Şimdi Ara

ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI (86. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.805
Cevap
73
Favori
801.708
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8485868788
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar Ustam benim sorunum biraz alengirli umarım karşılaşmışınızdır. 2012 model 1.6 juke otomaik benzinli aracım var. Ağustosda arac boğaz kelebeği arızası verdi. gaz kebeleği bulup denedik bizimkisi sağlam cıktı. Ankarada beyinciye götürdüm. Beyin oksitlenmiş dediler tamir ettiler kelebek sorunu bitti.

    Bitti ama yeni sorunlar cıktı. Yolda giderken teyp kapanıyor. 15-20 saniye sonra acılıyor. silecekler calışıyor kafasına göre suruyor bazen aşağıda bazen yukarıda duruyor. durunca hemen calışmıyor 10-15 saniye sonra komut alıyor. Yetkili servise götürdüm yapamadılar. Oto elektrikci baktı beyin dedi. Nasıl çözerim. beyin bu hataları yaparmı?
  • Konu cok uzun ama elektronik uzerine ilk sayfa..Bende sorayim.. sanirim aracimda gosterge paneli arizasi mevcut..focus 2010...belirtiler bu yonde..canbus yada lehim isi..kisacasi entegre degisimi yada lehim yenilenmesi..isin ehli usta ne oldugunu bu ifademden anlayacagini dusunuyorum ilk cikan ariza kodlari iletisim hatasi uzerine u0900 ve u0155 (motor ariza isigi uyarisi) ama ariza lambasi yanmamakta idi..ac kapa yapinca gecen ariza bugun 3 kez basima geldi ve en sonunda hizlanma azalma yakitta su algilandi ve tire seklinde gidip abs motor bilimum isiklarin yanmasi ve devir saatinin calisirkem sifirda sabitlenmesi ile son buldu..

    nyse gel gelelim bu konudaki suanki edinsigim bilgi ongoru panel arizasi uzerine..

    Sormak isterim bu arizanin tamiri ne kadardir bu isi ilk yapanlar gosterge paneli 2bn tl cikmasi 750 tl deyip 250-400 tl arasinda degisken fiyat talepleri olmus ama gelin gorunki arz talep dengesi arz anlaminda yukselmis usta cok..bende musteri olarak tuketici olarak kaliteli hizmet isin ehli olmasi ikametime yakin cozum odakli garantor uygun fiyat veren usta aramaktayim:) Istanbul Anadolu yakasi ikametgah...Kimse ekmek yemesin demiyoruz ama parada kolay kazanilmiyor..basit(fiziksel guc anlaminda) ama yetenek ehlilik gerektiren bir islem evet. ama piyasada da arz cok bu nedenle ucret sormak istedim...pazarliga burdan giriselim:)))

    hem sorunu olan ve yaptiracak olanlara fikir.olmus.olur



    anlaysia gosterip cevaplayan durust esnaf ve ustalarimizin cevaplalari halinde mutesekkir olurum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musty578

    hazır beyinciler burdayken bi soruda ben sorim..



    bu yetkili servislerin bilgisayarları daha detaylımı inceleme yapıyor



    normal tamircilerde bulunan programlar kısıtlıymış herşeyi göstermiyormuş doğrumu

    Yetkili servisteki usta iyi ise yetkili servis daha iyidir.
    Servis cihazının her türlü yönünü iyi kullanandır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vozcetin

    Hakan usta mrhb aracımda şöyle bir sorun oluştu aracım c180 aracıma doch power multimedia sistem taktırdım 2 aydır gelan sorunsuz kullanıyordum geçen gün aracı geri vitese taktığımda geri görüşe geçti fakat ileri vitese aldığımda geri görüşten çıkmıyor araç ve sağ sol sinyalleri şu an çalışmıyor, şu an aracı çalıştırdığım zaman park halinde bile geri görüş açılıyor ne olmuş olabilir.

