Şimdi Ara

Araştırma: Elektrikli ve hibrit araçlar memnuniyette zirvede

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araştırma: Elektrikli ve hibrit araçlar memnuniyette zirvede
    Platformun 50 bini aşkın kullanıcıyla gerçekleştirdiği “Ürün İnceleme” anketlerinin baz alındığı çalışmada; Türkiye’nin otomotiv sektörüne bakışı, araç ve yakıt tiplerine göre memnuniyet düzeyleri, sektörle ilgili en çok şikayet edilen konular gibi birçok başlık masaya yatırıldı.



    En çok memnun eden elektrikli ve hibrit araçlar oldu



    Verilere göre, tüm araç tipleri göz önünde bulundurulduğunda 8.6 skorla elektrikli ve hibrit araçlar en çok memnun kalınan araç tipi oldu. 8.59 skorla lüks spor otomobiller ikinci sırada yer alırken, onu sedan lüks ve suv-crossover lüks araç tipleri izledi.



    Araştırma sonuçlarına göre genellikle ticari amaçla kullanılan panelvanların genel memnuniyet oranının diğer araç tiplerine göre geride kaldığı gözlemleniyor. Veriler 7.06 skorla genel memnuniyet oranının en düşük araç tipinin panelvan olduğunu gösteriyor. Pick-up ve spor otomobil türleri 7.9’luk skoru paylaşarak memnuniyet oranı en az olan araç tipleri olarak sıralanıyor. 



    50 bini aşkın kullanıcı deneyiminin yer aldığı  araştırma sonuçlarına göre, elektrikli ve hibrit araçlar fiyat / performans kriterinde birinciliği kimseye kaptırmadı ve 8.6 memnuniyet skoruyla ilk sırada yer aldı. Lüks spor otomobiller bu kriterde öne çıkan bir diğer tür oldu. Geniş bagaj alanı sayesinde oldukça yüksek bir yükleme hacmi sunan ve ticari amaçla da kullanılan pick-up’ların fiyat performans açısından 6.68 skorla en düşük memnuniyet oranına sahip olduğu görülüyor. 



    Tasarım ve konforda kullanıcılar “lüks sedan” dedi



    Araştırma: Elektrikli ve hibrit araçlar memnuniyette zirvede
    Tasarımda 8.6; konforda 9 memnuniyet skoruna sahip lüks sedanlar, kullanıcıların bu kriterlerde en çok memnun kalınan araç tipi oldu. Tasarımıyla kullanıcıları en memnun eden diğer araç tipleri lüks spor otomobiller, elektrikli ve hibrit araçlar olurken; konforda öne çıkan türler şöyle sıralandı: Lüks spor otomobiller, elektrikli-hibrit araçlar ve station wagon-minivanlar.



    Verilere göre 7.16 memnuniyet skoruyla panelvan tipi araçlar konfor alanında en düşük memnuniyet skoruna sahip olurken, tasarımda hatchback-compact en az memnuniyet skoruna sahip olan otomobil tipi olarak öne çıktı.



    Aksesuar - elektronik ve performans-tüketimde ipi elektrikli ve hibrit araçlar göğüsledi



    Aksesuar - elektronik kriterinde 8.73; performans - tüketim kriterinde 8.67 memnuniyet skoruyla  memnuniyetin zirve yaptığı otomobil tipi açık  ara farkla elektrikli ve hibrit araçlar oldu. Aksesuar & elektronik kriterinde en düşük memnuniyet skoru panelvana aitken, pick-up performans ve tüketim kategorisinin en düşük memnuniyet skorunun sahibi olan araç tipi olarak öne çıktı. Verilere göre yetkili servis hizmetinde kullanıcıları en çok memnun eden araç tipi lüks spor otomobil kategorisi iken, panelvan tipi araçlar yine bu kriterde sınıfta kaldı. 



    En çok tavsiye skoru lüks spor otomobillere



    Araştırma: Elektrikli ve hibrit araçlar memnuniyette zirvede
    Verilere göre otomobil sektöründe en çok tavsiye edilen araç tipinin lüks spor otomobil olduğu gözlemlendi. Lüks sedanlar ikinci, spor otomobiller üçüncü, elektrikli ve hibrit araçlar ise dördüncü sırada kendine yer buldu. Memnuniyet ve tavsiye kriterinde panelvanlar, 7.2 memnuniyet skoruyla en az tavsiye edilen otomobil tipi olarak değerlendirildi. 



