Bildirim
Aracımın motorunu nasıl yıkarım?
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
-
bende merak ediyorum. cok parlamasına gerek yok ama genel olarak pisliğini götürtsek yeterli
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Motor yikamak dunyadaki en gereksiz istir, ustelik az da olsa motorun elektronik aksamina zarar verme sansiniz var.
Hayirli gunler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Vw yetkili servisinde bezle motor ve diger aksamdaki tozları alıyorlar sonra motorun her yerine spreyle ne oldugunu bilmedigim bir kimyasal püskürtüyorlar, en son su tutuyorlar fakat basınçlı su degildi.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Motor yıkatmanın hiçbir anlamı yok, yıkatmayın. İlla yıkatacağım derseniz sadece mazot ile yıkatın. Motora asla su yada oksitlenmeye sebep olacak bir sıvı uygulanmamalı.
Motor yıkatıp, türlü rezillik çekmiş birisi olarak söylüyorum. :) -
Würth motor temizleme spreyini şiddetle tavsiye ederim. Nemli bir bezle öncelikle, motor üzerindeki tozları silin, daha sonra spreyi sıkıp, bezle ve fırçayla iyice temizleyin, harika oluyor, uzun zaman da motor tertemiz oluyor. -
Ne çektiniz mesela rezillik?quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
Motor yıkatmanın hiçbir anlamı yok, yıkatmayın. İlla yıkatacağım derseniz sadece mazot ile yıkatın. Motora asla su yada oksitlenmeye sebep olacak bir sıvı uygulanmamalı.
Motor yıkatıp, türlü rezillik çekmiş birisi olarak söylüyorum. :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Araç nedir? Arabasına göre değişir.
Dizel ise risk biraz daha az. Benzinli aracımda yıkama sonucu MAF sensörüm gitmişti. 900 liracık. -
you tube da candan mühendisliğin videosu var bul ve seyret 3-4 liraya pırıl pırıl oluyor bildiğin mazotla yıkıyorlar püskürterek. -
Neyle yıkadınız acaba normal suylamı yoksa yıkama ürünlerinle mi?quote:
Orijinalden alıntı: nacker
Araç nedir? Arabasına göre değişir.
Dizel ise risk biraz daha az. Benzinli aracımda yıkama sonucu MAF sensörüm gitmişti. 900 liracık. -
Yıkamacı eleman yıkamıştı su ile.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aracın beynini falan güzelce kapattık, motoru yıkadık.quote:
Orijinalden alıntı: Buharkentli
Ne çektiniz mesela rezillik?
Alıntıları Göster
Bir hafta sonra İstanbul'dan Kuşadası'na tatile gittim. 4 günlük tatilden sonra bayram trafiğinde yola çıktım. Manisa'da dur kalk trafikte birden aracın bütün arıza lambaları yandı. Abs, esp hepsi dahil. Araç 2500 devri geçmiyor, baktım hiçbir şekilde hızlanmıyor. Akamayan trafiğe bile ayak uyduramadım. Kontak aç kapa yaptım, hala aynı. Bayramın 3. günüydü ve pazar gününe denk gelmişti, haliyle açık hiçbir yer yok. Açık olan yer bulsam bile köy sanayisi, bilgisayar falan hak getire.
Arabanın resmen turbosu devreden çıktı, yokuş aşağı bile 120 yi geçmiyor. Arabada kanser oldum, çıldırıyorum. 1 saate yakın böyle devam ettim. Her gördüğüm sanayi sitesine benzer ve oto tamiri yaptığını düşündüğüm yerde durdum. En son kaportacının birinde bilgisayara denk geldik. Tarihi eser bir delphi programıyla bağlandı. Onu da beceremedi ben çalıştırdım programı. Araç turbo şarj arızası veriyor.
Arızayı sildim, motoru çalıştırdım, tekrar yandı ışık. Yapacak bir şey yok, böyle gideceğiz dedik mecburen. Bir de 50 lira istedi yüzsüz kaportacı. El mahkum verdik tabi.
