Şimdi Ara

Araştırma: Otomatik acil fren sistemleri altı yıl öncesine göre iki kat daha başarılı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
242
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Amerikan Otomobil Derneği (AAA), otomatik acil fren (AEB) sistemlerinin etkinliği üzerine yaptığı yeni bir çalışmayı paylaştı. Sonuçlara göre, yeni araçların önlenebilir çarpışmalardan kaçınma oranı son altı yılda iki katına çıktı. AAA, 35 mph (56 km/s) altındaki hızlarda çarpışma önleme başarı oranının tam olarak yüzde 100 olduğunu belirtti.



    Araştırmada, 2024 model Nissan Rogue, Jeep Grand Cherokee ve Subaru Outback, aynı modellerin 2018'deki versiyonlarıyla karşılaştırıldı. Testten önce eski araçların tüm sistemlerinin doğru şekilde çalıştığından emin olmak için incelemeler yapıldı. Ayrıca, yeni lastikler ve frenler gibi güncellemeler yapıldı ve 800 km sürüş yapılarak yeni parçaların rodajı yapıldı.



    Araştırma: Otomatik acil fren sistemleri altı yıl öncesine göre iki kat daha başarılı
    Testler 20, 40 ve 56 km/s hızlarda gerçekleştirildi. Test sonucunda eski modellerden yalnızca Jeep Grand Cherokee 20 km/s'lik testte duramadı. Subaru, tüm hızlarda başarılı bir şekilde durdu. Nissan ise 20 km/s'i geçmesine rağmen 40 km/s'de duramadı. 56 km/s hızda ise Grand Cherokee ve Rogue hedefe çarptı.



    Ayrıca Bkz.Çinli otomotiv devi Chery, Samsun’da fabrika kurabilir: Düzenleme yapıldı



    2024 modellerinde ise üç araç da çarpışma olmadan durdu. AAA, AEB sisteminin her araçta daha erken devreye girdiğini kaydetti. Ancak, 56 km/s'nin üzerindeki hızlarda sistemlerin etkisi azaldığı gözlemlendi. Ayrı bir testte, dört aracın üçü 72 km/s hızda çarpışmayı önleyebildi ancak 88 km/s hızda hiçbiri duramadı.



    AAA’nın otomotiv mühendislik araştırma direktörü Greg Brannon, “2014’ten bu yana AEB sistemlerinde kaydedilen ilerleme sürücü güvenliği açısından umut verici,” dedi. “Ancak daha yüksek hızlarda sistemlerin etkinliğini artırmak için hala önemli çalışmalar yapılması gerekiyor” şeklinde bir tavsiyede bulunmayı da ihmal etmedi. 






    Kaynak:https://newsroom.aaa.com/2024/10/out-old-aeb-in-new/







  • Önemli olan [50i 100) aralığının başarısı, yıllardır 50 ve altına çalışılıyor zaten. Ayrıca, genellikle de opsiyon olarak sunuluyor. Maliyetin bir kısmı üreticiden karşılanmak suretiyle standart olmalı artık. Neyi bekliyorsunuz ki?

  • Bu ilerleme çok iyi duruyor. Yakın gelecekte 100 km/h hedefine ulaşırlar gibi…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • lterlemez L kullanıcısına yanıt
    Japonlarda yıllardır standart, en ucuz bçve baz paket Toyota'da bile. Fransızlar, Volksvagen ve Ford 80-120K opsiyonla satıyordu. 1 Eylül GSR2 zorunluluğu ike tüm markalar sürüş güvenliği donanımını standart olarak koymak zorunda kaldı. Ama halen adaptif cruze, şerit ortalamayı falan 13K dan satmaya çalışıyorlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Efsane video'yu bu vesile ile tekrar hatırlayalım o zaman.


    Araştırma: Otomatik acil fren sistemleri altı yıl öncesine göre iki kat daha başarılıVictor Cyoutube
    I just can't stop laughing
    https://www.youtube.com/watch?v=_47utWAoupo
  • şerit ortalama falan neyse de adaptif seyir ve acil fren kesinlikle standart olmalı, çok geç kalındı. Büyük "ş" yazmak isteyince ":" çıkıyor bende. Anlamadım....

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.