğim tek şey, performans K&N açık hava filtresi kullanıyorum aracımda ama bakımını temizliğini sürekli yaparım.
    Çok yakmasının mantığını çok iyi anlattınız da filtre şu anki durumda çok etki eder mi acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    ------------------------Min. ---------------Max. -------------Ölçüm Değeri
    CO -------------------> 0 -------------- 4,5----------------0,79
    co DÜZELTME 0,81
    CO2 ------------------> 0 --------------- 15 ---------------- 13,77
    HC -------------------> 0 --------------- 500 --------------- 119
    O2 -------------------> 0 --------------- 2 ---------------- 1
    Lambda -------------> 0,97 -----------------1,03 --------------- 0,96 BU BENDE YOK
    AFR -----------------> 13,5 ---------------- 16,5 --------------- 15

    hocam 2 sene önceki değerlerim bunlar. fakat sormak istediğim, aldığımızdan beri arka egzos ucunda siyahlık vardı. bigün ustaya gösterdik karbon clean yaptılar. egzos ucu kurumları az bişey çoğaldı temizleme anında ve incecik hale geldiler. bunun hk.da yorumunu alabilir miyim? (arka egzosum 2000 senesinde değişmiş ve en ufak dışında çürük vs yok.)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    ------------------------Min. ---------------Max. -------------Ölçüm Değeri
    CO -------------------> 0 -------------- 4,5----------------0,79
    co DÜZELTME 0,81
    CO2 ------------------> 0 --------------- 15 ---------------- 13,77
    HC -------------------> 0 --------------- 500 --------------- 119
    O2 -------------------> 0 --------------- 2 ---------------- 1
    Lambda -------------> 0,97 -----------------1,03 --------------- 0,96 BU BENDE YOK
    AFR -----------------> 13,5 ---------------- 16,5 --------------- 15

    hocam 2 sene önceki değerlerim bunlar. fakat sormak istediğim, aldığımızdan beri arka egzos ucunda siyahlık vardı. bigün ustaya gösterdik karbon clean yaptılar. egzos ucu kurumları az bişey çoğaldı temizleme anında ve incecik hale geldiler. bunun hk.da yorumunu alabilir miyim? (arka egzosum 2000 senesinde değişmiş ve en ufak dışında çürük vs yok.)

    oneMoreaCupofCoffee,

    değerlerin iyi görünüyor , ayara gerek yok gibi. Bu değerler ile eksozunuz kurum yapıyorsa benzincinizi değiştirmenizi öneririm. Çünkü benzin içindeki katkılar bazen kurumlaşmayı artırıyor ancak HC değerleriniz de iyi olduu için bence hiç dokunmadan eksoz ucunu iyice temizleyin bakalım kurumlaşma artıyor mu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    ------------------------Min. ---------------Max. -------------Ölçüm Değeri
    CO -------------------> 0 -------------- 4,5----------------0,79
    co DÜZELTME 0,81
    CO2 ------------------> 0 --------------- 15 ---------------- 13,77
    HC -------------------> 0 --------------- 500 --------------- 119
    O2 -------------------> 0 --------------- 2 ---------------- 1
    Lambda -------------> 0,97 -----------------1,03 --------------- 0,96 BU BENDE YOK
    AFR -----------------> 13,5 ---------------- 16,5 --------------- 15

    hocam 2 sene önceki değerlerim bunlar. fakat sormak istediğim, aldığımızdan beri arka egzos ucunda siyahlık vardı. bigün ustaya gösterdik karbon clean yaptılar. egzos ucu kurumları az bişey çoğaldı temizleme anında ve incecik hale geldiler. bunun hk.da yorumunu alabilir miyim? (arka egzosum 2000 senesinde değişmiş ve en ufak dışında çürük vs yok.)

    oneMoreaCupofCoffee,

    değerlerin iyi görünüyor , ayara gerek yok gibi. Bu değerler ile eksozunuz kurum yapıyorsa benzincinizi değiştirmenizi öneririm. Çünkü benzin içindeki katkılar bazen kurumlaşmayı artırıyor ancak HC değerleriniz de iyi olduu için bence hiç dokunmadan eksoz ucunu iyice temizleyin bakalım kurumlaşma artıyor mu ?

