Şimdi Ara

aracın ağırlığının virajda yere basmaya etkisi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
48
Cevap
2
Favori
7.001
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    Bu söylediğinizi şekil çizin formülle ispatlayın...

    Yok ben ispatlayamıyorum diyorsanız getirin bir araç deneyelim...

    Ben aynı aracın ağırlığının artmasından bahsediyorum siz konuyu dağıtıyorsunuz...

    sen lisede fizik okumadın sanırım. merkezkaç kuvveti diye birşey var. iddia edilecek birşey yok. fiziksel kanun zaten.

    Alıntıları Göster
    Kediler bilir bu işleri en iyi.

    Köşeyi dönerken kuyruğunu içeri savuruyor. Kütleyi böyle savurursanız, içe doğru iş yapmış olursunuz ve kütleden çıkılmış olur. "Downforce" kütle değil, formülde M'ler birbirini götürüyor. "Downforce"un yatay komponenti yok.

    Bir arabaya 100kg eklenirse, Clio gibi yumuşak süspansiyonlu bir arabaya... bu sırada ağırlık merkezi de yükselmiyorsa, süspansiyon alçalacağı için biraz katkısı olur. Fakat ağırlık arttığı için değil, süspansiyon alçaldığı için.

    Formülde bir de "k" kalıyor. Lisede "katsayı" diye geçiştirilen bu uhuvvet, aslında kontakt mekaniği denilen kocaman bir araştırma alanı. Sürtünmenin, ağırlığa, hıza; malzemeyle ilgili olarak da yırtılmaya, kristal yapılarının geometrisine ve dolaylı olarak da hareketin yönüne bağlı olan tarafları var. Ağırlık, lastik dişlerinin geometrisini değiştirecektir mesela. Fakat bunlar ince şeyler. Ölçülebilirliği şüpheli. Yüzey alanı sürtünmye bağlı değil denilir mesela ama, yine de Boing hesaplıyormuş, belki de rutin olarak. *

    *http://www.boeing.com/assets/pdf/commercial/airports/faqs/calctirecontactarea.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 31 Mart 2016; 17:39:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    Bu söylediğinizi şekil çizin formülle ispatlayın...

    Yok ben ispatlayamıyorum diyorsanız getirin bir araç deneyelim...

    Ben aynı aracın ağırlığının artmasından bahsediyorum siz konuyu dağıtıyorsunuz...

    Aynı aracın ağırlığının artması yol tutuşu kesinlikle kötü etkiler.

    Araba leylek gibi, dandirikten bir araba değil ise tabi.

    Kanıtlamak çok kolaydır. Düzgün yol tuttuğu bilinen bir arabayla lastik cayırtatarak viraj alın. Sonra aynı arabayı yükleyin, aynı hıza çıkın, videolarını burada paylaşın. Arabaya 300-350kg yüklediğinizde ne oluyor görün.

    Ancak, hile yapmak yok. Arabanın zeminine koyduğunuz yük ile, arabanın zemini ile tavanı arasında dağılmış bir yük arasında da büyük fark vardır. Arabanın ağırlık merkezini aşağı çekecek hilelere başvurmaz iseniz, düzgün yol tutan bir araba, ağırlaştıkça daha kötü yol tutacaktır.

    Ağırlık arttıkça iyi yol tutan bir arabanız varsa, arabanız iyi yol tutmak için tasarlanmamış demektir. Yükü yiyince belki ağırlık dengesi değişiyor, belki değişen amortisör açısı olumlu etki ediyor, belki de aracın altına çokça giren rüzgarın aracı kaldırma etkisi azalıyor. Bu yüzden aracınız daha iyi yol tutuyor olabilir. Her arabanın tepkisi tabii ki farklı olacaktır. Düzgün yol tutan bir arabada ağırlık iyi birşey değildir. Onu söyleyeyim.

    ----------------------------

    Tartıştığınız konu Amerikanın yeniden keşfi gibi. "Su 100 derecede kaynar, kaynamaz" tartışması yapıyoruz şu an. Biraz araştırma yaparsan zaten benim anlattıklarımı bilimsel olarak anlatan onlarca makale bulabilirsin. Ancak bunun testini yapasın varsa, kendin yap abi. Aynı viraj, aynı araba, biri yüklü biri yüksüz. Limit hızda viraj alma. Ancak uçarsan vebali kendi boynuna. Beni suçlama. Newton fizik kanunları düşük hızlarda ve büyük kütlede bükülmez.

    Bir vaktim olduğunda bir çizim paylaşırım. Bugün hem ay sonu, hem dönem sonu. Bana bir 6'ya kadar müsaade et. Sonrasında hepinizi çok güldüreceğim söz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 31 Mart 2016; 14:52:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    m.V^2 / R

    Yani ağırlık arttıkça yanal ivme artar. Yani araç daha çok savrulur. Sencesi bencesi yok bunun.

    m.g

    Ağır araba yere daha sağlam basar doğru. Ama bu ağırlık virajda dezavantaj olur. O yüzden spor araçlar hafif ama hızlandıkça yere basma kuvveti artacak şekilde tasarlanır.

    Çünkü yanal ivme yana, yerçekimi ivmesi aşağı etki eder. Aralarında 90 derece var. Sonuç olarak düzlemleri farklı. Birbirini dengeleyemez bunlar. Topla çıkar yapılamaz.

    Ağır araba daha iyi viraj alsaydı kanat denen parça icat edilmezdi.

    Çok güzel açıklamışsınız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: By_KeReMM

     aracın ağırlığının virajda yere basmaya etkisi



    Arkadaş güzel kaynak bulmuş buraya koymuş, burada tüm soruların yanıtları var,

    kütle, ağırlık, ivme, yanal kuvvet, sürtünme kuvveti, bunları karıştırmayın arkadaşlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iyigun

    quote:

    Orijinalden alıntı: By_KeReMM

     aracın ağırlığının virajda yere basmaya etkisi



    Arkadaş güzel kaynak bulmuş buraya koymuş, burada tüm soruların yanıtları var,

    kütle, ağırlık, ivme, yanal kuvvet, sürtünme kuvveti, bunları karıştırmayın arkadaşlar

    Alıntıları Göster
    Süratiniz arttıkça savrulma ihtimaliniz artar. Evet aracın kütlesi arttıkça savrulma ihtimaliniz nispeten azalır. ama bu öyle sanıldığı kadar çok değildir. 0.001 gibi bir rakam ile savrulma ihtimaliniz değişirse, sizin hızınızı 10 km arttırıyor olmanız savrulma ihtimalinizi 0.01 oranında arttıracaktır.

