Şimdi Ara

Arkadaşlar bu sorun başına gelen varmı YARDIM lütfen !!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bende 1998 model 2.5 TDI VolksWagen Tranporter var.
    Araç son 3 4 haftadır çook duman atmaya başladı ve yağ seviyesi kısa sürede azalıyor.(karter sağlam ve hiç bir kaçak yok)
    Götürdüğüm her vw servislerinde ayrı parçalardan kaynaklanabileceğini söylediler!
    Ya Turbonun bozuk olduğunu ya silindir kapağı contasının yanmış olabilir dediler.

    2.5 TDI VolksWagen Tranporter ı olan arkadaşların başına böyle bir olay geldiyse neler yaptıklarını yazarlarsa sevinirim!
    Önerilerinizi bekliyorum!

    Saygılar !!







  • Sorun turbo, klasik vw grubu tdi motor sorunu. Ama servis turbo ile birlikte silindiri de açıp masraf çıkaracak. Bahaneleri yeni turbo takınca da sorun devam edebilir olacak, falan filan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irvine

    Sorun turbo, klasik vw grubu tdi motor sorunu. Ama servis turbo ile birlikte silindiri de açıp masraf çıkaracak. Bahaneleri yeni turbo takınca da sorun devam edebilir olacak, falan filan.
    Bizde 85 model Skoda 120 GLS vardı zamanında. Aynı sorunu biz de yaşamıştık bi ara.. Motoru arkada olduğundan sık sık hararet yapardı ve bu da silindir kapağı contasının yanmasına sebep olurdu. Bu sefer de araç yağ yakmaya başlardı.

    Özetle -nası olur bilmem ! :)) ama- araca hararet yaptırdıysanız muhtemelen silindir kapak contası yanmıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlaCKwiDoW

    Bizde 85 model Skoda 120 GLS vardı zamanında. Aynı sorunu biz de yaşamıştık bi ara.. Motoru arkada olduğundan sık sık hararet yapardı ve bu da silindir kapağı contasının yanmasına sebep olurdu. Bu sefer de araç yağ yakmaya başlardı.

    Özetle -nası olur bilmem ! :)) ama- araca hararet yaptırdıysanız muhtemelen silindir kapak contası yanmıştır.

    Alıntıları Göster
    arkadasım serwıse gıtmeden once sana bıkac tavsıyede bulunayım araban buyuk ıhtımalle turbodan arıza werıo we senın bunu anlaman ıcın koputu ac we turbonun hortumunu gorursun zaten.o hortumu sok yanı turbo kısmını we bıparmakla)))hortum yaglanmıssa arıza turbodur.turboda senın arıza ben ww audı yefdek parca ısı yapıorum guven banaservıse gıdersende guzel bı opucuk alırsın bulundugun sehırde cıkmacılara gıt oradan yarı fıyatına alırsın bende su an yok olsa en ucuz sekılde sana yardımcı olurdum.turbodanda anlamıosan bıkac dıpnot duseım!!!turbonun yanı turbunun kafa(sanayı agzııle salyangoz deerrız bız) tarafı yanı pervanen oldugu yere parmagınla cewırmeye calıs rahat donmesı gerekır sıkısmıs olmaması lazım tabıı bazen sıkısık gıbı gorunenlerde war ama turbocular onu daha ıyı bılır.we saga sola oynatmaya calıs ıcerısdekı pervaneyı oynamaması gerekıo kesınlıkle!!!we turboyu kaldır manıfolda baglanan 4 cıvatalı yerını(eksoz manıfoldu)parmagınla bıraz temızle we catlak olup olmadıgına bak ama dıkkatlı bak cok ınce catlaklar olur(tabıı bu catlak genelde kkk turbolarında olur)tabıı yanına bı turbocu aalıırsan daha ıyı bı secım yapmıs olursun.conta ıle alakası yoktur conta yakan araba genelde kapagı catlatır we yag ıle suyu karıstırır kısacası yagla contanın bı alakası yok.yardımcı olabıldıysem ne mutlu bana!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corvette82