    Montaj bağlantıları veya merkezi elektronik kontrol modülüne bağlantıları ve geri vites sinyaline baktırın çözüm bulacaksınız.


    https://www.facebook.com/abscihakanustam/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: proximos

    Merhabalar Ustam benim sorunum biraz alengirli umarım karşılaşmışınızdır. 2012 model 1.6 juke otomaik benzinli aracım var. Ağustosda arac boğaz kelebeği arızası verdi. gaz kebeleği bulup denedik bizimkisi sağlam cıktı. Ankarada beyinciye götürdüm. Beyin oksitlenmiş dediler tamir ettiler kelebek sorunu bitti.

    Bitti ama yeni sorunlar cıktı. Yolda giderken teyp kapanıyor. 15-20 saniye sonra acılıyor. silecekler calışıyor kafasına göre suruyor bazen aşağıda bazen yukarıda duruyor. durunca hemen calışmıyor 10-15 saniye sonra komut alıyor. Yetkili servise götürdüm yapamadılar. Oto elektrikci baktı beyin dedi. Nasıl çözerim. beyin bu hataları yaparmı?

    Merhaba,
    Merkzi elektronik kontrol modülüne baktırın.


    https://www.facebook.com/abscihakanustam/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ak14

    Konu cok uzun ama elektronik uzerine ilk sayfa..Bende sorayim.. sanirim aracimda gosterge paneli arizasi mevcut..focus 2010...belirtiler bu yonde..canbus yada lehim isi..kisacasi entegre degisimi yada lehim yenilenmesi..isin ehli usta ne oldugunu bu ifademden anlayacagini dusunuyorum ilk cikan ariza kodlari iletisim hatasi uzerine u0900 ve u0155 (motor ariza isigi uyarisi) ama ariza lambasi yanmamakta idi..ac kapa yapinca gecen ariza bugun 3 kez basima geldi ve en sonunda hizlanma azalma yakitta su algilandi ve tire seklinde gidip abs motor bilimum isiklarin yanmasi ve devir saatinin calisirkem sifirda sabitlenmesi ile son buldu..

    nyse gel gelelim bu konudaki suanki edinsigim bilgi ongoru panel arizasi uzerine..

    Sormak isterim bu arizanin tamiri ne kadardir bu isi ilk yapanlar gosterge paneli 2bn tl cikmasi 750 tl deyip 250-400 tl arasinda degisken fiyat talepleri olmus ama gelin gorunki arz talep dengesi arz anlaminda yukselmis usta cok..bende musteri olarak tuketici olarak kaliteli hizmet isin ehli olmasi ikametime yakin cozum odakli garantor uygun fiyat veren usta aramaktayim:) Istanbul Anadolu yakasi ikametgah...Kimse ekmek yemesin demiyoruz ama parada kolay kazanilmiyor..basit(fiziksel guc anlaminda) ama yetenek ehlilik gerektiren bir islem evet. ama piyasada da arz cok bu nedenle ucret sormak istedim...pazarliga burdan giriselim:)))

    hem sorunu olan ve yaptiracak olanlara fikir.olmus.olur



    anlaysia gosterip cevaplayan durust esnaf ve ustalarimizin cevaplalari halinde mutesekkir olurum..



    Merhaba,

    Öncelikle Paraya gerek yok genelde gösterge soketlerinin arkasındaki lehim çatlakları sorun yapıyor.
    Kendinizin el kabiliyeti varsa soğut lehimleri tazeleyin sorun çözülecektir.


