Yavaş Araba Kullanmanın Yakıta Etkisi
-
-
Tasarruf yapmak istiyorsan en yüksek viteste 2bin devir civarı sabit hızda sürmelisin -
Arabayı hızlandırmadığın sürece çok yavaş sürmekle hızlı sürmek arasında çok fark yok
kendi aracımda 80 le giderken gösterdiği anlık yakıt tüketimiyle 140 la giderken gösterdiği aynı
-
Öyle bir şey mümkün olamaz.quote:
Orijinalden alıntı: PatlıcanMusakkaArabayı hızlandırmadığın sürece çok yavaş sürmekle hızlı sürmek arasında çok fark yok
kendi aracımda 80 le giderken gösterdiği anlık yakıt tüketimiyle 140 la giderken gösterdiği aynı
80 ile giderken aracı sabit hızda tutman gereken güç ile 140 km/s hızda gereken güç aynı olamaz.
1- Lastiklerin yola sürtünmesi
2- Hava direnci.
Bu ikisinin aynı olması mümkün değil.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
En düşük yakıt tüketimi denemesi yapacaksan en üst viteste gidebileceğin en düşük hızda sürmelisin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Neredeyse bütün markalar için optimum yakıt tüketimi 85-90 km arasında son vitestedir.
-
3000 deviri geçmeden kullanmak her zaman motora faydalı yakitta ekonomik olur
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bende son zamanlarda 80 le gidyorum yakıt ortalamam 6.4 ortalama hız 35.. 1.6 cvt atmosferik -
teorik olarak öyle ancak 0,5 litreye kadar görmezden gelinebilir.
80 le giderken çok düşüyor devir hızı sabit tutmak için gaza basıyor
-
Tabi denene bilir lakin genel kural 80/90 km h ile olur 90 km ile sabit hızla ilerlemek en iyi yakıt tasarrufu -
Haklısınız optimum yakıt tüketimi 85-90 arası ayarlanıyor ama rüzgar direncinden dolayı en düşük yakıt tüketimi daha düşük hızlarda elde ediliyor. Misal 70 km hızla giderseniz yakıt tüketiminiz daha düşük olacaktır.
BSFC haritası vs her denemeyi yaptım laboratuvardaki ölçüm ile yolda rüzgara ve asfalt sürtünmesine maruz kalınca işler değişiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Anahtarına var mısın iddiaya ? Aynı yol aynı karakteristik aynı trafik aynı yakıt aynı istasyon aynı şoför. Sadece hızlardan birisi 80 / son vites , diğer 140 / son vites ??? -
quote:
Orijinalden alıntı: soner5741g
Anahtarına var mısın iddiaya ? Aynı yol aynı karakteristik aynı trafik aynı yakıt aynı istasyon aynı şoför. Sadece hızlardan birisi 80 / son vites , diğer 140 / son vites ???son vites diyen oldu mu sana?
alıyorum hız sabitliyicisine araba hangi vitesi istiyorsa onu seçiyor yol bilgisayarından bakıyorum anlık 1 litre bile fark yok iki hız arasında
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PatlıcanMusakka -- 4 Şubat 2021; 0:25:41 > -
😁 -
istanbuldan ankaraya 70 le gittim. yokuş aşağıları da vitesi boşa attım. araç çeyrek depo yaktı. kimse bana yok boşa atınca çok yakıyor şudur budur demesin.
-
Fark tabiki var. Aynı yolu 140 ile gittiğimde 6 litre 90 la gittiğimde 4 litre yakıyor dizel.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sabit hız yoktur. fizik kurallarına aykırıdır. ortalama hız vardır. bir düzeltme yapayım istedim
dizellerde 90km ortalama hız en ekonomiktir.
bakımı tam ve lastikleri yeni araçla max 4 lt yaktığım oldu.
90 hp 190 tork. turbo motor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Sabit hız vardır. Nasıl vardır düz yada hafif rampası olan 90 km/h hız sabitleyici ile sabitlenmiş srac vardır o gaz miktarını ayarlar ve hep sabit gider. ortalamadan da bahsetmiyorum bu yolun durumuna göre değişir.ışıklardaan kalkma hızına göre de değişir ortalama 90 km/h ile gitmek için kırmızı ışık kavşak viraj vb durumlarda kaybedilen hızın geri kazanılması gerek ki bunun için otoyolda 100/110 km ile gitmek gerek bu optimum yakıt tüketimi olmaz. Araç ışıklarda hızlanması en düşük yakıt tasarrufu ile yavaş hızlanarak kalkmalı virajlarda minimum yavaşalma yapılarak güvenli dönüş hızı ayarlanmalı 90 km/h yi düz ve rampalarda gecmemli(rampa aşağı arac yeterli eğimde 0 yakıt tüketimi ile daha da hızlı gidebilir) -
Dediğiniz doğru lakin ekonomi kısmı net devri her araç ve markaya göre motor tipine göre değişir malumunuz. :) -
siz sabit süratten bahsediyorsunuz. araçlar ivmeli hareket eder dolayısıyla araçlarda sabit hız yoktur. sabit hıza sahip bir nesnenin sabit bir hareket yönü olmalıdır. dört tekerlek sabit mi hareket eder? bunun için dümdüz bir yol olması gerek. yani fizik dersi mi verelim şimdi
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
PatlıcanMusakka demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
80 ile giderken aracı sabit hızda tutman gereken güç ile 140 km/s hızda gereken güç aynı olamaz. 1- Lastiklerin yola sürtünmesi 2- Hava direnci. Bu ikisinin aynı olması mümkün değil. |
Neredeyse bütün markalar için optimum yakıt tüketimi 85-90 km arasında son vitestedir. |
Haklısınız optimum yakıt tüketimi 85-90 arası ayarlanıyor ama rüzgar direncinden dolayı en düşük yakıt tüketimi daha düşük hızlarda elde ediliyor. Misal 70 km hızla giderseniz yakıt tüketiminiz daha düşük olacaktır. BSFC haritası vs her denemeyi yaptım laboratuvardaki ölçüm ile yolda rüzgara ve asfalt sürtünmesine maruz kalınca işler değişiyor. |
Anahtarına var mısın iddiaya ? Aynı yol aynı karakteristik aynı trafik aynı yakıt aynı istasyon aynı şoför. Sadece hızlardan birisi 80 / son vites , diğer 140 / son vites ???
|
Tasarruf yapmak istiyorsan en yüksek viteste 2bin devir civarı sabit hızda sürmelisin
|
Astra h 1.3 cdti ile 90 sabit hız Ankara-Bolu denemiştim 3.9 (otobandan çıkarken 3.8 idi). Son vites, ideal tork aralığının alt sınırı ile minimum tüketim elde ediliyor.
|
Benzer içerikler
- egea üretimi ne zaman bitecek
- bp kimin
- manuel vites takılı kaldı
- bmw tuş anlamları
- otovadeli şikayet
- citroen c4 2025
- bmw m4 csl
- byd song l
- corolla cross bagaj hacmi
- pejo 3008 fiyat listesi 2024
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X