    şöyle düşünün, 200 km ile giden e serisinin virajda savrulma ihtimali aynı viraja 40 ile giren cliodan daha fazladır. Bu tarz testleri de gidin netten falan araştırın, kalkıp kendiniz denemeye kalkmayın. har aracın sınırları farklı olabilir, üst limitleri gerçekten sağlam olabilir. ama hiç bir firma sen bu araçla yasal sınırların üzeri bir süratte viraja gir, savrulmayacan hacı diyip garanti vermez.

    savrulma olaylarında sadece aracın kendisi ile ilgili değil çünkü yaşanan kazalar. tekerlerin performansı, asfaltın durumu, yerin ıslaklık durumu, sürücünün performansı gibi etmenler de var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu

    Süratiniz arttıkça savrulma ihtimaliniz artar. Evet aracın kütlesi arttıkça savrulma ihtimaliniz nispeten azalır. ama bu öyle sanıldığı kadar çok değildir. 0.001 gibi bir rakam ile savrulma ihtimaliniz değişirse, sizin hızınızı 10 km arttırıyor olmanız savrulma ihtimalinizi 0.01 oranında arttıracaktır.

    şöyle düşünün, 200 km ile giden e serisinin virajda savrulma ihtimali aynı viraja 40 ile giren cliodan daha fazladır. Bu tarz testleri de gidin netten falan araştırın, kalkıp kendiniz denemeye kalkmayın. har aracın sınırları farklı olabilir, üst limitleri gerçekten sağlam olabilir. ama hiç bir firma sen bu araçla yasal sınırların üzeri bir süratte viraja gir, savrulmayacan hacı diyip garanti vermez.

    savrulma olaylarında sadece aracın kendisi ile ilgili değil çünkü yaşanan kazalar. tekerlerin performansı, asfaltın durumu, yerin ıslaklık durumu, sürücünün performansı gibi etmenler de var.

    Alıntıları Göster
    Konuya Nokta Koyayım.

    benim araba nonstock amortisör nonstock yay var doğru benim araç iyi yol tutmak için üretilmedi.

    ama ağırlık arttıkça yol tutuşu artıyor + buna nispeten arabanın giyebileceği optimum lastik genişliğine sahip.

    e haliyle amortisörlerde gazlı tip olunca ağırlık arttıkça yol tutuş artıyor. amortisör arabanın ağırlığının üstünde yük kapasitesine sahip onu belirteyim.

    stok araçlarda böyle atraksiyona girilmemeli.



    yukarıdakiler + kısımlarıydı

    şimdi - lere gelelim


    la hoyys ne diyonuz la aynı aracın ağırlığının artması demek bütün dezavantajlara davetiye demek olur.

    kafanızmı güzel kardeşim.

    1 fren mesafeniz ciddi anlamda uzar.
    2 direksiyon hissi ciddi anlamda tepkilere geç cevap verir.
    3 yakıt çok artar
    4 arabanın sağ sol yanal dengesi acayip bozulur.ani sağ sol yapmalarda yük değişikliği 3.hamleye izin vermez.
    5 araba savrulursa daha zor toplarlanır


    ağırlık ancak bozuk yollarda işe yarar ama wrc hariç ki orda kolay kontrol ön plandadır.

    günlük yollarda ağır araç ve uygun amortisör bozuk yollarda daha konforlu olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lınc -- 31 Mart 2016; 16:16:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu

    Süratiniz arttıkça savrulma ihtimaliniz artar. Evet aracın kütlesi arttıkça savrulma ihtimaliniz nispeten azalır. ama bu öyle sanıldığı kadar çok değildir. 0.001 gibi bir rakam ile savrulma ihtimaliniz değişirse, sizin hızınızı 10 km arttırıyor olmanız savrulma ihtimalinizi 0.01 oranında arttıracaktır.

    şöyle düşünün, 200 km ile giden e serisinin virajda savrulma ihtimali aynı viraja 40 ile giren cliodan daha fazladır. Bu tarz testleri de gidin netten falan araştırın, kalkıp kendiniz denemeye kalkmayın. har aracın sınırları farklı olabilir, üst limitleri gerçekten sağlam olabilir. ama hiç bir firma sen bu araçla yasal sınırların üzeri bir süratte viraja gir, savrulmayacan hacı diyip garanti vermez.

    savrulma olaylarında sadece aracın kendisi ile ilgili değil çünkü yaşanan kazalar. tekerlerin performansı, asfaltın durumu, yerin ıslaklık durumu, sürücünün performansı gibi etmenler de var.

    Alıntıları Göster
    Süspansiyonu, ağırlık merkezi, ağırlık dağılımı, teker boyutları, şasi burulma direnci (şasinin bir dereceye kadar burulmasını sağlayan kuvvet miktarı) yol tutuşu etkileyen başka ne varsa herşeyi aynı olan sadece kütleleri farklı olan iki aracın yol tutuşu (yol tutuş: virajda hareketin merkezinden dışa doğru savrulmama) arasında en ufak bir farklılık yoktur.

    Hafif araçta süspansiyon daha az zorlandığı için yol tutuşu iyi olur diyen bazı arkadaşlar olmuş başka başlıklarda. Ağırlığa paralel olarak süspansiyonu hafif olan araç gibi ayarlanmış ise yol tutuş değişmeyecektir.

    Yukarıdaki cümleyi çürütecek tek bir unsur var. Sürtünme katsayısı. Sürtünme kuvveti değil, sürtünme katsayısı.

    Eğer kütlenin değişimi; tekerle yol arasındaki sürtünme katsayısının değişmesine sebep oluyorsa, aracın kütlesinin değişmesi yol tutuşa etki eder. Ama kütlenin sürtünme katsayısının değişmesine sebep olduğunu belirten ciddi bir kaynak bulamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-681F960DF -- 31 Mart 2016; 16:45:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-681F960DF

    Süspansiyonu, ağırlık merkezi, ağırlık dağılımı, teker boyutları, şasi burulma direnci (şasinin bir dereceye kadar burulmasını sağlayan kuvvet miktarı) yol tutuşu etkileyen başka ne varsa herşeyi aynı olan sadece kütleleri farklı olan iki aracın yol tutuşu (yol tutuş: virajda hareketin merkezinden dışa doğru savrulmama) arasında en ufak bir farklılık yoktur.