    https://www.facebook.com/abscihakanustam/




  • Merhabalar ustam,

    Aracım 2011 model 262bin'de Fiorino. Bu sabah hava sıcaklığı 5 derecede iken marşa bastığımda araç çalışamadan istop etti ve sonraki marşlarda araç neredeyse hiç tepki vermedi. Aracı 2 gün kullanmamıştım ama daha önce böyle bir durumla karşılaşmamıştım. Akü boşalmış sanırım.
    1 ay önce eksper sis lambası açık hatası alıyor diye uyarmıştı, ama görünürde açık olan bir şey yoktu.
    Aracın teyibi açıkken, radyo ve diğer modlarda araç motor sesi çıkıyor.
    Bu bahsettiğim şikayetlerin akünün boşalmasıyla bir ilgisi olablir mi? Aküyü yenilediğimde de aynı sorunlar devam eder mi?
  • hakanusta kullanıcısına yanıt
    Ustam tşk ederim öyle dediğiniz gibi pin girişleri lehim yenilemesi ile işlem tamam ama gelin görünki beyinci alakası yok dedi cep telefoncu biz yapamayız dedi elektronik kart tamircisi bi bakarız ama ehh kem küm computer tamircisi yapmayız dedi..en sonunda tv tamırcısıne verdım 1 dk surmedı lehimi bastı al abi at brşyler dedi :D
  • Merhaba Hakan Usta; aracım 2000 opel corsa b 1.4 gls lpg. Araçta iki gün önce hareket halindeyken önce motor simgesi olan ikaz ışığı yandı akabinde araç hareket halindeyken stop etti. Bir müddet bu şekilde hareket halindeyken ara ara stop ederek bindik ki sorunu anlamaya çalışalım ve en sonunda hareket halinde yine stop edince ateşleme yapıp yapmadığını anlamak için buji kablosunu kontrol ettik baktıkki atwşleme hiç yapmıyor ateşleme bobinine bağlanan soketi biraz bastırıp sağa sola hareket ettirince ateşleme yapıp çalıştığını anladık. Böylece ateşleme bobinine bağlanan soket ile oynayınca çalıştığını anladık. Sokete gelen kablolarda kırıklık ya da sokette bir temassızlık olabileceğini düşünerek soketi kablolarından keserek kontrol ettik. Herhangi bir sorun olmadığını anlayınca soket kablolarını lehimleyerek soketi tekrar ateşleme bobinine bağladık ancak sorun yinede devam etti. Araç hareket halinde değişen zamanlarda stop ediyor ve soketi sağ sola bastırınca gönüllü gönülsüz çalışıyordu. Bu sebeple bobinde yeni ve değişeli 20 bin km olduğu için bobine en son tamamen çalışmaz olunca yoğunlaştık ve eski üzerinden çıkan orjinal bobini takınca çalışınca anladık ki sorun bobin diye düşündük. Şimdi bu bilgilerden hareketle 1.sorum bobin arızalandığında soketle oynayınca neden çalışır madem arızalıydı hiç çalışmaması gerekmez miydi. 2.sorum henüz 20 bin olmuşken yeni bobin neden arızalanmış olabilir. 3. Olarak bobinin orjinali gm marka 850 tldi o yüzden yeni aldığım bobinde arızalının aynısıydı yan sanayi delphi marka 180 tl. Bobinler bu kadar kolay bozulabilen parçalarmı orjinal ya da yan sanayi farkeder mi. Son olarakta biz bobini değiştirince düzeldi ama yukarıda anlattığım sorun çerçevesinde acaba senin bilgilerin ışığında yorumlarsak bobini başka bir elektrik arızasının bozma ihtimali varmıdır fakat burada soketle oynayınca çalışma durumunu göz önünde bulundurarak değerli yorumunu merak ediyorum. Şimdiden çok saolasın iyi çalışmalar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi absurde -- 31 Aralık 2017; 9:14:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ersankose E kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    Eğer akü üzerinden olması gerekenden (aracı park edip kilitledikten 5-10 dk sonra) fazla akım çekiyorsa yeni akü taksanız da sorun çözülmeyecektir. Sistemden çekilen kaçak akımı bulmanız gerekir.
  • absurde A kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    Bobinin veya motor beyni üzerinde bulunan ateşleme sürücülerinin bozulması genelde ara sıra temas etmeyerek gerilim sıçraması yapması nedeniyle (bu genelde tesisat soketlerinin temas etmemesi gibi) ateşleme bobini veya beyin üzerindeki ateşleme sürücülerini bozmaktadır.

    Unutmayın yüksek voltajda gerilim sıçraması olursa ileri zamanda bir yeri bozması demektir.

