|
Bildirim
|
Doğru değil. Çünkü eylemsizlik kanunu yok varsayıyorsunuz.
Aracınızın direksiyonunu çevirdiğinizde, 1300 kiloluk bir kütle direksiyonu çevirmeden önceki yöne doğru devam etmek istiyor. Bunu engelleyen ise lastiklerin sürtünme kuvveti. Araba ağırlaştıkça önceki yöne doğru uygulanan kuvvet artar. Bu da arabanın daha erken kaymaya başlaması anlamına gelir. -------------------------------- Ancak, ağırlık arttıkça lastiklere olan basınç da arttığı için bu ikisi birbirini bir miktar götürür. Ama sonuçta, araç iyi bir geometriye sahip olan iki eş araba arasında hafif olan daha iyi yol tutar. Spoiler gibi bir merete ihtiyaç duymalarından bunu anlayabilirsiniz. Araca ağırlık yüklemeden arabanın yere basışını arttırmak istedikleri için spoiler kullanırlar. -------------------------------- Super-spor arabaların bir kısmı aşırı ağır, bir kısmı aşırı hafiftir. Aşırı ağır araçlarda devasa lastikler kullanarak aracı yolda tutmaya bakarlarken, aşırı hafif araçlarda böyle sorunlar yoktur. En iddialı pist araçları olarak F1'i alacak olur isek, hafif arabanın daha iyi yol tutacağını göstermiş oluruz sanırım. Aynı şekilde WRC arabaların da hafif olmasına özen gösterilir. WRC'de bütün mesele viraj almak zaten. -------------------------------- Burada çok fazla faktör var. Aracın ön ve arka takımının geometrisi, lastikler, ön/arka ağırlık dağılımı, ağırlık merkezinin ne kadar aşağıda olduğu, arabanın aerodinamiği, varsa spoiler'ın yere basma etkisi ilk aklıma gelenler... Bunlarla oynayarak ağır bir arabanın hafif bir arabadan daha iyi yol tutması tabii ki sağlanabilir. Ancak, hafif araçla ağır araç arasında, iki araba da maksimum yol tutuş için en ufak detay atlanmadan, maliyet kısmadan özenle hazırlanmışsa, hafif araç daha iyi yol tutacaktır. Ancak gündelik araçlarımızla bunu gözlemleyemeyiz. Çünkü yukarıda saydığım faktörler her arabada değişir. -------------------------------- Son olarak: Hafif arabanın genel olarak avantajı olmakla birlikte, sekme etkisi konusunda bir dezavantaja sahiptir. Hafif araba bozuk yolda daha kolay kopma yaşar. Bozuk yoldaki tümsekler, çukurlar hafif arabanın yer ile olan temasını daha kolay keser. Bu genelde WRC'de pilotların kaza yapma sebebidir. |
Sen şekil çizip formülle ispatladın mı ki, biz senin için şekil çizelim.
|
Son kullanıcı için üretilmiş sıradan arabalarla bunu gözlemleyemezsiniz. Çünkü sıradan arabalarda basit bir denklem var. Para-çokomel.
Sıradan araba paranızın karşılığını verir. Ne kadar çok para verirseniz, araba o kadar büyür, donanımı artar, torsiyon amortisörden kurtulursunuz, lastik ebatlarınız büyür... Tüm bunlar olurken araba da ağırlaşır. Ve insanlarda "ağır araba daha iyi yol tutar" yanılgısı oluşur. Doğrusu ise, "Yol tutuş için iyi planlanmış araba daha iyi yol tutar." olmalıdır. Ancak örnek verecek olur isem, 18" jantlı Z4 2.0, Z4 3.0'dan (bu zaten 18"'den başka seçenek sunmuyor) daha iyi yol tutar. Biri 1050 kilodur, diğeri 1200 kilodur. |
S sissil demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
sen lisede fizik okumadın sanırım. merkezkaç kuvveti diye birşey var. iddia edilecek birşey yok. fiziksel kanun zaten. |
Git tenha bir yolda kendine bir viraj seç.Önce tek başına max süratte dön sonra yanına 4 arkadaşını alıp dön hangisinde rahat dönüyorsun dene kendin bul sonucu.
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 31 Mart 2016; 10:01:00 > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 31 Mart 2016; 11:13:53 > |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 31 Mart 2016; 12:24:45 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|