Şimdi Ara

Aracımın Pert Olması, Kasko Firmasıyla Yaşadıklarım ve ForumDonanım Ailesinin Yardımı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
1.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese mutlu yıllar dilerim.

    2016 Mayıs ayında sıfır araç aldım, yaklaşık 65.000 TL tutarındaki bu araçla 4 aylık maceram sonucunda talihsiz bir kaza geçirdim. 5 metre derinliğinde bir kanala girerek 100 metre sürüklenme sonucunda ağaca çarparak durabildim. Şükür ki kendime bir şey olmadı. Gelgelelim asıl işin uğraştırıcı ve can sıkıcı kısmına;

    08.10.2016 tarihinde yaşamış olduğum kazanın hemen akabinde ambulans ve polis ekibi geldi, kendimi iyi hissettiğim için ambulansa binmedim, aracı o şekilde de bırakmak istemedim. Polis tarafından kaza tutanağı ve alkol muayenesi yapıldı. Cumartesi olmasından dolayı tutanağı pazartesi öğleden sonra alabildim. Önemle üzerinde durmak istediğim konulardan biri de aracı kesinlikle anlaşmalı olduğunuz sigorta firmasının Oto Kurtarma Ekibiyle servise götürmeniz, yoksa ikame araç alamazsınız hatta eksper size bu konu da sıkıntı çıkarabilir araca zarar verdiğinizi bile düşünebilir.

    10.10.2016 tarihinde yetkili servis ustalarıyla görüştüm, aracın görünürde kaporta masrafının 10-12.000 TL arasında bir şey tutacağını ve bu aracın pert olma ihtimalinin olmayacağını söylediler hatta pert olması için uğraşma airbag açmamış bir arabayı sigorta firmaları pert etmez ki arabanın sadece kaporta masrafı görünüyor denilerek hasar dosyası açmamı söylediler. Hasar dosyasını açtırdım, ertesi gün gelir denilen eksper ben servisten çıkıp eve gidene kadar servise gelmiş ve ustalara bu araç hiçbir şekilde perte çıkmaz, araç yapılacak şekilde masraf giderlerini yazın diyerek servisten ayrılmış.

    11.10.2016 tarihinde sitenize girerek bilgi almak istedim ve @damneed nickli Yusuf Karataş dostum, özelden numarasını yazarak yardımda bulunabileceğini söyledi. Kendisi İstanbul'da sigorta işleriyle uğraşan ve bana kaza sonrasında neler yapmam gerektiğini, eksperle nasıl iletişim halinde olabileceğimi, genel müdürlükle, hasar dosya sorumlularıyla ne şekilde görüşebileceğimi harfiyen telefonda dakikalarca anlattı. Kendisinden Allah razı olsun.

    13.10.2016 Eksperle telefonda iletişime geçtim, aracın içerisinde double teyp nasıl çatladı diyerek sert bir dille sordu. Ben de emniyet kemerinin beni tutmadığını (araç airbag açmadı ) araç içinde yalpalanarak savrulduğumu bu sırada da büyük ihtimal omzum veya elimin çarpabileceğini ilettim. Servise çağırarak elimin ve omzumun fotoğrafını çekmek istedi. Saatin geç olmasından ve servisin uzak olmasından dolayı yetişemedim. Ertesi gün geleceğimi söyledim ve eksperi birkaç saat bekledim, gelmedi. Telefonda aracın pert olmasını istediğimi söylediğim an, abicim bu araç pert olmaz uğraşma ne son yorul ne beni yor cevabını aldım. Çünkü yaptığı psikolojik baskı beni aracın pert olmayacağına neredeyse inandırmıştı.

