Şimdi Ara

Aracınızdaki Çözülemeyen Motor - Mekanik Arıza ve Sorularınız (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
187
Cevap
10
Favori
24.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2012 fiorino multijet motor arıza ışığı yakıyor 3000 den sonra gaz kesiyor 3000 deviri geçmior.Bazen ışık sönüyor o zaman geçiyor 3000 i ama ışık yakınca gene geçmiyor.Sizce nedendir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbulut38

    quote:

    Orijinalden alıntı: fairstars

    merhabalar. 2005 model eski kasa fiat punto 1,3 multijet aracım var. araba da vites geçişlerinde bir hız kesme daha doğrusu sarsıntı oluyor.debriyaj baskı balata eskiydi baya değiştirdik bir miktar düzelme oldu ama yine de bariz şekilde hissediliyor bu. tam olarak derdimi anlatabildim mi bilmiyorum ama işte özellikle 2 ve 3. vitese geçişlerde araba bir silkeleniyor. bunun sebebi sizce ne olabilir ?

    Anladığım kadarıyla sarsıtıdan kastınız vitesi 2 ye veya 3 e aldığınızda ve debriyajdan ayağınızı kaldırdığınızda bi anlık kesiklik olduğudur doğru anlamışımdır umarım. Ayrıca debriyaj setini yeni değiştirdiğinizi ve arızanın biraz düzelir gibi olduğunu belirtmişiniz. Debriyaj setini değiştirdiğinizde arızada değişiklik veya azalma olduysa bu debriyaj sisteminden kaynaklanan bir durum demektir. Baskı, balata ve bilya debriyaj setiyle birlikte olur ve birlikte değişir ancak bunlarla birlikte çalışan debriyaj çatalı bu sete dahil değildir yani değişmemiştir. Debriyaj çatalının bilyaya bastığı yüzeyde az da olsa bir aşınma varsa bu, baskının balataya basmasını yavaşça bırakırken bi kısmında milimlik ani bırakışına sebep olur bu da bahsettiğiniz sarsıntıya sebep olabilir. Debriyaj setini değiştirdiğiniz yerde değilde başka bir tamircide debriyaj pedalını kontrol etmesini isterseniz muhtemelen bunu debriyaj pedalından hissedecektir. Umarım yardımcı olmuşumdur saygılar..

    aynen benim anlatamaıdğımı tam olarak ifade etmişsiniz. pazar günü elektirik için aracı servise götürecektim bu dediğinize de baktırayım. çok yardımcı oldunuz teşekkür ediyorum. birde bugün usta direksiyon mafsalında sıkıntı var ancak çok acil değil dedi. bir sorun çıkar mı sizce mafsaldaki boşluktan ?




  • Kardeşim öncelikle duyarlılığın için teşekkür ederim. Nissan micra 2004 model 50bin km araç aşırı fazla yakıyor. yaklaşık bin kilometredir şehir içi 13-16 lt arası yakıyor. sorun olmadan önce 6 lt arası yakıt tüketimim olurdu. aracı ilk çalıştırıp dip gaz yapınca devir 3 binde zorlanıyor araba titremeye başlıyor çok zor 7-8 bin devirleri görüyor.
    teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppp_bbb_aaa_ccc

    Kardeşim öncelikle duyarlılığın için teşekkür ederim. Nissan micra 2004 model 50bin km araç aşırı fazla yakıyor. yaklaşık bin kilometredir şehir içi 13-16 lt arası yakıyor. sorun olmadan önce 6 lt arası yakıt tüketimim olurdu. aracı ilk çalıştırıp dip gaz yapınca devir 3 binde zorlanıyor araba titremeye başlıyor çok zor 7-8 bin devirleri görüyor.
    teşekkür ederim.

    muhtemelen elektronik aksamların birinde bir sıkıntı vardır. aracınızın cihaza bağlanıp hava değerlerriinin ölçülmesi gerekir. debi metrenizde sıkıntı olabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fairstars

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbulut38

    quote:

    Orijinalden alıntı: fairstars

    merhabalar. 2005 model eski kasa fiat punto 1,3 multijet aracım var. araba da vites geçişlerinde bir hız kesme daha doğrusu sarsıntı oluyor.debriyaj baskı balata eskiydi baya değiştirdik bir miktar düzelme oldu ama yine de bariz şekilde hissediliyor bu. tam olarak derdimi anlatabildim mi bilmiyorum ama işte özellikle 2 ve 3. vitese geçişlerde araba bir silkeleniyor. bunun sebebi sizce ne olabilir ?

