arkadaslar aracim 98 clio bir ay kadar once zavolli marka tek nokta lpg taktirdim ve katalizoru iptal ettirdim bir kac gun once sonradan ariza lambasi oldugunu ogrendigim kizdirici isareti bulunan lamba eri sekilde yanip sonmeye basladi lamba 1500 devrin uzerinde hemen sonuyor altinda yanmaya devem ediyor arac gaz ve benzinde ayni seyi yapiyor servise goturdum ve ariza tespit cihazina baglamayi denediler fakat basaramadilar cihazla araba arasinda baglanti kurulamadi eleman araba kalacak ne kadar masraf cikar ne olur bilemem dedi bende sinirimi bozan ariza lambasi uzerine siyah elekrik bandi cekerek simdilik gormezden geliyorum konyu bilen arkadaslarin acilen yardimlarini rica ediyorum bursadayim
Lamda(oksijen) sensörü arızası kesin. Katalizör sökülürken (kesinlikle karşıyım) lambda sensörüne zarar verilmiş, ayarı kaçmış olaiblir. Bu sensör araçlarda değişik yerlerde bulunuyor. Sizinki nerde onu bilemem, ama katalizörün oralardadır, yada içinde??
nasil yani sorun oksijen sensorundemi diyorsunuz peki neden 1500 devrin uzerinde llamba sonuyor bi aciklama yapabilirmisin servisteki eleman enjeksiyon sisteminde kelebek bogazinin oralarda falan olabilecegini soylemisti arizanin once egzoscuyami gitmeliyim asagi yukari bana neye mal olur her iki durumdada yada varsin oyle kalsin ne olur zatan bant cekmistim uzerine
dostum enjeksiyon lambası olmasın o?Enjeksiyon sisteminde bir arıza var demektir. O kadar teknik bir bilgim yok. Siz ilk önce enjeksiyon sistemine baktırın. Aracı öyle fazla kullanmayın. Fiyat hakkında yorum yapamayacağım. Bu arada sakın görmemezlikten gelmeyin.
Enjeksiyon lambası işte herhangi bir teknik arızada yanar diye biliyorum. Yapacağın en doğru iş aracını bilgisayara bağlatman. Zaten arıza vermiş yani arızanın ne olduğunu öğrenebilme şansın var. Bende oksijen sensöründen yanmıştı Değiştirdim 80 milyon civarına taktırmıştım yenisini. Yakıt sorunun ve çekişinde problem varsa oda düzelecektir.
full enjeksiyonlu motorlara tek nokta lpg sisteminde arıza ışığı yanar hatta yanması gerekir.çünkü egzoz da ki sensör düşük emisyon okuması gerek ve yanması gerek.geri tepme olayı da olableceği için geri tepmelerde bu sensör hemen hata okur ve yakar.yakmazsa hata vardır.mantık olarak benzin ve gazın emisyonu eşit olamayacağı için egzozdaki emisyon farklı olacağından sensör arıza okur.düşük karışım der;bu da ışığı yakar hatta oksijen sensörü arızası verir sanki oksijen sensörü düzgün hava gönderemediği için böyle bir durum olduğunu varsayarak oksijen sensörü hatası verir. >>Ama bu bu lpg sisteminin çalışmayacağını göstermez.kafanıza fazla takmayın bilgisayardan arızayı da sildirebilirsiniz.durmadan oksijen sensörü değiştirmenize gerek yok
tesekkur ederim dostum mantikli geldi icimi rahatlattin ama neden bir ay sonra yanmaya basladi bu meret ve neden 1500 devrin uzerinde sonuyor yani lpg ile ilgili diyorsun ama benzindede yapiyor tecrubenizi yada bilginizi daha detayli paylasirsaniz sevinirim aracim fazla yakiyor cekis konusu tatmin edici de degil
dostum bende de yanıyo bazen ben kafama takmıyom :) hatta bazen aküsünü çıkartığ takınca sönüyo. :D
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme