ayrıca su birikintisine 60 km/h hızla girildiğinde saniyede 47 lt ye kadar su tahliye edebiliyor. ( tek lastik ) yani araç suda yavaşlamıyor neredeyse
yine yaz lastiği olmasına rağmen kışın -2°C , -3°C lerde bile yumuşaklığını koruyabiliyor. hatta çoğu yokuşlarda ASR nin devreye girmesine bile gerek kalmadı
yine tüm lastikler içinde en yumuşak olanı ama yumuşak olduğu kadar da en uzun ömürlüsü.
ben lastik almadan önce bir kaç ay araştırmıştım. sonunda nokian tecih ettim.
ayrıca su birikintisine 60 km/h hızla girildiğinde saniyede 47 lt ye kadar su tahliye edebiliyor. ( tek lastik ) yani araç suda yavaşlamıyor neredeyse
yine yaz lastiği olmasına rağmen kışın -2°C , -3°C lerde bile yumuşaklığını koruyabiliyor. hatta çoğu yokuşlarda ASR nin devreye girmesine bile gerek kalmadı
yine tüm lastikler içinde en yumuşak olanı ama yumuşak olduğu kadar da en uzun ömürlüsü.
ben lastik almadan önce bir kaç ay araştırmıştım. sonunda nokian tecih ettim.
Tahmin etmiştim. Nokian çok iyidir, çoğu kullanıcı bilmez ama... Sert dönüşlerde, yazın onlar da ses yapar ama. Tabi Anti patinaj etkilidir, sesi azaltır. Neyse.. Keyifli sürüşler.
teşekkür ederim
Nokian cidden sessiz ve ismi pek bilinmemesine rağmen güzel ve kaliteli bir lastik. Mercedes A160 aracımıza almıştık 195-55 lastiklerin yanakları dar olmasına rağmen çok daha konforlu ve rahattı
@individual Hocam yakışır 307'ye sessiz lastik Tercih güzel
teşekkürler şu an 205/55/16 var.
biraz bütçeyi toparlayınca 205/50/17 alacağım
Jant ne düşünüyorsun acaba Rc jantı mı yoksa
quote:
Orjinalden alıntı: Screamer
Jant ne düşünüyorsun acaba Rc jantı mı yoksa
evet chalanger diye geçer.
ayrıca yine 307 ler için üretilmiş 17 inch ölçüsünde cotya,aidel ve atalantes tipleri var.
birde momo GTR de yakışıyor.
arkadaşlar havalar çok sıcak gidiyor ve bununla birlikte çok sıcak asfalt....yumurta kırın omlet olsun...
ötmesi çok ama çok normal sert dönüşleri bir kenara koy yumuşak dönüşlerde bile ses gelecektir...
aşırı sıcak ve soğuk lastiğin ömrünü kısaltmaktadır...
quote:
Orjinalden alıntı: ThE GaSeS
havalardan olmasın gayet sıcak gidiyor
daha onceki aracımızda onlerde michelin vardı yazın sıcakta frenlerken dönerken o da ses cıkarıyordu.şimdikinde kumho vardı en son babam değiştirmiştir belki.onda ise hiç ses soluk yoktu.
havalarınsıcaklıgı haliyle asfaltın sıcak olmasından kaynaklanan bir durum
Nokian iyidir ama testlerde hep çuvallayan bir marka...
Michelin energy serisi de pek iyi bir lastik değil bence özellikle ıslak zemin performansı yeni seride bile çok vasat. Üretim tarihi yeni değilse bekleye bekleye sertleşmiştir lastik.
YANLIŞ BİLGİ BU...
quote:
Orjinalden alıntı: bossbee Sıcak havalarda iyi olan her lastik öter. Ötmesi iyidir, lastiğin yumuşadığını ve asfalta tutunduğunu gösterir.
SICAK HAVADA İYİ OLAN DEĞİL, KÖTÜ OLAN LASTİK ÖTER... ÖTMESİ İYİ DEĞİL, KÖTÜDÜR... LASTİĞİN YUMUŞADIĞINI DEĞİL, YUMUŞAMADIĞINI GÖSTERİR VE ASFALTA TUTUNDUĞUNU DEĞİL, TUTUNAMADIĞINI GÖSTERİR.
