Şimdi Ara

ARIZA IŞIĞI İÇİN LÜTFEN YARDIM ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
4.650
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merkeze Merahabalar İsmim Hakan Denizliden Aranıza katılmaktayım Form siteniz çok beğendim biraz olsun inceleme fırsatı buldum çok yararlı bilgiler ile karşılaştım inanılmaz derece yararlı bir site neyse konuma dönmek gerekirse;


    Yaklaşık bundan 1 ay önce KIA SEPHIA II 2004 Model (LPG li) aracım arıza ışığı yaktı Yetkili servise sorun için başvurdum yetkili servisde aracı cihaza bağladılar ve arızanın 4 nolu enjektör zengin karışım yaptığını önemsiz bişey olduğunu söylediler arızayı söndürdüler ve lpg taktırdığın yere yada lgp servisine göster dediler lpg servisine gittim ayarlarında oynama yaptılar ve dedilerki Ateşleme bobininde sorun olabilir emin olmak için önce buji ve kablolarını değiştirelim dediler bende genel bakım yakınlaştı 1500 km sonra değiştireceğime şimdi değiştiririm diyerek buji, buji kablolarını hava filitresini yağını değiştirdim yani genel bakım yaptırdım. 1-2 hafta sonra benim arza ışığı tekrar yandı yetkili Kıa servisine 2. kez gittiğimde bu kezde 1 nolu enjektör zengin karışım diye hata kodu belirtti tekrar söndürler aradan bir hafta geçti yanmadı o hafta araçın muayenesi için TÜV gittim araçın eksoz muayenesi bitmiş oradaki muayeneye girdim araçın eksozu kenarlarından kaçırma yapıyormuş yaptır dediler yaptırdım geldim. Araç için bu kezde çok yakıyor kirli gaz yayıyor katalysator Lambda (oksijen) sensöründe sorun olabilir ya alttaki sensörde ya da üstteki sensörde bunlara yaptır gel dediler herneyse ... Benim aracın sorunu Ateşleme bobini tam ateşleme yapmayıp yakıtı tam olarak yakmadığındanmı arıza ışığı yakmakta? Yoksa lambda sensörlerinde sorun olduğu içinmi arıza ışığı yakıp zehirli gaz salmak anlayamadım? sorun neyse onu bulmak istiyorum kafayı yemek üzereyim boşuna para harcamak istemiyorum nasıl bir yol izlemeliyim kafam karıştı yadımcı olursanız inanınki çok sevineceğim. Herşey için ne kadar teşekkür etsem azdır.
    İyi günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan4117 -- 5 Kasım 2010; 17:22:50 >







  • Yardımcı olabilecek kimse yokmu ?
  • Merhaba, yetkili kia servisin ve lpg ci uzmanlarin bu konuya bir
    cözüm bulmamalari üzücü.gecmis olsun...bu tür ( amacina ulasilmayan ) cözümler
    günümüz elektronik agirlikli otomobillerde SIKCA rastlanan bir problem..
    araciniza lpg yi yenimi taktirdiniz ? sorun indan sonra mi kaynaklandi ?...

    ebet,lambda sensöründe bir sorun da olmus olabilir...lamda sensörü denilen alet katalysatordaki
    oksijen seviyesini ölcer ve bunu beyne iletir..bozuk bir lambada sensörü beyne yanlis
    bilgi gösterir > arac fazla yakar, ayarsis calisir ve fazla akaryakit sarf eder.

    lpg sistemi ile de bir sorun olabilir..cok gecmis olsun, Insallah sorununuz hal olur
  • Yardımcı olan arkadaşlara çok Teşekür ederim.
    Cumartesi günü yetkili Kıa servisine gittim ve bir adat ateşleme bobini satın aldım servistede arızanın nedenini tekrar soruduğumda ateşleme bobini dediler eğer katalisördeki lambda sensörü olmuş olsa arızanın oradan olduğunu belirtirdi dediler bende inandım her neyse ateşleme bobinini sanayideki ustam sağolsun 10 dk taktı ve benim arıza ışığı anında söndü dedimki ohhh Allaha şükür sorun bundan kaynaklanıyormuş lamda sensörlerinde yada katalizörde sorun yokmuş ama sevincim uzun sürmedi cumartesi akşamına benim arıza lambası tekrar yandı ve 2 kat sinir oldum ya bu arıza nereden arkadaşlar bir türlü bulamıyorum enjektörlerdemi, lambda sensörlerindemi yoksa katalizördemi ya da aldığım bobinmi arızalı anlamış değilim ekonomik olarakda baya sıkıntıdayım bu ay nişanımda var bütün paramı alış veriş için harcadım aracın vize süresinin geçmesine 2 hafta kaldı önümüz bayram offff offff ne yapmayılım bilemiyorum... :(