    arkadasım serwıse gıtmeden once sana bıkac tavsıyede bulunayım araban buyuk ıhtımalle turbodan arıza werıo we senın bunu anlaman ıcın koputu ac we turbonun hortumunu gorursun zaten.o hortumu sok yanı turbo kısmını we bıparmakla)))hortum yaglanmıssa arıza turbodur.turboda senın arıza ben ww audı yefdek parca ısı yapıorum guven banaservıse gıdersende guzel bı opucuk alırsın bulundugun sehırde cıkmacılara gıt oradan yarı fıyatına alırsın bende su an yok olsa en ucuz sekılde sana yardımcı olurdum.turbodanda anlamıosan bıkac dıpnot duseım!!!turbonun yanı turbunun kafa(sanayı agzııle salyangoz deerrız bız) tarafı yanı pervanen oldugu yere parmagınla cewırmeye calıs rahat donmesı gerekır sıkısmıs olmaması lazım tabıı bazen sıkısık gıbı gorunenlerde war ama turbocular onu daha ıyı bılır.we saga sola oynatmaya calıs ıcerısdekı pervaneyı oynamaması gerekıo kesınlıkle!!!we turboyu kaldır manıfolda baglanan 4 cıvatalı yerını(eksoz manıfoldu)parmagınla bıraz temızle we catlak olup olmadıgına bak ama dıkkatlı bak cok ınce catlaklar olur(tabıı bu catlak genelde kkk turbolarında olur)tabıı yanına bı turbocu aalıırsan daha ıyı bı secım yapmıs olursun.conta ıle alakası yoktur conta yakan araba genelde kapagı catlatır we yag ıle suyu karıstırır kısacası yagla contanın bı alakası yok.yardımcı olabıldıysem ne mutlu bana!!!

    Alıntıları Göster
    arkadaşım bence motorun bitiyo ve yağ yakıyo
    en iyisi bi sekman attır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    arkadaşım bence motorun bitiyo ve yağ yakıyo
    en iyisi bi sekman attır

    Alıntıları Göster
    lokosıt!!!
    kardes motoru adamın gucagına werdın ıkı dk da ha)))ppuuhahahahaha ne sekmanı ya kardes bu vw ole 300 400 bınden once motor motor ınmez bu arabalarda!!!!adama gulerler!!!!
    ancestral...
    kardes lokosıtın dedıklerınde aklın kalmasın ama yınede ıcım rahat olsun dıosan bak sana bı taktıkmotora yag koydugun kapaıgı ac we arabanı calıstır elını bı koy kapagın oldugu yere bı bak bakalım araba ufluyormu???anlamazsan kapagı acık sekılde yerıne koy we dans edıomu(araba calısıo wazıyette) yanı tıtrıo mu??oda olmadıysa acık olan o kapagı aynı yere kapatmadan koy we gaz wer kapagı ıce dogru emıosa yanı kapak sankı kapalı gıbı duruosa sorun yoktur!!!!yola dewam senın motorda aklın kalmasın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corvette82

    lokosıt!!!
    kardes motoru adamın gucagına werdın ıkı dk da ha)))ppuuhahahahaha ne sekmanı ya kardes bu vw ole 300 400 bınden once motor motor ınmez bu arabalarda!!!!adama gulerler!!!!
    ancestral...
    kardes lokosıtın dedıklerınde aklın kalmasın ama yınede ıcım rahat olsun dıosan bak sana bı taktıkmotora yag koydugun kapaıgı ac we arabanı calıstır elını bı koy kapagın oldugu yere bı bak bakalım araba ufluyormu???anlamazsan kapagı acık sekılde yerıne koy we dans edıomu(araba calısıo wazıyette) yanı tıtrıo mu??oda olmadıysa acık olan o kapagı aynı yere kapatmadan koy we gaz wer kapagı ıce dogru emıosa yanı kapak sankı kapalı gıbı duruosa sorun yoktur!!!!yola dewam senın motorda aklın kalmasın

