grand cherokee ve defender hariç diger tüm land+range roverların problemli birer yol arkadaşı olduğunu biliyorum :) frontera şöyle ki kullandım ama sahibi olmak nasip olmadı, arazideki performansını beğendim, dingil mesafesi kısa olan modeldi haa ama şu da var önemli olan temiz kullanılmış olması.. benzinli kirmızı bir rav4 vardı onun çıkamadığı yeri patinaja düşerek daha da kayganlaştırmasına rağmen rahat çıktı frontera ama gerçi kullanicı bilinci, lastikler vs de orda önem arzediyor.. ya tamam arabada önemli ama asıl önemli olan doğadan haz almak, aslinda bütçe neye yetiyorsa tabii + 20 30 binde olmak kaydıyla bata çıka yolun keyfini süreceksin.. o mu bu mu zaman kaybetmeye gerek yok, ömür 1 gündür o da bugündür < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 23 Mart 2022; 9:34:52 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Arazi aracı olarak Vitara, Xtrail, Rav4, Forester hangisini önerirsiniz? (2. sayfa)
-
-
sağdaki kasayı beğeniyorum 1,9 dizel favorilerimde var manuel oluşu sıkıntı gibi. 1 yıldır favorilerimde duran araçlar var galericilerin elinde normal kullanıcaların elinde 140 bin tl 230 bin tl çıkanlar var ama satılmıyor herhalde.
-
Son cümlenize katılıyorum hocam. Doğayı çok seven biriyim. Gitmek istediğim birçok yerden sırf yollar bozuk, aracın altı vuruyor diye dönmek zorunda kaldım. Bu sorunu aşayım yeter. Öyle batayım çıkayım gibi bir derdim yok. Rutin bakımları dışında sanayiye düşürmesin kafi.
-
Bu bütçeler ile parça bulunabilirliği ve araziye uyumluluk olarak en mantıklı araç 98-05 kasa Grand Vitara, kendim de offroad amaçlı kullanıyorum.
Neden en mantıklı,
1- yedek parça bulunabilirliği (arazide kullanılacağı için alt takım vs çokça değişmek gerekecek)
2- merdiven şasi olduğu için yükseltme maliyeti düşük
3- merdiven şasi olduğu için arazide artikülasyonda araç esnemez, kupa rijit kalır, şase işi halleder
4- tüm motorları(1.6,2.0,2.5) sorunsuz , otomatik şanzımanları sorunsuz. Benim araç 2.0 4 ileri tam otomatik 210 binde, çevremdeki çoğu araç 200-300 bandında ve şanzıman sorunu yaşayan çok nadir. Artık 300 binde şanzıman balataları bittiği için revizyona giriyorlar)
5- Arazi şanzımanı var(2h,4h,4l), bu size arazide çok büyük avantaj sağlıyor.
6- Normal kullanımda arkadan itiş olduğu için yakıt avantajıda olabilir ama tamamen aracı ne kadar yüklediğiniz ile alakalı :)
7- Yine merdiven şasi olduğu için vinç takabilirsiniz
diye uzar gider.
Benim olaya bakış açım tamamen offroad yönlü olduğu için size bu aracı öneririm. Zaten köy yayla yollarında gezicem diyorsunuz ancak çamurlu bir yola düştüğünüzde mecburen offroad oluyor, arazide karşınıza ne çıkacağı belirsiz. Rav4 gibi canı isteyince 4 çeker olan, yada forester gibi çok alçak ve parçası pahalı araçlarla buralara girdiğinizde sorun yaşama ihtimaliniz yüksek.
98-05 kasa grand vitara genel olarak mekanik, sorunsuz ve basit bir araçtır.
Bu araçta 1.6, 2.0 ve 2.5 aynı yakar. 1.6 ve 2.0 zayıf motorlar olduğundan çok yakar, 2.5 aslında tam ideali ama onunda temizini bulmak zor ve V6 blok olduğundan temiz çıkmazsa üzmesi muhtemel.
2.0 motorlular daha sorunsuz (güçsüz olduğu için) ancak temiz bir 2.5 yakalanırsa (2.5 lar genelde 98-02 makyajsız kasa) tercih etmenizi öneririm.
Gerçekten yırtarak ilerleyen bir makine. Tabi bunun yanında çıkardığı ses ve gücten dolayı arazide zorlayıp genelde bir yerleri kırma ihtimali yüksek oluyor.
Son olarak iç yaşam alanı ideal bir araç olmakla beraber bagaj küçüktür, genişi istenirse XL7 modeli bakılabilir.
