Şimdi Ara

ARAZİDE DAYANIKLI ARAÇ (SUBARU FORESTER vs MİTSUBBİSHİ OUTLANDER) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
4
Favori
12.251
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • G serisi, toyota land cruiser,land rover defender ve pajero kullanmis birisi olarak dusuncem asfaltta da kullanirim diyorsan en iyisi pajero.Araziyi zorlarim diyorsan defender.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arazide kral toyota dır, bence land cruiser bakın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • elimden geldiğince anlatayım hocam .

    arazi ve asfalt performansı zıt orantılıdır..arazi için yaptığınız her donanım asfalt konforundan birşeyler çalar..
    aracı ya asfalt için yapacaksın,yada arazi için...ikisinden de ortaya karışık yapalım diyorsan alacağın araçta belli kriterler olmalı ..
    arazide aracın tabanı zemine oturmadıktan sonra her türlü ilerlenir..fakat aracın altı oturursa vinçlemek yada başka bir araç tarafından çekilmek gerekir..
    bu yüzden offroad araçları sadece yaylardan değil,lastik çapları büyütülerek de yükseltilir..

    arazide güç değil tork önemlidir..arazi şanzımanı da bu işle yarar...1/2,5 oranlı bir araçta 4L şanzımanda tork 2,5ile çarpılır.
    yani 360nm torku olan bir araç 4L şanzımanda 900nm tork verir...
    arazide aracın motorundan ziyade çekiş sistemi,şanzımanı,ve yürür aksamı (defransiyeller,salıncak kolları vs.)önemlidir...
    araziye çıkılacak araçta şu özellikler mutlak olmalıdır.:merdiven şase,(araca göre monokok da olabilir),4H-4L şanzıman,sağlam aks(en az dana 30),çift salıncak kolları,en az bir diff lock,mümkün olan en az elekronik sistem olmalıdır..bu özelliklere sahip araçlara gerekli donanım eklenerek araziye rahatlıkla çıkılabilir..
    arazide konu sağlamlık ve dayanıklılık olduğu için japonlar ve amerikanlar bir adım öne çıkar...japonlar amerikalılardan bir adım daha öndedir..
    asfaltta konforlu arazide iyi olan tavsiye edebileceğim bazı araçlar:
    mitsubishi:pajero,L200,
    toyota:land cruiser,hilux,LN65(aracın babasıdır),vx80,fj cruiser
    jeep:rubicon,xj (karekasa) zj (g.cheroke)
    nissan:patrol,pahtfinder
    suzuki:g.vitara.vitara jlx,

    bu listeye defender ve nivayı dahil etmedim..ikisinde arazide sağlam yürür ama asfalt performansı sıfıra yakın...


    öncelikle arazide(offroad ) ne outlander nede forester iş görmez..anlattığına göre arkadaşlar offroadın hakkını veriyorlar..
    hem asfaltta hem arazide performaslı araç bulmak çok zor..bu iki faktörü aynı anda sağlayabilecek araç sayısı çok değil..
    fabrika çıkışı offroad yeteneği olan araçlar bellidir..
    bu konuda yeni model araçlardan toyota fj cruiser,jeep rubicon,land rover defender,mercedes g serisi araçlar iş görür..
    yeni defender ve yeni g serisi fazla elektronik oldukları için elenir...
    geriye sadece rubicon ve fj cruiser kalır...bu araçlar bile orjinal halleriyle arazide belli bir noktaya kadar ilerler..
    sonrası için araca offroad donanımları eklenmesi gerekli..ayrıca bu araçlar hem pahalıdır hemde vergisi can sıkar..
    bunun yerine ucuz pickuplar veya eski arazi araçlarından alınıp offroad için hazırlanarak 2.araç olarak kullanılması daha doğrudur..

    bir arazi aracında en önemli faktör lastiktir..arazi lastiği olmayan bir defender bile yol alamaz...
    yukarıda blirttiğim araçlardan herhangi birine asfaltta ve arazide kullanılacaksa şu donanaımlar yapılabilir..asfallta da rahatssız etmeden sorunsuz binilir..arazide de çokça iş görür..
    at-mt lastik
    vinç
    arka çeki demiri
    sis lambaları
    50mm yükseltme
    en az 1 adet diff lock

    bu listeden bir araç bakarsan daha net bilgiler de verebilirim ilhan hoca..