  • Ayrıca unuttum lpg takılalı 2,5 yıl kadar oldu ve BRC marka lgp sistemi var sizlerde bilirsiniz piyasanın en iyisi. Bu çarşamba servise tekrar gideceğim bakalım bu kez benim arıza ışı neden yandı :(
  • ben ikisini de değiştirmiştim,sizin de öyle olacak sanırım,bobinden sonra lambda sensörünü de değiştirmeniz gerekecek,yine sorun çıkarırsa katalizatör kalıyor geriye,o da çok pahalı,inşallah iş oraya gelmeden sorununuz hallolur.Yalnız şunu net olarak söyleyebilirim,zengin karışım hatası LPG servisinin adam gibi ayar yapmayı becerememesinden kaynaklanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enoman -- 8 Kasım 2010; 14:08:54 >
  • Enomon Cevabın için çok çok teşekkür ederim. Sanayideki ustamı dün aradım dediki aracın beyninden arıza kodunu silmediğimiz için aracın beyninde hata kodu kayıtlı kalmış olabilir o yüzden arada yakıp tekrar sönecektir hata kodunu silelim o zaman yanmayacaktır dedi ustam bakalım tekrar makinaya bağlatacağım ayrıca arac 20.00 TL lik LPG yakıtı ile şehir içi şehir dışı ortalama 70 km yol yaptı buda km de 0,286 kr gibi rakama teşkil eder yakıt oldukca fazla geldi bana yarın sonuçları sizinle paylaşırım yardımcı olan arkadaşlara sonsuz teşekürler...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • hata kodunu beyinden silsenis bile bir gün mutlaka yine yanar, cünkü sistemde bir kusur var.

    lambayi bir iki günlügüne silmeniz icin akünün bir kutup basini cözsenis ( 5 dakika ) , yeterlidir
  • Belki arıza ışığı arızalıdır. Kabloda temas sorunu vardır. Yani aslında arabada bozukluk yoktur da lamba keyfi yanıyordur. Bu da bir ihtimal.
  • Yine Hüsranla sizlerleyim.
    Dün vizeden geçtim aracın ateşleme bobini değişti eksosuzcuya son kontorol için gidildiğinde 2 katalysatorün içide ilk günki gibi temiz olduğunu söyledi ustam, derin bir ohhhh çektim oksijen sensörlerinde bir sorun yok herşey iyi çalışıyor arıza ışığını söndürmek için tekrar çıhaza bağladığımızda araç yine zengin karışım veriyordu neyse arıza ışığı söndürdük ve hem LPG de hemde benzinde araçın gaz salımına baktık ve çok düşük değerler çıktı sorunlar çok şükür geçti dedim vize yolunu tutdum ve vizeden sorunsuzca geçtim. Biraz işlerim vardı çarşıda kırmızı ışıklarda beklerken benim arıza ışığı tekrar yandı benim sinirlerde arıza ışı yaktı morlim bir anda sıfır oldu, bu arıza ışı nereden yanıyor arkadaşlar bir çare lütfen :( LPG enjektörlerindemi bir sorun var anlamadım LPG ayarlarına bakıldığında herşey çok güzel yeşil yeşil yanıyordu LPG servisindekiler çok güzel çalışıyor araçta bir sorun yok dediler servisle LGP servisi arasında sürekli mekik dokumaktan bıktım. 2 yıldan beri hiç arıza ışığı yakmamıştı araç başka neleri değiştireceğim ne yapmam gerekiyor? lütfen bilgisi olan arkadaşlar biraz yardımcı olurmusunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan4117 -- 12 Kasım 2010; 9:21:46 >