    Alıntıları Göster
    öyle bişe olursa motor eline gelir o arabayı Vw değişir ... hatalı üretimdir ...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: corvette82

    lokosıt!!!
    kardes motoru adamın gucagına werdın ıkı dk da ha)))ppuuhahahahaha ne sekmanı ya kardes bu vw ole 300 400 bınden once motor motor ınmez bu arabalarda!!!!adama gulerler!!!!
    ancestral...
    kardes lokosıtın dedıklerınde aklın kalmasın ama yınede ıcım rahat olsun dıosan bak sana bı taktıkmotora yag koydugun kapaıgı ac we arabanı calıstır elını bı koy kapagın oldugu yere bı bak bakalım araba ufluyormu???anlamazsan kapagı acık sekılde yerıne koy we dans edıomu(araba calısıo wazıyette) yanı tıtrıo mu??oda olmadıysa acık olan o kapagı aynı yere kapatmadan koy we gaz wer kapagı ıce dogru emıosa yanı kapak sankı kapalı gıbı duruosa sorun yoktur!!!!yola dewam senın motorda aklın kalmasın

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: corvette82

    lokosıt!!!
    kardes motoru adamın gucagına werdın ıkı dk da ha)))ppuuhahahahaha ne sekmanı ya kardes bu vw ole 300 400 bınden once motor motor ınmez bu arabalarda!!!!adama gulerler!!!!
    ancestral...
    kardes lokosıtın dedıklerınde aklın kalmasın ama yınede ıcım rahat olsun dıosan bak sana bı taktıkmotora yag koydugun kapaıgı ac we arabanı calıstır elını bı koy kapagın oldugu yere bı bak bakalım araba ufluyormu???anlamazsan kapagı acık sekılde yerıne koy we dans edıomu(araba calısıo wazıyette) yanı tıtrıo mu??oda olmadıysa acık olan o kapagı aynı yere kapatmadan koy we gaz wer kapagı ıce dogru emıosa yanı kapak sankı kapalı gıbı duruosa sorun yoktur!!!!yola dewam senın motorda aklın kalmasın

    yaf kardeş adam km yazmamışki
    belki 500bin dedir
    araç resmen yağ yakıyor duman atıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    quote:

    Orjinalden alıntı: corvette82

    lokosıt!!!
    kardes motoru adamın gucagına werdın ıkı dk da ha)))ppuuhahahahaha ne sekmanı ya kardes bu vw ole 300 400 bınden once motor motor ınmez bu arabalarda!!!!adama gulerler!!!!
    ancestral...
    kardes lokosıtın dedıklerınde aklın kalmasın ama yınede ıcım rahat olsun dıosan bak sana bı taktıkmotora yag koydugun kapaıgı ac we arabanı calıstır elını bı koy kapagın oldugu yere bı bak bakalım araba ufluyormu???anlamazsan kapagı acık sekılde yerıne koy we dans edıomu(araba calısıo wazıyette) yanı tıtrıo mu??oda olmadıysa acık olan o kapagı aynı yere kapatmadan koy we gaz wer kapagı ıce dogru emıosa yanı kapak sankı kapalı gıbı duruosa sorun yoktur!!!!yola dewam senın motorda aklın kalmasın

    yaf kardeş adam km yazmamışki
    belki 500bin dedir
    araç resmen yağ yakıyor duman atıyor

    Alıntıları Göster
    Motor da şu anda belirgin bir güç kaybı yoksa olay turbo değildir. motor rektefiye istiyor. küçük veya büyük, az veya çok, ama rektefiye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozyurek

    Motor da şu anda belirgin bir güç kaybı yoksa olay turbo değildir. motor rektefiye istiyor. küçük veya büyük, az veya çok, ama rektefiye.