    Hafif araçta süspansiyon daha az zorlandığı için yol tutuşu iyi olur diyen bazı arkadaşlar olmuş başka başlıklarda. Ağırlığa paralel olarak süspansiyonu hafif olan araç gibi ayarlanmış ise yol tutuş değişmeyecektir.

    Yukarıdaki cümleyi çürütecek tek bir unsur var. Sürtünme katsayısı. Sürtünme kuvveti değil, sürtünme katsayısı.

    Eğer kütlenin değişimi; tekerle yol arasındaki sürtünme katsayısının değişmesine sebep oluyorsa, aracın kütlesinin değişmesi yol tutuşa etki eder. Ama kütlenin sürtünme katsayısının değişmesine sebep olduğunu belirten ciddi bir kaynak bulamadım.

    Alıntıları Göster
    Beyler verdiğiniz formüller sürtünme katsayısı buluyor... benim aradığım cevap sürtünme katsayısı değil... aracın ağırlığı arttığındaki sürtünme kuvveti... zaten ağırlığı götürmenizdeki neden sürtünme katsayısını bulmak...

    katsayı başka bişey kuvvet başka bişey... kuvvet hesaplanırken olaya gene kütle yada ağırlık her ne diyorsan o giriyor zaten birini biliyorsan diğerinide bulursun o giriyor...

    silgiyi bastırınca sürtünme kuvveti artar

    peki sürtünme kuvveti neden artar ? sonuçta sürtünme katsayısı aynı

    çok basit silgiye uyguladığınız yük arttığı için kuvvet artar

    silgiye uyguladığınız kuvvet artınca sürtünmede artar silgi ilerlememe çalışır...

    merkez kaç kuvvetinin ağırlıkla artmasına hem fikirim ancak araç düz gitmiyor ip örneğine bakarak hesap yapıyorsunuz ama kaçırdığınız nokta araç ipe bağlı değil aksine viraj yönünde hareket eden iki adet tekere sahip öyle ağırlık ile deli gibi artacak bir

    merkez kaç kuvveti yok... ipin ucuna bağladığın demir misket gibi bir örnek versen amenna...

    burada çoğunuz araç kullanıyor öyle değilmi ? bana söylermisiniz aracınıza daha çok kişi bindiğinde yol tutuşunuzun azaldığını hissettiğiniz oldumu ?

    onu bırakın kamyonetlere neden ağırlık konulunca daha iyi yol tutuyor ? otomobillerle hemen hemen aynı denge noktasına sahipken ?

    bakın tekrar yazıyorum lastik aynı amortisör aynı yay aynı sadece ve sadece araca dengeli bir şekilde ekstra 200kg yada 100 kg yük yükleniyor okadar...

    Biride fizik okumadınmı yazmış dostum y.l. mezunuyum zaten ondan dolayı söylediklerinizi mantığa oturtamıyorum... çünkü yazdığınız şeyler dolaylı yoldan bu konu ile alakalı olsada hepsini topladığınızda kapı ağırlığa çıkyıor...

    kendiniz yazıyorsunuz birkere ağırlığın alakası yok diye iki dakika sonra downforce dan bahsediyorsunuz böyle mantıksız konusma olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    Beyler verdiğiniz formüller sürtünme katsayısı buluyor... benim aradığım cevap sürtünme katsayısı değil... aracın ağırlığı arttığındaki sürtünme kuvveti... zaten ağırlığı götürmenizdeki neden sürtünme katsayısını bulmak...

    katsayı başka bişey kuvvet başka bişey... kuvvet hesaplanırken olaya gene kütle yada ağırlık her ne diyorsan o giriyor zaten birini biliyorsan diğerinide bulursun o giriyor...

    silgiyi bastırınca sürtünme kuvveti artar

    peki sürtünme kuvveti neden artar ? sonuçta sürtünme katsayısı aynı

    çok basit silgiye uyguladığınız yük arttığı için kuvvet artar

    silgiye uyguladığınız kuvvet artınca sürtünmede artar silgi ilerlememe çalışır...

    merkez kaç kuvvetinin ağırlıkla artmasına hem fikirim ancak araç düz gitmiyor ip örneğine bakarak hesap yapıyorsunuz ama kaçırdığınız nokta araç ipe bağlı değil aksine viraj yönünde hareket eden iki adet tekere sahip öyle ağırlık ile deli gibi artacak bir

    merkez kaç kuvveti yok... ipin ucuna bağladığın demir misket gibi bir örnek versen amenna...

    burada çoğunuz araç kullanıyor öyle değilmi ? bana söylermisiniz aracınıza daha çok kişi bindiğinde yol tutuşunuzun azaldığını hissettiğiniz oldumu ?

    onu bırakın kamyonetlere neden ağırlık konulunca daha iyi yol tutuyor ? otomobillerle hemen hemen aynı denge noktasına sahipken ?

    bakın tekrar yazıyorum lastik aynı amortisör aynı yay aynı sadece ve sadece araca dengeli bir şekilde ekstra 200kg yada 100 kg yük yükleniyor okadar...

    Biride fizik okumadınmı yazmış dostum y.l. mezunuyum zaten ondan dolayı söylediklerinizi mantığa oturtamıyorum... çünkü yazdığınız şeyler dolaylı yoldan bu konu ile alakalı olsada hepsini topladığınızda kapı ağırlığa çıkyıor...

    kendiniz yazıyorsunuz birkere ağırlığın alakası yok diye iki dakika sonra downforce dan bahsediyorsunuz böyle mantıksız konusma olmaz.


    Downforce ile yol tutuşun artmasının sebebi aracın kütlesinin artması değil ki.

    İlginç olan şu: Dünyanın çekim kuvveti olmasa, (g=0 olsa) k kaç olursa olsun, aracın kütlesi kaç kg olursa olsun araç virajı alamayacaktı. Ve merkezcil kuvveti; yani aracın ihtiyaç duyduğu, hareketin merkezine doğru olan kuvveti sağlayan unsur olan yerçekimi ivmesi merkezcil kuvvetle aynı yönde değil, hatta aynı düzlemde bile değil.