    Yakıt tüketiminde elektrikli ve hibrit araçlardan vazgeçilmedi



    Geleceğin otomobil tipi olarak tarif edilen ve her geçen gün yükselişini sürdüren hibrit ve elektrikli araçlar, yakıt tüketimi konusunda da 8.64’lük memnuniyet skoruyla kullanıcıları en çok mutlu eden araç tipi oldu. 5.99’luk memnuniyet skoru ile bu kriterde en düşük memnuniyet skoru ise pick-up’lara ait. 



    Ayrıca Bkz.Toyota, küresel liderliğini pazar payını artırarak güçlendirdi



    Yatırım aracı olarak elektrikli ve hibrit araçlar



    İkinci el satış ve ikinci el değeri kriterlerinin memnuniyet lideri yine elektrikli ve hibrit araçlar olurken pick-up tipi otomobillerin bu kriterlerde de en düşük memnuniyet skoruna sahip olduğu gözlemlendi. 



    Yakıt türüne göre hibrit araçlar memnuniyette zirvede



    Araştırmanın bir başka ayağını oluşturan yakıt tüketimi kategorisine göre “genel memnuniyet” skorunda zirveye adını yazdıran araç tipi 8.1’lik memnuniyet skoruyla hibrit otomobiller oldu. Benzinli araçlar, genel memnuniyet skalasında 7.7 ile ikinci sırada kendine yer bulurken, elektrikli ve dizel araç türleri 7.5’lik skorla üçüncülüğü paylaştı.



    Araştırma: Elektrikli ve hibrit araçlar memnuniyette zirvede
    Yakıt türüne göre; fiyat & performans, tasarım, konfor, aksesuar & elektronik, performans & tüketim, yetkili servis hizmeti, memnuniyet & tavsiye ve yakıt tüketimi kriterlerinde, hibrit tipi araçlar memnuniyet skorunda en yüksek puanı aldı. 



    Kullanıcılar LPG’li araçlardan eskisi kadar memnun değil



    Tasarım, konfor, performans & tüketim, yetkili servis hizmeti, memnuniyet & tavsiye ve yakıt tüketimi kriterlerinde en düşük memnuniyet skoruna sahip olan araç tipi, bu değerlendirme türünde, LPG ve benzini aynı anda kullanan araç sahiplerinden geldi. Veriler geçmiş yıllarda oldukça popüler olan LPG’li araç kullanımındaki memnuniyet oranının giderek düştüğünü gösteriyor.   



    Otomobillerle ilgili en çok nelerden şikayet ediliyor?



    Araştırmada otomotiv sektörüyle ilgili en çok şikayet edilen konular da incelendi. Verilere göre araçların pahalı olması en çok çözüm bekleyen konu olurken, personel davranışı, ayıplı ürün ve aracın arızalanması-çalışmaması öne çıkan diğer şikayet başlıkları olarak bildirildi. Otomotiv markalarla ilgili gelen şikayet başlıklarında öne çıkan konu ürünün arızalanması ya da çalışmaması ilk sırada yer aldı.









  • 15 yıldır LPGli araç kullanıyorum.
    Dizelde kullandım. Gerçekten sanayide iş yaptırmak artık zulüm. Araç LPG’li eski de olsa acıyan yok herkes tuttuğunu öpme peşinde.
    Bundan sonra kesinlikle Hibrit ya da elektrikli olacak aracım. Sırf sanayi köşelerinden kurtulmak için fazladan MTV ödemeye de razıyım. Hiç değilse para devlete gider sanayide ki çakallara gideceğine.
    Zaten araç eskidiğinde sorun çıkaran kısım hep motor şanzıman, hibrit elektrikli kısımda da bunlar problem değil. Batarya değişmek ise ilerleyen yıllarda problem olmaz sektör oturur.

    Bugün sanayide idim. Şahit olduğum diyalog şöyle;

    Ustanın yanına bir akrabası geldi, abi dedi elektrikçi lazım kime gideyim beni tanıdığına gönder.