Yolda bir trafik var, anlatılmaz yaşanır.. En son navigasyonla köy yollarına girdim, bütün Susurluk'un köylerini gördüm :) Tabi diken üstünde, ha yolda kaldım, ha kalacağım diye diye Bursa il sınırına girdim. Öğlen 12 de İzmir'i geçiyordum, Bursa sınırından girdiğimde saat 22 olmuştu. Otoyoldaki ilk dinlenme istasyonuna girdim, hatuna dedim şurada bir yemek yiyelim, motor soğusun bir daha bakayım.
1 saat kadar oyalandıktan sonra, el girecek kadar motor soğudu. Benzinlikle kontak spreyi buldum, aldım. Söktüm korumayı, elimin ulaşabildiği ne kadar soket varsa söktüm yıkadım. Kurulayıp geri taktım. Arabayı çalıştırdım, arıza ışıkları hala yanıyor. Ama araç 2500 devri geçiyor. Tabi bir oh çektim ama hala diken üstündeyim. ABS, ESP devre dışı. Yapıştırdım sol şeride, İstanbul'a kadar durmadım. Eve geldim, hala arıza ışıkları yanıyor. Ertesi gün uyandım, bakayım şu arabaya diye, ışıklar sönmüştü...
1 hafta kadar sonra aracı sabah ilk çalıştırmada yine aynı şeyi yaptı. Ama uyanığım ya, hemen kontak spreyi, sök tüm soketleri, iki fıst, tamam. Vakit bulamadım bir türlü işten aracı göstermek için.
Böyle haftada bir yapa yapa (Her pazar günü yapıyordu şerefsiz, hiç sekmedi) 1 ay geçti. Tabi sonunda yemedi.. Ne yapsam sönmüyor. Gittim dizel enjektör servisine, bağlattım aracı. Yine turbo şarj arızası gösteriyor. Orada soketleri deneye deneye Wastegate soketinde problem olduğunu anladım. Sokete bakıyorum, oksit falan yok. Pinler de sağlam, ama çalışmıyor. Lanet olasıca valf her arabada basınç tüpü şeklinde olur, bizimkinde elektronik valf... Neyse gittim özel servise baktılar, ettiler, değişecek dediler. Ama parça yok. Bul getir değiştirelim!
Aradım yetkili servisi, tek satılmıyor, turbonun üzerinde geliyor dediler. Fiyat istedim, 3650 TL parça fiyatı!
Turbonun markası Garett, parça koduyla distribütörü aradım, onlar da aynı şekilde turboyla beraber olur, tek satılmıyor dediler, 3350 TL! Ulan hepi topu üç tane 10'luk vidayla turbonun üzerine bağlanmış parça, nasıl satılmıyorsa artık ayrı?
Söktüm Wastegate zımbırtısını açtım içini. İçine su girmiş yıkamada. Bir tane parmak kadar servo motor var içinde, bir de ufacık kart. Kart gidik. Başladık çıkmasını aramaya. Çıkmacılar da çakal, biliyorlar tek satılmadığını, kimi arasam 600-1000 arası fiyat veriyorlar. Üstelik pert arabalardan çıkma hepsi, haliyle kırık falan üstü. Öyle temiz parça da değil, bildiğin haşat. 3 gün araya araya 450 liraya buldum. Gittim aldım hemen. Elimiz tornavida tutuyor sonuçta, ne kadar zor olabilir ki değiştirmesi? Söktüm eskiyi, yeni parçayı taktım. Sonuç? Çalışmadı tabi ki. Bir de elektronik pozisyon ayarı varmış meretin. Cihazı da her turbocuda yok. Neyse onu da aradım buldum. Sırf ufacık cihaza bağlayıp pozisyonu ayarları diye 100 lira da ona kaptırdık.
Bir daha arabanın motoruna su değdirir miyim ben? :)
Araç dizel Corolla, otomatik.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burhan -- 29 Mayıs 2018; 3:38:38 >
-
Mesela herhangi bir sebepten triger yağlanır, mesela direksiyon hidroliği v.b değişirken hidrolik dökülür, yıkamanız gerekir. Mesela diyorum sadece.quote:
Orijinalden alıntı: tasshelhoff
Motor yikamak dunyadaki en gereksiz istir, ustelik az da olsa motorun elektronik aksamina zarar verme sansiniz var.
