Şimdi Ara

ARAÇTAKİ BOYA NASIL ÇIKARILIR (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
2.610
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbatikan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ISymptom


    quote:

    Orijinalden alıntı: tbatikan

    cif çıkarıyorda.. en az bir haftamı alır.. aracın her tarafında olduğu için.. mesela kaputu temizlemek dahi 2-3 saatimi alır..
    bide cifin içinde kum taneciklerine benzer bir şeyler var.. oda aarcı çizer diye korkuyom..

    Gaz yağı çıkarır hocam boyayada zarar vermiyor uçucu madde zaten boyanın üstüne azcık sıkın bezle silin o kadar

    gazyağı nerelerde satılır.. sanırım ucuz olsa gerek.. yarın deniyecem..sonra kil ve cila..

    herkese çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için..

    Bazı yakıt istasyonları satıyor bulmak biraz güç olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam valla bizim broadway'e sprey sıkışlardı . Beyaz olduğundan tineri aldık birde pamuk pırıl pırıl yapmıştı . Metalik boya araçta da zift için gaz yağı ve mazot kullandık ikiside işe yaramıştı .
  • ouzqan kullanıcısına yanıt
    genelde asfalt yapılan yerlerde araçlar aşırı ziftli olur sonra herkes bilindik yöntem mazotla temizler aracın boyasına da bir zarar geldiği görülmemiştir
  • Gazyağı deneyin hocam aynı zamanda aracın boyasını da besler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracınıza damlayan şey muhtemelen betondan damlayan su damlaları.

    betonların içine hızlandırıcı diye kimyasal bir madde katıyorlar hızlı donsun diye. beton eğer suya neme maruz kalıyorsa bu hızlandırıcı betondan bulduğu çatlaklardan damlamaya başlıyor.

    bir serçe parmağı şeklinde benim arabada var, 3-4 aydır çıkarmak için deniyorum çıkarmak için ama henüz mümkün olmadı,


    çıkaramayanlar;

    pasta,
    cila,
    mazot,
    tiner,
    genel temizleyici sprey,
    sirke
    limon,
    sarımsak,
    deniz kızı gözyaşı

    herhangi bir ürünle sonuç alabilirseniz benim de haberim olsun.
  • cifmi yav ben mutfaktaki ocağa sürmüyorum cizer diye.senin araba 60 model ladami.birkere verniği mahvedersin cifle olmaz araca önce kil uygulanacak sonra kalin pasta en son cila mis gibi burda olsan 200 tl hallederdik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _PRIAPOS_

    aracınıza damlayan şey muhtemelen betondan damlayan su damlaları.

    betonların içine hızlandırıcı diye kimyasal bir madde katıyorlar hızlı donsun diye. beton eğer suya neme maruz kalıyorsa bu hızlandırıcı betondan bulduğu çatlaklardan damlamaya başlıyor.

    bir serçe parmağı şeklinde benim arabada var, 3-4 aydır çıkarmak için deniyorum çıkarmak için ama henüz mümkün olmadı,


    çıkaramayanlar;

    pasta,
    cila,
    mazot,
    tiner,
    genel temizleyici sprey,
    sirke
    limon,
    sarımsak,
    deniz kızı gözyaşı

    herhangi bir ürünle sonuç alabilirseniz benim de haberim olsun.



    Verniğin içine işlememiş yani yüzeyde duruyor ama tüm bu uğraşlarınıza rağmen çıknıyorsa yapılacak işlem basittir; aşındırarak çıkarma. Alın 1000-2000-3ya da 5000lik su zımparası tercihen 3m, sia ya da matador marka. Ufak bir parça kesip, düz sert bir silgiye sarıp bastırmadan enlemesine ve boylamasına hereketlerle su eşliğinde zımparalayın. Çevresindeki verniğe zarar vermemek için maskeleme bandı ile korumaya almanız isabetli olur. 1000lik zımpara ile tamamen temizlenmesine yakın 2000liğe geçip lekeyi tam olarak temizleyin. Sonuç alamıyorsanız bir alt numara zımpara ile devam edin. Sonra 3 ya da daha iyisi 5000binlik zımpara ile önceki zımpara izlerini yok edip verniği olabildiğince pürüzsüz ve parlak hale getirin. 5000lik zımpara çoğu yüzeyi parlatır metal, vernik , ahşap vs. Bundan sonra, kaliteli bir pasta ile hafif matlaşmış olan bölgeyi iyice ovarak eski parlak haline getirin ve en son bölgeye biraz wax sürerek korumaya alın.