    Kafalar şu yüzden karışıyor: Hareketi sağlayan unsurlardan biri olan g'nin yani yerçekimi ivmesinin, ağırlığın da var olmasını sağlayan bir nicelik olması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-681F960DF -- 31 Mart 2016; 17:26:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    Beyler verdiğiniz formüller sürtünme katsayısı buluyor... benim aradığım cevap sürtünme katsayısı değil... aracın ağırlığı arttığındaki sürtünme kuvveti... zaten ağırlığı götürmenizdeki neden sürtünme katsayısını bulmak...

    katsayı başka bişey kuvvet başka bişey... kuvvet hesaplanırken olaya gene kütle yada ağırlık her ne diyorsan o giriyor zaten birini biliyorsan diğerinide bulursun o giriyor...

    silgiyi bastırınca sürtünme kuvveti artar

    peki sürtünme kuvveti neden artar ? sonuçta sürtünme katsayısı aynı

    çok basit silgiye uyguladığınız yük arttığı için kuvvet artar

    silgiye uyguladığınız kuvvet artınca sürtünmede artar silgi ilerlememe çalışır...

    merkez kaç kuvvetinin ağırlıkla artmasına hem fikirim ancak araç düz gitmiyor ip örneğine bakarak hesap yapıyorsunuz ama kaçırdığınız nokta araç ipe bağlı değil aksine viraj yönünde hareket eden iki adet tekere sahip öyle ağırlık ile deli gibi artacak bir

    merkez kaç kuvveti yok... ipin ucuna bağladığın demir misket gibi bir örnek versen amenna...

    burada çoğunuz araç kullanıyor öyle değilmi ? bana söylermisiniz aracınıza daha çok kişi bindiğinde yol tutuşunuzun azaldığını hissettiğiniz oldumu ?

    onu bırakın kamyonetlere neden ağırlık konulunca daha iyi yol tutuyor ? otomobillerle hemen hemen aynı denge noktasına sahipken ?

    bakın tekrar yazıyorum lastik aynı amortisör aynı yay aynı sadece ve sadece araca dengeli bir şekilde ekstra 200kg yada 100 kg yük yükleniyor okadar...

    Biride fizik okumadınmı yazmış dostum y.l. mezunuyum zaten ondan dolayı söylediklerinizi mantığa oturtamıyorum... çünkü yazdığınız şeyler dolaylı yoldan bu konu ile alakalı olsada hepsini topladığınızda kapı ağırlığa çıkyıor...

    kendiniz yazıyorsunuz birkere ağırlığın alakası yok diye iki dakika sonra downforce dan bahsediyorsunuz böyle mantıksız konusma olmaz.

    Alıntıları Göster
    Merkezkaç kuvveti deli gibi artmaz derken neye göre diyorsunuz acaba? Merkezkaç kuvvetş hesaplanırken formüllerde "m" çarpandır. m fizikte kütleyi yani sizin ağırlık dediğiniz şeyi ifade eder. Yani kütle arttıkça çarpan etkisi ile merkezkaç kuvveti artar.

    Arka süspansiyonu torsiyon olan araçlar için toplam ağırlığın belli bir miktarın üstünde olmaması önerilir. Sayı atmayayim şimdi ama B sınıfı için uygun bir ağırlık olsa da bazı C sınıfı araçlar bu ağırlığın üstünde kalabilir. Bagaj yüklüyken de özellikle virajlarda dikkatli olunması önerilir. Yani teknik olarak zaten ağırlığın virajlarda yol tutuşunu KÖTÜ etkilediği teknik konularda uzman olan kişlerce anlatılıyor.

    Yol tutuşunu salt yere uygulanan basınç ile anlatamayız. Ama ağırlığın her zaman virajda aracı yoldan çıkarmaya yönelttiğini söyleyebiliriz. Kullanılan süspansiyon sistemi, aracın rüzgara karşı direnci, yolun durumu, virajın açısı, lastiklerin durumu, aracın ağırlık dağılımı (BMW buna özel dikkat ediyor) ve benim sayamadığım bir sürü etmen vardır.

    Sizin aracınız olan Clio için bagaja 250 kg ağırlık koyarak dairesel bir viraja hızlı girerseniz ve aracınızın tekerlerinden biri ya da her ikisi yolda bir engel ya da çukura gelirse aracınız viraj yönünün tersine zıplayabilir. Viraj yönünün tersindeki lastik yanakları mukavemet edemeyip aracınızın yoldan çıkmasına neden olabilir. Viraja ve hıza göre lastik mukavemeti düz yolda bile kaybolabilir
    yada aracınız zıplama hareketini dışa doğru yapabilir. Hız çok artarsa zaten takla atarsınız. Ancak aynı ağırlık koşullarında (araçlar daha ağır olabilir ancak aynı koşulların sağlandığını varsayıyorum ve sistem olarak ele alıyorum) bir Ford Focus daha güvenlidir. Bir BMW 3.20 de ondan (kusursuz ağırlık dağılımı nedniyle. Örneğin BMW'nin aküsü ve fren kaliperleri dahi 50:50 dağılım prensibine göre yerleştirilmiştir) güvenlidir.

    Uzun lafın kısası "ağır araç iyi yol tutar" lafı hurafeden ibarettir. Aslında ağır olduğu için iyi yol tuttuğu zannedilen araçlar eskiden alman arabalarıydı. Bu araçlar ağır oldukları için iyi yol tutmuyor. İyi yol tutmalarını sağlayan "bağımsız süspansiyon sistemi" sizin arabanızdaki torsiyon sisteminden çok daha ağır olduğundan görece ağır oluyorlar Sebep sonuç ilişkisi sizin düşündüğünüzün tam tersi yani.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-681F960DF

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    Beyler verdiğiniz formüller sürtünme katsayısı buluyor... benim aradığım cevap sürtünme katsayısı değil... aracın ağırlığı arttığındaki sürtünme kuvveti... zaten ağırlığı götürmenizdeki neden sürtünme katsayısını bulmak...

    katsayı başka bişey kuvvet başka bişey... kuvvet hesaplanırken olaya gene kütle yada ağırlık her ne diyorsan o giriyor zaten birini biliyorsan diğerinide bulursun o giriyor...

    silgiyi bastırınca sürtünme kuvveti artar

    peki sürtünme kuvveti neden artar ? sonuçta sürtünme katsayısı aynı

    çok basit silgiye uyguladığınız yük arttığı için kuvvet artar

    silgiye uyguladığınız kuvvet artınca sürtünmede artar silgi ilerlememe çalışır...

