Şimdi Ara

Arka Çamurluğu Değişmiş Araba ALMA ALDIRMA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
59
Cevap
2
Favori
38.674
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
26 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün ufkumu 2 katına çıkaran bilgilerden birisini daha öğrenmiş oldum.

    Ekspertiz dükkanının önünde arkadaşla muhabbet ederken al satçı bi adamla muhabbete girdik.

    Al satçı arkadaş arka çamurluklarından biri değişmiş arabayı almam diyince ne olacak tek değişen o ise tepki verdim ve ilginç bir bilgi ile karşılaştım.

    Belki biliyorsunuzdur ama bilmeyen çok insan (bugüne kadar ben dahil) olduğunu düşünüyorum.

    Arabalarda dikkat ederseniz arka çamurluk ön çamurluk gibi söküp takılabilen bir parça değildir. Arka çamurluk marşpiyellerin oradan doğru ön çamurluğa kadar uzanır. Yani çamurluk dediğimiz şey bir parça değil bir bütündür aslında.

    Bu duruma göre ise çamurluğu sökeyim yenisini takayım durumu yoktur. Arka çamurluğu değişmiş araba için kabaca yapılan işlem şu şekildedir.

    Arabanın neredeyse bütünün kaplayan bir parça olduğundan değişilmesi durumunda arka çamurluktaki hasarlı alan kesiliyor. Kesilen kısıma yeni bir metal parçası kaynak yapılıp aracın hatları veriliyor. Daha sonra astar boya falan derken çamurluk değişmiş gibi oluyor. Aslında araçtan bir parçayı kesiyorlar. Bu işlemde pert araçlarda yapılan direk kısımlarını kesilip yenisini kaynakla birleştirmeleri işlemi ile aynıdır.

    Özetle arka çamurluğun değişmesi aracın bütünlüğünü bozmaktadır ve eski sağlamlığını sağlayamamaktadır.

    Bu sebeple arka çamurluğu değişmiş araç ALMA ALDIRMA!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SıradanBirKullanıcı -- 14 Nisan 2018; 23:58:16 >







  • Bu kadar cahillik ancak bir al satçıda olurdu zaten.

    Arka çamurluk değişirken tabiki frangart sacı ve marşbiyel sacı kesilecek. Mühim olan iç kısımdaki rocker panelin çekilip çekilmediğidir. Arkadan alınan ağır bir darbede dahi rocker panelde çoğu zaman hasar olmuyor. Yani şase hasara uğramıyor.



    Ancak araç şasesinin ön kısmı böyle değil. Civata bağlantılı çamurluklar bile podye üzerinden kaynakla strut dediğimiz taşıyıcı kulelerle milimetrik bağlantılı. Ayrıca ön tamponun hemen arkasında şase ön ayakları var. Dışardan çok masum görünen hasarlarda dahi ön şase yatay ve dikey eksenlerde kaçıklığa uğrayabiliyor. Ve çoğu kez bu hasar gözden kaçıyor. Araç tamir edildikten sonra parçalar arası boşluk farklılıkları ya da düz gidiş stabilliğinin bozulması, aracın rot sıkıntısı yaşatması bu gizli hasarın sonucudur.



    Aslında ben hasarlarda macun ve düzeltmeye karşıyım. Bizim milletimiz üçkağıtçı olup din kardeşinin cebindeki üç kuruş paraya göz dikmeseydi bugün bu noktalara gelmezdik.



    Benim için orjinal değişen parça iyidir. Çünkü üzerinde macun yoktur. Üç beş seneye paslanma ihtimali yoktur. Üzerindeki boya olması gereken kalınlıktadır. Hafif yük temasında boyası çatlamaz. Kaza anında gerektiği gibi katlanır. Vs vs...



    Dünyanın medeni ülkelerinde ağır hasar gören araba tamir edilmez. Ancal hafif hasarlı parçaları düzeltip macunşlamakla da kimse uğraşmaz, parça anında orjinalı ile değişir astarlanır ve boyanır. Bizde 2 ağır hasarı olan bile üçüncüye tamir edilip ayıbı gizlenerek satılıyor.



