Şimdi Ara

aralıklı gaza basma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.488
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • uzun yolda bazen can sıkıntısından bazende meraktan sürekli gaz pedalına basarak değilde ara ara devri çok düşürmeden gaz pedalına basıp bırakarak kullanıyorum aracı acaba yakıtı arttırırmı azaltırmı emin olamadım

    aslında pek fazlada tarif edemedim

    hızım 130 diyelim üst limit bunu koyuyorum alt limit 110 gaz pedalına tatlı tatlı basıp bırakarak bu aralıkta hızda gidiyorum acaba yakıta nasıl bir etkisi olur

    birde tarif edebildim mi



  • yakıtı artırır...
    ideal olan belirli bir seviyede sürekli gaz vermektir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hightech33

    yakıtı artırır...
    ideal olan belirli bir seviyede sürekli gaz vermektir...
    nasıl tarif edeyim
    elektrikli sarjlı el süpürgesi vardır düğmesine basarsınız döner çekersiniz duracakken bir daha basarsınız yine biraz döner duracakken birdaha basarsınız
    belli bir devirde olur ama üst devirlerde de olmaz

    onun gibi yani

    birde siteye kötü örnek olsun istemiyorum ama bunu 110-130 km lerde yaptım desemde 180-190 gibi süratlerde yapıyorum
    aracın kütlesi ilede bir miktar gitmesi için ve hareketli cismi hızlandırmak daha kolay oluyor zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atp-tour -- 14 Aralık 2009; 22:05:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atp-tour

    nasıl tarif edeyim
    elektrikli sarjlı el süpürgesi vardır düğmesine basarsınız döner çekersiniz duracakken bir daha basarsınız yine biraz döner duracakken birdaha basarsınız
    belli bir devirde olur ama üst devirlerde de olmaz

    onun gibi yani

    birde siteye kötü örnek olsun istemiyorum ama bunu 110-130 km lerde yaptım desemde 180-190 gibi süratlerde yapıyorum
    aracın kütlesi ilede bir miktar gitmesi için ve hareketli cismi hızlandırmak daha kolay oluyor zaten

    Alıntıları Göster
    rampa yukarı çıkarken yaparsan yakıt artar rampa aşağı inerken yaparsan uygun olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizsahin1971

    rampa yukarı çıkarken yaparsan yakıt artar rampa aşağı inerken yaparsan uygun olur

    Alıntıları Göster
    Aynı hastalık bir süredir bende de var malesef ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    Aynı hastalık bir süredir bende de var malesef ...

    Alıntıları Göster
    Devir kaybetmeden gaza ne kadar az basılabiliyorsa o kadar basınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    Devir kaybetmeden gaza ne kadar az basılabiliyorsa o kadar basınız.

    Alıntıları Göster
    aracın motoru,sürekli 120km! ile giden aracı mı daha az yakıtla çeker,yoksa 110-130 arasında aracı ivmelendirirken mi?böyle düşürseniz anlarsınız.zararın sadece yakıta olacağı kanısındayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    aracın motoru,sürekli 120km! ile giden aracı mı daha az yakıtla çeker,yoksa 110-130 arasında aracı ivmelendirirken mi?böyle düşürseniz anlarsınız.zararın sadece yakıta olacağı kanısındayım.

    Alıntıları Göster
    hızın artırılması için gerekli yakıt sabit tutulması için gerekli yakıttan daha azdır. bir hızlanıp bir yavaşlamak yerine sabit bir hızı koruyarak gitmek az yaktıracaktır.(yokuş aşağı yollarda durum değişebilir)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizsahin1971

    rampa yukarı çıkarken yaparsan yakıt artar rampa aşağı inerken yaparsan uygun olur


    evet genelde düz yolda otobanda veya dediğin gibi yokuş aşağı yapıyorum
    öyle araba ayılıp bayılana kadarda çekmiyorum
    öyle araba bayılmıyor yani

    1 dk pedala basıyorsam 3-5 sn çekiyorum yine yavaşca pedalı eski konumuna getirecek kadar basıyorum

    bana sanki daha az yakıyor gibi geldi

    yine denyeceğim bakalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atp-tour -- 15 Aralık 2009; 0:30:03 >
  • İKİ CÜMLE BİRİBİRİYLE TEZAT DEĞİL Mİ? ZANNEDERSEM 1. CÜMLEDE DAHA ÇOKTUR DİYECEKTİN...