Hayirli gunler -
Cok tuhaf adamsiniz elbet ozel bir durum olmussa yikatilacak, benimde motorda kedi olmus, kokusu gitsin diye yikatmistim bu tip seyler mustesna elbet.quote:
Orijinalden alıntı: goodorevil
Mesela herhangi bir sebepten triger yağlanır, mesela direksiyon hidroliği v.b değişirken hidrolik dökülür, yıkamanız gerekir. Mesela diyorum sadece.
Alıntıları Göster
Ama motorum guzel gozuksun diye motor yikatan dünyadaki en gereksiz isi yapmaktadir haberi olsun.
Hayirli gunler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Siz genel olarak dünyadaki en gereksiz iştir demişsiniz, ben de istisnaları yazdım.quote:
Orijinalden alıntı: tasshelhoff
Cok tuhaf adamsiniz elbet ozel bir durum olmussa yikatilacak, benimde motorda kedi olmus, kokusu gitsin diye yikatmistim bu tip seyler mustesna elbet.
Ama motorum guzel gozuksun diye motor yikatan dünyadaki en gereksiz isi yapmaktadir haberi olsun.
Hayirli gunler
Alıntıları Göster
-
-
-
Okurken sinirden stresten öldüm bittim oturduğum yerde. Çok kötü bir tecrübe yaşamışsınız hocam. Geçmiş olsun. Yine öyle böyle altından kalkmış kendiniz çözmüşsünüz sorunu helal olsun.
Benimde motor yıkama macerası sonucu 96 model rav4 aracın bujilerinden biri çalışmaz olmuştu. Ayrıca beynine de su gitmiş. 1 hafta sonra çalışmamaya başlayınca anlamıştık. Sorunu tespit etmesi de dert. Sorunun nereden kaynaklandığını da anlayamamıştık. Sonra ustanın biri deneye yanıla çözmüştü sorunu. Aracın beynini söküp kurutmuş ve geri takmış hepsi bu. Kendine gelmişti araç bu işlemden sonra. Bize de ders oldu tabi.
Her zaman söylerim motor yıkatmak kadar saçma bir iş yok. Oto yıkamacıya götürüp yıkatmayın sakın. İlla da yıkayacağım derseniz alın elinize nemli bezi yavaş yavaş silin silebildiğiniz her yeri. Su falan dökmeyin sakın. Bir yerine mutlaka giriyor sonra ara bul bakalım nerden kaynaklı bir sıkıntı yaşadığını.
En Beğenilen Yanıtlar

Motor yikamak dunyadaki en gereksiz istir, ustelik az da olsa motorun elektronik aksamina zarar verme sansiniz var.
Hayirli gunler |


Buharkentli demiş ki;
Mesajı Yerinde Gör
Bir hafta sonra İstanbul'dan Kuşadası'na tatile gittim. 4 günlük tatilden sonra bayram trafiğinde yola çıktım. Manisa'da dur kalk trafikte birden aracın bütün arıza lambaları yandı. Abs, esp hepsi dahil. Araç 2500 devri geçmiyor, baktım hiçbir şekilde hızlanmıyor. Akamayan trafiğe bile ayak uyduramadım. Kontak aç kapa yaptım, hala aynı. Bayramın 3. günüydü ve pazar gününe denk gelmişti, haliyle açık hiçbir yer yok. Açık olan yer bulsam bile köy sanayisi, bilgisayar falan hak getire. Arabanın resmen turbosu devreden çıktı, yokuş aşağı bile 120 yi geçmiyor. Arabada kanser oldum, çıldırıyorum. 1 saate yakın böyle devam ettim. Her gördüğüm sanayi sitesine benzer ve oto tamiri yaptığını düşündüğüm yerde durdum. En son kaportacının birinde bilgisayara denk geldik. Tarihi eser bir delphi programıyla bağlandı. Onu da beceremedi ben çalıştırdım programı. Araç turbo şarj arızası veriyor. Arızayı sildim, motoru çalıştırdım, tekrar yandı ışık. Yapacak bir şey yok, böyle gideceğiz dedik mecburen. Bir de 50 lira istedi yüzsüz kaportacı. El mahkum verdik tabi. Yolda bir trafik var, anlatılmaz yaşanır.. En son navigasyonla köy yollarına girdim, bütün Susurluk'un köylerini gördüm :) Tabi diken üstünde, ha yolda kaldım, ha kalacağım diye diye Bursa il sınırına girdim. Öğlen 12 de İzmir'i geçiyordum, Bursa sınırından girdiğimde saat 22 olmuştu. Otoyoldaki ilk dinlenme istasyonuna girdim, hatuna dedim şurada bir yemek yiyelim, motor soğusun bir daha bakayım. 