    Bu yazdıkların yazdığınız boya vernik katmanının içine işlememişse yüzeyinde katman olarak duruyorsa yapılır. Eğer kimyasal olarak vernikle etkileşime geçip içine işlediyse o zaman profesyonel olarak zımparalanıp temizlenip bölgeye boyacıda vernik atılması gerekir diye düşünüyorum. Boyada sorun yoksa vernik atılmasının hiç bir dezavantajı olmayacaktır.




  • İzopropil alkol alın internetten işinizi çözün. Zımpara veya aşındırıcı malzemeler kullanmayın boyada ince çizikler bırakır. İzopropil alkolı beze dökün ovalayın çıkacaktır boyanın altına inmemişse

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla babam 2012 civici çatır çatır cifliyo şuanlık bir şey yok ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: _PRIAPOS_

    aracınıza damlayan şey muhtemelen betondan damlayan su damlaları.

    betonların içine hızlandırıcı diye kimyasal bir madde katıyorlar hızlı donsun diye. beton eğer suya neme maruz kalıyorsa bu hızlandırıcı betondan bulduğu çatlaklardan damlamaya başlıyor.

    bir serçe parmağı şeklinde benim arabada var, 3-4 aydır çıkarmak için deniyorum çıkarmak için ama henüz mümkün olmadı,


    çıkaramayanlar;

    pasta,
    cila,
    mazot,
    tiner,
    genel temizleyici sprey,
    sirke
    limon,
    sarımsak,
    deniz kızı gözyaşı

    herhangi bir ürünle sonuç alabilirseniz benim de haberim olsun.



    Verniğin içine işlememiş yani yüzeyde duruyor ama tüm bu uğraşlarınıza rağmen çıknıyorsa yapılacak işlem basittir; aşındırarak çıkarma. Alın 1000-2000-3ya da 5000lik su zımparası tercihen 3m, sia ya da matador marka. Ufak bir parça kesip, düz sert bir silgiye sarıp bastırmadan enlemesine ve boylamasına hereketlerle su eşliğinde zımparalayın. Çevresindeki verniğe zarar vermemek için maskeleme bandı ile korumaya almanız isabetli olur. 1000lik zımpara ile tamamen temizlenmesine yakın 2000liğe geçip lekeyi tam olarak temizleyin. Sonuç alamıyorsanız bir alt numara zımpara ile devam edin. Sonra 3 ya da daha iyisi 5000binlik zımpara ile önceki zımpara izlerini yok edip verniği olabildiğince pürüzsüz ve parlak hale getirin. 5000lik zımpara çoğu yüzeyi parlatır metal, vernik , ahşap vs. Bundan sonra, kaliteli bir pasta ile hafif matlaşmış olan bölgeyi iyice ovarak eski parlak haline getirin ve en son bölgeye biraz wax sürerek korumaya alın.

    Bu yazdıkların yazdığınız boya vernik katmanının içine işlememişse yüzeyinde katman olarak duruyorsa yapılır. Eğer kimyasal olarak vernikle etkileşime geçip içine işlediyse o zaman profesyonel olarak zımparalanıp temizlenip bölgeye boyacıda vernik atılması gerekir diye düşünüyorum. Boyada sorun yoksa vernik atılmasının hiç bir dezavantajı olmayacaktır.

    Zımpara verniği inceltir. İnsanları yanlış yönlendirme. Kil çıkartmaya yeter.
    Yakındaysanız ben yardım edebilirim hem öğrenmiş olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan0403

    Valla babam 2012 civici çatır çatır cifliyo şuanlık bir şey yok ama

    Cif boyanın üstündeki koruma tabakasını yok eder. Cila, boya koruma vs. varsa geçmiş olsun. Şuan korumadan eser kalmadığına iddiaya girebilirim. Elinizi temiz yüzeye değdirirseniz anlarsınız. Koruması olmayan boya kaymaz. Gacır gucur ses çıkar elinizi sürttüğünüzde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan0403

    Valla babam 2012 civici çatır çatır cifliyo şuanlık bir şey yok ama

    Cif boyanın üstündeki koruma tabakasını yok eder. Cila, boya koruma vs. varsa geçmiş olsun. Şuan korumadan eser kalmadığına iddiaya girebilirim. Elinizi temiz yüzeye değdirirseniz anlarsınız. Koruması olmayan boya kaymaz. Gacır gucur ses çıkar elinizi sürttüğünüzde.

    Boya koruma dediğiniz şey ilk yağmurda uçar gider.
    Boyayı parlak yapan üzerindeki verniktir.
    Eğer vernik yıpranırsa boya matlaşır.