ÖTME SESİ, LASTİKLE ASFALT ARASINDAKİ TUTUNMA KAYBINDAN DOLAYI OLUŞAN KAYMANIN ÇIKARDIĞI SESTİR. TUTUNMA VARSA SES YOK, KAYMA VARSA SES VAR... BU YÜZDEN "ÖTME SESİ" FRENLEMEDE VE VİRAJLARDA DAHA ÇOK DUYULUR.
ÖTME SESİNİN LASTİK HAMURUYLA DİREKT İLGİSİ VARDIR... YAZ LASTİKLERİ, EN DÜŞÜK "+7 DERECE" SICAKLIKTA BİLE SERTLEŞMEYECEK KADAR YUMUŞAK KALACAK VE ASFALTIN EN SICAK OLDUĞU ZAMANDA DA BU YUMUŞAKLIĞINI (ERİYİP PARÇALANMAYACAK ŞEKİLDE) DEVAM ETTİRECEK ŞEKİLDE ÜRETİLMEK DURUMUNDADIR... İDEAL HAMUR SERTLİĞİNİ EN GENİŞ SICAKLIK ARALIĞINDA SUNABİLEN LASTİK İYİDİR... VE LASTİKLER BU ÖZELLİKLERİNİ ÜRETİM BANDINDAN ÇIKTIKTAN SONRA EN FAZLA 4-5 YIL KADAR KORUYABİLİRLER... 4-5 YIL KULLANILAN LASTİKLERDE (DİŞLERİ YENİ OLSA BİLE) HAMUR ÖZELLİĞİNİ KAYBEDECEĞİNDEN YOL TUTUŞ VE FREN MESAFESİ AÇISINDAN BÜYÜK KAYIPLAR OLUŞABİLECEKTİR. BU LASTİKLERİN ÖTMESİ İÇİN YÜKSEK SICAKLIKLARA DA GEREK YOKTUR. 25-30 DERECELERDE BİLE CİYAK CİYAK ÖTERLER. DURURKEN DİREKSİYONU ÇEVİRİNCE BİLE ÖTERLER... BAZI LASTİKLER SERT BAZILARI DA DAHA YUMUŞAK HAMURLU ÜRETİLİRLER... SERT HAMURLU LASTİKLER DAHA FAZLA KM YAPARKEN, YUMUŞAK HAMURLU LASTİKLER DAHA İYİ TUTUŞ SAĞLARLAR... ASLINDA, LASTİĞİN İYİ YA DA KÖTÜ OLMASI ÜRETİLDİKLERİ SERTLİKLERİYLE İLGİLİ DEĞİLDİR... SUNDUĞU KONFORU DAHA UZUN SÜRE DEVAM ETTİREN LASTİK İYİDİR. DAHA SESSİZ OLAN LASTİK İYİDİR. ÖTMEYEN LASTİK İYİDİR. DAHA İYİ TUTUNAN LASTİK İYİDİR...
1... KİMSEYLE TARTIŞMIYORUM... 2... SÖYLEDİĞİM GENLEŞME- BÜZÜLME... ARACA HİÇ TAKILMAMIŞ VEYA TAKILIP ÇIKARILMIŞ LASTİKLERİN BEKLEMESİNDEN BAHSEDİYORUM... 3... AŞIRI SICAKLARDA LASTİK KOKMAZ, ERİYEN ASFALT KOKAR... 4... BALANS AYARI TİTREŞİM AYARIDIR. ÖTMEYLE İLGİSİ OLMAZ. ROT AYARI, İZ AYARIDIR. BOZUK ROT AYARI DİREKT ÖTME SEBEBİDİR... 5... BEN YAZMADIM... 6... BEN DİYORUM... "SICAK HAVALARDA, YUMUŞAK HAMURLU, ÖZELLİKLE YENİ LASTİKLERİN HEPSİ DÖNÜŞLERDE ÖTMEZ." BİLAKİS, SERT HAMURLU LASTİKLER ÖTER. (YENİ BİLE OLSA)... KULAKLARIM İYİ DUYAR. LASTİKLERİMİ YENİ ALDIM. HİÇ ÖTMÜYOR. AMA HİÇ ÖTMÜYOR. DEĞİŞME SEBEBİM DE LASTİKLERİN ÖTMESİYDİ. (HATTA LASTİKÇİ, ABİ BU LASTİKLER DAHA YENİ NİYE DEĞİŞTİRİYORSUN DEDİ, ONA DA ANLATMAK ZORUNDA KALDIM. ÇIKARDIĞIM LASTİKLER 6 YILLIKTI.)...