    merkez kaç kuvvetinin ağırlıkla artmasına hem fikirim ancak araç düz gitmiyor ip örneğine bakarak hesap yapıyorsunuz ama kaçırdığınız nokta araç ipe bağlı değil aksine viraj yönünde hareket eden iki adet tekere sahip öyle ağırlık ile deli gibi artacak bir

    merkez kaç kuvveti yok... ipin ucuna bağladığın demir misket gibi bir örnek versen amenna...

    burada çoğunuz araç kullanıyor öyle değilmi ? bana söylermisiniz aracınıza daha çok kişi bindiğinde yol tutuşunuzun azaldığını hissettiğiniz oldumu ?

    onu bırakın kamyonetlere neden ağırlık konulunca daha iyi yol tutuyor ? otomobillerle hemen hemen aynı denge noktasına sahipken ?

    bakın tekrar yazıyorum lastik aynı amortisör aynı yay aynı sadece ve sadece araca dengeli bir şekilde ekstra 200kg yada 100 kg yük yükleniyor okadar...

    Biride fizik okumadınmı yazmış dostum y.l. mezunuyum zaten ondan dolayı söylediklerinizi mantığa oturtamıyorum... çünkü yazdığınız şeyler dolaylı yoldan bu konu ile alakalı olsada hepsini topladığınızda kapı ağırlığa çıkyıor...

    kendiniz yazıyorsunuz birkere ağırlığın alakası yok diye iki dakika sonra downforce dan bahsediyorsunuz böyle mantıksız konusma olmaz.


    Downforce ile yol tutuşun artmasının sebebi aracın kütlesinin artması değil ki.

    İlginç olan şu: Dünyanın çekim kuvveti olmasa, (g=0 olsa) k kaç olursa olsun, aracın kütlesi kaç kg olursa olsun araç virajı alamayacaktı. Ve merkezcil kuvveti; yani aracın ihtiyaç duyduğu, hareketin merkezine doğru olan kuvveti sağlayan unsur olan yerçekimi ivmesi merkezcil kuvvetle aynı yönde değil, hatta aynı düzlemde bile değil.

    Kafalar şu yüzden karışıyor: Hareketi sağlayan unsurlardan biri olan g'nin yani yerçekimi ivmesinin, ağırlığın da var olmasını sağlayan bir nicelik olması.

    Alıntıları Göster
    Downforce rüzgarın baskısı ile aracın yere daha iyi yapışmasını sağlar değilmi peki;

    Dostum araban varmı bilmiyorum.. Varsa git yanına aracın... arka tarafa geç ve bagajın üstüne bir kanat olduğunu seninde bir rüzgar olduğunu farzederek araca bastır... Bir downforce uyguladın değil mi ?

    Şimdi sana soruyorum aracın ağırlığı arttı mı ? yada senin tabirinle kütle çarpı yerçekimi arttımı ? arttı aksini herhalde iddaa edemezsin...

    hocam sen gravity ile oynama konu dağılmasın şunu bir açığa çıkaralım ondan sonra onada geliriz...

    Kafama yatması için cevap atıyorum kimsenin yanılıp yanılmaması umurumda değil bende yanılmş olabilirim. egosu olan biri değilim ama mantıksız bir durumla karşı karşıyayım şu an... Arada bir kaç kendini bilmez giriyor konuya olur öyle ne yapalım...

    Burası sonuçta forum ve bilgi paylaşıyoruz hoş geyikte yapabiliriz kimseden konu açarken izin almak zorunda degilim mümkün mertebe geyik yapmak isteyenler vw konuları var onlara girsinler zaten kendileri açıyorlar o konuları...




  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Merkezkaç kuvveti Sürtünme kuvveti ile dengeleneceği için kütleye bağlı değildir.

    Ancak şürtünme kuvveti yere dik yönde kuvvetlerin etkisi (tepki kuvveti) ile Sürtünme katsayısına bağlı.
    Silgi örneği vermişsin. Güzel.

    Silgiye bastığında kütle değişmez trpki kuvveti artar buda sürtünmeyi arttırır. Merkezkaç tepki kuvvetine değil kütleye bağlıdır. Bu yüzden Sürtünme merkezkaçı dengeler ancak.
    Sen arabaya yük koyduğunda kütle artar. Bu yüzden kütleden bağımsız hesaplanır. Arabaya elinle bastıramıyacağına göre. Kütle eklemenin etkisi yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    Downforce rüzgarın baskısı ile aracın yere daha iyi yapışmasını sağlar değilmi peki;

    Dostum araban varmı bilmiyorum.. Varsa git yanına aracın... arka tarafa geç ve bagajın üstüne bir kanat olduğunu seninde bir rüzgar olduğunu farzederek araca bastır... Bir downforce uyguladın değil mi ?

    Şimdi sana soruyorum aracın ağırlığı arttı mı ? yada senin tabirinle kütle çarpı yerçekimi arttımı ? arttı aksini herhalde iddaa edemezsin...

    hocam sen gravity ile oynama konu dağılmasın şunu bir açığa çıkaralım ondan sonra onada geliriz...

    Kafama yatması için cevap atıyorum kimsenin yanılıp yanılmaması umurumda değil bende yanılmş olabilirim. egosu olan biri değilim ama mantıksız bir durumla karşı karşıyayım şu an... Arada bir kaç kendini bilmez giriyor konuya olur öyle ne yapalım...