  • ikiside olmaz. subaru xdrive ile hafif arazide olağanüstü bir konfor sunar ama kilit yok.

    outlander'ın eski kasası 4*2 bu kasası da eh işte.

    üstelik araziye sokulacak araç sıfır olarak bu paralara alınmaz. gidin bir suzuki grandvitara ya da eski bir pajero alın. çok daha uygun fiyatlara.

    diğer seçenelekler ise l200, ranger hilux tarzı pick uplar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 27 Eylül 2014; 10:46:02 >
  • forester gibi bir compact suv altyapısı ile size hafif arazi koşullarında mükemmel performans sunabilir ancak bu araçlar gerçek bir off-roader değil tabii ki... yani 20 cm yükseklik ve 18" ince yanaklı jant ile gerçek arazi koşullarına giremezsiniz.. her türlü modifikasyon gerekir bence 2. el off road araçları bakmanızda fayda var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Basliktaki iki aracla ben olsam araziye cikmazdim. Ikisi de arazi icin uretilmis araclar degildir. Subaru`nun 4x4 sistemi guzeldir ama sonucta yol icin uretilmis araclar. Karda kisda asfaltta her yere gider ama araziye gelince baska bir dayaniklilik gerekiyor. Ayrica 4 Low modu olmayan bir aracla gercek arazi hayal sayilir.

    Ben bugune kadar Wrangler Rubicon ile araziye ciktim. bu arada araziye cikinca arazi sandigimiz toprak yollarin arazi olmadigini cok farkli bir ortamin sizi bekledigini anliyorsunuz. Su an piyasada alip hic bir masraf yapmadan araziye cikabileceginiz tek arac Rubicondur acikcasi. Standart on arka kilit vardir. Aayrica hic bir aracta olmayan ayrilabilen on difransiyel sayesinde cok daha buyuk engelleri asabilirsiniz kaya gecislerinde rahatlik saglar. Diger araclara mutlaka bir seyler eklemek gerekir. Ama dediginizde haklisiniz cok pahali bir arac o kadar para verdigniz araci kiyip araziye sokabilir misinzi sokamazsiniz.

    O yuzden benim tavsiyem eski Grand Cherokee olur (ZJ kasa). Hem konforludur araziye giderken hizli ve rahat yol alirsiniz, arazide kabiliyeti iyidir (tabi gerekli donanimi eklediginizi var sayiyorum). Ucuza bulunur ucuza tamir edilir, modifiye icin gerekli seyler cokca ve ucuzdur. Araziden cikinca da acarsin klimani evine dondersin.

    Defender vs. de alabilirsin onunda parcasi ucuz bildigim kadariyla ama otobanda Grand Cherokeenin konforuna yaklasmasi imkansiz.

    Araziye cikarilan arac mutlaka hasar alacaktir ama kucuk olur ama buyuk olur. O yuzden cok pahali bir aracla cikarsaniz uzulursunuz.

    Buyrun bunlar Rubicon ile maceramiz. 2 arac da tamamen stok 10. yil ozel uretim.

    Bu da benim stok haldeki eski Grand Cherokeem agir araziye cikmadim ama orta ve hafif arazi de stok halde idare ediyordu. Biraz ekipmanlar iyi isler cikarir cok rahat.
     ARAZİDE DAYANIKLI ARAÇ (SUBARU FORESTER vs MİTSUBBİSHİ OUTLANDER) ARAZİDE DAYANIKLI ARAÇ (SUBARU FORESTER vs MİTSUBBİSHİ OUTLANDER) ARAZİDE DAYANIKLI ARAÇ (SUBARU FORESTER vs MİTSUBBİSHİ OUTLANDER) ARAZİDE DAYANIKLI ARAÇ (SUBARU FORESTER vs MİTSUBBİSHİ OUTLANDER) ARAZİDE DAYANIKLI ARAÇ (SUBARU FORESTER vs MİTSUBBİSHİ OUTLANDER)

    Hocam öncelikle emek verip bu yorumu yaptığın için teşekkür ederim.Benim ilk başlarda kafamdaki düşünce 0 Km Orta seviye Arazide sıkıntı çıkarmadan ilerleyebilecek bir araç alıp hem arazide hemde günlük olarak kullanabileceğim bir araç almaktı ama yorumlar geldikçe fikrim değişmeye başladı.Dün gece Rubicon'u epey düşündüm ancak 2011 Model bir rubicon 60.000 Euro bu parayı buna vermek mantıklımı yoksa Bu paraya 2 tane araç almakmı?mantıklı orası beni çok düşündürüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    elimden geldiğince anlatayım hocam .