    İşte bunlar hep geri kalmışlık ve hep fakirlik yüzünden.



    Son olarak ben değişeni olan arabayı severim. Boya ölçüm cihazını elime aldığımda içerden dışarı ölçüme başlarım. Taşıyıcı karkasta birşey yoksa gerisi 30 kere değişmiş olsun sorun değil.
    Bu "alma aldırma" kalıbını kim çıkarttı yahu çok sık görüyorum bu aralar ve saçma sapan bir hal almaya başladı.



    Ayrıca işciliği düzgün yapıldıysa ve değer kaybı fiyattan düşüldüysa gayet güzel bir şekilde alınır, binilir. Napacaz çamurluk göçtü diye arabayı kaldırıp hurdalığamı atacaz.
    Arabaların metal aksamı soğan gibidir. İç içe bir sürü katman bulunur. En dıştakinin tek görevi, en dışta bulunmaktır. Kazada hesaba katılacak kadar koruyucu bir özelliği yok yani. Asıl dayanıklılık sağlayan elemanlar iç taraftakilerdir. Eğer bunlarda işlem varsa o zaman kesinlikle uzak durulmalı.
    Yahu bu kaporta ve boya fetişistleri bitmeyecek sanırım...

    Aracın kaportasının sağlamlık ile uzaktan yakından alakası yoktur.

    Aracınızın tüm kaportasını sökseniz. Araca çıplak binseniz, sağlamlık açısından bir fark olmayacaktır. Aracın şasesi ile bütünleşik kupa parçaları dışında, kaportanın hiçbir önemi yoktur.

    Memlekette dolandırıcı çok olduğu için, ağır hasarlı, kritik parçaları zarar görmüş ve tamirle düzeltilmiş araçlar "küçük kazada oldu" diye millete kakalanmaktadır. Kaporta hassasiyeti bu yüzden türemiştir.

    Ufak şehir içi kazalarında oluşan hasarları giderilmiş, bu hasarların ufak kazalarda olduğu kanıtları ile belli olan araçlar (kaza fotoğrafları, güvenilir satıcı vs.) için kaporta fetişizmine girmenize gerek yoktur.

    Kısaca, Türk halkı içinde kolay para kazanmaya teşne, ahlaksız, şark kurnazı, yozlaşmış kitle arttıkça bu bir sorun haline geldi. Yoksa namuslu dünyada böyle bir fetişizm yoktur. Anlamı da yoktur.

    Telefonu düşürdün, telefon sağlam. Kasasının köşesi ezildi. Kasa değişti. Telefonu telefon yapan kasası değil, içindekidir. Sağlamsa sağlamdır. Araba kaportası da birebir aynı şekildedir. Ancak, yere düşmüş, patlamış bir telefonu, yan sanayi ekran, derme çatma anakart tamirleri ile çalışır hale getirip, kasasını değiştirip, "pırıl pırıl" diye satan namussuzlar vardır ya... Aynı hesap. "Değişen" alerjisi bu kazıklanma ihtimalinden kaynaklıdır.

    Ancak, kaporta değişeni olan araçları almayın/aldırmayın. Bana çok makbule geçer. Aslen temiz araçları sırf kaporta değişeni var diye ucuza alır binerim. İşime gelir.
    Sende örneğin bir yaşındaki kendi aracının arka çamurluğu değişmesi gereken bir hasar aldığında, çamurluğu değiştirip aracı kullanmaz, aracın onarılıp tekrardan trafiğe çıkıp birilerinin canını riske atmaması için hasarlı halde plakasıyla ve çekme begesiyle satmaz, trafikten hurdaya çıkarır en fazla %20 değerine hurdacıya satarsın. Arka çamurluğu değişen aracı ALMA VE ALDIRMA diyecek kadar duyarlı olmak böyle davranmayı gerektirir.
    Başkasından duyduğumuz bir konu ile alakalı başkalarına hüküm veriyoruz. Cidden ilginç bir toplum olduk.

