1.6 atmosferik motorla optimum yakıt tüketimini 2000-2100 devirlerde yakalıyorum... |
Yavaş Araba Kullanmanın Yakıta Etkisi (3. sayfa)
-
-
Yalnız aracınızı boşa almak zarar verir aracınıza üstelik yakıt tüketiminide artırır. Bu konuyla alakalı ariza veren araçlar var. Pek çok çalışmadaquote:
Orijinalden alıntı: Dogukan_3002Boşa atmadan inildiğinde motor kompresör yapar. Faydalı olduğunu hiç sanmıyorum. İnecek olan bir miktar gaz vermeli ki yükü motordan alsın. Yok boşa atarsan zaten sorun yok. Bende hep boşa atarım. Tek sıkıntı en sağ şeritte 70-80 ile gitmeme rağmen birinin gelip arkamda bitmesi. İnan dostum, tamponuma 1 cm mesafeyle yaklaşan var. Pek muhterem saygı değer sürücü orta şeritten sollamayı akıl edemiyor. Tabi bunda gereksiz yere benimle aynı hızda giderken orta ve sol şeridi işgal edenlerinde suçu var. Kısacası istanbulda tasaruflu kullanmayı beceremiyorum bu yüzden. 5 litre civarı yakabilecekken 6.3 yakıyorum.
Alıntıları Göster
-
Şimdi şöyle örnek vereyim. araba boşta duruyor. Sabah çıktım evden bastım marşa, çalışmaya başladı motor ve ısınmasını bekliyorum rölanti de.. (İşte tam bu şekilde aynı pozisyonda iniyor yokuşu da) araba manuel tabi. Otomatik de zararlı. E peki otomatik arabanın motoru motor değil mi diyeceksin şimdi. Öyle ama gittiği hıza göre vitesi bulana kadar düşük vitese atıp ani yüksek devire falan çıkabilir zararlı olacağını sanıyorum. Bunun daha oto. Şanzımanı var ki en az motor kadar hassas. Yani otomatik ile iniyor olsaydım yokuş inerken ufaktan sabit şekilde gaza basmaya devam ederdim gittiği hıza göre. Yani arabanın burnu öne yığılarak inerse (motor freni deyim) onunda motora zararı olacağını düşünüyorum. Ancak manuelde bu yok tabi. Atıyorum 80 ile 1 km boyunca indi yolu, yokuş sonu hızı milim dahi düşmeden at 5. Vitese devam. Zaten vites geçişlerinde de araba gider oluyor. Debriaja bastığında motora giden güç kesiliyor yani.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dogukan_3002 -- 5 Şubat 2021; 5:23:30 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
İstanbuldan Ankaraya 110-120 sabit gittim çeyrek depo yaktı. Sabır taşı olmamanız dileğiylequote:
Orijinalden alıntı: SISUistanbuldan ankaraya 70 le gittim. yokuş aşağıları da vitesi boşa attım. araç çeyrek depo yaktı. kimse bana yok boşa atınca çok yakıyor şudur budur demesin.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Olay sabır olayı değil hocam. Bu bir yaşam biçimi diyeyim arkadaş adına da.. yani zevk veriyor tasaruf yapmak kimisine benim gibi. Haz duyuyor mutlu oluyor insan. İstanbuldan antepe gittim geldim 2 sene önce. Hep 70-80 gittim geldim. Anlık tüketim yol bilgisayarında en fazla 3.5 falan gösteriyordu. Tek sıkıntım yanlız olmamaktı. Yanınızdakinin yol boyunca öff pöff böyle yol mu biter, keşke uçakla gitseydim falan diye mızmızlanması sıkıyor en çok. Ses etmiyorsunuz ama yakıta olan dikkatinizi aşırı dağıtıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: PatlıcanMusakkateorik olarak öyle ancak 0,5 litreye kadar görmezden gelinebilir.
80 le giderken çok düşüyor devir hızı sabit tutmak için gaza basıyor
80 le 140 Arasinda minimum yuzde 20 artacaktir tuketim. Hele arac Suv ise daha da cok. 140 la giderken yakita etki eden ana kuvvet hava direnci oluyor.
Aslinda az bile soyledim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 5 Şubat 2021; 10:5:0 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_Neredeyse bütün markalar için optimum yakıt tüketimi 85-90 km arasında son vitestedir.