    Burası sonuçta forum ve bilgi paylaşıyoruz hoş geyikte yapabiliriz kimseden konu açarken izin almak zorunda degilim mümkün mertebe geyik yapmak isteyenler vw konuları var onlara girsinler zaten kendileri açıyorlar o konuları...
    dostum öndeki iki lastiğin açıları dairesel yönde... yani merkez kaç kuvvetine etki asıl kuvvet arka lastiklerden dolayı geliyor...

     aracın ağırlığının virajda yere basmaya etkisi


    konu dağılmaması arkadan itiş daha iyi yol tutuyor yada önden çekiş ona girmeyeceğim onu ayrı tartışırız ki burada yanılıyorsun ama tek şey söyleyeyim skidpad değerlerine göre bmw 530 ile ford focus un skidpad değerleri aynı... ağırlık dağılımı arkadan itiş olduğu için o şekilde önden çekiş olsa bu şekil bir ağırlık dağılımı o araçta olmazdı... sonuçta iten lastiklerin yere basma kuvvetini arttırması için bir ağırlığa ihtiyaç duyuyor...

    konuyu tekrar tekrar anlamadını soylediğim kacıncı kişisin bilmiyorum ama bagaja ağırlıktan bahsetmedim dengeli ağırlık eklemesinden bahsettim süspansiyon vs hiçbirşey değişmiyor dedim... tekrar konuyu iyi okumanı dilerim... cunku alakasız yerlere gidiyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coupant

    Süspansiyonu, ağırlık merkezi, ağırlık dağılımı, teker boyutları, şasi burulma direnci (şasinin bir dereceye kadar burulmasını sağlayan kuvvet miktarı) yol tutuşu etkileyen başka ne varsa herşeyi aynı olan sadece kütleleri farklı olan iki aracın yol tutuşu (yol tutuş: virajda hareketin merkezinden dışa doğru savrulmama) arasında en ufak bir farklılık yoktur.

    Nasıl en ufak farklılık olmaz yahu...

    Süspansiyon sistemi var araçta, tekerlerimiz yerine sabitlenmiş değil. Bu durumda herşeyi aynı fakat ağırlığı farklı araçlar arasında "body roll"u (gövde yuvarlanmasını/salınımını) ne yapacağız peki?

    Slalom düşünün en basitinden, hafif araç fıldır fıldır dönerken aynı altyapıya sahip daha ağır araç bir o yana bir bu yana yatmaktan dengesini de, tutuşunu da kaybedecektir, kaçarı yok.

    Ağırlığı arttırdım, lastik tabanlarımda yere basış basıncımı ve dolaylı yoldan tutunma kuvvetimi arttırdım, merkezkaç kuvveti (virajda araç üzerinde dolaylı değil direkt etkili bir kuvvet) artsa da bununla dengelerim diye mükemmel şartlara sahip bir dünya yok. Bu yazdıklarınız ancak deney düzeneğinde çalışırsa çalışır, gerçek hayat şartlarında değil.

    Fazla ağırlığın götürdüğü avantaj getirdiği avantajdan genellikle fazladır. Bu nedenle araç performans aracı, viraj aracı olacaksa pek istenen bir şey değildir ekstra ağırlık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pankhet

    Merkezkaç kuvveti Sürtünme kuvveti ile dengeleneceği için kütleye bağlı değildir.

    Ancak şürtünme kuvveti yere dik yönde kuvvetlerin etkisi (tepki kuvveti) ile Sürtünme katsayısına bağlı.
    Silgi örneği vermişsin. Güzel.

    Silgiye bastığında kütle değişmez trpki kuvveti artar buda sürtünmeyi arttırır. Merkezkaç tepki kuvvetine değil kütleye bağlıdır. Bu yüzden Sürtünme merkezkaçı dengeler ancak.
    Sen arabaya yük koyduğunda kütle artar. Bu yüzden kütleden bağımsız hesaplanır. Arabaya elinle bastıramıyacağına göre. Kütle eklemenin etkisi yok.



    bak işte kendin yazmışsın merkez kaç kuvveti dengeleneceği için zaten buradan sürtünme katsayısını buluyoruz... tek başına katsayı hiçbir işe yaramıyor...

    ama sürtünme katsayısı dik yöndeki kuvvetle çarpılıyor... kütleye bağlı degil diyorsun peki aracın dik yönde hangi kuvveti var ağırlıktan yada kütleden başka ?

    silgiye bastıgında silginin kütlesi değişmez ama ben zaten silginin kütlesini üzerine bastırarak arttırdım ?

    silgi aşağı dogru F= m. g ile kuvvet uygularken ben atıyorum silginin üzerine ayağımla bastım bu sefer ne oldu F = (msilgi+85kg) x g oldu...

    merkez kaç kuvvetinin artmadığını söylemiyorum zaten...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pankhet

    Merkezkaç kuvveti Sürtünme kuvveti ile dengeleneceği için kütleye bağlı değildir.

    Ancak şürtünme kuvveti yere dik yönde kuvvetlerin etkisi (tepki kuvveti) ile Sürtünme katsayısına bağlı.
    Silgi örneği vermişsin. Güzel.

    Silgiye bastığında kütle değişmez trpki kuvveti artar buda sürtünmeyi arttırır. Merkezkaç tepki kuvvetine değil kütleye bağlıdır. Bu yüzden Sürtünme merkezkaçı dengeler ancak.
    Sen arabaya yük koyduğunda kütle artar. Bu yüzden kütleden bağımsız hesaplanır. Arabaya elinle bastıramıyacağına göre. Kütle eklemenin etkisi yok.



    bak işte kendin yazmışsın merkez kaç kuvveti dengeleneceği için zaten buradan sürtünme katsayısını buluyoruz... tek başına katsayı hiçbir işe yaramıyor...

    ama sürtünme katsayısı dik yöndeki kuvvetle çarpılıyor... kütleye bağlı degil diyorsun peki aracın dik yönde hangi kuvveti var ağırlıktan yada kütleden başka ?

    silgiye bastıgında silginin kütlesi değişmez ama ben zaten silginin kütlesini üzerine bastırarak arttırdım ?

    silgi aşağı dogru F= m. g ile kuvvet uygularken ben atıyorum silginin üzerine ayağımla bastım bu sefer ne oldu F = (msilgi+85kg) x g oldu...

    merkez kaç kuvvetinin artmadığını söylemiyorum zaten...

    Alıntıları Göster
    i30 bütün c sınıflarından ağır ama yol tutuşu kötü




  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Kütle degişmez madde miktarıdır.ağırlık dediğin kütlenin g ivmesi çarpımı.
    Sürtünme tepki kuvveti ile ilgili.
    Arada fark var.
    Bastırdığında kütleyi arttırmazsın tepki kuvveti artar.
    Bu yüzden Sürtünme artar.

    Ağırlık eklemeden sürtünmeyi arttırıyon yani.