    Eğer hüküm veriyorsak (Alma, aldırma gibi) enine boyuna çok iyi bildiğimiz ve tecrübelerimizle örnek teşkil edeceğimiz bir konu olmalı. Yani işin erbâbı dediğimiz kişilere bile argümanımızı savunabilmeliyiz.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Arka Çamurluğu Değişmiş Araba Almak: Dikkat Edilmesi Gerekenler

    Arka çamurluk değişimi, bir arabanın çamurluk kısmının hasar görmesi veya değiştirilmesi gereken bir durumdur. Arka çamurluk, tekerleğin arkasında ve aracın gövdesinin yan tarafında bulunan parçadır. Sol veya sağ arka çamurluk olarak ikiye ayrılır.

    Çamurluk değişimi, çarpışma veya hasar nedeniyle gerekli olabilir. Değiştirme, orijinal parçanın aynısıyla veya farklı bir malzeme veya renkte yapılabilir.

    Arka çamurluğu değişmiş bir araba alıp almama kararı, göz önünde bulundurulması gereken bir dizi faktöre bağlıdır.

    • Hasarın Şiddeti: Hasar önemliyse ve şasi veya süspansiyonu etkilemişse, arabanın güvenliği ve sürüş performansı etkilenebilir. Bu tür durumlarda, aracı satın almadan önce kapsamlı bir inceleme yaptırmak önemlidir.

    • Onarım Kalitesi: Çamurluk onarımı, aracın değerini etkileyebilir. Kaliteli onarımlar, aracın performansını ve görünümünü iyileştirebilirken, kötü onarımlar sorunlara yol açabilir. Satın almadan önce onarımın kalitesini yetkili bir tamirciye kontrol ettirmek önerilir.

    • Renk Uyumsuzluğu: Değiştirilen çamurluk farklı bir renkteyse, bu aracın genel görünümünü etkileyebilir. Renk uyumsuzluğu, arabanın değerini düşürebilir.

    • Diğer Faktörler: Aracın genel durumu, kilometresi ve bakımı gibi diğer faktörler de satın alma kararını etkileyebilir.

    Genel olarak, arka çamurluğu değişmiş bir araba satın almadan önce kapsamlı bir inceleme yaptırmak, onarım kalitesini kontrol etmek ve aracın genel durumunu değerlendirmek önemlidir. Dikkatli bir şekilde değerlendirme yaparak, güvenli ve iyi durumda bir araba satın alabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Çıkma çamurluklar var malum sitede. Dediğiniz gibi A sütununa kadar taa arka tekerden itibaren uzanan bir yapısı var normalde. Değişim olacaksa bütün halinde olmalı.
  • Alınır bence çok kasmayın
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    çıkma çamurluk dediğin şey de aslında kesilmiş bir parça. Sök tak bir parça değil. Çıkma olsa da aynı şey bence
  • Şimdi hasarlı çamurluğun hasarlı kısmı kesiliyor, sonra oraya bir metal parçası kaynaklanıyor, sonra o parçaya aracın hat çizgileri ve kavisi dışardan belli olmayacak şekilde uyduruluyor. Bu hakikaten zor iş. Ha yaparlar mı bu memlekette üç kağıdın alasını yaparlar. Dikkatli olmak lazım.
  • Bu kadar cahillik ancak bir al satçıda olurdu zaten.

    Arka çamurluk değişirken tabiki frangart sacı ve marşbiyel sacı kesilecek. Mühim olan iç kısımdaki rocker panelin çekilip çekilmediğidir. Arkadan alınan ağır bir darbede dahi rocker panelde çoğu zaman hasar olmuyor. Yani şase hasara uğramıyor.



    Ancak araç şasesinin ön kısmı böyle değil. Civata bağlantılı çamurluklar bile podye üzerinden kaynakla strut dediğimiz taşıyıcı kulelerle milimetrik bağlantılı. Ayrıca ön tamponun hemen arkasında şase ön ayakları var. Dışardan çok masum görünen hasarlarda dahi ön şase yatay ve dikey eksenlerde kaçıklığa uğrayabiliyor. Ve çoğu kez bu hasar gözden kaçıyor. Araç tamir edildikten sonra parçalar arası boşluk farklılıkları ya da düz gidiş stabilliğinin bozulması, aracın rot sıkıntısı yaşatması bu gizli hasarın sonucudur.