    Cif sadece vernik üzerinden bir katman alıp lekeyi alır.
    Cifin yaptığı işi aslen pasta yapar.




  • Tiner
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adar65

    quote:

    Orijinalden alıntı: ISymptom


    quote:

    Orijinalden alıntı: tbatikan

    cif çıkarıyorda.. en az bir haftamı alır.. aracın her tarafında olduğu için.. mesela kaputu temizlemek dahi 2-3 saatimi alır..
    bide cifin içinde kum taneciklerine benzer bir şeyler var.. oda aarcı çizer diye korkuyom..

    Gaz yağı çıkarır hocam boyayada zarar vermiyor uçucu madde zaten boyanın üstüne azcık sıkın bezle silin o kadar

    gazyağı nerelerde satılır.. sanırım ucuz olsa gerek.. yarın deniyecem..sonra kil ve cila..

    herkese çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için..

    Av malzemesi satılan yerlerde bulunabiliyor, yakıt istasyonlarında bulmanız zor olabilir. Olmazsa oto sanayilerde satan bir yer illaki bulunuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dellino

    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan0403

    Valla babam 2012 civici çatır çatır cifliyo şuanlık bir şey yok ama

    Cif boyanın üstündeki koruma tabakasını yok eder. Cila, boya koruma vs. varsa geçmiş olsun. Şuan korumadan eser kalmadığına iddiaya girebilirim. Elinizi temiz yüzeye değdirirseniz anlarsınız. Koruması olmayan boya kaymaz. Gacır gucur ses çıkar elinizi sürttüğünüzde.

    Boya koruma dediğiniz şey ilk yağmurda uçar gider.
    Boyayı parlak yapan üzerindeki verniktir.
    Eğer vernik yıpranırsa boya matlaşır.

    Cif sadece vernik üzerinden bir katman alıp lekeyi alır.
    Cifin yaptığı işi aslen pasta yapar.

    Boya koruma dediğimiz şey çok kapsamlı. Hızlı cilalardan alırsanız ilk yıkamada tabi ki gider. Ama zemini iyi hazırlayıp düzgün yapılan bir wax 5 6 ay götürür. Nano korumalara girmiyorum bile. Tabi ki parlak yapan verniktir. Ama waxların ekstra parlaklık verdiği inkar edilemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cesmuru kullanıcısına yanıt
    O zemini iyi hazırlarsanız dediğin nokta, pastanın yaparak verniğin üzerinden kirli katmanı atmaktır.
    Alttaki temiz vernik parlatıldığında üzerine atılan cila bir müddet parlak kalmasını sağlar. Bu da yıkayınca kadar ya da güneş yakıncaya kadar sürer.
    Wax madem bu kadar çok işe yarıyor. 6-7 yaşında bir araca yapalım da görelim sonucunu. Güneşin yaktığı verniği hiç bir ürün parlatmaz.
    Nano vs tamamen hikayedir. Sünger ya da bez ile sürdüğünüz ürün asla tam bir kaynaşma yapamayacağı için geçicidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dellino -- 4 Mayıs 2015; 15:37:50 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dellino

    O zemini iyi hazırlarsanız dediğin nokta pastanın yaptığı verdiğin üzerinden kirli katmanı atmaktır.
    Alttaki temiz vernik parlatıldığında üzerine atılan cila bir müddet parlak kalmasını sağlar. Bu da yıkayınca kadar ya da güneş yakıncaya kadar sürer.
    Wax madem bu kadar çok işe yarıyor. 6-7 yaşında bir araca yapalım da görelim sonucunu. Güneşin yaktığı verdiği hiç bir ürün parlatmaz.
    Nano vs tamamen hikayedir. Sünger ya da bez ile sürdüğünüz ürün asla tam bir kaynaşma yapamayacağı için geçicidir.

    Yanlış biliyorsunuz. Forumdetailingte bununla ilgili onlarca konu var. Çok ayrıntılı bir konu. Araştırırsanız bulursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suyla karıştırılmış çok yoğun olmayan selülozik tiner işe yarar, temizledikten sonra da aracı yıkatın, tinerin oranını doğru ayarlamak için önce başka bir yüzeyde deneyin
  • pasta cila yada wd 40 yada balata spreyi işe yarayabilir çözücü etkileri var olduğundan soyledim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: _PRIAPOS_

    aracınıza damlayan şey muhtemelen betondan damlayan su damlaları.

    betonların içine hızlandırıcı diye kimyasal bir madde katıyorlar hızlı donsun diye. beton eğer suya neme maruz kalıyorsa bu hızlandırıcı betondan bulduğu çatlaklardan damlamaya başlıyor.

    bir serçe parmağı şeklinde benim arabada var, 3-4 aydır çıkarmak için deniyorum çıkarmak için ama henüz mümkün olmadı,


    çıkaramayanlar;

    pasta,
    cila,
    mazot,
    tiner,
    genel temizleyici sprey,
    sirke
    limon,
    sarımsak,
    deniz kızı gözyaşı

    herhangi bir ürünle sonuç alabilirseniz benim de haberim olsun.