    arazi ve asfalt performansı zıt orantılıdır..arazi için yaptığınız her donanım asfalt konforundan birşeyler çalar..
    aracı ya asfalt için yapacaksın,yada arazi için...ikisinden de ortaya karışık yapalım diyorsan alacağın araçta belli kriterler olmalı ..
    arazide aracın tabanı zemine oturmadıktan sonra her türlü ilerlenir..fakat aracın altı oturursa vinçlemek yada başka bir araç tarafından çekilmek gerekir..
    bu yüzden offroad araçları sadece yaylardan değil,lastik çapları büyütülerek de yükseltilir..

    arazide güç değil tork önemlidir..arazi şanzımanı da bu işle yarar...1/2,5 oranlı bir araçta 4L şanzımanda tork 2,5ile çarpılır.
    yani 360nm torku olan bir araç 4L şanzımanda 900nm tork verir...
    arazide aracın motorundan ziyade çekiş sistemi,şanzımanı,ve yürür aksamı (defransiyeller,salıncak kolları vs.)önemlidir...
    araziye çıkılacak araçta şu özellikler mutlak olmalıdır.:merdiven şase,(araca göre monokok da olabilir),4H-4L şanzıman,sağlam aks(en az dana 30),çift salıncak kolları,en az bir diff lock,mümkün olan en az elekronik sistem olmalıdır..bu özelliklere sahip araçlara gerekli donanım eklenerek araziye rahatlıkla çıkılabilir..
    arazide konu sağlamlık ve dayanıklılık olduğu için japonlar ve amerikanlar bir adım öne çıkar...japonlar amerikalılardan bir adım daha öndedir..
    asfaltta konforlu arazide iyi olan tavsiye edebileceğim bazı araçlar:
    mitsubishi:pajero,L200,
    toyota:land cruiser,hilux,LN65(aracın babasıdır),vx80,fj cruiser
    jeep:rubicon,xj (karekasa) zj (g.cheroke)
    nissan:patrol,pahtfinder
    suzuki:g.vitara.vitara jlx,

    bu listeye defender ve nivayı dahil etmedim..ikisinde arazide sağlam yürür ama asfalt performansı sıfıra yakın...


    öncelikle arazide(offroad ) ne outlander nede forester iş görmez..anlattığına göre arkadaşlar offroadın hakkını veriyorlar..
    hem asfaltta hem arazide performaslı araç bulmak çok zor..bu iki faktörü aynı anda sağlayabilecek araç sayısı çok değil..
    fabrika çıkışı offroad yeteneği olan araçlar bellidir..
    bu konuda yeni model araçlardan toyota fj cruiser,jeep rubicon,land rover defender,mercedes g serisi araçlar iş görür..
    yeni defender ve yeni g serisi fazla elektronik oldukları için elenir...
    geriye sadece rubicon ve fj cruiser kalır...bu araçlar bile orjinal halleriyle arazide belli bir noktaya kadar ilerler..
    sonrası için araca offroad donanımları eklenmesi gerekli..ayrıca bu araçlar hem pahalıdır hemde vergisi can sıkar..
    bunun yerine ucuz pickuplar veya eski arazi araçlarından alınıp offroad için hazırlanarak 2.araç olarak kullanılması daha doğrudur..

    bir arazi aracında en önemli faktör lastiktir..arazi lastiği olmayan bir defender bile yol alamaz...
    yukarıda blirttiğim araçlardan herhangi birine asfaltta ve arazide kullanılacaksa şu donanaımlar yapılabilir..asfallta da rahatssız etmeden sorunsuz binilir..arazide de çokça iş görür..
    at-mt lastik
    vinç
    arka çeki demiri
    sis lambaları
    50mm yükseltme
    en az 1 adet diff lock

    bu listeden bir araç bakarsan daha net bilgiler de verebilirim ilhan hoca..