    Anladığım kadarıyla sarsıtıdan kastınız vitesi 2 ye veya 3 e aldığınızda ve debriyajdan ayağınızı kaldırdığınızda bi anlık kesiklik olduğudur doğru anlamışımdır umarım. Ayrıca debriyaj setini yeni değiştirdiğinizi ve arızanın biraz düzelir gibi olduğunu belirtmişiniz. Debriyaj setini değiştirdiğinizde arızada değişiklik veya azalma olduysa bu debriyaj sisteminden kaynaklanan bir durum demektir. Baskı, balata ve bilya debriyaj setiyle birlikte olur ve birlikte değişir ancak bunlarla birlikte çalışan debriyaj çatalı bu sete dahil değildir yani değişmemiştir. Debriyaj çatalının bilyaya bastığı yüzeyde az da olsa bir aşınma varsa bu, baskının balataya basmasını yavaşça bırakırken bi kısmında milimlik ani bırakışına sebep olur bu da bahsettiğiniz sarsıntıya sebep olabilir. Debriyaj setini değiştirdiğiniz yerde değilde başka bir tamircide debriyaj pedalını kontrol etmesini isterseniz muhtemelen bunu debriyaj pedalından hissedecektir. Umarım yardımcı olmuşumdur saygılar..

    aynen benim anlatamaıdğımı tam olarak ifade etmişsiniz. pazar günü elektirik için aracı servise götürecektim bu dediğinize de baktırayım. çok yardımcı oldunuz teşekkür ediyorum. birde bugün usta direksiyon mafsalında sıkıntı var ancak çok acil değil dedi. bir sorun çıkar mı sizce mafsaldaki boşluktan ?

    Aracı kullanırken direksiyondaki boşluk sizi rahatsız etmeyecek derecedeyse bir sıkıntı olmaz. Ancak zamanla o boşluk git gide artacaktır bu defa sizi rahatsız ettiği gibi aracın yol hakimiyetini de etkileyecektir. Bir diğer yapacağı sıkıntı da boşluk arttıkça yaptığı ses de artar. Benim tavsiyem boşluk artmadan mafsalı değiştirmeniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • aracım 1.4 2005 kalos
    1. vitesten 2. vitese geçirirken bir vuruntu oluşuyor ve rahatsız edici boyutta.2 farklı sanayide 8-10 tane usta dolaştım.motor- şanzıman kulağı diyenler oldu.iç aks kafası diyenler oldu, sorun yok bu normal diyen oldu. bu süre zarfında şanzıman takozu ve iç aks kafaları değişti ancak sonuç değişmedi.en son bir chevrolet servisinde usta olan biriyle sanayide kontrol yaptık tanıdığı birinin tamirhanesinde..araç kaldırıldı baktı etti, ayna mahrutiden yapabilir açıp bakmak lazım dedi.ayna mahruti neden arıza çıkarır diye sorduğumda aracın sert kullanımdan kaynaklandığını söyledi.sizce bu vuruntu neden yapabilir hiç böyle bir olay başınıza geldi mi.
    sorunu biraz daha açayım..vuruntu daha çok 1den 2ye geçişte hissettiriyor kendini.araç hızını aldıkça vuruntunun şiddeti de azalıyor.
    1. vitesten boşa atıp bir süre boşta gittikten sonra 2 ye takınca vuruntu olmuyor, 3 ten 2 ye düşürünce de yapmıyor
    vuruntudan kastımı nasıl anlatayım tam olarak bilemiyorum.
    aracınızın öndeki başka bir araç tarafından çekileceğini düşünün ve öndeki araç ilk hareketini yapıp ip yada halat arada ne varsa.. onun boşluğu alındıktan sonra
    hareket sırası sizin aracınıza geliyor ve sert bir çekme gücüyle aracınız ileriye doğru atılım yapıyor.bunun gibi bir durum söz konusu.
    ekleme : ayrıca baskı balata da set halinde değişti valeo marka ile