quote:
Orjinalden alıntı: bossbee 1... Yukarıdakini yazıp üzerine bizim verdiğimiz bilgilerin yanlış olduğunu söylemek nasıl bir anlayıştır? Söylediğinin bir mantığı var mı? Lastik konusunda hiç bilgisi olmayan bir insan bile yumuşak lastiğin, sert lastikten daha fazla tutunacağını ve daha fazla ses yapacağını tahmin edebilir. Bunu bilmek için dahi olmaya gerek yok. Hele ki bunu bir kimyacıyla tartışıyorsun!
2... Petrokimya ürünü her plastik güneş ışığı altında YUMUŞAR, SERTLEŞMEZ. Bunu nereden uydurdun? Uzun süre bekleyen lastik sertleşir, doğrudur. Ama bunun asıl sebebi güneş ışığı değildir. Güneş ışığı altında yumuşayan lastik, soğukta büzülür. Bu genleşme-büzüşme ne kadar fazla olursa, lastiğin yapısı o kadar çabuk bozulur. Söylediğin buysa amenna...
3... Sonra aşırı sıcaklarda, asfalt ve lastik kokusunun birbirine karışıp koku yaptığını bilmeyen var mı? Madem güneşte sertleşiyor, neden asfalta yapışıyor lastikler?
4... Rot ayarının ne alakası var lastik ötmesiyle? Balans dersen bi derece anlarım da...
5... Motor uzmanı ünvanını kim yazdı avatarına?
6... Sıcak havalarda, yumuşak hamurlu, özellikle; yeni lastiklerin hepsi dönüşlerde öter. Ötmez diyen arkadaşların hiçbiri ya arabaya binmemiş, ya da kulakları sağır.
quote:
Orjinalden alıntı: roverci
YANLIŞ BİLGİ BU...
quote:
Orjinalden alıntı: bossbee Sıcak havalarda iyi olan her lastik öter. Ötmesi iyidir, lastiğin yumuşadığını ve asfalta tutunduğunu gösterir.
SICAK HAVADA İYİ OLAN DEĞİL, KÖTÜ OLAN LASTİK ÖTER... ÖTMESİ İYİ DEĞİL, KÖTÜDÜR... LASTİĞİN YUMUŞADIĞINI DEĞİL, YUMUŞAMADIĞINI GÖSTERİR VE ASFALTA TUTUNDUĞUNU DEĞİL, TUTUNAMADIĞINI GÖSTERİR.
ÖTME SESİ, LASTİKLE ASFALT ARASINDAKİ TUTUNMA KAYBINDAN DOLAYI OLUŞAN KAYMANIN ÇIKARDIĞI SESTİR. TUTUNMA VARSA SES YOK, KAYMA VARSA SES VAR... BU YÜZDEN "ÖTME SESİ" FRENLEMEDE VE VİRAJLARDA DAHA ÇOK DUYULUR.
yanlış bilgi diyorsunuzda aracımı satın aldığımda üzerinde bridgestone B320 lastikler vardı.değiştirmeye karar verip değiştirdiğim zaman michelin energy lastiklerini tercih ettim.önemli nokta ise şurda bridgestone tahmini olarak benden önceki km leride sayarsak aşağı yukarı 50bin km sini çoktan devirmiş ve hatta 60binini bile geçmiş olabilirdi ve işin ilginç yanı bridgestone'larda ÖTME SESİ YOKTU.lastikçiye gittiğimde 0 km michelin energy lastiklerini taktırdığım zaman yola çıktım ve virajlarda , sert frenajlarda ve olduğu yerde döndürmelerde lastiklerimden cıyıltı sesi duydum.şimdi sizin dediklerinize göre 50bin kmyi çoktan geçmiş ve yaz kış hangi şartlarda gittiği belli olmayan bridgestone B320 lastikler İYİ 0 km yeni takılmış michelin enegy lastikler kötü sizcede ortada bir çelişki yokmu
quote:
Orjinalden alıntı: roverci
YANLIŞ BİLGİ BU...
quote:
Orjinalden alıntı: bossbee Sıcak havalarda iyi olan her lastik öter. Ötmesi iyidir, lastiğin yumuşadığını ve asfalta tutunduğunu gösterir.