    Üstat öncelikle bilginlendirmen için teşekkür ederim.Epey zahmet etmişsin.Fj cruiser ve Rubicon aslında şuan en yakın olduğum iki araç Bunları aldıktan sonra çok fazla uğraşmadan sürekli binebilecek olmamda bu seçenekleri bana yakınlaştırıyor ama 2011 Model bir Rubicon 60-62.000 Euro sence bu para bu araca verilirmi?Veya 1 Adet sadece Ağır arazide kullanmak için araç alıp diğerini günlük veya hafif arazide kullanmakmı mantıklı?Aslında Forester turbo'ya çok hevesliyim Bir tane Forester turbo alıp aracı güzel güzel yormadan binip bir tanede 2010 Model Niva alıp Ağzına kadar yükleyip Arazide acımadan kullanmak şimdilik kafama yatıyor ama acele bir karar verip yanlış yapmak istemiyorum.Hocam sen olsan nasıl bir yol izlerdin veya hangi aracı veya araçları alırdın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    elimden geldiğince anlatayım hocam .

    arazi ve asfalt performansı zıt orantılıdır..arazi için yaptığınız her donanım asfalt konforundan birşeyler çalar..
    aracı ya asfalt için yapacaksın,yada arazi için...ikisinden de ortaya karışık yapalım diyorsan alacağın araçta belli kriterler olmalı ..
    arazide aracın tabanı zemine oturmadıktan sonra her türlü ilerlenir..fakat aracın altı oturursa vinçlemek yada başka bir araç tarafından çekilmek gerekir..
    bu yüzden offroad araçları sadece yaylardan değil,lastik çapları büyütülerek de yükseltilir..

    arazide güç değil tork önemlidir..arazi şanzımanı da bu işle yarar...1/2,5 oranlı bir araçta 4L şanzımanda tork 2,5ile çarpılır.
    yani 360nm torku olan bir araç 4L şanzımanda 900nm tork verir...
    arazide aracın motorundan ziyade çekiş sistemi,şanzımanı,ve yürür aksamı (defransiyeller,salıncak kolları vs.)önemlidir...
    araziye çıkılacak araçta şu özellikler mutlak olmalıdır.:merdiven şase,(araca göre monokok da olabilir),4H-4L şanzıman,sağlam aks(en az dana 30),çift salıncak kolları,en az bir diff lock,mümkün olan en az elekronik sistem olmalıdır..bu özelliklere sahip araçlara gerekli donanım eklenerek araziye rahatlıkla çıkılabilir..
    arazide konu sağlamlık ve dayanıklılık olduğu için japonlar ve amerikanlar bir adım öne çıkar...japonlar amerikalılardan bir adım daha öndedir..
    asfaltta konforlu arazide iyi olan tavsiye edebileceğim bazı araçlar:
    mitsubishi:pajero,L200,
    toyota:land cruiser,hilux,LN65(aracın babasıdır),vx80,fj cruiser
    jeep:rubicon,xj (karekasa) zj (g.cheroke)
    nissan:patrol,pahtfinder
    suzuki:g.vitara.vitara jlx,

    bu listeye defender ve nivayı dahil etmedim..ikisinde arazide sağlam yürür ama asfalt performansı sıfıra yakın...


    öncelikle arazide(offroad ) ne outlander nede forester iş görmez..anlattığına göre arkadaşlar offroadın hakkını veriyorlar..
    hem asfaltta hem arazide performaslı araç bulmak çok zor..bu iki faktörü aynı anda sağlayabilecek araç sayısı çok değil..
    fabrika çıkışı offroad yeteneği olan araçlar bellidir..
    bu konuda yeni model araçlardan toyota fj cruiser,jeep rubicon,land rover defender,mercedes g serisi araçlar iş görür..
    yeni defender ve yeni g serisi fazla elektronik oldukları için elenir...
    geriye sadece rubicon ve fj cruiser kalır...bu araçlar bile orjinal halleriyle arazide belli bir noktaya kadar ilerler..
    sonrası için araca offroad donanımları eklenmesi gerekli..ayrıca bu araçlar hem pahalıdır hemde vergisi can sıkar..
    bunun yerine ucuz pickuplar veya eski arazi araçlarından alınıp offroad için hazırlanarak 2.araç olarak kullanılması daha doğrudur..

    bir arazi aracında en önemli faktör lastiktir..arazi lastiği olmayan bir defender bile yol alamaz...
    yukarıda blirttiğim araçlardan herhangi birine asfaltta ve arazide kullanılacaksa şu donanaımlar yapılabilir..asfallta da rahatssız etmeden sorunsuz binilir..arazide de çokça iş görür..
    at-mt lastik
    vinç
    arka çeki demiri
    sis lambaları
    50mm yükseltme
    en az 1 adet diff lock

    bu listeden bir araç bakarsan daha net bilgiler de verebilirim ilhan hoca..


