Şimdi Ara

Yavaş Araba Kullanmanın Yakıta Etkisi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
4.978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • smyrna kullanıcısına yanıt
    Hız ile sürat tabirinin fizik tanımındaki ifade ettiği anlam farkı değil mesele ki denilmek isteden gayet anlaşılır. siz ortalama hızdan bahsettiniz bende ortalama hızdan bahsetmiyorum düz veya rampa yukarı maximum gidilmesi gereken hızı ifade ediyorum. Optimum ekonomi için yol boyu ortalama hızda 90 olmaz bu durumda :)
  • Astra h 1.3 cdti ile 90 sabit hız Ankara-Bolu denemiştim 3.9 (otobandan çıkarken 3.8 idi). Son vites, ideal tork aralığının alt sınırı ile minimum tüketim elde ediliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    istanbuldan ankaraya 70 le gittim. yokuş aşağıları da vitesi boşa attım. araç çeyrek depo yaktı. kimse bana yok boşa atınca çok yakıyor şudur budur demesin.

    Boşa atmadan inildiğinde motor kompresör yapar. Faydalı olduğunu hiç sanmıyorum. İnecek olan bir miktar gaz vermeli ki yükü motordan alsın. Yok boşa atarsan zaten sorun yok. Bende hep boşa atarım. Tek sıkıntı en sağ şeritte 70-80 ile gitmeme rağmen birinin gelip arkamda bitmesi. İnan dostum, tamponuma 1 cm mesafeyle yaklaşan var. Pek muhterem saygı değer sürücü orta şeritten sollamayı akıl edemiyor. Tabi bunda gereksiz yere benimle aynı hızda giderken orta ve sol şeridi işgal edenlerinde suçu var. Kısacası istanbulda tasaruflu kullanmayı beceremiyorum bu yüzden. 5 litre civarı yakabilecekken 6.3 yakıyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Güzel değer. Bende aynı yolda 4.7 görmüştüm. 1.4 75hp benzin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yol bilgisayarını anlık tüketim ve kalan menzil olarak kullanıyorum. 1.6 multijet Otomatik olduğu için boşa atmıyorum. Dolu depo istasyondan çıkarken 630km menzil gösteriyor. Rampa inerken gazdan ayağımı çekerek deneme yaptım. Rampa inerken hız düşmesin anlık 2.0-2.3 olacak kadar hafif gazladım.

    Hafif gazlama kalan menzili gaz kesmeye göre daha çabuk artırdı. Çoğu zaman karma sürüş 850 900km menzile çıkarabiliyorum. Bir akşam 1200km menzil görmüşlüğüm de var.

    Sürüş olarak anlık tüketimde hız sabitleyici taklidi yapmaya çalıştım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dogukan_3002

    Boşa atmadan inildiğinde motor kompresör yapar. Faydalı olduğunu hiç sanmıyorum. İnecek olan bir miktar gaz vermeli ki yükü motordan alsın. Yok boşa atarsan zaten sorun yok. Bende hep boşa atarım. Tek sıkıntı en sağ şeritte 70-80 ile gitmeme rağmen birinin gelip arkamda bitmesi. İnan dostum, tamponuma 1 cm mesafeyle yaklaşan var. Pek muhterem saygı değer sürücü orta şeritten sollamayı akıl edemiyor. Tabi bunda gereksiz yere benimle aynı hızda giderken orta ve sol şeridi işgal edenlerinde suçu var. Kısacası istanbulda tasaruflu kullanmayı beceremiyorum bu yüzden. 5 litre civarı yakabilecekken 6.3 yakıyorum.



    Alıntıları Göster

    arkama istediği kadar yanaşsın umurumda olmaz. hatta fren pedalına dokunurum ki ( arkadaki fren lambasını yakacak kadar ) arkadakinin refleksini de anlamış oluruz böylece..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Neredeyse bütün markalar için optimum yakıt tüketimi 85-90 km arasında son vitestedir.

    bu doğru değil. en az yakıtı son viteste 50-65 km arası yakarsın. bunu söyleyen ben değil, onno usta. o da araştırıp okumadan yazmaz böyle birşeyi. 90 km hızdaki yakıt verilerini paylaşmalarının asıl sebebi boş yolda en çok yapılan ortalama hız olması.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: PatlıcanMusakka

    son vites diyen oldu mu sana?



    alıyorum hız sabitliyicisine araba hangi vitesi istiyorsa onu seçiyor yol bilgisayarından bakıyorum anlık 1 litre bile fark yok iki hız arasında



    Alıntıları Göster

    yol bilgisayarı yarım litre yakıyorum dese ona da inanırsın sen. daha yakış ölçmeyi bilmiyorsun.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    bu doğru değil. en az yakıtı son viteste 50-65 km arası yakarsın. bunu söyleyen ben değil, onno usta. o da araştırıp okumadan yazmaz böyle birşeyi. 90 km hızdaki yakıt verilerini paylaşmalarının asıl sebebi boş yolda en çok yapılan ortalama hız olması.