    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    hızın artırılması için gerekli yakıt sabit tutulması için gerekli yakıttan daha azdır. bir hızlanıp bir yavaşlamak yerine sabit bir hızı koruyarak gitmek az yaktıracaktır.(yokuş aşağı yollarda durum değişebilir)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    İKİ CÜMLE BİRİBİRİYLE TEZAT DEĞİL Mİ? ZANNEDERSEM 1. CÜMLEDE DAHA ÇOKTUR DİYECEKTİN...

    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    hızın artırılması için gerekli yakıt sabit tutulması için gerekli yakıttan daha azdır. bir hızlanıp bir yavaşlamak yerine sabit bir hızı koruyarak gitmek az yaktıracaktır.(yokuş aşağı yollarda durum değişebilir)


    Alıntıları Göster
    quote:

    hızın artırılması için gerekli yakıt sabit tutulması için gerekli yakıttan daha azdır. bir hızlanıp bir yavaşlamak yerine sabit bir hızı koruyarak gitmek az yaktıracaktır.(yokuş aşağı yollarda durum değişebilir)


    Evet sanırım arkadaş yanlış yazmış. Azdır ifadesi yerine fazladır yazacaktı heralde ki doğrusu da budur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    Devir kaybetmeden gaza ne kadar az basılabiliyorsa o kadar basınız.



    Olay yakıt ekonomisi ise
  • Can sıkıntısından bazen bendede böyle oluyor. Bazen bunun şekilleri değişebiliyorda;

    120 civarında durduk yere vitesi 5ten 3e atıyorum 4e atıyorum boşa atıyorum... Yada 50 ile giderken 3. vitesten 5. vitese atıyorum kağnı gibi anca hızlanıyor.

    Aslında fazla can sıkmamak gerekli
  • 180-190 rakamları inşallah şakadır?
    değilse o kadar yüksek hızlarda,
    anormal bir durumda asssla kurtaramayacağınız bir hız.
    bunları söylemek haddime değil ama,
    rakamı görünce tutamadım kendimi birden.
    saygılarımla.



    quote:

    Orijinalden alıntı: atp-tour

    nasıl tarif edeyim
    elektrikli sarjlı el süpürgesi vardır düğmesine basarsınız döner çekersiniz duracakken bir daha basarsınız yine biraz döner duracakken birdaha basarsınız
    belli bir devirde olur ama üst devirlerde de olmaz

    onun gibi yani

    birde siteye kötü örnek olsun istemiyorum ama bunu 110-130 km lerde yaptım desemde 180-190 gibi süratlerde yapıyorum
    aracın kütlesi ilede bir miktar gitmesi için ve hareketli cismi hızlandırmak daha kolay oluyor zaten





  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    180-190 rakamları inşallah şakadır?
    değilse o kadar yüksek hızlarda,
    anormal bir durumda asssla kurtaramayacağınız bir hız.
    bunları söylemek haddime değil ama,
    rakamı görünce tutamadım kendimi birden.
    saygılarımla.



    quote:

    Orijinalden alıntı: atp-tour

    nasıl tarif edeyim
    elektrikli sarjlı el süpürgesi vardır düğmesine basarsınız döner çekersiniz duracakken bir daha basarsınız yine biraz döner duracakken birdaha basarsınız
    belli bir devirde olur ama üst devirlerde de olmaz

    onun gibi yani

    birde siteye kötü örnek olsun istemiyorum ama bunu 110-130 km lerde yaptım desemde 180-190 gibi süratlerde yapıyorum
    aracın kütlesi ilede bir miktar gitmesi için ve hareketli cismi hızlandırmak daha kolay oluyor zaten