1 saat kadar oyalandıktan sonra, el girecek kadar motor soğudu. Benzinlikle kontak spreyi buldum, aldım. Söktüm korumayı, elimin ulaşabildiği ne kadar soket varsa söktüm yıkadım. Kurulayıp geri taktım. Arabayı çalıştırdım, arıza ışıkları hala yanıyor. Ama araç 2500 devri geçiyor. Tabi bir oh çektim ama hala diken üstündeyim. ABS, ESP devre dışı. Yapıştırdım sol şeride, İstanbul'a kadar durmadım. Eve geldim, hala arıza ışıkları yanıyor. Ertesi gün uyandım, bakayım şu arabaya diye, ışıklar sönmüştü... 1 hafta kadar sonra aracı sabah ilk çalıştırmada yine aynı şeyi yaptı. Ama uyanığım ya, hemen kontak spreyi, sök tüm soketleri, iki fıst, tamam. Vakit bulamadım bir türlü işten aracı göstermek için. Böyle haftada bir yapa yapa (Her pazar günü yapıyordu şerefsiz, hiç sekmedi) 1 ay geçti. Tabi sonunda yemedi.. Ne yapsam sönmüyor. Gittim dizel enjektör servisine, bağlattım aracı. Yine turbo şarj arızası gösteriyor. Orada soketleri deneye deneye Wastegate soketinde problem olduğunu anladım. Sokete bakıyorum, oksit falan yok. Pinler de sağlam, ama çalışmıyor. Lanet olasıca valf her arabada basınç tüpü şeklinde olur, bizimkinde elektronik valf... Neyse gittim özel servise baktılar, ettiler, değişecek dediler. Ama parça yok. Bul getir değiştirelim! Aradım yetkili servisi, tek satılmıyor, turbonun üzerinde geliyor dediler. Fiyat istedim, 3650 TL parça fiyatı! Turbonun markası Garett, parça koduyla distribütörü aradım, onlar da aynı şekilde turboyla beraber olur, tek satılmıyor dediler, 3350 TL! Ulan hepi topu üç tane 10'luk vidayla turbonun üzerine bağlanmış parça, nasıl satılmıyorsa artık ayrı? Söktüm Wastegate zımbırtısını açtım içini. İçine su girmiş yıkamada. Bir tane parmak kadar servo motor var içinde, bir de ufacık kart. Kart gidik. Başladık çıkmasını aramaya. Çıkmacılar da çakal, biliyorlar tek satılmadığını, kimi arasam 600-1000 arası fiyat veriyorlar. Üstelik pert arabalardan çıkma hepsi, haliyle kırık falan üstü. Öyle temiz parça da değil, bildiğin haşat. 3 gün araya araya 450 liraya buldum. Gittim aldım hemen. Elimiz tornavida tutuyor sonuçta, ne kadar zor olabilir ki değiştirmesi? Söktüm eskiyi, yeni parçayı taktım. Sonuç? Çalışmadı tabi ki. Bir de elektronik pozisyon ayarı varmış meretin. Cihazı da her turbocuda yok. Neyse onu da aradım buldum. Sırf ufacık cihaza bağlayıp pozisyonu ayarları diye 100 lira da ona kaptırdık. Bir daha arabanın motoruna su değdirir miyim ben? :) Araç dizel Corolla, otomatik. |
Benzer içerikler
- lastik v h t ne demek
- westinghouse hava kaçırıyor ne olur
- aracım yağ eksiltiyor ama duman yok
- tozlu madeni yağ güvenilir mi
- akü neden biter
- a101 elektrikli araba
- mtv tablosu
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X