    Alıntıları Göster
    eğer ki ayar gerekse idi? ne ayarı yaptırmak gerekirdi? aracım 1,6 90 bg 8valve üstten tek egzantrikli anlıycağın sıradan bir motor. pug 306. benzinli.

    hemen birazdan temizliyeyim. güzel fikir. temizleyip belli bir süre sonunda sonucu sana ulaştırırım. bazı araçların egzos uçlarına bakıyorum tek bi kurum bile yok. bazılarına bakıyorum simsiyah. benimkide siyah. aracın gidişinden yakıtından herşeyinden de memnunum. tuhaflığı çözebilirsek çok sevineceğim. çok teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    eğer ki ayar gerekse idi? ne ayarı yaptırmak gerekirdi? aracım 1,6 90 bg 8valve üstten tek egzantrikli anlıycağın sıradan bir motor. pug 306. benzinli.

    hemen birazdan temizliyeyim. güzel fikir. temizleyip belli bir süre sonunda sonucu sana ulaştırırım. bazı araçların egzos uçlarına bakıyorum tek bi kurum bile yok. bazılarına bakıyorum simsiyah. benimkide siyah. aracın gidişinden yakıtından herşeyinden de memnunum. tuhaflığı çözebilirsek çok sevineceğim. çok teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    eeğr ayar yaptırmak gerekse idi yakıt hava karışımını yeniden programdan yeni verisi ile ayarlatman gerekir idi. Artık herşey bilgisayarlardan tuşla halloluyor.Eskiden karburatör memesi ile oynayarakyapardık, şi,mdi elektronik icat oldu mertlik bozuldu.
    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee


    eğer ki ayar gerekse idi? ne ayarı yaptırmak gerekirdi? aracım 1,6 90 bg 8valve üstten tek egzantrikli anlıycağın sıradan bir motor. pug 306. benzinli.

    hemen birazdan temizliyeyim. güzel fikir. temizleyip belli bir süre sonunda sonucu sana ulaştırırım. bazı araçların egzos uçlarına bakıyorum tek bi kurum bile yok. bazılarına bakıyorum simsiyah. benimkide siyah. aracın gidişinden yakıtından herşeyinden de memnunum. tuhaflığı çözebilirsek çok sevineceğim. çok teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    eğer ki ayar gerekse idi? ne ayarı yaptırmak gerekirdi? aracım 1,6 90 bg 8valve üstten tek egzantrikli anlıycağın sıradan bir motor. pug 306. benzinli.

    hemen birazdan temizliyeyim. güzel fikir. temizleyip belli bir süre sonunda sonucu sana ulaştırırım. bazı araçların egzos uçlarına bakıyorum tek bi kurum bile yok. bazılarına bakıyorum simsiyah. benimkide siyah. aracın gidişinden yakıtından herşeyinden de memnunum. tuhaflığı çözebilirsek çok sevineceğim. çok teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    @vezir arkadaşım, @oneMoreaCupofCoffee ile bana yardımcı olmaya çalışıyorsun teşekkür ederim.
    Diyelim ki hava filtresini çıkarıp ölçtürdüğümde CO değeri normale döndü, bu durumda hava filtresinin değişmesi sorunu çözecek midir? (önceden de dediğim gibi kullandığım hava filtresini sürekli temiz tutuyorum)
    Hava filtresi denemesine rağmen durum aynı kalırsa ne yapmam gerekir? Bahsettiğin %15-20 yakıt sarfiyatı çok. Hiçkimse bu kadar fazla yakan aracı kullanmak istemez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    @vezir arkadaşım, @oneMoreaCupofCoffee ile bana yardımcı olmaya çalışıyorsun teşekkür ederim.
    Diyelim ki hava filtresini çıkarıp ölçtürdüğümde CO değeri normale döndü, bu durumda hava filtresinin değişmesi sorunu çözecek midir? (önceden de dediğim gibi kullandığım hava filtresini sürekli temiz tutuyorum)
    Hava filtresi denemesine rağmen durum aynı kalırsa ne yapmam gerekir? Bahsettiğin %15-20 yakıt sarfiyatı çok. Hiçkimse bu kadar fazla yakan aracı kullanmak istemez.