    Verniğin içine işlememiş yani yüzeyde duruyor ama tüm bu uğraşlarınıza rağmen çıknıyorsa yapılacak işlem basittir; aşındırarak çıkarma. Alın 1000-2000-3ya da 5000lik su zımparası tercihen 3m, sia ya da matador marka. Ufak bir parça kesip, düz sert bir silgiye sarıp bastırmadan enlemesine ve boylamasına hereketlerle su eşliğinde zımparalayın. Çevresindeki verniğe zarar vermemek için maskeleme bandı ile korumaya almanız isabetli olur. 1000lik zımpara ile tamamen temizlenmesine yakın 2000liğe geçip lekeyi tam olarak temizleyin. Sonuç alamıyorsanız bir alt numara zımpara ile devam edin. Sonra 3 ya da daha iyisi 5000binlik zımpara ile önceki zımpara izlerini yok edip verniği olabildiğince pürüzsüz ve parlak hale getirin. 5000lik zımpara çoğu yüzeyi parlatır metal, vernik , ahşap vs. Bundan sonra, kaliteli bir pasta ile hafif matlaşmış olan bölgeyi iyice ovarak eski parlak haline getirin ve en son bölgeye biraz wax sürerek korumaya alın.

    Bu yazdıkların yazdığınız boya vernik katmanının içine işlememişse yüzeyinde katman olarak duruyorsa yapılır. Eğer kimyasal olarak vernikle etkileşime geçip içine işlediyse o zaman profesyonel olarak zımparalanıp temizlenip bölgeye boyacıda vernik atılması gerekir diye düşünüyorum. Boyada sorun yoksa vernik atılmasının hiç bir dezavantajı olmayacaktır.

    Zımpara verniği inceltir. İnsanları yanlış yönlendirme. Kil çıkartmaya yeter.
    Yakındaysanız ben yardım edebilirim hem öğrenmiş olursunuz.

    1000-5000 arası zımparadaki tanecik boyutunu, adedini biliyor musunuz? mm'nin ne kadarını alır biliyor musunuz? Bilmiyorsanız eskişehirdeyseniz gelin anadolu üniversitesine ben size aşındırıcılar ve yüzey tesfiyesi hakkında bir ders vereyim, öğrenmiş olursunuz. Her gün çalıştığım malzemedir. Kimyasal olarak bağlanmış bir boyayı kil ile çıkartamazsınız. Kili reçine, zift, balata tozu ya da verniğe hafif derece gömülmüş partikülleri temizlemek için kullanırsınız. Eğer arada bir kimyasal yapışma olmuşsa kil işe yaramaz, bunu temizlemenin tek yolu aşındırmadır.

    Konuya dönersem zımparalanacak yüzey direk vernik değil bahsedilen çıkmayan boya. Diğer kısımların maske bandıyla korunmasını da öneriyorum. Yine temizlik esnasında zımparanın verniğe değip matlaşan kısımlar için sonrasında pasta da öneriyorum. Her türlü cila ve pasta da bir zımparalama işlemidir, mekanik aşındırmadır. Mekanik aşındırmada kural bir dereceyle sonuç alamıyorsanız bir alt dereceye geçersiniz, o da olmadıysa bir alt derece. sonuç aldığınız dereceye kadar inip kusurlu yeri temizledikten sonra daha üst numaralara geçip bir öncekinin izlerini temizlersiniz. Daha ince aşındırmaya doğru gittikçe daha tesfiyeli bir yüzey elde edersiniz ve güneş ışınları yüzeyden temiz şekilde kırıldığı için yüzey parlak görünür. Vernikteki boyayı cila ve pasta ile çıkaramıyorsanız daha agresif bir aşındırma ile temizlemek zorundasınız bunu da ya kimyasal aşındırma ile, ya mekanik aşındırma ile yaparsınız. İnce kumlu mekanik aşındırma verniğin sağlığı açısından kimyasallardan çok daha güvenlidir.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.