-
Bende çok yaşadığım için bilirim o durumu hocam. Binek bir otomobilim var bunla istediğim gibi gezemiyorum aynı korkudan dolayı.. Karter delinse ya da balçık olan yolda turboya su kaçsa tüm hevesi kaçar insanın + sinir stres sahibi olursun
Sırf bu iş için, arada şehrin gürültüsünden , iş stresinden kaçmak için bir defender ya da frontera alıp iyice güçlendirip tavanına da katlanan çadır atıp kendimi dağa bayıra atasım var
Umarım kısa süre içinde + sorunsuzca tadını alarak hayallerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
-
İnşallah hocam, hep beraber. Çok teşekkürler.
-
Görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Çok yararlı oldu.
Vitarayla ilgili aklımı kurcalayan iki sorun var aslında. Birincisi, eğer arada çok fark yoksa yeni kasa hem daha şık duruyor hem de daha konforlu görünüyor. İkincisi ise, siz işin içinde olduğunuz için daha iyi bilirsiniz, bu araçları alanlar genelde arazide kullandığı için ilanlarda her ne kadar "arazi görmemiş" yazsa da pek içimize sinmiyor. Araca o kadar donanım ekletip asfalt yolda kullanmadılar diye düşünüyorum. İkinci elini alırken dikkat etmemiz gerekenler nelerdir? iyi bir eksere göstermeyi düşünüyorum ama özellikle bakılması gerekenler var mıdır?
-
Defender iyidir hoştur görseli boldur fakaaat. Defender ı baştan aşağı soyup revizeli toplamadığınız sürece çok sık sanayiye gitme durumunda kalabilirsiniz. Frontera daha güzel bir seçim olacaktır. Ustasını(kandıradaki saim usta gibi) götürüp tüm detaylı ve elzem bakım/değişimleri yaptırdığınızda en güzel ve kafayı rahat ettirecek seçeneğe sahip olabilirsiniz.
-
GC ve LR defender da dahil problemli marka modellerdir. Buradaki problemi açmak gerekiyor. Her aracın kronik problemi vardır kimi ufak kimi büyük.. Malesef LR ve Jeep markalarına gerekli özen ve kaliteli malzemeler ile zamanında bakımlar yapılmadığından ya da yapılamadığından(maliyet genelde problem) bu araçlar sorunlu olarak bilinir. Fakat düzgün bakımlı bir TD5 veya WJ nin tadını da kolay kolay başka makinalardan da alamayabilirsiniz. Bunun için sosyal medyalarda çok bilinen grupların araçlarına bakabilirsiniz.
Probblemli değil bakımsız araç vardır:)
-
tamam işte senelik 20 30 kağıdı gözden çıkardıysan ve ustan varsa demek cüzdanın bu işe müsait gidip pajero alabilirsin:)
ustanı iyi seç,adamdan buji değişecek abi motor inecek diye kan alırlar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 23 Mart 2022; 11:3:17 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynen Kandıra'nın köyü Kefken'e giderken Kandıra otogarın hemen yanındaki sanayide çok fazla frontera görmüştüm, ordaki usta komple sanırım bu modelle ilgileniyor. Allah kendisine sağlıklı mutlu ömürler versin çünkü o giderse peşinden bir efsaneyi de götürmüş olacak benim gözümde
Ben beğeniyorum açıkçası , temiz ve dizel + manueli olsa tadından yenmez
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 23 Mart 2022; 16:4:11 > -
Bir şarkı vardı, "yaktı gönülleri mitsubişim" diye demek ki pajero da cebi yakan mitsubishilerden o zaman hocam
-
ben başına geleceği yazayım da,artık gerisini sen bilirsin.bu arabaları basar parayı alırsın orası kolay,sonra ne yapacaksın orası önemli.gönlünü mü yakarsın ocağına incir mi dikersin orasıda senin bileceğin iş.:)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 23 Mart 2022; 18:59:19 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yeni kasa pickuplarda vs offroad donanım yapılıp araziye girmeme ihtimali var ancak 15-20 yaşında arabanın nereye girdiğini kimse bilemez. Ama kimse durduk yere pahalı offroad ekipmanını araca takmaz.
Fakat bu offroad işinde de bir kıstas var, yaylaya cıkmakta offroad yada youtubeda izleyeceğiniz üzere düzduvara tırmanmaya calısıp aracı kırmakta offroad :)
O yüzden araç temizse kalanına takılmayın yada orjinal araç alıp kendiniz dolduracaksınız.
Yeni kasada merdiven şase yok ve sürekli 4 çeker. Daha şehirli bir araç. Ancak bir önceki postta bahsettiğim çoğu artı yeni kasada yok. Bizim ekipte de 1 adet yeni kasa var, bizim girdiğimiz yollarda çok sorun yaşıyor çoğu zaman çekmek zorunda kalıyoruz. Yeni kasayı offroada hazırlamakta çok daha pahalı merdiven şase olmadığı için.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X