    Aslında ben hasarlarda macun ve düzeltmeye karşıyım. Bizim milletimiz üçkağıtçı olup din kardeşinin cebindeki üç kuruş paraya göz dikmeseydi bugün bu noktalara gelmezdik.



    Benim için orjinal değişen parça iyidir. Çünkü üzerinde macun yoktur. Üç beş seneye paslanma ihtimali yoktur. Üzerindeki boya olması gereken kalınlıktadır. Hafif yük temasında boyası çatlamaz. Kaza anında gerektiği gibi katlanır. Vs vs...



    Dünyanın medeni ülkelerinde ağır hasar gören araba tamir edilmez. Ancal hafif hasarlı parçaları düzeltip macunşlamakla da kimse uğraşmaz, parça anında orjinalı ile değişir astarlanır ve boyanır. Bizde 2 ağır hasarı olan bile üçüncüye tamir edilip ayıbı gizlenerek satılıyor.



    İşte bunlar hep geri kalmışlık ve hep fakirlik yüzünden.



    Son olarak ben değişeni olan arabayı severim. Boya ölçüm cihazını elime aldığımda içerden dışarı ölçüme başlarım. Taşıyıcı karkasta birşey yoksa gerisi 30 kere değişmiş olsun sorun değil.




  • Bu "alma aldırma" kalıbını kim çıkarttı yahu çok sık görüyorum bu aralar ve saçma sapan bir hal almaya başladı.



    Ayrıca işciliği düzgün yapıldıysa ve değer kaybı fiyattan düşüldüysa gayet güzel bir şekilde alınır, binilir. Napacaz çamurluk göçtü diye arabayı kaldırıp hurdalığamı atacaz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ZETEC SE kullanıcısına yanıt
    Alma aldırma olayına benzin konum ile hayata geçirdim ve başarılı oldu.

    Bugün ise öğrendiğim bu bilgisi sizinle paylaşmak istedim. Açıkçası düne kadar arka çamurluk değişmiş orjinali ile ne olacak diye düşünürken şanda biraz daha çekingen davranıyorum
  • Arabaların metal aksamı soğan gibidir. İç içe bir sürü katman bulunur. En dıştakinin tek görevi, en dışta bulunmaktır. Kazada hesaba katılacak kadar koruyucu bir özelliği yok yani. Asıl dayanıklılık sağlayan elemanlar iç taraftakilerdir. Eğer bunlarda işlem varsa o zaman kesinlikle uzak durulmalı.
  • Al satçı değil mühendis maşallah
  • Her arka çamurluk değişimi de aynı değil galiba.Ben geçen sene arka çamurluğu değişmiş bir palio aldım.Fakat kesilen yere kaporta içinden baktığımda sadece dış saç depo kapağı hizasından kesilip kaynaklanmıştı.Fakat bu yıl yine arka çamurluğu değişmiş bir punto alacaktım ki almak istediğim aracın sahibi dürüstçe arka çamurluk değişiminin amortisör kulelerinin olduğu kısım kesilerek yapıldığını söylemişti.Bu yüzden vazgeçmiştim.Yani kesinlikle her arka çamurluk değişimi aynı değil.
  • Aracın çamurluk kapı vb her türlü parçaları aynı renk bulunup takıldıktan sonra kimse anlamıyor ekspertiz dahil her türlü üç kağıt dönüyor araba işinde,fabrikası dahil aracı final kontrol öncesi sonrası kaporta aksamında boya veya değişim yapabiliyor bunun usta ellerde yapılması sorun değil.

    Fakat değişen olmayıp heryeri yamalı macunlu boyalı araç kaynıyor ülkemizde ilanda nasılda güzel araba yanına gidince hüsran.

    Arka çamurluğa gelince dıştan değişecek en zahmetli parça .

    Bunu anlamak basit arka kapı contası sökülerek fabrika puntaları kontrol edilir .