  • arkadaşım benim megane 2 auth. var 2004 model ama benim sorunlar çözülemedi en iyisi sat canını kurtar sadece bunu dene başka para harcama inan sorunu hiç bir şekilde halledemiyorlar
  • aracını benzinde kullan tabi arıza ışığını söndürt önce biraz benzinde kullan check engine yanıyrmu daha sonra lpgde oluyorsa lpgde karışımdan kaynaknabilir lpg ayarı gerektirebilir haa oda olmassa alıdığın gaz ( istasyonu değiştir ) sen aslında lpg bölümüne yazsan iyi olur inş. sorununu hallolur orda lpg ustaları çok var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okis

    aracını benzinde kullan tabi arıza ışığını söndürt önce biraz benzinde kullan check engine yanıyrmu daha sonra lpgde oluyorsa lpgde karışımdan kaynaknabilir lpg ayarı gerektirebilir haa oda olmassa alıdığın gaz ( istasyonu değiştir ) sen aslında lpg bölümüne yazsan iyi olur inş. sorununu hallolur orda lpg ustaları çok var


    okis çok doğru söylemiş.. Aracında donanımsal bir sorun yok kafana takma.. Sattığım 406 aracımda da bu arıza lambası 3-5 bin km de bir yanar sonra belli belirsiz sönerdi.. Benim aracımda LPG li idi.. Öncelikle sorunun kaynağı;

    1- Pis yakıt
    2- LPG ayarının doğru yapılmaması

    LPG aldığınız istasyonu değiştirin.. Devamında yine yaparsa aracınızı 200-250 km sadece benzinde kullanın sonra bu şekilde LPG ayarının doğru yapılmasını sağlayın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysaglam


    quote:

    Orijinalden alıntı: okis

    aracını benzinde kullan tabi arıza ışığını söndürt önce biraz benzinde kullan check engine yanıyrmu daha sonra lpgde oluyorsa lpgde karışımdan kaynaknabilir lpg ayarı gerektirebilir haa oda olmassa alıdığın gaz ( istasyonu değiştir ) sen aslında lpg bölümüne yazsan iyi olur inş. sorununu hallolur orda lpg ustaları çok var


    okis çok doğru söylemiş.. Aracında donanımsal bir sorun yok kafana takma.. Sattığım 406 aracımda da bu arıza lambası 3-5 bin km de bir yanar sonra belli belirsiz sönerdi.. Benim aracımda LPG li idi.. Öncelikle sorunun kaynağı;

    1- Pis yakıt
    2- LPG ayarının doğru yapılmaması

    LPG aldığınız istasyonu değiştirin.. Devamında yine yaparsa aracınızı 200-250 km sadece benzinde kullanın sonra bu şekilde LPG ayarının doğru yapılmasını sağlayın..




    Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler ve bana yardımcı olduğunuz için sizlere sonsuz teşekkür ederim beni dikkate olıp yazılarıma cevap vermeniz beni çok mutlu etti.

    Araçı LPG servisine götürdüm ayarlarının düşük yakıtın kısık olduğunu söylediler herşey çok normal bir sorun yok dediler LPG servisindeki yıllardan beri aynı ustam bana sorun olmaz arıza ışı yansın bir çok araçda yanıyor ne olacak dedi ve büyük biz üzüntü duydum bu sebebden sanırım yıllardır gittiğim ustamı değiştirmek zorunda kalacağım :( sorun 2 aydan beri çözülmedi araça binen herkez neden arıza ışı yanıyor diye soruyor ve herkeze cevap vermekten sıkıldım :(...
    Sorun çözülmedi br türlü ama sizin yazdıklarınızı bu hafta sonu uygulamaya koyacağım sorunum çözülmezse tekrar irtibata geçerim. iyi günler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan4117


    quote:

    Orijinalden alıntı: ysaglam


    quote:

