Yani herkes polemik yapmış ama bilgi eksikliği var. Hız vektörel, sürat skaler büyüklüktür. Basit bir tabirle İzmir-istanbul-izmir yapılan bir seyehatte hız 0'dır. Sürat ise toplam yol/toplam saat. Rüzgar direnci hızın karesi ile artar, lakin sadece bu aracın optimum yakıt tüketimine etki etmez. Rüzgarın oluşturduğu bir kaldırma kuvveti de vardır buda arabanın tekerler üzerinde daha az yuvarlanma ve sürtünme kayıplarına sebebiyet verecektir. O yüzden bu soru için her arabanın rüzgar direncinin artışının getirdiği negatiflik ile hıza bağlı oluşan diğer kayıplarının azalması beraber analiz edilip optimum çözüm bulunmalıdır. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi necrophilia -- 12 Nisan 2021; 14:36:7 > |
Yavaş Araba Kullanmanın Yakıta Etkisi (4. sayfa)
-
-
Atmosferik araçta maksimum tork noktasına kadar aynı yakar ama turbolularda düşük devir daha az yaktırır. Sabit hızla giderken yakılan yakıt
böyle zaten mesele hızlanırken ve kalkarken ki yakıt tüketimi burada da tork ne kadar erken gelirse o kadar az yakar. Yoksa turbolu ile atmosferik benzinli verimi aynı %35. Dizelde ise 2 zamanlı daha verimlidir %54 Mann yük gemisi motoru. Araba dizelleri ise %40-%45.
-
60-90km hız arası baya az yakıyor atmosferikler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam çok değişik bi kafa seninkisi. Seninle bi yolculuk yapmak isterdim. Sende daha ne hikayeler vardır özellikle ölücülükle alakalı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Mehmet34ERAtmosferik araçta maksimum tork noktasına kadar aynı yakar ama turbolularda düşük devir daha az yaktırır. Sabit hızla giderken yakılan yakıt
böyle zaten mesele hızlanırken ve kalkarken ki yakıt tüketimi burada da tork ne kadar erken gelirse o kadar az yakar. Yoksa turbolu ile atmosferik benzinli verimi aynı %35. Dizelde ise 2 zamanlı daha verimlidir %54 Mann yük gemisi motoru. Araba dizelleri ise %40-%45.
Hocam maksimum tork noktasına kadar aynı yakmaz. Zaten atmosferik araç maksimum torkunu en aşağı 4000 devirde veriyor. 2500 devirde gitmekle 4000 devirde gitmek arasında ciddi bir tüketim farkı var isterseniz deneyin.
-
aldığım benzinleri telefonda fuelist uygulamasına giriyorum 10 yıllık ortalama tüketim 9,44 lt olup, en düşük tüketimi 5,43 lt ile geçen sene 80-90 km hız ile edirneye giderken 230 km lik yolda gerçekleştirdim...
-
quote:
Orijinalden alıntı: HeyeaHocam çok değişik bi kafa seninkisi. Seninle bi yolculuk yapmak isterdim. Sende daha ne hikayeler vardır özellikle ölücülükle alakalı.
Hocam beni de yanınıza alır mısınız...? Arkadaşta "yol biter de hikayeler bitmez" metaforu var..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdarkalkan -- 13 Nisan 2021; 9:0:1 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İlk önce dene ondan sonra konuş istersen.
Kanıt :
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mehmet34ER -- 13 Nisan 2021; 20:22:19 >
-
Motorlarda torkun verildiği deviri mühendisler isterlerse 1 rpm'de bile verir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mehmet34ER -- 13 Nisan 2021; 20:33:48 > -
En yüksek tork noktasında az yakıt yakmasının sebebi BSFC diye tabir edilen motor verimliliğidir. İsterseniz yüzlerce bu konu hakkında makale atabilirim.
-
22 km Lik güzergahta tek ışıklı km sıfırlayıp tapagaz arabayı zorlayarak gittim sonuç 9.7 litre aynı yolu tekrar sıfırlayıp sabit 70 km hızda gittim 4.5 litre
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tapa gaz değil maksimum torku verdiği yere kadar ve 130 km/s hızı aşmadan atmosferik benzinlide yakıtta önemli bir değişiklik olmaz. Bir de yokuş faktörü de önemli belki de sizin hissetmediğiniz 2 derecelik fark bile yeterli ağırlıkta %15 artış yaptırabilir.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X