    14.10.2016 Aracın hasarlı parçaları liste haline getirildi, işçilik dahil toplam 38.000 TL masraf çıktı. Eksper hemen ertesi günü servise gelerek onarım olmasını istediği parçaları listeden çıkarıp, İskonto da yaptırarak masrafı 28.000 TL düzeylerine çekmiş. Yani aracın değerine göre pert olması için tam sınır bir fiyat. Hemen Yusuf'u aradım, genel müdürlüğe mail atmamı önerdi, aracı aldığım firmanın kendi bünyesinde çalışan niteliksiz, müşteri kaybından korkmayan çalışanları bana bu konuda sadece beklemem gerektiğini söylerken Yusuf hocam telefonda onlardan daha çok yardımcı oldu. Bölge Müdürlüğü'ne mail yoluyla durumu belirttim. Hasar dosya sorumlumun telefonuna ulaşamasam da mail adresine ulaştım. Birebir kendim iletişim halinde oldum. Yetkili servis bünyesinde çalışan sigortacılarla hiçbir iletişimim olmadı o saatten sonra ki zaten dosya hakkında bir kere bile olsun aramadılar da. Günü gününe mail adresimi takip ettim, bölge müdürlükleriyle iletişim halinde oldum hatta attığım maillere Yetkili Servisin Sigorta mail adresini ekledim ki görsünler belki utanırlar diye :)) Bir de dosyasınızı getirin takip edeyim bu aracı hiç değilse 56.000 TL'ye okuturum ben diyen bir tane sigortacı arkadaşla da tanıştım bu sürede. Kendisi 900 TL istedi benden, dosya takibi için. Kasko ücretimin nerdeyse yarısı :)) Ölücü dedikleri bunlar olsa gerek.

    20.10.2016 Yusuf hocamla görüşmelerim sonucu yapılması gereken ne varsa yaptık, bunların hepsi birkaç maille ve güzel bir dille oldu. Artık bekleme zamanıydı ve beklemeye koyulduk.

    25.10.2016 Eksperin, Yetkili Servis ustalarının, etrafımda ne kadar tanıdık varsa herkesin pert olmaz dedikleri araç Sıfır Değer Klozu üzerinden pert oldu. Mail yoluyla ilettikleri an tekrar Yusuf hocamı aradım, beraber yaşadık sevinci ve hatta biraz da şaşırdık ama bunca süre içerisinde psikolojik olarak yıpranmaya, yorulmaya, uykusuz kalmaya değdi.

    Bu yaşıma kadar sigorta işlerinden hiç anlamayan, hiçbir bilgisi olmayan ben birçok şeyi öğrenmiş oldum. Malum başa gelen çekiliyor. Aracın sıfır değeri, araca hurda belgesi, çekme belgesi vs. gibi belgeler çıkarıldıktan 6 gün sonra hesaba yattı. Bu zaman zarfında bana hiçbir şekilde sorun çıkarmayan Anadolu Sigorta'ya, Yusuf Karataş ( @damneed ) hocama ve siz ForumDonanım ailesine teşekkür ediyorum.

    Bu konu umarım aracı bu hale gelmiş ve malının arkasında durmak isteyen kardeşlerime az da olsa cesaret verir.

    Kazasız, belasız, huzurlu yıllar.







  • kaskoyu anadolu sigortadan yaptıralım yani.
  • labidu kullanıcısına yanıt
    Karar sizin hocam, yaptırın diyemem birçok sigorta firması var. Ama araştırarak yapmak önemli
  • labidu kullanıcısına yanıt
    Benim durumum bilerek isteyerek olmadı, aracı aldığım yetkili firma kaskonuzu da yaptık dedi 'hangi firma' diye sormadım, hangisi iyidir diye de araştırmadım. İmzalarken gördüm. Biraz da şans işi herkesin iyi dediği bir firma baazen beklenmedik şeyler yaşatabiliyor. Bilemeyiz
  • Sigortadan para alınmak için hasar şişirilmiştir diyen soytarılara gelsin bu konu. Eksper elinden gelse sanayideki çıkma parçalarla aracın onarılmasını isteyecek, bu şark kurnazları hala sigortadan para alma masalını anlatıyor.
  • O zaman bize "@damneed nickli Yusuf Karataş" beye ilgisi için teşekkür etmek düşer...
  • Bu habere sevindim. Bu tür başınızdan geçen olayları anlatınız ki bizlerde okuyup bilinçlenelim.
    Hep vatandaş mağdur olmasın. Üç kağıtçılara prim vermeyelim. Bu olayda, etrafınızda bu işlerden
    anlayan Yusuf Karataş gibi bir arkadaşın olması, size yardım etmesi mağdur olmamanızı sağlamış.
    Bizler de günlük hayatta Yusuf Karataş gibi sigorta işlerinden anlayan arkadaş mı edinelim?
    Ya çevremizde Yusuf Karataşlar yoksa? Ya işimiz beni kazıklamaya çalışan çıkarcı experlerin eline düşerse?
    Bilgi ve tecrübe çok önemli demek ki. Bu forum sayesinde yazılanları okuyup bir nebze bilgi sahibi olabiliyorsak ne mutlu bize.
    Yaşamadan, başına gelmeden, okumadan bilemezsin. Paylaşımcı olalım. Bu tür başlıklarla ne yapmamız gerektiği konusunda bizleri bilgilendirin.
    Bu olayda önemli bir paya sahip Yusuf Karataş'ı sahneye davet ediyorum. Anlat bize Yusuf Kardeş, sen anlat biz dinleyelim.