    Usta da dediki git rasgele bir yere beni tanıdığını da söyleme daha çok öperler. İşte böyle bir yer sanayi
  • Bakım derdi yok mis gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pil değişim zamanları gelince göreceğiz aynı memnuniyet devam edecekmi diye.
    2. elde pil ömrü düşük araçlardaki değer kaybı ile yüzleşince veya :)

  • Aç 10 yıllık teslalarin batarya durumuyla alakali videoları izle. %90 civarlarında kapasite veriyorlar daha ne olsun.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • elektrikli aracda cok daha az mekanik parca var. az mekanik parca demek daha az ariza sorun daha az bakim derdi demek ama bence en onemli fark en cok keyif veren kisim aracin cevap verme hizi. elektrik motoru benzinli motor gibi degil, istenen torku gucu vermesi icin belli devire ulasmasi gerekmiyor, pedala basildigi anda guc ve torku veriyor, ozellikle trafikde cok avantaj sagliyan keyif veren bir durum. diger araclar yerinden kalkmaya ugrasirken elektrikci arac aninda firlayip onlerine gecip yolu aliyor. kullanani tabiyki memnun eder, hem sorunu derdi az hemde diger araclara ustunluk sagliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkaura -- 12 Mayıs 2023; 20:42:48 >
  • darkaura kullanıcısına yanıt
    Bugun bu dediginiz avantaj olabilir ama ilerde sayi arttikca kazalar cogalir ozellikle bizim ulkede 😅

  • 15 yıldır LPGli araç kullanıyorum.
    Dizelde kullandım. Gerçekten sanayide iş yaptırmak artık zulüm. Araç LPG’li eski de olsa acıyan yok herkes tuttuğunu öpme peşinde.
    Bundan sonra kesinlikle Hibrit ya da elektrikli olacak aracım. Sırf sanayi köşelerinden kurtulmak için fazladan MTV ödemeye de razıyım. Hiç değilse para devlete gider sanayide ki çakallara gideceğine.
    Zaten araç eskidiğinde sorun çıkaran kısım hep motor şanzıman, hibrit elektrikli kısımda da bunlar problem değil. Batarya değişmek ise ilerleyen yıllarda problem olmaz sektör oturur.

    Bugün sanayide idim. Şahit olduğum diyalog şöyle;

    Ustanın yanına bir akrabası geldi, abi dedi elektrikçi lazım kime gideyim beni tanıdığına gönder.

    Usta da dediki git rasgele bir yere beni tanıdığını da söyleme daha çok öperler. İşte böyle bir yer sanayi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • kazalarin cogalmasi icin neden degil bence. arabaya git diyorsun gidiyor, dur diyorsun duruyor (iyi bir fren varsa tabi :) ) cok daha hassas kontrolu var, ozellikle park alaninda dar yerlerde, trafigin sikistigi yerlerde kontrol cok daha kolaylasiyor. benzinli dizel araca hele birde debriyajli duz vitesse o ince kalkisi hafif hareketleri yaptirmasi kolay degil. az dokunuyrosun kalkmiyor, fazla dokunuyorsun bir anda firliyor. elektrikli arac kullaninca ne demek istedigimi anliyacaksiniz. elektrikli arac kullaninca icten yanma araclarin ne kadar balta oldugunu goruyrosunuz.

  • Elektrikli araç kullanıcıları coğunlukla ovaya kurulu şehirlerden cıkıyor. Geçenlerde Almanya'da 2023 Tesla S uzun yol menzil testi izledim. Adam hep ovada gidiyordu, hızı da 90 ile %68 batarya harcayarak 411 km gitti, orantı hesabıyla menzil 604km dedi. Kalan %32'de performans düşüyor, onu göstermedi.

    İnişli çıkışlı Anadolu coğrafyasında bataryalı elektrikli araç zorlanır. Yeni araçlara, teknolojiye karşı değilim. Anadoluda iş görmeyecek araçların pahalı fiyatları satılmasına karşıyım. Elektrikli üreticileri, bu araçların yokuş yukarı çıkışlarından hiç bahsetmiyor ancak yollarda biz görüyoruz.

