Şimdi Ara

Aracınız ne kadar yağ eksiltiyor? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
120
Cevap
6
Favori
10.547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yani şöyle bir durum var aracım hyundai Elantra 2018 LPG li bir araç 30 bin km de henüz. Üretici tavsiyesi Shell helix ultra pro AF 5w 30 a5 b5 standartı istiyor parlama noktası 192 derece.
    Ama yukarda da bahsi gecmesi üzerine flash pointi yüksek model bir yağ LPG de daha dayanıklı mı? Daha koruyucu mu demeliyiz? Helix ultra 5w 30 Ect c3 ve hx8 5w30 için parlama noktaları ve veriler böyle üretici tavsiyesi ne uymak daha mo doğru bu durumdada Aracınız ne kadar yağ eksiltiyor? Aracınız ne kadar yağ eksiltiyor? Aracınız ne kadar yağ eksiltiyor?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler Altta ki soruma yorumunuz nedir?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Motul 5w40 kullandığım da eksiltme olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2011 1.3 Multijet Euro 4 motorlu aracım var, 200.000 KM' de şuan. Servis Selenia öneriyor. Selenia kullanıyorum. Gözle görülür bir eksiltme yok şuan.

  • Mhmmd.239 M kullanıcısına yanıt
    Üretici tavsiyesine uymakta fayda var. Flash point derecesi yüksek diye daha çok korur anlamına gelmiyor sadece buharlaşma fazla olur ve buharlaşan yağ kartele yeniden yollanır. Eksiltme cok yoksa 192c olsun bişey olmaz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Dediğim gibi 3 gündür çalışmayan aracımı çalıştırıp 395km kullanıp istanbula geldim.

    İlk çalıştırmada hiç bir şekilde duman ( siyah, mavi, beyaz ) gözlemlemedim.

    Muhtemelen yağı değiştirince yağ eksiltme ortadan kalkacak.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • individual İ kullanıcısına yanıt
    muhtemelen öyle olacak.. bende bugün 1.4d4d kullanan başka bir kullanıcı ile görüştüm motul’a geçince yağ eksiltmediğini söyledi.. ay başında bakım yaptıracağım motul x-clean 5w40 düşünüyorum 5lt 325tl..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt
    5w40 kalın değil mi ? hangi ilde yaşıyorsunuz?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt
    Motul’un sitesine baktım. Bana x clean yerine specific önerdi. Bir de sitesinde 150bin km altı ve üstü seçeneği var.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    adanada yaşıyorum, şu an 32-35 geziyor ama daha sonra 45-50 dereceleri bulur.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • individual İ kullanıcısına yanıt
    specific atmosferik motorlarda kullanılıyor genelde ama size onun bir üstü x-cess önerebilirim daha önce de kullanmıştım eski aracımda, onun üzerinde de x-clean var.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt
    Aracım 190500km de 1.6 fsi
    91km/h ortalama hızda 6.5lt ya da 6.7lt yaktı.

    Bakıma 4000km kaldı, bakalım bu süreçte bir daha uyarı verecek mi?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    Dediğim gibi 3 gündür çalışmayan aracımı çalıştırıp 395km kullanıp istanbula geldim.

    İlk çalıştırmada hiç bir şekilde duman ( siyah, mavi, beyaz ) gözlemlemedim.

    Muhtemelen yağı değiştirince yağ eksiltme ortadan kalkacak.
    Kmde önemli tabi bu konuda. Mesela benim aracım motor ısınsa bile yumuşak kalkışta hafif mavi duman bırakıyor. Sabahları ilk çalıştırmada mavi duman bırakıyormu bilmiyorum kapalı garajda gece gündüz hep karanlık oluyor. İhtimaller;

    Sübap lastikleri
    Turbo milden hafif yağ kaçırıp emme manifolduna veriyor
    Segmanlar

    Benim kilometrem 214 bin. Ben arabada sorun olmasa bile zaten

    sübap lastikleri
    Piyano tuşları
    Tapetler
    Turbo revizyon
    Contalar (egzantrik, turbo, emme manifoldu, hortumlar gibi)

    Değişimini uygun görüyorum. Bunlarıda yaptırıcam. Segmanlara varan bi boyutu yoktur umarım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosasaurus

    specific atmosferik motorlarda kullanılıyor genelde ama size onun bir üstü x-cess önerebilirim daha önce de kullanmıştım eski aracımda, onun üzerinde de x-clean var.
    Atmosferiklerde specific demek yanlış olur. Kullanım kitapçığında istediği onay sertifika spesifikasyon neyse onu kullanmak lazım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    Motul’un sitesine baktım. Bana x clean yerine specific önerdi. Bir de sitesinde 150bin km altı ve üstü seçeneği var.
    150 bin km üstünü seçin hep hocam.

    Benim araç için 150 bin km altına 0 30 öneriyor 150 bin km üstüne 5 30. Ama fabrikasyon hep 5 30 konması gerekiyor bu yüzden 150 bin üstünü seçin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    çok pardon specific ile synergie+ olanını karıştırmışım. en son motul bayisine yağ almaya gittiğimde bana synergie+ 6100 10w40 önermişti araç 1.5crdi accent era idi.. satıcı hem turbolu hem turbosuz araçlarda kullanılabileceğini söylemişti yani yağları karıştırmışım. specific uygunsa kullanılabilir elbette.. fakat ben o yağ yerine 5w40 x-clean almıştım bir sorun ile karşılaşmadım öncesinde ise x-cess 5w40 vardı şunu söyleyebilirim kesinlikle x-cess’e göre daha kaliteli bir yağ aracın devirlenmesi çok değişti, aracı sattığımda yağ 6bin km olmuştu değişeli ve kayganlığı hala ilk günkü gibiydi x-cess ise 9bine yaklaştığında lukoil gibi kayganlık namına bir şey kalmamıştı. kitapçıkta yazan yağdan daha kaliteli yağ kullanımının araca zarar vereceğini düşünmüyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Grande punto 1.4 tjet 2008 model turbo benzin bir aracım var. 3 sene önce 99 binde aldım şu an 116 binde. Bakımlarda Castrol edge 5w40 kullanıyorum. Nazar değmesin 2 yıldır hiç yağ eksiltmiyor. 3.2 koyarım 0.8 kalanı bagaja atarım ne olur ne olmaz diye ama hiç ekleme yapmadım. Kullanım da bol gazlamalı genelde 3-4 bin devir üzerinde olacak şekilde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÖlüyenYörüler -- 22 Haziran 2021; 1:10:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    her araç her yağda eksiltmiyor, bazı araçlar yağ konusunda daha hassas. örneğin yüksek km’de olup castrolde yağ eksilten bir araç farklı bir markaya geçince ise ya eksiltmiyor ya da diğer marka yağa nazaran çok çok daha az eksiltiyor. şimdilik tecrübelerim bu yönde. üstlerde yazdığım gibi yağ yakan bir motorsiklette castrol power1 10w50 kullanırdık 1 ayda çubuğa değmezdi.. sonrasında motul 10w40 7100’e geçince 3ay sonrasında bile çubuğa değer hale geldi bunun üzerinde aynı işlemi kendi aracımda gerçekleştirdim ve aynı sonucu aldım ama başta dediğim gibi bazı araçlar yüksek km’den dolayı aşınma, motor yapısından, bulunduğu hava şartlarından dolayı daha çabuk yağ eksiltmek zorunda kalıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 22 Haziran 2021; 1:29:28 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt
    Keşke benim araç içinde 5w40 yağ olsaydı bende 5w30 dan 5w40 a geçmek istiyorum ama vw 507 00 onaylı 5w40 yağ yok

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.