    Alıntıları Göster
    bizdede war 2.5 yanliz benzinli..ayni sorun bizimkindede var..

    segmandan oluyor buyuk ihtimal.bide acayip yag yakiyor..motorun altindaki yag yakma hortumunu arkaya egzos gibi uzattim.yoksa kabine geliyor koku..

    bizimkide bazen istop ediyor rolent ayari iyi olmasina karsin..turkiyede olsam direk servise giderdim burda bi poqdan anlayan yok..

    bence en saglami servis..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti

    bizdede war 2.5 yanliz benzinli..ayni sorun bizimkindede var..

    segmandan oluyor buyuk ihtimal.bide acayip yag yakiyor..motorun altindaki yag yakma hortumunu arkaya egzos gibi uzattim.yoksa kabine geliyor koku..

    bizimkide bazen istop ediyor rolent ayari iyi olmasina karsin..turkiyede olsam direk servise giderdim burda bi poqdan anlayan yok..

    bence en saglami servis..


    Alıntıları Göster
    arkadaslar bence ancestral bı bıze cevap yazsın benım dedıklerımı uygulamısmı ondan sonra konusalım baska bı yerde ıse sorun onu beraber buluruz ama sole bısey daha war araba artık eskımıs yanı 98 model we transporter olduguna gore bu araba dewamlı kosturuo!!!yanı yuk yuklenıodur dewamlı onun ıcın km yı bı yazsın motor yıprandıgı ıcın 2 3 ayda ortalama dızel bı araba 1 lt yag eksıltır bu normal bı deger ama ayda bı kac lt eksıltıosa sorun baslıo demektır.bı arkadas dedıklerımı uygulasın bakalım motoru nasıl?bı km yı yazsın bızde derdını cozmeye elımızden geldıgı kadar calısırız hepberaber...lokosıt kardes aslında haklısın cunku arkadas km yı yazmamıs.bı yazsın bakalım sende haklı olabılırsın!haklı cıkarsan tukkanım senın olsun))))ozyurek sanada bısey soleyım dızel turbolarda turbonun arızası oldugunda cekısten barız sekılde dusurmez arabayı cok ıyı tanıosan hatta dızellerı ıyı tanıosan anlayabılırsın arkadas o kadar bılıomu bılmıorum oyle belkı yardımcı olamayabılırız.ancak sole olabılır vw motorlarında cok dıkkatlı dınlersen (3000 dewırden sonra yanı turbo asıl dewreye gırdıkten sonra)tız bı ses yanı ıslık gıbı bı ses olur bu turbonun sesıdır bu bıraz degısır arıza oldugunda ama barız sesler deıldır.ama arkadas pek bılgılılı deılse buradan cozume ulasmayız gıbı bence bnm dedıklerımı bı denesın bı motoru nasıl baksın bı hortumunu soksun km yı yazsın elbet bı cozum wardır ama km cok deılse turbodan baska bısı deıl bnmde bı kac arabam aynı sekılde ama turbo sıkıntısı cektıgımden oyle bınıorum ama cok kısa mesafelerde ancestral kardes sakın uzun yola cıkayım deme bu arada harbıden elıne gelır o zaman motor!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlaCKwiDoW

    Bizde 85 model Skoda 120 GLS vardı zamanında. Aynı sorunu biz de yaşamıştık bi ara.. Motoru arkada olduğundan sık sık hararet yapardı ve bu da silindir kapağı contasının yanmasına sebep olurdu. Bu sefer de araç yağ yakmaya başlardı.

    Özetle -nası olur bilmem ! :)) ama- araca hararet yaptırdıysanız muhtemelen silindir kapak contası yanmıştır.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: BlaCKwiDoW

    Bizde 85 model Skoda 120 GLS vardı zamanında. Aynı sorunu biz de yaşamıştık bi ara.. Motoru arkada olduğundan sık sık hararet yapardı ve bu da silindir kapağı contasının yanmasına sebep olurdu. Bu sefer de araç yağ yakmaya başlardı.

    Özetle -nası olur bilmem ! :)) ama- araca hararet yaptırdıysanız muhtemelen silindir kapak contası yanmıştır.