    Elektrikli spor araçlar bile 4 kapılı sedan, 2 kapılı kısa araç değil, sebebini hiç düşündünüz mü? Cunku kısa araca spor performansı verecek, kabul edilebilir menzil sağlayacak batarya koymak imkansız Fakat üreticiler bu gerçeği, "hem spor hem de sedan" diye reklamize ediyor.

    Elektrikli üreticilerin yaptıkları bir aldatmaca daha Örneğin Skywell, menzil rakamlarını %100 şarj olmuş batarya üzerinden veriyor örneğin 489km diyor, fakat hızlı şarj süresini %30 - %80 seklinde veriyor örneğin 30dk diyor. Problem şu ki o 30dk nin yanına %50 şarj ibaresini eklemiyor. var. Bu aynı zamanda tüketiciyi aldatma konusuna girer.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Şuan Elektirikli arabalarla uzun yol hala sıkıntı ama günlük kullanım için bilhassa evin veya iş yerinde şarj etme imkanın var ise mantıklı bir çözüm bende senin gibi ön yargılıydım 1 ay önce Almanya isviçre yaptım yolda önümden geçen her 10 arabadan 4ü ya tesla ya id4, Bu adamlar bizden fazla ince hesap yapan adamlar boşuna elektirikli araba almazlar dedim tesla sipariş ettim :)

  • şaşırtmadı😏

  • halitozbasli kullanıcısına yanıt
    hesap sadece para değil hocam. şarj istasyonunda yarım saat bile olsa kaybedilen süre de hesap.

    Bu arada şarj istasyonuna elektrik termik santral, rüzgar türbini, nükleer santral, vs'den değil, atmosferdeki statik elektrik çekilerek yani bedavaya geliyor, kWh'ı €0,4'ten satılıyor. Bataryadaki lityum, sınırlı rezervde bir element değil, tuzdan üretilen sentetik bir madde, yani bataryanın lityum maliyeti $500 / ton gibi birşey, ancak 2022'de $68.000 / tondan satılıyor. Elektrikli aracı alırken kazık, şarj ederken hem fiyat hem bekleme süresi ile kazık atılıyor. Alman, İsviçreli hesap yapmayı sever bu doğru fakat Alman İsviçreli kazık yemeyi de sever, bunu unutmayın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • elektirkli araçlar komple her yerde olup diğer araçlar yasaklanmalı o derece

  • La olm bu araçlarda zevk yok diyorsunuzda.Sanki hepimiz en az 200 hplik sportif araçlara biniyoruz.Nufusun büyük bir bir bölümü daha motoru kasayı kaldıramayan dandik commuter carlara biniyor.Yok V8 in zevki yok motor sesi.Adama sorsak 1.4 tüplü atmosferige biniyor.Elekrrikli araçlar yaygınlaşirsa en azından adam gibi performansli arabalara erisimimiz daha kolay olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Wanpo W kullanıcısına yanıt
    Siz hiç yokuş yukarı çıkan elektrikli kargo aracı gördünüz mü? Ben gördüm. Tek şeritli yolda yürüme hızımdan biraz daha hızlı gidiyordu, arkasında konvoy vardı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha az mekanik parça daha az sorun daha fazla memnuniyet. Ayrıca emisyon ve ses kirliliği de yok. Güneş panelleri olan bir yerde yaşıyor ve enerjiyi buradan sağlıyorsanız yakıt meselesini de bedavaya getirmiş oluyorsunuz. Daha ne olsun ? Her türlü avantajlılar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Sırf bu yüzden dediğim gibi evinde veya işyerinde şarj edebiliyorsan %20 den %80 seviyesine 5 saate ulaşıyor 11kw istasyonla haftada şehir içi 500 km yol yapan biri sadece tek şarjla haftayı geçire bilir. Dışarda şarj edicem dersen işin mantığı kalmıyor şuanda ondan uzun yol için uygun değil diye düşünüyorum. Bu şekilde elektirikli araba şuan için evin 2. arabası olur anca. Muhtemelen avrupalıda bunu yapıyor. Herkese uygun değil ama 2030 ittibari ile herkesin kullanmak zorunda kalacağı teknoloji aynı zamanda.

  • Fabrikasyon lpg li araçlar su an en ekonomik.Gerisi hikaye

  • Pil durumu iyi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.