    Alıntıları Göster
    aracın egzozu kontrol ettim. çok çok incecik elimle parmaklarımla bastırmama rağmen zar zor gelen bi is tabakası vardı. yani carbon cleaner öncesinde orta seviye, yapılma esnasında ise yumuşacık bi dokunuşla ele çok is geliyodu. şimdi tam tersi. kurum çok daha az. bakalım hafif nemli şekilde temizledim egzoz çıkışını. izlemeye aldım. teşekkür ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 24 Kasım 2008; 0:11:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    aracın egzozu kontrol ettim. çok çok incecik elimle parmaklarımla bastırmama rağmen zar zor gelen bi is tabakası vardı. yani carbon cleaner öncesinde orta seviye, yapılma esnasında ise yumuşacık bi dokunuşla ele çok is geliyodu. şimdi tam tersi. kurum çok daha az. bakalım hafif nemli şekilde temizledim egzoz çıkışını. izlemeye aldım. teşekkür ederim

    Alıntıları Göster
    Temiz bir hava filtresi, sağlam bujiler ve ateşleme, iyi bir LPG ayarı sorunu kökten çözer.

    Tabi sürücü faktörü de önemli.

    Devri 5000 lere çıkarıp, ani fren yapan şoförler daha fazla sarfiyata neden olur.

    Tek tek CO, HC, lambda değerlerine bakılmaz.

    Bu değerler anlık olarak değişir.

    Farklı cihazlar, farklı sıcaklıklar, farklı motor sıcaklığı, farklı rölanti ayarında bu değerler değişir.

    Ayrıca ani değişimleri bazı cihazlar tespit edemiyor.

    İyi bir ayar için ayarlarla oynayıp bir 5-10 dakika değerleri gözlemek gerekiyor.

    Bir çok ölçüm istasyonu bununla uğraşmıyor.

    5 dakikada halledip diğer araca geçiyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    @vezir arkadaşım, o zaman ben şöyle anladım, lpg ayarını yaptırdığım yere gidip durumu anlatmalı ve ayar yaptırmalıyım, doğru mu?
    Ancak şöyle bir durum var, ayar yaptırdıktan sonra düzelme olup olmadığını anlamak için yeniden egzos ölçüm istasyonuna gidecem, benimle ne kadar uğraşırlar Allah bilir.
    Bir de ben lpg yi ayarlatırken klima, cd çalar, uzun farlar, sisler, 4li ne var ne yok açmıştım ki ayarını ona göre yapıp benzini aratmasın. Çekiş şu an benzine yakın. Bu durumun CO sonucuna etkisi olmuş mudur?
    Bir de egzos ölçümü yaparken araç lpg de değil benzindeydi, buna rağmen CO değeri böyle oldu. Yine de ölçümü yapan eleman lpg nizi ayarlatın dedi bana.. Benzindeyken de lpg ile ilgili sorun anlaşılıyor mu?
    Son olarak AFR ile ilgili diyebileceğim tek şey, performans K&N açık hava filtresi kullanıyorum aracımda ama bakımını temizliğini sürekli yaparım.
    Çok yakmasının mantığını çok iyi anlattınız da filtre şu anki durumda çok etki eder mi acaba?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    @vezir arkadaşım, o zaman ben şöyle anladım, lpg ayarını yaptırdığım yere gidip durumu anlatmalı ve ayar yaptırmalıyım, doğru mu?
    Ancak şöyle bir durum var, ayar yaptırdıktan sonra düzelme olup olmadığını anlamak için yeniden egzos ölçüm istasyonuna gidecem, benimle ne kadar uğraşırlar Allah bilir.
    Bir de ben lpg yi ayarlatırken klima, cd çalar, uzun farlar, sisler, 4li ne var ne yok açmıştım ki ayarını ona göre yapıp benzini aratmasın. Çekiş şu an benzine yakın. Bu durumun CO sonucuna etkisi olmuş mudur?
    Bir de egzos ölçümü yaparken araç lpg de değil benzindeydi, buna rağmen CO değeri böyle oldu. Yine de ölçümü yapan eleman lpg nizi ayarlatın dedi bana.. Benzindeyken de lpg ile ilgili sorun anlaşılıyor mu?
    Son olarak AFR ile ilgili diyebileceğim tek şey, performans K&N açık hava filtresi kullanıyorum aracımda ama bakımını temizliğini sürekli yaparım.
    Çok yakmasının mantığını çok iyi anlattınız da filtre şu anki durumda çok etki eder mi acaba?




    Araç ne yaparsanız yapın çok yakacaktır.

    Benzine geçtiğinde sarfiyat daha da artacaktır.

    Gayet normal sonuçlar.

    Ayar, motor dışında hiç bir şey çalışmıyorken yapılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ogün® -- 21 Kasım 2008; 22:14:25 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.