Hocam tabi optimum demek en yaz yaktigi nokta demek olmuyor. Optimum demek en iyi denge demek oluyor. Yani yakit ve zaman dengesi.
90dan duserseniz tuketim azalir ama az azalir, zamaniniz artar. 90dan hizlanmaya baslayinca tuketim cok artar ama zamandan az kazanirsiniz. Gibi.
Bu Arada ozellikle surtunmesi dusuk sedanlarda bu optimum nokta 110 lara kadar cikti. Sabit 110 km hizda cok iyi tuketim yakalayan sedanlar var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 5 Şubat 2021; 10:11:44 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: HemicanHocam tabi optimum demek en yaz yaktigi nokta demek olmuyor. Optimum demek en iyi denge demek oluyor. Yani yakit ve zaman dengesi.
90dan duserseniz tuketim azalir ama az azalir, zamaniniz artar. 90dan hizlanmaya baslayinca tuketim cok artar ama zamandan az kazanirsiniz. Gibi.
Bu Arada ozellikle surtunmesi dusuk sedanlarda bu optimum nokta 110 lara kadar cikti. Sabit 110 km hizda cok iyi tuketim yakalayan sedanlar var.
Alıntıları GösterHayir optimum yazdim ama terim kullanmayayim herkes tarafindan anlasilsin diye. Motor haritalanmasinda bsfc nin en az oldugu yer genellikle 85 km hiza denk gelen devirdir.
Gercek kosullarda farkli seylere bagli olarak degisebilir. Benim aracim icin 86 km/s mesela
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Dogukan_3002Olay sabır olayı değil hocam. Bu bir yaşam biçimi diyeyim arkadaş adına da.. yani zevk veriyor tasaruf yapmak kimisine benim gibi. Haz duyuyor mutlu oluyor insan. İstanbuldan antepe gittim geldim 2 sene önce. Hep 70-80 gittim geldim. Anlık tüketim yol bilgisayarında en fazla 3.5 falan gösteriyordu. Tek sıkıntım yanlız olmamaktı. Yanınızdakinin yol boyunca öff pöff böyle yol mu biter, keşke uçakla gitseydim falan diye mızmızlanması sıkıyor en çok. Ses etmiyorsunuz ama yakıta olan dikkatinizi aşırı dağıtıyor.
Ben de 100-150 km yolda sabit 90-100 km hızla yakıt tüketimi denemesi yaptım diye kendimi sabırlı zannediyordum analar ne evlatlar doğurmuş.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_Hayir optimum yazdim ama terim kullanmayayim herkes tarafindan anlasilsin diye. Motor haritalanmasinda bsfc nin en az oldugu yer genellikle 85 km hiza denk gelen devirdir.
Gercek kosullarda farkli seylere bagli olarak degisebilir. Benim aracim icin 86 km/s mesela
Alıntıları GösterHocam bsfc sadece motorla ilgili benim bildigini.
Ruzgar direnci yokki onun hesabinda.
Motorun daha verimli calissa da enerjinin daha buyuk kismi ruzgar direncini yenmek icin harcaniyor hizlandikca. Boylece tuketim artiyor. Dyno ustunde soyledigin olur en az yakiti 86 km hizda yakar.
Yani simdi sen senin araba 75 le gidince 85le gittiginden Fazla yakar mi diyorsun?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 5 Şubat 2021; 15:50:37 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: HemicanHocam bsfc sadece motorla ilgili benim bildigini.
Ruzgar direnci yokki onun hesabinda.
Motorun daha verimli calissa da enerjinin daha buyuk kismi ruzgar direncini yenmek icin harcaniyor hizlandikca. Boylece tuketim artiyor. Dyno ustunde soyledigin olur en az yakiti 86 km hizda yakar.
Yani simdi sen senin araba 75 le gidince 85le gittiginden Fazla yakar mi diyorsun?
Alıntıları Gösterİyi de soyle bir sey var. 1000 km dumduz yol gitmiyoruz. Yokus arttikca, yagis arttikca, ruzgar arttikca sabit hiz kabul edersek bu sefer hiz sabitleyici de vites dusuyor gucun yetmedigi yerde cunku o devir o istenen guce yetmiyor.
Mesela benim aracimda 75 km hiz 7.vites 1600 devir civsrina denk geliyor ama az bir egimde bile arac hemen vites dusme egilimine giriyor ve yakit artiyor. Kendim hic denemedim acikcasi her zaman 85-90 arasinda gittim hic vites dusme yukseltme olmadan.