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi STasdemir -- 1 Şubat 2014; 13:48:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    aracım 1.4 2005 kalos
    1. vitesten 2. vitese geçirirken bir vuruntu oluşuyor ve rahatsız edici boyutta.2 farklı sanayide 8-10 tane usta dolaştım.motor- şanzıman kulağı diyenler oldu.iç aks kafası diyenler oldu, sorun yok bu normal diyen oldu. bu süre zarfında şanzıman takozu ve iç aks kafaları değişti ancak sonuç değişmedi.en son bir chevrolet servisinde usta olan biriyle sanayide kontrol yaptık tanıdığı birinin tamirhanesinde..araç kaldırıldı baktı etti, ayna mahrutiden yapabilir açıp bakmak lazım dedi.ayna mahruti neden arıza çıkarır diye sorduğumda aracın sert kullanımdan kaynaklandığını söyledi.sizce bu vuruntu neden yapabilir hiç böyle bir olay başınıza geldi mi.
    sorunu biraz daha açayım..vuruntu daha çok 1den 2ye geçişte hissettiriyor kendini.araç hızını aldıkça vuruntunun şiddeti de azalıyor.
    1. vitesten boşa atıp bir süre boşta gittikten sonra 2 ye takınca vuruntu olmuyor, 3 ten 2 ye düşürünce de yapmıyor
    vuruntudan kastımı nasıl anlatayım tam olarak bilemiyorum.
    aracınızın öndeki başka bir araç tarafından çekileceğini düşünün ve öndeki araç ilk hareketini yapıp ip yada halat arada ne varsa.. onun boşluğu alındıktan sonra
    hareket sırası sizin aracınıza geliyor ve sert bir çekme gücüyle aracınız ileriye doğru atılım yapıyor.bunun gibi bir durum söz konusu.
    ekleme : ayrıca baskı balata da set halinde değişti valeo marka ile

    Arızayı gayet açıklayıcı anlatmışınız. Böyle bir olay başıma pek çok defa geldi ama yukarıda saydığınız sebeplerdendi hepsi. Yani motor kulağı aks kafaları vs. vs. Ancak tecrübede sınır yok lafına inanırım. Sizin aracın arızası da bu sınırları zorlamış gibi gözüküyo. Belirttiğiniz arızayı okuyunca inanın bi on dakika düşündüm. Aklımda bazı fikirler oluştu ve bu fikirleri size yöneltmeden önce bi kaç şeyi detaylı bilmem gerekiyor. İzahını ona göre yapmam daha doğru olur. 1. viteste gidiyorsunuz 2. vitese takmak için debriyaja bastınız ve bi kaç saniye beklediniz vitesi öyle 2 ye taktınız. Birde 1. vitesten 2. vitese takmak için debriyaja bastınız ve vitesi normal bi şekilde hemen 2. vitese takıp debriyajdan ayağınızı normal bi şekilde kaldırdınız. Bu söylediğim şekillerin hangisinde vuruntuyu daha çok yapıyor ? Diğer sorum ise vuruntu 2. vitese takınca mı oluyo yoksa 2. vitese takıp debriyajdan ayağınızı kaldırdığınızda mı oluyo? Bunları belirtirseniz daha sağlıklı çözebiliriz problemi, Cevabınızı bekliyorum.




  • Usta bu saatte bile hizmet..tebrik ediyorum öncelikle :)
    1.vitese takıp bir süre bekledikten sonra 2 ye takınca olmuyor
    Normal şekilde yapılan değişimde vuruntu oluşuyor.
    2.viteste özellikle hissettiriyor kendini
    3. Viteste yok denecek kadar az belkide yoktur gündüz bir jez daha dener yazarım.
    2.vitese takıp ayağımı debriajdan çekince yapıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi STasdemir -- 2 Şubat 2014; 4:18:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnşallah ayna mahruti değildir epey masraflı olduğu söyleniyor
    Usta sormak istediğim bir soru daha var.
    Sağ teker tarafından düz yolda hafif dalgalı bölgelerde lupur lupur ses yapıyor.bozuk yollarda sorun yok . dediğim gibi dalgalı yerlerde yapıyor.
    Her iki tarafın da amortisör takozları değişti ama ses kesilmedi.
    Amortisör olsa anlarım onun vurması belli eder kendini. Sanırım bi boşluk var ondan yapıyor sizce nedir sebebi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • öncelikle iyi günler.. transporter sahibiyim aracım 2010 model 2.0 TDI 102 hp

    sorunuma gelince araçta 2 adet ikaz lambası yanıyor. bu ikaz lamblarının görüntüsünü resimde ekledim.(sarı ile yuvarlak içine alınan) resimi netten buldum
    ÖNEMLİ:öğrendiğime göre babam uzun yola cıktıgında opet'ten benzin alırken pompacı babama bir dizel katkı maddesi döktürmüş ondan sonra bu arıza cıkmış kurumla ilgili birşeymiş !!
    arabanın problemine gelince
    1-araç 100 km hızın üstüne cıkmıyor
    2-çekişten düşüyor
    3-yokuş cıkarken ömür geçiyor araba iyice güç kaybediyor
    4-geçen gün fark ettim gaza basınca beyaz duman atıyor arada
    komik olansa farklı farklı kişilere sorduğumda turbo arızası kat arızası ve valf arızası diye çeşitli şeyler duydum ne yapmalıyım 1000-1500 diyorlar yoksa temizleme yaptırsam geçer mi
     Aracınızdaki Çözülemeyen Motor - Mekanik Arıza ve Sorularınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancak4ever -- 2 Şubat 2014; 16:09:15 >