    Dengeler dediğimde yanlış birşey yok. Denge merkezkaç kuvveti yönüne bozulursa yoldan cıkarsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    dostum öndeki iki lastiğin açıları dairesel yönde... yani merkez kaç kuvvetine etki asıl kuvvet arka lastiklerden dolayı geliyor...

     aracın ağırlığının virajda yere basmaya etkisi


    konu dağılmaması arkadan itiş daha iyi yol tutuyor yada önden çekiş ona girmeyeceğim onu ayrı tartışırız ki burada yanılıyorsun ama tek şey söyleyeyim skidpad değerlerine göre bmw 530 ile ford focus un skidpad değerleri aynı... ağırlık dağılımı arkadan itiş olduğu için o şekilde önden çekiş olsa bu şekil bir ağırlık dağılımı o araçta olmazdı... sonuçta iten lastiklerin yere basma kuvvetini arttırması için bir ağırlığa ihtiyaç duyuyor...

    konuyu tekrar tekrar anlamadını soylediğim kacıncı kişisin bilmiyorum ama bagaja ağırlıktan bahsetmedim dengeli ağırlık eklemesinden bahsettim süspansiyon vs hiçbirşey değişmiyor dedim... tekrar konuyu iyi okumanı dilerim... cunku alakasız yerlere gidiyor...

    Benim yazım güme mi gitti bana mı yazdınız anlamadım?

    Aynı aracın ağırlığını arttırırsanız aracın aynı virajda yoldan çıkacağı hız daha düşük olacaktır. Yani örneğin 100 ile çıkıyorsa farazi konuşursak 200 kg eklerseniz 90'da virajdan çıkar. Yani tüm koşullar sabitken. Ama yol tutuşda ağırlık tek etmen değildir diyorum.

    Bunun için de deney yapmaya gerek yok diyorum Zaten uzmanlar bunun için uyarıyor. Aracınız torsiyonluysa ağırlık arttıkça viraj dönme kabiliyeti çok azalacaktır diyorlar. Her sistemde azalır ama torsiyonda çok azalır.

    Ağırlık arttıkça merkezkaç artar, sürtünme de artar. Ancak sürtünme merkezkaç kadar artamaz. Çünkü kocaman aracın yere değen kısmı belki de sadece 20 cm kare bile değildir. Sürtünme kütle kadar yüzeylerin şekli ve sürtünme yüzeyinin miktarına da bağlıdır.

    Spoiler konunca ağırlık arttırılmadan (çok arttırılmadan yani) sürtünme arttırılıyor.

    İ30 için bir şey söylenmiş; İ30 bütün C sınıflarından ağır değil bu ölçülebilir bir şey olduğundan eminim. Yol tutuşunun da pek çok C sınıfından kötü olacağını sanmıyorum ama bu ölçtüğüm bir şey değil. Sistem olarak zannetmiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yigit105

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    dostum öndeki iki lastiğin açıları dairesel yönde... yani merkez kaç kuvvetine etki asıl kuvvet arka lastiklerden dolayı geliyor...

     aracın ağırlığının virajda yere basmaya etkisi


    konu dağılmaması arkadan itiş daha iyi yol tutuyor yada önden çekiş ona girmeyeceğim onu ayrı tartışırız ki burada yanılıyorsun ama tek şey söyleyeyim skidpad değerlerine göre bmw 530 ile ford focus un skidpad değerleri aynı... ağırlık dağılımı arkadan itiş olduğu için o şekilde önden çekiş olsa bu şekil bir ağırlık dağılımı o araçta olmazdı... sonuçta iten lastiklerin yere basma kuvvetini arttırması için bir ağırlığa ihtiyaç duyuyor...

    konuyu tekrar tekrar anlamadını soylediğim kacıncı kişisin bilmiyorum ama bagaja ağırlıktan bahsetmedim dengeli ağırlık eklemesinden bahsettim süspansiyon vs hiçbirşey değişmiyor dedim... tekrar konuyu iyi okumanı dilerim... cunku alakasız yerlere gidiyor...

    Benim yazım güme mi gitti bana mı yazdınız anlamadım?

    Aynı aracın ağırlığını arttırırsanız aracın aynı virajda yoldan çıkacağı hız daha düşük olacaktır. Yani örneğin 100 ile çıkıyorsa farazi konuşursak 200 kg eklerseniz 90'da virajdan çıkar. Yani tüm koşullar sabitken. Ama yol tutuşda ağırlık tek etmen değildir diyorum.

    Bunun için de deney yapmaya gerek yok diyorum Zaten uzmanlar bunun için uyarıyor. Aracınız torsiyonluysa ağırlık arttıkça viraj dönme kabiliyeti çok azalacaktır diyorlar. Her sistemde azalır ama torsiyonda çok azalır.

    Ağırlık arttıkça merkezkaç artar, sürtünme de artar. Ancak sürtünme merkezkaç kadar artamaz. Çünkü kocaman aracın yere değen kısmı belki de sadece 20 cm kare bile değildir. Sürtünme kütle kadar yüzeylerin şekli ve sürtünme yüzeyinin miktarına da bağlıdır.

    Spoiler konunca ağırlık arttırılmadan (çok arttırılmadan yani) sürtünme arttırılıyor.

    İ30 için bir şey söylenmiş; İ30 bütün C sınıflarından ağır değil bu ölçülebilir bir şey olduğundan eminim. Yol tutuşunun da pek çok C sınıfından kötü olacağını sanmıyorum ama bu ölçtüğüm bir şey değil. Sistem olarak zannetmiyorum

    Alıntıları Göster
    İşin teorisine girdiğinizde her değişkenin yol tutuşa etkisini ayrı ayrı hesaplar oluyorsunuz.

    Arabanın ön ve arka düzeninde kamber-kaster ve toe açılarının yol tutuşa etkisini ayrı ayrı belirliyorsunuz.

    Arabanın ağırlık merkezinin ön-arka ekseninde nerede olduğuna göre ayrı fikir yürütüyorsunuz.

    Ağırlık merkezinin yüksek-alçak olmasına göre ayrı fikir yürütüyorsunuz.

    Lastik ebadına göre ayrı bir fikir yürütüyorsunuz.

    Aracın ideal süspansiyon düzenine geldiği ağırlık her araba değişkenlik gösteriyor. Bunu da koyun.

    Arabanın altına giren rüzgarın etkisi farklı bir etken.

    Arabanın aerodinamoik yapısı gereği, hızlandıkça artan rüzgarın arabayı yere basma etkisi de her arabada farklılık gösteriyor.

    şasinin maruz kaldığı kuvvetleri diğer taraflara aktarma becerisi meselesi ise bizi (daha doğrusu en azından beni) fena aşıyor.