Burada sorulmasi gereken soru 75 km hizda test edilecek arac son vitesine gelebiliyor mu?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: MeGaDave06
İstanbuldan Ankaraya 110-120 sabit gittim çeyrek depo yaktı. Sabır taşı olmamanız dileğiyle
Alıntıları Gösterben mutluyum. hızlı giderek bir şey elde edemeyeceğimi anladım. aynı zamanda aracın da motoru bitikti. ona rağmen çeyrek yaktı....
-
quote:
Orijinalden alıntı: PatlıcanMusakkason vites diyen oldu mu sana?
alıyorum hız sabitliyicisine araba hangi vitesi istiyorsa onu seçiyor yol bilgisayarından bakıyorum anlık 1 litre bile fark yok iki hız arasında
Alıntıları Gösterİşte 80 ile giderken düşük viteste olmanızdan sebep fazladan devir çeviriyorsunuz. Bu da daha fazla emme, sıkıştırma ve egzoz işi olarak geri dönüyor. Tüm bu işler de fazladan yakıta mal oluyor.
Son viteste 100-110 km/sa ile giderkenki durum ile 140 ile giderkenki durumu kıyaslayın bir de.
-
quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_İyi de soyle bir sey var. 1000 km dumduz yol gitmiyoruz. Yokus arttikca, yagis arttikca, ruzgar arttikca sabit hiz kabul edersek bu sefer hiz sabitleyici de vites dusuyor gucun yetmedigi yerde cunku o devir o istenen guce yetmiyor.
Mesela benim aracimda 75 km hiz 7.vites 1600 devir civsrina denk geliyor ama az bir egimde bile arac hemen vites dusme egilimine giriyor ve yakit artiyor. Kendim hic denemedim acikcasi her zaman 85-90 arasinda gittim hic vites dusme yukseltme olmadan.
Burada sorulmasi gereken soru 75 km hizda test edilecek arac son vitesine gelebiliyor mu?
Alıntıları GösterOncelikle ben tabiiki duz yoldan bahsediyordum ve bir genelleme yapiyorum. Senin aracin bahsedilen hizda tam vites gecisine geliyorsa ve surekli vites degistirmesi gerekirse o spesifik arac icin durum farkli olabilir. Yine de cok buyuk ihtimalle 90 yerine 70le gitmek araclarin cogunda yakit tuketimini dusurecektir. (vites dusurmesi gerekse bile)
Aslinda son vitesinde gitmesine gerek yok. motoru titresime dusurmeyecek minimum devirde gidebilmesi yeterli.
8 ileri bir arac 8inci vites 90 km yerine 7inci 70km de daha az yakiyor olabilir. (7inci vites 1600dd 8inci vites 1600dd den daha az yakacaktir. ve arac daha yavas hareket edecektir.)
Dedigim gibi senin aracinda 75 tam vites gecisine denk geliyorsa sikinti olabilir o zmn az daha hiz dusurmek ya da az daha hiz arttirmak daha mantikli olabilir.
Bu arada yokuslari vites dusse bile dusuk hizda cikip sonra inisleri biraz daha hizli inmenin sabit hizda yokus yukari ve cikip inmekten daha az yaktigi testlerle kanitlanmis durumda. Aslinda minimum istiyorsaniz inisli cikisli yollarda CC den cikarip yokus yukari aracin sabit hizda tutmak icin guc harcamasini onlemen lazim.
Tabi artik cok kucuk farklardan bahsediyoruz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 5 Şubat 2021; 17:50:42 >
-
Bende yavaş derken 90 100 aralığı sandım. En iyi aralık 5 inci vitese attığında devir sayacı 2000 de durmasıdır. 5 inci viteste 2000 devirde hızın kaçsa odur. Tabi bu 1.3 1.4 motorlar için daha yükswk motorlarda nasıl bilemem. Benim palioda 1.3 multijet defalarca ölçtüm anlık yakıt tüketiminede baktım. 120 i geçtikten sonra yakma işi başlıyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eskiden dikkat ederdim ama bıraktım bu işleri.Audi a6 tdi 170 ho aracım var.90 km de hızı sabütlediğim zaman eğimsiz bir yolda bile 5.6 yakıyor.100 kmde ise 6.0 lt.Diğer aracım1.3 dobloda sabitleyici yok ama 90 la giderken 4.5 yakıyor.Bizzat yakıt fiyatından da ölçtüm.