  • Merhabalar;
    Araç 2010 Clio III 1.2 16v Benzin+LPG(takılalı 4 ay oldu)

    -Aracımın subap ayarı bozuktu.1 silindir yanmama sorunu veriyordu.Subap ayarı yapıldı.O sorun düzeldi fakat öncesinde çok az olan rolanti dalgalanması çok fazla olmaya başladı.Araç hem benzinde hemde lpg de rolanti 9000-8000 arası nerdeyse sürekli oynuyor.Motor sesli çalışıyor.hır hır hır şeklinde kesik kesik dizele yakın bir ses.
    Ateşleme bobini,buji kabloları ve buji değişti denendi ama sorun çözülmedi.Boğaz kelebeği temizliği manifolddan çıkarılmadan yapılıp adaptasyon yapıldı yine düzelmedi.

    Sizce sorun nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sancak4ever

    öncelikle iyi günler.. transporter sahibiyim aracım 2010 model 2.0 TDI 102 hp

    sorunuma gelince araçta 2 adet ikaz lambası yanıyor. bu ikaz lamblarının görüntüsünü resimde ekledim.(sarı ile yuvarlak içine alınan) resimi netten buldum
    ÖNEMLİ:öğrendiğime göre babam uzun yola cıktıgında opet'ten benzin alırken pompacı babama bir dizel katkı maddesi döktürmüş ondan sonra bu arıza cıkmış kurumla ilgili birşeymiş !!
    arabanın problemine gelince
    1-araç 100 km hızın üstüne cıkmıyor
    2-çekişten düşüyor
    3-yokuş cıkarken ömür geçiyor araba iyice güç kaybediyor
    4-geçen gün fark ettim gaza basınca beyaz duman atıyor arada
    komik olansa farklı farklı kişilere sorduğumda turbo arızası kat arızası ve valf arızası diye çeşitli şeyler duydum ne yapmalıyım 1000-1500 diyorlar yoksa temizleme yaptırsam geçer mi
     Aracınızdaki Çözülemeyen Motor - Mekanik Arıza ve Sorularınız

    Resimde belirttiğiniz ikaz lambalarının birisi ısıtma sorunu ikaz lambası, diğeri ise motor arıza lambasıdır. Keşke benzinliklerde tavsiye edilen her şeyin aracımıza konulması üzerine daha hassas olsak. Probleminiz anlattığınza göre enjektör gibi gözüküyor. Bir tamirciden ziyade siz aracınızı bir pompascıya götürüp enjektör değerlerinin ölçülmesini isteyin. Probleminiz büyük ihtimalle enjektörlerden çıkacaktır. Çünkü depoya konulan şey enjektörlerden geçmeye ve etkilemeye mahkumdur. Kat veya turbo olasılığını ben düşük görüyorum çünkü depoya konulan şey için hemen kat veya turbo etkilenmez hatta nerdeyse haberi bile olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    İnşallah ayna mahruti değildir epey masraflı olduğu söyleniyor
    Usta sormak istediğim bir soru daha var.
    Sağ teker tarafından düz yolda hafif dalgalı bölgelerde lupur lupur ses yapıyor.bozuk yollarda sorun yok . dediğim gibi dalgalı yerlerde yapıyor.
    Her iki tarafın da amortisör takozları değişti ama ses kesilmedi.
    Amortisör olsa anlarım onun vurması belli eder kendini. Sanırım bi boşluk var ondan yapıyor sizce nedir sebebi