    Aşağıdaki Alıntıyı okuyabilirsiniz:

    Ateşleme sisteminin görevi; silindir içerisine alınan yakıt/hava karışımını sıkıştırma zamanı sonuna yakın
    (yaklaşık ÜÖN’ dan 10° önce) silindir içerisinde bir kıvılcım oluşturarak yanmasını sağlamaktır.
    • Normal atmosferik şartlarda 0.6mm tırnak aralığına sahip bir bujide kıvılcımın oluşabilmesi için
    2-3kV’luk bir gerilim gereklidir.
    • 8/1 sıkıştırma oranına sahip bir motor silindirine takılı bujide kıvılcım oluşabilmesi içinde yaklaşık olarak
    8kV’ luk bir gerilim gereklidir.
    • Daha yüksek sıkıştırma oranlarında ve daha fakir karışımlarda bu gerilim 20kV’ a kadar yükselir.
    • Ateşleme sistemi 12V batarya gerilimini 8-20kV yükseltir.
    • Bu yüksek gerilimi, motorun ateşleme sırasına göre silindirdeki bujilere dağıtır. Elektronik ateşleme
    sistemlerinde yüksek gerilim 40kV’ a kadar çıkabilmektedir.
    • Ayrıca motorun yüküne ve devrine göre gerekli olan ateşleme avansı da elektronik ateşleme sistemi ile
    verilir.

    Kaynak:http://personel.klu.edu.tr/dosyalar/kullanicilar/adem.ugurlu/dosyalar/dosya_ve_belgeler/oto%20elek%202.pdf

    Umarım gerekli açıklama olmuştur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanusta -- 3 Ocak 2018; 0:27:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanusta

    Merhaba,
    Bobinin veya motor beyni üzerinde bulunan ateşleme sürücülerinin bozulması genelde ara sıra temas etmeyerek gerilim sıçraması yapması nedeniyle (bu genelde tesisat soketlerinin temas etmemesi gibi) ateşleme bobini veya beyin üzerindeki ateşleme sürücülerini bozmaktadır.

    Unutmayın yüksek voltajda gerilim sıçraması olursa ileri zamanda bir yeri bozması demektir.

    Aşağıdaki Alıntıyı okuyabilirsiniz:

    Ateşleme sisteminin görevi; silindir içerisine alınan yakıt/hava karışımını sıkıştırma zamanı sonuna yakın
    (yaklaşık ÜÖN’ dan 10° önce) silindir içerisinde bir kıvılcım oluşturarak yanmasını sağlamaktır.
    • Normal atmosferik şartlarda 0.6mm tırnak aralığına sahip bir bujide kıvılcımın oluşabilmesi için
    2-3kV’luk bir gerilim gereklidir.
    • 8/1 sıkıştırma oranına sahip bir motor silindirine takılı bujide kıvılcım oluşabilmesi içinde yaklaşık olarak
    8kV’ luk bir gerilim gereklidir.
    • Daha yüksek sıkıştırma oranlarında ve daha fakir karışımlarda bu gerilim 20kV’ a kadar yükselir.
    • Ateşleme sistemi 12V batarya gerilimini 8-20kV yükseltir.
    • Bu yüksek gerilimi, motorun ateşleme sırasına göre silindirdeki bujilere dağıtır. Elektronik ateşleme
    sistemlerinde yüksek gerilim 40kV’ a kadar çıkabilmektedir.
    • Ayrıca motorun yüküne ve devrine göre gerekli olan ateşleme avansı da elektronik ateşleme sistemi ile
    verilir.

    Kaynak:http://personel.klu.edu.tr/dosyalar/kullanicilar/adem.ugurlu/dosyalar/dosya_ve_belgeler/oto%20elek%202.pdf

    Umarım gerekli açıklama olmuştur.

    Hakan ustam cevabınız için çok teşekkür ederim. Çok mesleki ve bilgi yoğunluklu olduğu için konu hakkında söyledikleriniz ışığında bilen birileri ile ayrıca yazdıklarınızı ve yazı ekini okuyup teferruatlıca öğreneceğim. Anlaşılan daha çok sanayii de ustalarla çay içip sohbet etmemiz gerekecek:))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba Ustam aracım 2005 vw Touran 1.6 fsi 2 hafta önce arka sileceğim çalışmadı daha sonra çalıştı. Bu günde Kalorifer çalışmadı Kaloriferin fanı çalışıyor ama ısıtma yapmadı arbayı istop edip bir kaç saat sonra denediğimde
    çalıştı bir yerde temasızlıkmı var şimdiden teşekkürederim.
  • Merhaba ustam