    Son olarak fren kabiliyetini yol tutuştan tamamen soyutluyorsunuz ki, çok yanlış. Bana göre bir arabanın viraj içinde fren kabiliyeti arabanın yol tutuşunun kesin olarak bir parçasıdır.

    Gene geliyoruz "otomobil bir bütün" muhabbetine. O kadar fazla değişken arasında, hangi arabanın üzerinde fazladan 100kg yük varken daha iyi yol tutacağı, hangisinin sadece şoför ile daha iyi yol tutacağı, hangisini hafifletsen daha iyi yol tutacağı sadece deneyerek tahminlenebilir hale geliyor.

    Bir gıdım daha iyisi için binlerce lira masraftan kaçınmayan özel arabaları hiçbir zaman alamayacak olan bizler için, iyi yapılmış hafif araba benim görüşüme göre en iyi seçenek. Yoksa ağırlığı 2 tonu bulabilen bir Lambo'nun nasıl manyak yol tuttuğunu açın TopGear'dan izleyin. Ancak bizim için ulaşılabilir değil.

    -----------------------------------

    Şu su götürmez bir gerçektir: Arabayı soyun. Her yerini hafifletin. 100 kilo mu hafiflettiniz? Arabanın orjinal ön/arka ağırlık merkezini bozmayacak şekilde, arabanın mümkün olan en yere yakın kısmına bu 100kg'yi yerleştirmenin bir yolunu bulun. Artık beton mu dökersiniz, Kurşun mu kullanırsınız bilmem. Ancak bunu yaparsanız, performanstan ve frenden hiç kayıp vermeden yol tutuşu ciddi arttırırsınız.

    Bunun dışında ne konuşsak boş. Her arabanın düzeni farklı. Çıkacak sonuçlar da farklı olacaktır.

    An itibari ile parmaklarımı çapraz yapmış, Toyota SFR'ı beklemekteyim. O arabadan umudum yüksek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    İşin teorisine girdiğinizde her değişkenin yol tutuşa etkisini ayrı ayrı hesaplar oluyorsunuz.

    Arabanın ön ve arka düzeninde kamber-kaster ve toe açılarının yol tutuşa etkisini ayrı ayrı belirliyorsunuz.

    Arabanın ağırlık merkezinin ön-arka ekseninde nerede olduğuna göre ayrı fikir yürütüyorsunuz.

    Ağırlık merkezinin yüksek-alçak olmasına göre ayrı fikir yürütüyorsunuz.

    Lastik ebadına göre ayrı bir fikir yürütüyorsunuz.

    Aracın ideal süspansiyon düzenine geldiği ağırlık her araba değişkenlik gösteriyor. Bunu da koyun.

    Arabanın altına giren rüzgarın etkisi farklı bir etken.

    Arabanın aerodinamoik yapısı gereği, hızlandıkça artan rüzgarın arabayı yere basma etkisi de her arabada farklılık gösteriyor.

    şasinin maruz kaldığı kuvvetleri diğer taraflara aktarma becerisi meselesi ise bizi (daha doğrusu en azından beni) fena aşıyor.

    Son olarak fren kabiliyetini yol tutuştan tamamen soyutluyorsunuz ki, çok yanlış. Bana göre bir arabanın viraj içinde fren kabiliyeti arabanın yol tutuşunun kesin olarak bir parçasıdır.

    Gene geliyoruz "otomobil bir bütün" muhabbetine. O kadar fazla değişken arasında, hangi arabanın üzerinde fazladan 100kg yük varken daha iyi yol tutacağı, hangisinin sadece şoför ile daha iyi yol tutacağı, hangisini hafifletsen daha iyi yol tutacağı sadece deneyerek tahminlenebilir hale geliyor.

    Bir gıdım daha iyisi için binlerce lira masraftan kaçınmayan özel arabaları hiçbir zaman alamayacak olan bizler için, iyi yapılmış hafif araba benim görüşüme göre en iyi seçenek. Yoksa ağırlığı 2 tonu bulabilen bir Lambo'nun nasıl manyak yol tuttuğunu açın TopGear'dan izleyin. Ancak bizim için ulaşılabilir değil.

    -----------------------------------

    Şu su götürmez bir gerçektir: Arabayı soyun. Her yerini hafifletin. 100 kilo mu hafiflettiniz? Arabanın orjinal ön/arka ağırlık merkezini bozmayacak şekilde, arabanın mümkün olan en yere yakın kısmına bu 100kg'yi yerleştirmenin bir yolunu bulun. Artık beton mu dökersiniz, Kurşun mu kullanırsınız bilmem. Ancak bunu yaparsanız, performanstan ve frenden hiç kayıp vermeden yol tutuşu ciddi arttırırsınız.

    Bunun dışında ne konuşsak boş. Her arabanın düzeni farklı. Çıkacak sonuçlar da farklı olacaktır.

    An itibari ile parmaklarımı çapraz yapmış, Toyota SFR'ı beklemekteyim. O arabadan umudum yüksek.

    Alıntıları Göster
    1- Aracın yere basma kuvveti nedir? Yeni bir kuvvet mi türedi? Anladığım kadarıyla yüksek lisans mezunusunuz ancak etki/tepki prensibine yere basma kuvveti diyorsunuz. Önce neyi nasıl sorduğunuzu tartın, insanlara boşuna atarlanmayın.

    2- Etki/Tepki prensibi ile yere tutunmanın bir alakası yok olay tamamen sürtünme katsayısının aşılıp aşılmadığına bağlıdır.

    3- Ağırlığın yol tutuşa etkisinin olup olmadığını en basit haliyle size anlatan formül " merkezkaç " kuvvetidir. Ağırlık ne kadar azalırsa aracı viraj dışına itecek olan kuvvetin değeri o kadar düşecektir. Tabiki bu teorik olarak böyle. Duruma etki eden bir sürü faktör var bu yüzden reelde bir deney çalışması gibi bunu uygulayıp somut sonuçlar elde edebileceğinizi sanmıyorum.

    Özetle: Aynı marka/model/lastik ebatı ve deseninde iki araba teste girse, hafif olan yere daha iyi basacaktır. Tabi böyle bir üretim mümkünse.. Olaya hafif olan her zaman daha iyi yol tutar diye bakmayıp, yazdığım örnekteki gibi bakarsak doğru sonuca ulaşmış oluruz.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.