Şimdi Ara

Arıza yardım... Acil Tavsiyelere ihtiyacım var...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar,

    2011 model benzinli 1.6 Ecoboost motorlu Ford Mondeo sahibiyim. İş yerime uzak bir yerde oturduğum için günlük yaklaşık gidiş dönüş 150 km yol yapıyorum aracımla. Geçenlerde bir cuma günü iş dönüşü bir anda hararet yükseldi, hemen orada gözüken petrole girdim. Arabayı durdurup kaputu açtığımda motor suyunun deposunun neredeyse boş olduğunu gördüm. Aracın altında da antifrizli su sızıntısı vardı. Bir müddet bekledim ve su doldurdum. O an bir sızıntı göremedim fakat arabayı çalıştırdığımda devirdaime başladığı an aşağı bayağı fazla oranda su aktığını gördüm. Aracı yetkili servise su kaçağı var diye tutanak tutturup gittim.

    Diğer haftaiçi servis tarafından aranıp, "zaten mondeo ile alakalı bir ısı kampanyamız vardı, ısı elemanlarını ücretsiz değiştireceğiz belki probleminiz onunla alakalıdır" dendi. Bir süre sonra servis danışmanı ile konuştuğumda aracın erg'si değişiyor dendi, bu da ücretsiz. Daha sonra servis tarafından aracın ücretsiz parçaları değiştikten sonra tekrar testler yapıldığı ve motora su kaçtığı söylendi. Durumu daha net öğrenmek için servise gittim.

    Orada usta ile olan konuşmamda "mondeoların motor suyu azaldığında bir uyarı vermediği, şimdi o sensörün takıldığı, su deposu, devirdaim boruları, termostat vs yaklaşık 8000TL lik parça ücretsiz takıldığı" belirtildi. Ancak araç ilk çalıştığında yaptığı tekleme ve egzozundan beyaz duman attığı tespit edilmiş ve yapılan testlerde 4 numaralı pistonda su kaçağı olduğu anlaşılmış.

    Doğacak hasarın 10000 tlden başlayıp 20000e kadar çıkabileceği söylendi bana orada, sırf açma kapama ücreti bile 2000i bulacak gibi. Açma kapama da problemim yok, bu seviyede bir hasarın servis tarafından daha iyi teşhis edilebileceğine inanıyorum. Asıl danışmak istediğim, oluşan arızanın değişen parçalar ile ilişkili olduğu çok açık. O sensörler olsaydı böyle bir hararet problemi yaşamayacaktım dolayısıyle motor bloğunda sıkıntı oluşmayacaktı. Ford bu hatasını görmüş ki mondeolarda bu değişimi ücretsiz yapıyor. Bu konuda servisten bir indirim vs alabilir miyim? Nasıl bir yol takip etmeliyim? Bu konuda acil tavsiyelerinize ihtiyacım var.







  • Ecoboost deyince aklıma hep kronik radyatör veya sudeposundaki fabrikasyon hatalı boru ya da hortum yüzünden giden nice motor blokları geliyo ki burda da sıkıntı o gibi.Motor anlattığınız kadarıyla ciddi hasar görmüş susuz çalışması sebebiyle geçniş olsun
  • Arkadaşımda zannedersem ayni motorlu 2012 kuga var. Gecen sene onu arayıp bahsettiginize benzer parçaları değiştirmişlerdi. Siz arabayı sonradanmi aldınız? Ulaşamamış olabilirler.
  • 1.6 ecoboost un gömleklerinde bir sorun var sanırım hem gecen sene bir kugada ve t4 motorlu bir s60 ta sizin sorunlara benzer sorunlar çıkardığına sahit oldum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sierre34

    Arkadaşımda zannedersem ayni motorlu 2012 kuga var. Gecen sene onu arayıp bahsettiginize benzer parçaları değiştirmişlerdi. Siz arabayı sonradanmi aldınız? Ulaşamamış olabilirler.
    Bilgilerim fordda mevcut aslında, 2 sene önce Mondeoların kavramasında kronik bir problem olduğu için de servisten arandım. Çok km yapıyorum, son bir kaç bakım hariç hep serviste yapıldı işlemler.
  • alırsın ford olursun cort
  • Öncelikle geçmiş olsun hocam ama hararet yükseldiği zaman kesinlikle ve kesinlikle stop etmeyin kalorifer sıcağa alıp son kademede çalıştırın . Şuanda o kadar parayı bence servise vermeyin tanıdığınız bir usta varsa daha uygun maliyetlere çözersiniz
  • Motor bloğu çatlamış sanırım, 40-50 bin gibi bir masraf çıkabilirmiş. Eşim avukat, tüketici hakem heyetini deneyeceğim gibi.
  • Bu fordların hararet ve conta sorunu bi bitmedi... helede lpgli ise
  • Bendede opel var 2 3 ay önce aynı sıkıntı meydana geldi bende harareti gördüm soğutma suyu seviyesi 3ten başladı 9a kadar çıktı ve 10 km yakın gittim ve çoğuda bayırdı gerek cahillik gerek bilgisizlik diyelim neyse sonra sanayiye götürdük tanidiklarla konustugumda moralim bozuldu ehh dedim conta yaktık heralde yada motora zarar verdik baya masraf çıkar neyseki sanayide baktılar ettiler termostat bozulmuş termostat taktılar işçilik ve antifiriz ekleme ile beraber 470 lira tuttu. Bazı şeyler ders oluyor yeni aldım aracı ilk arabam korktum tabi borcumda var ama sizin durum niye öyle olmuş anlamadim siz hemen kenara çekmişsiniz mudahele etmişsiniz masrafta epey tutmuş değiştirilen parçalarla ilgili mi acaba dediginiz gibi
  • Araç su kaynatırsa havalandırmayı sıcağa alıp son seviyeye getirmeniz lazım. O sıcak su ihtiyacı duyacağı için motora yardımcı oluyormuş. Geçmiş olsun. Ben pek yardımcı olacaklarını sanmıyorum ama ufak bir indirim belki yapılır.
  • mAcArTy41 kullanıcısına yanıt
    Anlayamadım, bu araba ile her gün 150 km yol yapıyorum normalde. Bloğu çatlak araç ile böyle bir şey yapılamaz diye düşünüyorum. Ne olursa olsun bir sıkıntı çıkarırdı o kadar km'de. Bakalım yarın tam olarak öğreneceğim, bugün gitme fırsatı bulamadım.
  • Teknode kullanıcısına yanıt
    Normalde dediğiniz doğru ancak iyi ki durdurmusum. O ara sıcaktan borulardan biri patlamış sanırım, devirdaim olduğu an suyu dışarı veriyordu.
  • the_cerberus kullanıcısına yanıt
    Geçmis olsun
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.