Şimdi Ara

Arka Çamurluğu Değişmiş Araba ALMA ALDIRMA (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
2
Favori
38.686
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
26 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arka çamurluk bütün olarak değiştirilebilmektedir ancak al satçı tipler sacı kestirerek ek yaptırarak macun bastırarak bu tür işlemlerde maliyet düşürme yoluna giderler.

    https://unluoto.com.tr/urunler/29598/arka-camurluk-sol-kisa-fiat-linea
  • Kimse kazalı araba almaz istemez.hangi devirde yasıyorlar.kimse kazmazki.trafikteki her arac kazasızdır
  • Aynen, geçen arka çamurluğuma vurdular arabayı yakacaktım da benzin pahalı işte
  • Başkasından duyduğumuz bir konu ile alakalı başkalarına hüküm veriyoruz. Cidden ilginç bir toplum olduk.

    Eğer hüküm veriyorsak (Alma, aldırma gibi) enine boyuna çok iyi bildiğimiz ve tecrübelerimizle örnek teşkil edeceğimiz bir konu olmalı. Yani işin erbâbı dediğimiz kişilere bile argümanımızı savunabilmeliyiz.
  • arka çamurluğu değişmiş araba piyasasında alınır satılır kiralanır :)
  • İyi o zaman arka çamurluğu değişmiş arabaları çöpe atalım pert muamelesi yapalım millet yurtdışında çamurlukları kesip wide body yapsın milyonluk arabalara bizim cahil millette arka çamurluğu kesilen araba alınmaz desin Allah sonumuzu hayır etsin
  • Piyasadaki bütün arka çamurluğu değişen arabaları hurdaya mı ayıralım yani??

    Gayette alınır, tertemiz binilir hocam al satçının lafına bakmayın. Sonuçta araç ortadan 2 ye bölünmüyor dıştan yaklaşık 1mm lik sac değişiyor takmayın bu kadar.



    Şöyle örnek vereyim geçen sene hemen hemen herkesin altında olan bir markanın hafif ticari aracına, tavan direği yapan bir fabrikada staj yaptım presten gelen hiç bir parça düzgün gelmiyor hepsinde kaynak, çekiçleme, taşlama yapıyorduk. Mühendislik açısından baktığında o parçanın kullanılmaması lazım ama adamlar birşey olmaz şase sağlam deyip geçiyorlardı. Üretimde bile o tarz işlemler var kaportada dıştan değişen çoğu 0.9-1 mmlik saclar arabanın gönyesini bozmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Material-Engineer -- 17 Nisan 2018; 12:18:56 >




  • Klasik al satçı cahilliği işte. Arka çamurluk düzeltilemez bi hasar alabilir ama araç şasiye hiç bi darbe almamıştır. Ee kesilip yenisi takılıp kaynaklandığında şasiye, yürüyen aksama ne zararı var bunun? Niye alınamıyor bu araç bi açıklar mısın?
  • Sende örneğin bir yaşındaki kendi aracının arka çamurluğu değişmesi gereken bir hasar aldığında, çamurluğu değiştirip aracı kullanmaz, aracın onarılıp tekrardan trafiğe çıkıp birilerinin canını riske atmaması için hasarlı halde plakasıyla ve çekme begesiyle satmaz, trafikten hurdaya çıkarır en fazla %20 değerine hurdacıya satarsın. Arka çamurluğu değişen aracı ALMA VE ALDIRMA diyecek kadar duyarlı olmak böyle davranmayı gerektirir.
  • Arabayla ilgili tek tecrübem şöyleymiş böyleymiş şu alınırmış bundan uzak durulmalıymış diyenlere pek kulak asmamaktır.Her araba alınır biraz zevk meselesi.Türkiyedeki arabaların boya çizik takıntısı varken avrupada millet çizikli yanıklı araba istemiyor niye boyatmadin diye soruyor.Bizde de fiyatı düşmesin diye yolda güneşten yanmadık yeri kalmayıp şekil değiştiren arabayı satarken takla attı sanarlar inanmazlar diye boyatmıyor adam.Eyyorlamam o ki çok üçkağıtçı bir millet olduk maalesef
  • Bu alma aldırma zihniyeti yüzünden sıfır araçlara olan talep azalmıyor.

    Artık en kötü sıfır, araç en iyi ikinci elden iyidir mantığı devreye girdi. Burada üç kağıtçı, şerefsiz ikinci el satıcılarının da payı çok çok büyük. İnsanlar 60-70 bine orta sınıf makul km li bir araç alıp 1,2 bin lira masraf edip binmek yerine, nispeten ucuz sıfır araçlara (mesela dacia) yöneliyor. Empati yapınca bence de haklılar.

    Bir de sıfır araç alıp yenisi çıkınca aracını gereksiz yere sıfırı ile değiştirenler var. Adam araba alıyor. Binmiyor. Binince araç kilometre yapınca psikolojisi bozuluyor. Yıl sonunda satıp bir üst modelini alacak ya ondan. Bu nasıl bir kafaysa, empati bile yapamıyorum.