    Hocam öncelikle şahsen görerek sizin aracınıza bakma imkanım olsaydı keşke. Aracı bir kanala alıp bir kişi içinde bir kişi de kanalda dursun. Aracı çalıştırıp vitesi 1 e takıp el frenini sağlamca çekip aracı stop ettirmeden debriyajdan ayağınızı sertçe vurdurup kanaldaki kişinin esneyen aksamlara bakması lazım. Yani vuruntunun yapmasına sebep verecek boşluk nerde. Motor çok esniyo takozlardan dolayı o yüzden mi vuruntu yapıyo, yok aks ler boşluklu ondan mı yapıyo yoksa bu aksamlarda hiç boşluk bulunmayıp şanzımanın içindeki diferansiyelden mi boşluk var bakılması lazım. Eğer boşluk veya vuruntu difransyeldense, diferansiyele gelene kadarki tüm parçalar sorunsuz çalışıyorsa arıza dediğiniz gibi ayna mahuriti nin bi yerinde oluşan boşluktan kaynaklanıyordur. Evet söylendiği gibi baya masraflıdır ancak bu aşınan veya boşluk yapan parçaya göre de değişir. Baktını ana mahuriti komple boluklu değişmesi gerekiyor siz de komple bir çıkma şanzıman bulursunuz biraz daha ucuza mal olur.
    Bahsettiğiniz dalgalı yollarda sesi de genelde viraj demirinin orta askı lastiklerinden yapar onlara bi baktırırsanız belli olur.




  • benimde şöyle bir kaç problemim var bu sorunlar birbiriyle bağlantılı değil ayrı ayrı sorunlar

    1.Radytatöre giden su boruları şişme yapıyor sert oluyor ancak ne hararet nede başka hiç bir sıkıntım yok


    2.Araç sabah ilk çalıştırmada akü bitik gibi davranıyor..

    3. ben triger değiştirttiğimden beri ışıkları açınca özellikle arabaanın rolanti 800 lerde olmasına rağmen çok titriyor gırıl gırıl
  • Harika bir konu olmuş. Ayrıca ilginize de teşekkürler. Benim de 92 model Lada Samaram var. Ne yaptıysam hararet sorununu çözemedim. Sorun rampada oluyor. Daha önce 4. vites çıktığım rampaları şimdi hararet yapmasın diye 3. vites 60 KM ile çıkıyorum. Normalde öyle giderken bile yarım gaz gidiyorum. devridaimde sorun yok. Hortumlarda sorun yok. Termostat yeni değişti. Müşürü yeni değiştirdim. Biraz daha düşük derecede açan müşür taktırdım. Yinede rampada biraz zorlasam hararet bir anda yükseliyor. O yüzden rampada vites yükseltmeye korkar oldum. Düz yolda sorun yok. Yinede araba 130 Km hız geçmiyor. Daha önce üst kapak contasını yakmıştım. Tornaya sokmadan yapmışlar bir kez daha yandı. Bu sefer tornaya sokarak yaptıla ve sorunlarımda ondan sonra başladı. İkinci bir sorunumda karbüratörden. Yeni değiştirdim. Benzine geçince müthiş bir benzin kokusu geliyor. Arabanın içinden hissedebiliyorum. Yine filtre, otomatik ve tüm hortumlar yeni. Şimdiden teşekkürler.




  • Hüseyin. kullanıcısına yanıt
    Hocam Subap ayarından sonra bu sorun başladıysa muhtemelen subap ayarıız iyi olmamaış demektir. Subap ayarını bi kez daha kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. saygılar
  • Aşağıda linkini verdiğim konuya bir göz atabilirseniz mutlu olurum.

    http://forum.donanimhaber.com/m_87421388/tm.htm
  • İyi geceler benim sorunum 308 peugeot aracımı ilk çalıştırmada marşa basınca marş motoru motoru çalıştırıyor ancak hrmen ardından cırrr diye ses yapıyor .Sontaki marşlarda olmuyor muhtemel yağ dolaştığı için motorda yağın markasını değiştirsem çözülürmü yada iyice bozulana kadar kullanıp marş motorunu mu değiştireyim.Şimdiden teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K0rkunc

    benimde şöyle bir kaç problemim var bu sorunlar birbiriyle bağlantılı değil ayrı ayrı sorunlar

    1.Radytatöre giden su boruları şişme yapıyor sert oluyor ancak ne hararet nede başka hiç bir sıkıntım yok


    2.Araç sabah ilk çalıştırmada akü bitik gibi davranıyor..

    3. ben triger değiştirttiğimden beri ışıkları açınca özellikle arabaanın rolanti 800 lerde olmasına rağmen çok titriyor gırıl gırıl

    Aracınızın marka ve modelini belirtebilir misiniz ? saygılar
  • lvthsgm kullanıcısına yanıt
    İlginiz için sağolun ancak elekttrik - elektronik problemlere cevap veremiyorum saygılar
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.