    Alıntıları Göster
    otobanda düz yolda yol boşsa bazen basıyorum
    110-120 de araba gitmiyormuş gibi hissediyorum ama dediğim gibi
    bazen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atp-tour -- 15 Aralık 2009; 9:33:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atp-tour

    otobanda düz yolda yol boşsa bazen basıyorum
    110-120 de araba gitmiyormuş gibi hissediyorum ama dediğim gibi
    bazen

    Alıntıları Göster
    bende yapıyorum aynısını zaten gaza fazla yuklenmem arabayı soluklandırarak kullanırım bende yakıtı olumlu yonde etkılıyor , tabı ayarını ıyı yapmak lazım gazı bıraktıktan bır sure sonra bırden sert bır sekılde basmak yerıne yavas yavas basarak devırı yukseltmek daha ıyı sonuc verıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jasberny

    bende yapıyorum aynısını zaten gaza fazla yuklenmem arabayı soluklandırarak kullanırım bende yakıtı olumlu yonde etkılıyor , tabı ayarını ıyı yapmak lazım gazı bıraktıktan bır sure sonra bırden sert bır sekılde basmak yerıne yavas yavas basarak devırı yukseltmek daha ıyı sonuc verıyor

    Alıntıları Göster
    Turbolu olunca ayrı bi zevkli ;
    Belli bi hızda yüklenip 20 km hızlandıktan snra çekip turbonun çiiuuuüüüww sesini duymak

    Yakıt tabiki olumsuz etkilenicek acaba motora bi zarar avrmı
    İlk alırken serviste sanırım boştayken ara agz verdim, yapma öle dedi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GT_500

    Turbolu olunca ayrı bi zevkli ;
    Belli bi hızda yüklenip 20 km hızlandıktan snra çekip turbonun çiiuuuüüüww sesini duymak

    Yakıt tabiki olumsuz etkilenicek acaba motora bi zarar avrmı
    İlk alırken serviste sanırım boştayken ara agz verdim, yapma öle dedi

    Alıntıları Göster
    Ehliyeti yeni aldığım zamanlar, kamyonetimiz vardı o zaman, çok zevkli gelirdi ve hep öyle kullanırdım, neyse birgün, uzun yolda yine öyle kullanmaya başladım, pederde doğal olarak yan koltukta (başka koltuk yoktu zaten) ardından bir bağırma sesi, ''düzgün kullan şu arabayı, oyuncakmı lan bu!'' o gün son oldu bir daha hiç denemedim, yalnızken bile. :)))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: apia

    Ehliyeti yeni aldığım zamanlar, kamyonetimiz vardı o zaman, çok zevkli gelirdi ve hep öyle kullanırdım, neyse birgün, uzun yolda yine öyle kullanmaya başladım, pederde doğal olarak yan koltukta (başka koltuk yoktu zaten) ardından bir bağırma sesi, ''düzgün kullan şu arabayı, oyuncakmı lan bu!'' o gün son oldu bir daha hiç denemedim, yalnızken bile. :)))

    Alıntıları Göster
    yol bilgisayarın olsa çok çabuk anlardın hatta sormazdın bile arkadaşım, aracın 110'dan 130'a gaza basarak çıkmasındaki sarfiyat, 130'dan 110'a gaz keserek düşmesindeki tasarruftan çok daha fazladır, sabit devirde tutmak, en düşük yakıt tüketimini sağlar, bu konuda uzun yol otobüs şöförleri baz alınabilir, adamlar zaten para kazanabilmek için büyük çaba sarfediyorlar, minimum yakıtla gitmeye çalışıyorlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: apia

    Ehliyeti yeni aldığım zamanlar, kamyonetimiz vardı o zaman, çok zevkli gelirdi ve hep öyle kullanırdım, neyse birgün, uzun yolda yine öyle kullanmaya başladım, pederde doğal olarak yan koltukta (başka koltuk yoktu zaten) ardından bir bağırma sesi, ''düzgün kullan şu arabayı, oyuncakmı lan bu!'' o gün son oldu bir daha hiç denemedim, yalnızken bile. :)))


    aynen öyle.
    nasıl yapıldığını da unuttum zaten.
    acemilikte oluyor o biraz.insan tutturamıyor.ama baba gücü hemen olayı noktalıyor : )
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.