    Velhasıl öyle boktan bir ikinci el piyasası var ki her yol sıfır araca çıkıyor. İster zaruri ister keyfi.

    Sonra bekle araç fiyatları düşsün. Arz-Talep denen bir şey vardır. Talep olmasa satamayacaklar. Satamayınca bu sefer bayiler ağlayacak ama maşallah adamlar hep gülüyor. Biz hem alıyor hem ağlıyoruz.

    Bence sorunun temel kaynağı denetimsiz ikinci el araç piyasasıdır. Tüvtürk gibi bir kuruluş oluşturulup araç satışlarında önce bu kuruma gidip, aracın muayenden geçirilip sonra noter huzurunda satışın yapılması gibi bir şey mi yapılır artık ne yapılırsa bir tedbir geliştirilmeli. Bu rapor olmadan noter satışı yapmamalı.

    Bizi ikinci el araç piyasasında olduğu gibi kendi halimize bırakırlarsa bu iş daha da kötüye gider. Müslümanız diye geçiniriz ama, neyse anladınız gerisini.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atade28 -- 17 Nisan 2018; 16:42:37 >




  • Afahdhsjadha
  • baltalı_ilah kullanıcısına yanıt
    adres verin ekspertizi size yaptıralım hocam. Çok güzel açıklamıssınız detaylıca.
  • Al satçılık yasaklansın




  • Yahu bu kaporta ve boya fetişistleri bitmeyecek sanırım...

    Aracın kaportasının sağlamlık ile uzaktan yakından alakası yoktur.

    Aracınızın tüm kaportasını sökseniz. Araca çıplak binseniz, sağlamlık açısından bir fark olmayacaktır. Aracın şasesi ile bütünleşik kupa parçaları dışında, kaportanın hiçbir önemi yoktur.

    Memlekette dolandırıcı çok olduğu için, ağır hasarlı, kritik parçaları zarar görmüş ve tamirle düzeltilmiş araçlar "küçük kazada oldu" diye millete kakalanmaktadır. Kaporta hassasiyeti bu yüzden türemiştir.

    Ufak şehir içi kazalarında oluşan hasarları giderilmiş, bu hasarların ufak kazalarda olduğu kanıtları ile belli olan araçlar (kaza fotoğrafları, güvenilir satıcı vs.) için kaporta fetişizmine girmenize gerek yoktur.

    Kısaca, Türk halkı içinde kolay para kazanmaya teşne, ahlaksız, şark kurnazı, yozlaşmış kitle arttıkça bu bir sorun haline geldi. Yoksa namuslu dünyada böyle bir fetişizm yoktur. Anlamı da yoktur.

    Telefonu düşürdün, telefon sağlam. Kasasının köşesi ezildi. Kasa değişti. Telefonu telefon yapan kasası değil, içindekidir. Sağlamsa sağlamdır. Araba kaportası da birebir aynı şekildedir. Ancak, yere düşmüş, patlamış bir telefonu, yan sanayi ekran, derme çatma anakart tamirleri ile çalışır hale getirip, kasasını değiştirip, "pırıl pırıl" diye satan namussuzlar vardır ya... Aynı hesap. "Değişen" alerjisi bu kazıklanma ihtimalinden kaynaklıdır.

    Ancak, kaporta değişeni olan araçları almayın/aldırmayın. Bana çok makbule geçer. Aslen temiz araçları sırf kaporta değişeni var diye ucuza alır binerim. İşime gelir.




  • mcake± kullanıcısına yanıt
    Cehalet tam olarak bu oluyor. Kulaktan duyma bilgileri kem küm ederek sonuna kadar savunurlar, hiçbir şey yapamazlar ise cevap vermezler. Kendi bildiklerini okumaya devam edip, bilmeyenleri de yanlış yönlendirirler.
  • Arka çamurluk değişmiş araç alınmaz...



    Çünkü çamurluk ana şaseyekaynakla bağlı..



    Kes kaynat yapmak zorunda kalıyorsun...



    Ayrıca bunu yaptıktan sonra iş öyle hemen bitmiyor...



    Kaynak yerleri bir olmayacağından macun ile o yeni takılan parça boca edilip bir güzel tesviye yapılıyor..



    Bir bakmışsın parmak kadar macun var.. O macun zamanla çatlar anlamazsın bile..

    Ayrıca tavanda boya olan araba da alınmaz....



    Ben macunlu araba kullanacağım dersen al...
  • sıradan bir kullanıcının ufkunu iki katına çıkaran al-satcı hikayesini okudunuz.

    Yalnız sonuç olarak bir terslik var ve ufku iki katına çıkmadı, ufku yarıya indi.
  • Hasan ÖZTÜRKLERyoutube
    Skoda OCTAVİA Kazalı Sol Arka Çamurluk Değişimİ [MaviKent Oto Kaporta]
    https://www.youtube.com/watch?v=L86oHii2ymQ



    Bu alıp almama durumu biraz aracın model yılı ve fiyatıyla bağlantılı.
    Şahsen ben kesinlikle almam.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.