SICAK HAVADA İYİ OLAN DEĞİL, KÖTÜ OLAN LASTİK ÖTER... ÖTMESİ İYİ DEĞİL, KÖTÜDÜR... LASTİĞİN YUMUŞADIĞINI DEĞİL, YUMUŞAMADIĞINI GÖSTERİR VE ASFALTA TUTUNDUĞUNU DEĞİL, TUTUNAMADIĞINI GÖSTERİR.
ÖTME SESİ, LASTİKLE ASFALT ARASINDAKİ TUTUNMA KAYBINDAN DOLAYI OLUŞAN KAYMANIN ÇIKARDIĞI SESTİR. TUTUNMA VARSA SES YOK, KAYMA VARSA SES VAR... BU YÜZDEN "ÖTME SESİ" FRENLEMEDE VE VİRAJLARDA DAHA ÇOK DUYULUR.
ÖTME SESİNİN LASTİK HAMURUYLA DİREKT İLGİSİ VARDIR... YAZ LASTİKLERİ, EN DÜŞÜK "+7 DERECE" SICAKLIKTA BİLE SERTLEŞMEYECEK KADAR YUMUŞAK KALACAK VE ASFALTIN EN SICAK OLDUĞU ZAMANDA DA BU YUMUŞAKLIĞINI (ERİYİP PARÇALANMAYACAK ŞEKİLDE) DEVAM ETTİRECEK ŞEKİLDE ÜRETİLMEK DURUMUNDADIR... İDEAL HAMUR SERTLİĞİNİ EN GENİŞ SICAKLIK ARALIĞINDA SUNABİLEN LASTİK İYİDİR... VE LASTİKLER BU ÖZELLİKLERİNİ ÜRETİM BANDINDAN ÇIKTIKTAN SONRA EN FAZLA 4-5 YIL KADAR KORUYABİLİRLER... 4-5 YIL KULLANILAN LASTİKLERDE (DİŞLERİ YENİ OLSA BİLE) HAMUR ÖZELLİĞİNİ KAYBEDECEĞİNDEN YOL TUTUŞ VE FREN MESAFESİ AÇISINDAN BÜYÜK KAYIPLAR OLUŞABİLECEKTİR. BU LASTİKLERİN ÖTMESİ İÇİN YÜKSEK SICAKLIKLARA DA GEREK YOKTUR. 25-30 DERECELERDE BİLE CİYAK CİYAK ÖTERLER. DURURKEN DİREKSİYONU ÇEVİRİNCE BİLE ÖTERLER... BAZI LASTİKLER SERT BAZILARI DA DAHA YUMUŞAK HAMURLU ÜRETİLİRLER... SERT HAMURLU LASTİKLER DAHA FAZLA KM YAPARKEN, YUMUŞAK HAMURLU LASTİKLER DAHA İYİ TUTUŞ SAĞLARLAR... ASLINDA, LASTİĞİN İYİ YA DA KÖTÜ OLMASI ÜRETİLDİKLERİ SERTLİKLERİYLE İLGİLİ DEĞİLDİR... SUNDUĞU KONFORU DAHA UZUN SÜRE DEVAM ETTİREN LASTİK İYİDİR. DAHA SESSİZ OLAN LASTİK İYİDİR. ÖTMEYEN LASTİK İYİDİR. DAHA İYİ TUTUNAN LASTİK İYİDİR...
Bunun üstüne ne desem boş. Sertleşmiş lastiklerim ötmüyordu. Yeni taktırdığım bridgestone - ki en yumuşak hamurlu lastiklerdendir. O kadar yumuşaklardı ki, yolda giderken araba sağa sola yalpalıyordu.- cayır cayır ötüyordu. Kışın değil, yazın.
Bridgestone mu yumuşak lastik? Yapmayın bu kadar da yahu....