    Hocam sizce dacia duster 4.4 110 nluk, ne yapilabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar biraz absürt olucak ama Dodge Ram'ların arazide performans'ı nasıldır?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-dodge-yenikoy-motors-2004-model-dodge-ram-dizel-4x4-179783708/detay
  • GÜNCEL!!!
  • ......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murat8361 -- 27 Eylül 2014; 13:45:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan555

    Arkadaşlar biraz absürt olucak ama Dodge Ram'ların arazide performans'ı nasıldır?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-dodge-yenikoy-motors-2004-model-dodge-ram-dizel-4x4-179783708/detay

    unut gitsin
  • OnlyBRZ kullanıcısına yanıt
    duster 50mm yükseltme,güzel bir takım lastik, bir vinçle harika işler çıkarır..

    ama....

    aktarma organarı safkan bir arazi aracı gibi değildir.binek araca daha çok benzer.bunun için aracı kırma ve bozma şansınız yüksek..
    arazide de en büyük faktör dayanıklılıktır..dusterle araziye girilir ama aracı fazla zorlamamak gerekli...
    gereksiz masraf çıkarabilir...
  • ilhan555 kullanıcısına yanıt
    ilhan hoca ben sadece araziye girmek için 65,000euro bir araca bağlamam.
    bağlarsam da o aracın asfaltta konforlu,arazide de beni üzmemesi gerekli..
    çünkü bu hobiye başladığınızda gittiğiniz her yerde dağa bayıra çıkmak istiyorssunuz.

    ben bundan önceki bir arazi aracı vardı.birde şehir içinde binmek için binek..2 aracımı sattıp tek araç yapmıştım..hem gündelik hayatta kullanıyordum hemde dağa bayıra giriyordum..(gerçi şimdiki aracımla da aynısını yapıyorum..)

    çünkü türkiyede çok yere gittim..gittiğim yerlerde gezilecek tüm yerlere giderim..yani yolculuğumun %95 i asfaltta,%5 i arazide geçiyor..
    mesela denizli honaz dağına kadar 650km asfalt yol..dağ yolu bozuk..5km...orada arazi aracı ihtiyacım doğdu..
    bu nedenle asfaltta rahat ettiecek,arazide de çok zorlamadıkça yolda bırakmayacak araç aldım..

    kararı sen vereceksin..ben gibi düşünüyorsan tek araç alacaksın..
    "çok araziye girer çamurun dibine vururum" diyorsan 2 araç almalısın...

    sen kararını ver..araç alımında her türlü yardımcı olurum..

     ARAZİDE DAYANIKLI ARAÇ (SUBARU FORESTER vs MİTSUBBİSHİ OUTLANDER)

     ARAZİDE DAYANIKLI ARAÇ (SUBARU FORESTER vs MİTSUBBİSHİ OUTLANDER)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falken34 -- 27 Eylül 2014; 14:00:44 >




  • Bu iş için en tecrübeli marka pajero gibi bir Dakar fatihi çıkaran mıtsubıshı dir ancak fiyat ve vergi pajero yu ulaşılmaz kılıyor benim tavsiyem mıtsubıshı l200... Fiyat uygun dayanıklı yedek parçası bol.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • üstad bu konuda en geniş bilgiyi gezenbilir forumundan alabilirsin. Eğer günlük kullanacağın bir otomobil varsa pajero, patrol ve vitara alıp tam donanımlı offroad aracı haline getirebilirsin.
    Falken arkadaşında dediği gibi arazi için ayarlanmış araçla asfaltta konfor bulamazsın. Çamur lastiklerinin şekline bakarak yolda konfor vermeyeceği ve araca çok yaktıracağı zaten herkesce görülebilir. Günlük kullanım ve offroad diye iki ayrı araç tavsiye ederim bende. Hepsi bir arada olmuyor maalesef.
  • Mazda 3 tavsiye ederim hocam.Her türlü araziye girer çıkar ve hiç bir sorunda çıkmaz.
  • l200 tipi istemiyor musunuz?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.