    Alıntıları Göster

    Son viteste 50 ile gidersem rölanti devri oluyor o nasıl yapıcaz peki ?  Sende de DSG var 70'ten önce 7'ye atmıyor. 50-55-60 son vitese gelemezsin zaten izin vermez.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 4 Şubat 2021; 12:31:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Son viteste 50 ile gidersem rölanti devri oluyor o nasıl yapıcaz peki ?  Sende de DSG var 70'ten önce 7'ye atmıyor. 50-55-60 son vitese gelemezsin zaten izin vermez.



    Alıntıları Göster

    düz bir yolda sakince gittin mi atar son vitese. 50-65 demiş zaten keskin bir çizgi yok burda, aralık var.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    düz bir yolda sakince gittin mi atar son vitese. 50-65 demiş zaten keskin bir çizgi yok burda, aralık var.



    Alıntıları Göster

    70 ile giderken benim araçta devir 1500 civarı. 70'ten önce kendi hiçbir şekilde atmıyor. 1400 devirlerde vites atmayı denemedim ama 1400 ve aşağısında atmayacağına eminim araç boğulur. Zaten 1500 devirde bile en ufak şeyde vites yükseltmek istiyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 4 Şubat 2021; 13:19:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    arkama istediği kadar yanaşsın umurumda olmaz. hatta fren pedalına dokunurum ki ( arkadaki fren lambasını yakacak kadar ) arkadakinin refleksini de anlamış oluruz böylece..



    Alıntıları Göster

    kesnlikle en güzel çözüm. bende öyle yapıcam bundan sonra hep

  • Çok öldürmenin de aracı yorduğunu düşünenlerdenim. Şahsen aracı dengeli kullandığım zaman aracın yavaş kullanımıma göre daha az yaktığını farkettim. Benim araba ile ilgilide olabilir tabii.

  • drknl35 kullanıcısına yanıt
    Aracnız nedir peki
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt

    adam nickinin hakkını veriyor. 50 ile son viteste araç bayılır, bu az yakar demiş. bunlara kalsa şehir içi 5.vitesten aşağı inmezler.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mhmmd.239

    Aracnız nedir peki

    Pejo 508 Bluehdi 1.6

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-57554940B

    adam nickinin hakkını veriyor. 50 ile son viteste araç bayılır, bu az yakar demiş. bunlara kalsa şehir içi 5.vitesten aşağı inmezler.

    Zaten belirli devirlerden once vites atmana izin vermiyor otomatik sanziman.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • drknl35 kullanıcısına yanıt
    Sizle aynı kanaatteyim sebebi şu bu minimum devir maksimum vites sabit süratle ilerlerken gereklidir.hızlanırken aracı deviri ucurmadan ama öldürmeden hızlanma ivmesi düşük ama olucak şekilde kullanmak lazım.
  • Her arac son viteste az yakmiyor .

    Antalya Serik yolunun bir bolumunde 82 km hiz siniri var. Cogunluk 110 km.

    Hiz sabitleyeciyle 6. vites 110 km hizla gidiyorum.

    82lik yolda 5. vites 82 ile gidiyorum.
    5. vites 82 ile giderken 0.5 lt daha az yakiyor.

    Focus 3.5 dizel manuel arac.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Her arac son viteste az yakmiyor .

    Antalya Serik yolunun bir bolumunde 82 km hiz siniri var. Cogunluk 110 km.

    Hiz sabitleyeciyle 6. vites 110 km hizla gidiyorum.

    82lik yolda 5. vites 82 ile gidiyorum.
    5. vites 82 ile giderken 0.5 lt daha az yakiyor.

    Focus 3.5 dizel manuel arac.

    Aynen


    1.5dci 110 luk euro 4 motor 6.vites 2000 devir yerine göre 5.vites 3000 devirden fazla yakıyor


    Bugün bursa ankara 5.3 ortalama ile geldim


    Bozüyük çevre yolunda EDS sonrası hızlanarak 5. vites 100-110km 2900-3000 devir ile çıktım araç hem çok rahat çıktı hem 4.9 -5.3 arası anlık tüketim gösterdi ayağımı sabit tuttum hızlanmak için dokunmadım bu tüketimle çıktım


    Daha önceleri orayı 6.vites 2000-2200 devir 100-110 gitmeye çalışırken anlık 8-10 arası geziyordu hatta hızlanmak istersen 15 lere çıkıyor


    Dizellerde doğru ritmi bulunca , düşük devir son vitesin daha çok yaktığını anlıyorsunuz


    Dizellerde yokuşa hızlanmış olarak 2500 devirin üzerinde girildiğinde daha az tüketiyor





  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.