    Yaklaşık 3 ay önce lpg regulatorunu değiştirdim. Aracımda eski tip lpg takılı. Bu işlemden sonra ara ara teyp sesinde kasılma, bazen tamamen ses gitmesi oluyor, arada fan açıncada oluyor, araç çalışmıyorken kısa far açıkken teyipten ses gelmiyor. Aküyü geçen sene değiştirmeme rağmen bu soğuk havalarda bazen nazlı bezende gayet iyi marş basıyor. Akünün ışığıda görünmüyor. Aracı her gün 10+10 km kullanıyorum. Sorun ne olabilir acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selamlar 2004 model marea aracım var iki ay önce ön kısımdan kaza yaptım 45 gun sonra aracı bana teslim ettiler ancak motor arıza ışıgı yanmaya başladı aracımı tamir eden şahsa geri gönderdim o normal yanar söner motor normal dedi başka bir moyorcuya gıttım motoru söktü conta triger değisti lamba yine yanıyor tamırc arkadasa sordugumda siliyoruz gene yanıyor beyin tamirine gitmesi gerekli dedi ben bosuna mı masraf ettim bırıncisi aracı n beynını nasıl tamir ettirebilirim ikincisi aracımı ilk tamir eden şahsa ve sigorta şirketine dava açmalımıyım aracım hala ikinci tamircide teşekkurler
  • Hakan usta merhaba, benzinli bir aracım var. aracımın 1 numaralı enjektörüne elektrik yetersiz geliyor daha birkaç gün önce 4 enjektörün tüm kablolarını yenilemiştim. Başka bir enjektörün şase kablosundan 1.kabloya köprü alınca arabanın çalışması düzeliyor fakat silindir 1 düşük voltaj hatası veriyor. Köprü yapmayınca da araba teklemeye başlıyor. Ateşleme elemanlarının hepsi 0 ve benzin enjektörleri geçen hafta bosch servisinde temizlendi. 1.enjektöre 2.enjektörün kablosunu bağlıyorum çalışıyor ama 1.enjektörün kablosunu 2.ye takınca o enjektör çalışmıyor. Arabaya düzgünce binemedim sürekli uğraşıyorum yardımınızı bekliyorum. Kolay gelsin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hakan bey uno sx enjeksiyonlu hiç bir şey yokken durduk yere elektrik kesmiş yolda kaldım bujilere elektrik gitmiyormuş ama bobin sağlammış neden olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba, 2005 otomatik golf 110000 km de herkesin başına gelen benimde beklediğim vites geçişlerinde vuruntu başladı, şuanda sadece 1den 2ye atarken oluyor, beyin değişmeden tamir olurmu, değişim yaptırırsam sıfır takıldığı nasıl anlarım? teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Djarum Menthol

    Hakan usta merhaba, benzinli bir aracım var. aracımın 1 numaralı enjektörüne elektrik yetersiz geliyor daha birkaç gün önce 4 enjektörün tüm kablolarını yenilemiştim. Başka bir enjektörün şase kablosundan 1.kabloya köprü alınca arabanın çalışması düzeliyor fakat silindir 1 düşük voltaj hatası veriyor. Köprü yapmayınca da araba teklemeye başlıyor. Ateşleme elemanlarının hepsi 0 ve benzin enjektörleri geçen hafta bosch servisinde temizlendi. 1.enjektöre 2.enjektörün kablosunu bağlıyorum çalışıyor ama 1.enjektörün kablosunu 2.ye takınca o enjektör çalışmıyor. Arabaya düzgünce binemedim sürekli uğraşıyorum yardımınızı bekliyorum. Kolay gelsin.

    sorunumu kendim çözdüm, benzin enjektörlerinin kablosu önce lpg ecusuna giriyormuş. lpg ecum bozuk olduğundan ilgili enjektöre düşük voltaj gönderiyormuş. ecu değiştirince sorun düzeldi arıza lambam da söndü.




  • sa1970 kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Sorunu nasıl çözdünüz acaba? Aynı problemi bende yaşıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 8485868788
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.