    Orijinalden alıntı: okis

    aracını benzinde kullan tabi arıza ışığını söndürt önce biraz benzinde kullan check engine yanıyrmu daha sonra lpgde oluyorsa lpgde karışımdan kaynaknabilir lpg ayarı gerektirebilir haa oda olmassa alıdığın gaz ( istasyonu değiştir ) sen aslında lpg bölümüne yazsan iyi olur inş. sorununu hallolur orda lpg ustaları çok var


    okis çok doğru söylemiş.. Aracında donanımsal bir sorun yok kafana takma.. Sattığım 406 aracımda da bu arıza lambası 3-5 bin km de bir yanar sonra belli belirsiz sönerdi.. Benim aracımda LPG li idi.. Öncelikle sorunun kaynağı;

    1- Pis yakıt
    2- LPG ayarının doğru yapılmaması

    LPG aldığınız istasyonu değiştirin.. Devamında yine yaparsa aracınızı 200-250 km sadece benzinde kullanın sonra bu şekilde LPG ayarının doğru yapılmasını sağlayın..




    Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler ve bana yardımcı olduğunuz için sizlere sonsuz teşekkür ederim beni dikkate olıp yazılarıma cevap vermeniz beni çok mutlu etti.

    Araçı LPG servisine götürdüm ayarlarının düşük yakıtın kısık olduğunu söylediler herşey çok normal bir sorun yok dediler LPG servisindeki yıllardan beri aynı ustam bana sorun olmaz arıza ışı yansın bir çok araçda yanıyor ne olacak dedi ve büyük biz üzüntü duydum bu sebebden sanırım yıllardır gittiğim ustamı değiştirmek zorunda kalacağım :( sorun 2 aydan beri çözülmedi araça binen herkez neden arıza ışı yanıyor diye soruyor ve herkeze cevap vermekten sıkıldım :(...
    Sorun çözülmedi br türlü ama sizin yazdıklarınızı bu hafta sonu uygulamaya koyacağım sorunum çözülmezse tekrar irtibata geçerim. iyi günler...



    iyi geceler arkadasim bütün yazdiklarini tek tek okudum üzülmedim desem yalan

    elektronik arabalar sıkça raslanmayan bir sorunla karsi karsiya kalmissin

    normal sartlarda uygulanan yollar dogru fakat söyle birsey var

    aracta lpg oldugu icin lpg nin elektrik sistemine dikkat edersen aracın beyin sistemine yakın yada giden heran gibi kablodan alinir buda bir seb ep olabilir ikincisi

    enjeksiyon arızaları verildiginde

    buji buji kablolarini degistirdiginde bunlarin orjinal parca olmasina dikkat etmelisin ayni sey bobin icinde gecerrli

    artı bisey olarak


    enjeksiyonlari söktürüp ultrasonic test ve temizlik makinesinde bakmani öneririm

    ve sevindirecek bi haber verim

    aracin k.mişürünü fazla sorun etme o karisim enjeksiyon dalgali (biz saanat diliyle) işeme diyoruz siz püskürtme diyorsunuz dogru püskürtmedigi icin Lambda mişürünü direk etkiler ve bir derecede durmaz

    Tavsiyemi tekrar söylüyorum

    enjeksiyonlari ultrasonic test ve temizligiini yaptirirsan gözlerinle baktiginda sende görürsün farki.




  • ARKADAŞLAR GEÇEN AY 212 BİNDE BİR OPEL ASTRA GL 1996 ECOTEC ALDIM GALERİDEN ARABAYI GALERİDEN ALDİĞİMDA SIKINTI YOKTU FAKAT SONRA CHECK ENGİNE IŞIĞI YANMAYA BAŞLADI Bİ SÖNÜP Bİ YANIYOR BELLİ OLMUYOR TÜPTEN KAYNAKLANMIYOR BENCE BİRAZ BENZİNDE SÜRÜYÜM DEDİM GAZDAN BENZİNE GEÇTİM YİNE SÖNMEDİ HERHANGİ PC GİRİŞİDE BULAMADIM LAMBA SİNİRİMİ BOZMAYA BAŞLADI ZATEN ALDIĞIMDA BASKI BALATA FLN DEĞİŞTİRDİM PERİYODİK BAKIMLARI YAPTIM ACABA YAPILIRKEN USTA KABLOYA ZARAR VERMİŞ OLABİLİRMİ ?
    @
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.