Anlamadığım nokta 2.0tdi motorun 1.3 le arasında 1 litre olması.Sonuçta büyük motor daha az yakar değil mi? Ama olmuyor.Tek doğru sonuç 130km de doblo bağırarak giderken 9 litre yakıyor.Ama 2.0tdi 7.3 lt.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Acil StopBen de 100-150 km yolda sabit 90-100 km hızla yakıt tüketimi denemesi yaptım diye kendimi sabırlı zannediyordum analar ne evlatlar doğurmuş.
Alıntıları GösterGerçek bir dh' ciyi arkadan takip ederken dikiz aynasına yansıyan gözlerinden tanırsınız. Sürekli size bakar, mayışmış değildir yani :D bazıları öyle yol mu biter uykusu gelir insanın falan diyorlar, Asla gelmiyor benim. Ortalama 75 km sabit alamanyaya kadar sürerim ufak molalar vererek. Pompacı koyarken yere 1 damla dökse canım sıkılıyor. Hamburger alırken kağıdın içinde tepsiye konan patateslerden iki tanesi yere düşer gider ya hani, aynı üzüntü işte. Karakter meselesi yani biraz. Bu arada uzun yolculuk yaptığım başka bir sefer de il çıkışına yakın trafik kalmayıp yol boşalınca arabalardakiler yan yana geçerken birbirine bakar ya hani, o sıra yanımdan geçerken yanında kız arkadaşıyla seyir eden bir oğlan baktı göz göze geldik. Aradan 50 km geçti mec'e hamburger yemeye girmiş bunlar arabasını otoparkında gördüm. 35 km sonra yanımdan geçerken ikisi yine bana bakarak geçti. Ardından 100 km sonra bunları yol kenarında karpuz alırken gördüm. 10 km sonra yanımdan yine gözüme bakarak geçerlerken düt yaptı bikere kornayla uzadı gitti. Yine aşağı yukarı bir 150 km sonra köfteci de gördüm bunları, takiben 45 dk sonra yanımdan geçerlerken yine hız kesip gözüme bakarak düt yapıp devam ettiler. Böyle böyle yol boyunca 10 kere karşılaştık, her geçişinde düt yaptı. Bu da böyle bir anımdır :D tavşan kaplumbağayı geçer ama kaplumbağa da gittiği yerde keyif çayı içer. Bu da kulağına küpe olsun herkesin :D
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: BayGlock
Eskiden dikkat ederdim ama bıraktım bu işleri.Audi a6 tdi 170 ho aracım var.90 km de hızı sabütlediğim zaman eğimsiz bir yolda bile 5.6 yakıyor.100 kmde ise 6.0 lt.Diğer aracım1.3 dobloda sabitleyici yok ama 90 la giderken 4.5 yakıyor.Bizzat yakıt fiyatından da ölçtüm.
Anlamadığım nokta 2.0tdi motorun 1.3 le arasında 1 litre olması.Sonuçta büyük motor daha az yakar değil mi? Ama olmuyor.Tek doğru sonuç 130km de doblo bağırarak giderken 9 litre yakıyor.Ama 2.0tdi 7.3 lt.Hocam buyuk motor az yakar diye bir sey olur mu? Neden o zaman butun motorlar kuculuyor emisyon ve tuketim kurallarina uymak icin.
Tam tersi kucuk motor tabiiki daha az yakar. Ha siz kucuk motorla hiz yapmaya calisirsaniz o zaman cok yakmaya baslar yoksa gunluk kullanim hizlarinda az yakacaktir. (ikisi de turbo ya da atmosferik, ayni yakit turu icin tabi)
Doblonun en 130la Audiden cok yakmasinin en buyuk sebebi ise motor degil aracin sekli. 1.3u Audi A6ya taksaniz ve benzer kalitede bir sanziman olsa buyuk ihtimal hala 130kmde 2.0dan az yakacaktir. Hizlandikca aradaki fark kapanacak ve belli bir hizda 2.0 motor 1.3ten daha az yakmaya baslayacaktir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 5 Şubat 2021; 19:18:35 >
-
motorunuzun güç ve tork eğrisine bakın.
motorda ideal yanma maksimum tork noktasında gerçekleşir.
En az yakıt harcayacağınız durum, maksimum torkun olduğu devirdeyken son vitesle gittiğiniz durumdur.
Kısacası en verimli yanma devri + en yüksek vites.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X