  • The Schuey kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle hocam. Deyim yerindeyse eksper kılı kırk yardı. Fiyatı şişireyim gibi bir şey sözkonusu olamaz çünkü biliyor ki yakalanırsa ekmeğinden olur, güvenilirliği sarsılır. Ama gel de anlat
  • electronica kullanıcısına yanıt
    Hocam, sadece şunu söyleyeyim benim aldığım sıfır aracın üstünden yetkili servis ekmek yiyecekti. Neden mi? Çünkü aracı bana sattıkları andaki kârdan daha fazla para kazanacaklardı ki yetkili servis ustası kendi dedi zaten yapılırsa ben ekmek yerim diye. Eksperin kârı da sigorta firmasına yaranmak olacaktı. Peki ya ben ne olacaktım, emeğimle aldığım talihsiz bir kaza geçirdiğim aracıma o şekilde mi binecektim? Allah kimseye kaza-bela göstermesin. Böyle insanlarla uğraşmak hem iyi hem kötü. Orada işler böyle dönüyor demekki. Düşene bir de ben vurayım, düşenden ekmek yiyeyim niyetinde olduklarını gördüm hepsinin. Sadece dişinizi gösterin hocam, ben buradayım deyin. Her gün servise gittim, bilgi aldım arabanın başı hiç boş kalmadı. Yusuf hocamla iletişime geçtim, o da arkamda durdu cesaret verdi, tecrübe kattı. Bu şekilde sağsağlim yem olmadan çıktık işin içinden. Varsa soru sormak isteyen elimden geldiğince yaşadıklarım üzerinden cevaplamaya çalışırım.




  • tıpkı taksiciler gibi esksperlerin yüzde 99 u .erefsizin önde gideni yalakalık için yapmayacakları sahtekarlık atmayacakları takla yok siz yine yumuşak davranmışsınız , bana telefonda sert bir dille aracın içinde double din teyp nasıl kırılır diye sorsa , '' ananı becerirken ayağı çarpmış'' derdim yeminle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sharkemre -- 1 Ocak 2017; 2:38:9 >
  • Hocam zarar görmeden hakkınızı almanız hemde benim de çok az da olsa yardımcı olmam ve sizin benim ismimi belirtip onore etmeniz çok memnun etti :)
    Rica ederim yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.
  • Geçmiş olsun . Bu Experler kazayı Sigorta şirketinin az hasarla atlatması için var. Sen ben umurlarında bile değiliz. Exper Şişirdi falan bunlar hava cıva.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 1 Ocak 2017; 17:54:11 >
  • Nerd Miner kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle çünkü parayı onlardan alıyorlar bir nevi işveren-personel tarzında bir ilişki var aralarında. Ayrıca ticaretin ve kapitalizmin kanununda bu var giderleri minimize edip karı maksimize etmek ne kadar az hasar ödemesi yapılırsa patronların karı o kadar artıyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.