    Değiştiyse birleşim yeri belli eder.
  • O zaman bu durum şöyle bir sorunu açığa çıkartır. Değer kaybı davası sonucu, oranı bakımından yüksek oranda olan arka çanırluk nedeni ile ön çamurluk'a kıyasla daha yüksek bedel talep edile bilmekte. Bu durumda kişi, onarım yapılan yer servisden onarımın sözünü ettiğiniz şekilde yapıldığına dair belge alması halinde. Kendisini dava eden kişiye, ben değer kaybını öderim lakin sen aracının onarımını kesme ile değil komple yaptır, deme hakkı doğar. İşi inada bindirir ise, önce değer kaybı bedelini öder daha sonra senmisin arka çamurluk tavandan öne kadar söktürüp boyatmayan der.
  • orjinalle değiştikten sonra...

    ne değişen takıntılı milletiz anlamadım gitti

    mekanik parçalar önemli

    araç güvenliği önemli

    yoksa benim tampon 4kere çıktı ufak çarpmalarda basıp yerine takıyorum geri

    henüz kasko yapmadığım için ve halen bende eşimde araca alışamadığı için de değişemedim

    e alan adam diyecek ön tampon neden değişti yalan mı söylüyor diyecek

    motor şanzuman şase üçlüsüne bakarım ben gerisi hikayedir
  • echomaniac E kullanıcısına yanıt
    "Aracın çamurluk kapı vb her türlü parçaları aynı renk bulunup takıldıktan sonra kimse anlamıyor ekspertiz dahil" demişsiniz fakat o durum şöyle oluyor. Örnek veriyorum aracın kapısı değişecek. Aynı renk çıkma orjinal bir kapı bulup araca taktığınızda ve aracı ekspertize götürdüğünüzde kapı orjinal olduğu için değişmiş değil de sökülmüş takılmış gibi görünür.
  • baranel B kullanıcısına yanıt
    O durum kişilerin inisiyatifine kalmış bir durum değil. Nasıl onarılması gerekiyorsa öyle onarılır.
  • TormentedSoul kullanıcısına yanıt
    "orjinalle değiştikten sonra" demişsiniz ama sorun işte orada. Bir parça değişse örnek veriyorum kapı veya ön çamurluk orjinalse umrumda olmaz alırım aracı. Ama arka çamurluk değişimi aslında bir değişim değil kesip biçme işlemidir. Arka çamurluğun orjinali ile değişme ihtimali yok yani.
  • galiba herkes arka çamurluğu değişmiş araba almış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SıradanBirKullanıcı

    "orjinalle değiştikten sonra" demişsiniz ama sorun işte orada. Bir parça değişse örnek veriyorum kapı veya ön çamurluk orjinalse umrumda olmaz alırım aracı. Ama arka çamurluk değişimi aslında bir değişim değil kesip biçme işlemidir. Arka çamurluğun orjinali ile değişme ihtimali yok yani.
    hocam evet öyledir haklısın katılıyorum

    ama düzgün yapılınca arkadan hasarlar asla önden hasarlar gibi kötü olmaz

    önde çamurluk değişir ama içinde de baya hasar vardır ne var ne yok bilemezsin usta bilr anlamaz bazen

    arka çamurluk değişimi ise estetiktir boya uyuyorsa sorun olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SıradanBirKullanıcı

    "orjinalle değiştikten sonra" demişsiniz ama sorun işte orada. Bir parça değişse örnek veriyorum kapı veya ön çamurluk orjinalse umrumda olmaz alırım aracı. Ama arka çamurluk değişimi aslında bir değişim değil kesip biçme işlemidir. Arka çamurluğun orjinali ile değişme ihtimali yok yani.
    Çamurluk dediğiniz şey alüminyum sac.ön çamurlukla arka çamurluk arasındaki sac değişimi işleminde çok fark yok ilaveten değişen sacın da güvenlik konusunda bir önemi yok.tamamen kozmetik.muhtemelen aldığı araçta yeni bir fiyat kırma yöntemi bulduğunu düşünüyor.k oşarak uzaklaşın o arkadaştan.

    Hatta bilmediği işlerde yetkili gibi konuşan kimseyi çevrenizde tutmayın.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.