    Sen ne diyosun biz kışın karda,buzda hararet yaptırdık o arabaya


    Radyatör bagajın orda ya bavullar radyatörün hemen bitişiğinde, önde radyatör gazete ile kapatılmış bi baktık -7 derecede araba hararet ibresi sona gelmiş ne güldmüştük ama... Zincirsiz gittik onca yolu... Güzel arabaydı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oct

    quote:

    Orjinalden alıntı: BlaCKwiDoW

    Bizde 85 model Skoda 120 GLS vardı zamanında. Aynı sorunu biz de yaşamıştık bi ara.. Motoru arkada olduğundan sık sık hararet yapardı ve bu da silindir kapağı contasının yanmasına sebep olurdu. Bu sefer de araç yağ yakmaya başlardı.

    Özetle -nası olur bilmem ! :)) ama- araca hararet yaptırdıysanız muhtemelen silindir kapak contası yanmıştır.




    Sen ne diyosun biz kışın karda,buzda hararet yaptırdık o arabaya


    Radyatör bagajın orda ya bavullar radyatörün hemen bitişiğinde, önde radyatör gazete ile kapatılmış bi baktık -7 derecede araba hararet ibresi sona gelmiş ne güldmüştük ama... Zincirsiz gittik onca yolu... Güzel arabaydı...

    Alıntıları Göster
    corvette kardeş ben ankaradayım.Sende ankaradaysan bir görüşelim.
    Araç 165.000 km de turboda çok bariz güç kaybı yok ! Turbodan ıslık sesi çok net bir şekilde geliyor.
    Dediğin turbo hortumlarını söktüm hortumlarda yağlanma var.
    Turbo pervanasini ellediğimde boşluk yok ve gayet rahat dönüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AncEstRaL

    corvette kardeş ben ankaradayım.Sende ankaradaysan bir görüşelim.
    Araç 165.000 km de turboda çok bariz güç kaybı yok ! Turbodan ıslık sesi çok net bir şekilde geliyor.
    Dediğin turbo hortumlarını söktüm hortumlarda yağlanma var.
    Turbo pervanasini ellediğimde boşluk yok ve gayet rahat dönüyor.

    Alıntıları Göster
    kardes bende ankaradayım ama su an ozel ıslerım ıcın ıstanbuldayım ınce iş anlarsın ya yenge olayı)))ben ankaraya gelınce bı sekılde dıyaloga gırerız.gercı msndednde konusabılırız su an ıcın yanı bu aksam yada yarın aksam ıcın!!!ama cok acelen yoksa 3 4 gun sona ankaradayım.bı sekılde sana turbo temın ederız ama dedıgım gıbı su an bende yok 2.5 turbo.es dosttan bakarız yada tamır olacak gıbyse tanıdık turboculara gıderız en ucuzu ıcın bende ugrasırım...en ucuz senı nasıl kurtarırsak karımıza olur(ucuz derken akıllı uslu hallederek ucuz olsun yanlıs anlama yanı bastan sagma iş olmaz bızde!!!)ben bıkac saate gırer bakarım bu topıce mesajbırakırsan maıl adresını yada msn ını yaz ben dalarım olaya)tabıı yarın flnda msn ını yazarsan adrese ekler dıaloga gırerız...sen sımdılık sadece yagına dıkkat et arabanın yola dewam.cok sıkstırma arabayı baska bı soruna yol acmaz o arıza ok??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corvette82

    kardes bende ankaradayım ama su an ozel ıslerım ıcın ıstanbuldayım ınce iş anlarsın ya yenge olayı)))ben ankaraya gelınce bı sekılde dıyaloga gırerız.gercı msndednde konusabılırız su an ıcın yanı bu aksam yada yarın aksam ıcın!!!ama cok acelen yoksa 3 4 gun sona ankaradayım.bı sekılde sana turbo temın ederız ama dedıgım gıbı su an bende yok 2.5 turbo.es dosttan bakarız yada tamır olacak gıbyse tanıdık turboculara gıderız en ucuzu ıcın bende ugrasırım...en ucuz senı nasıl kurtarırsak karımıza olur(ucuz derken akıllı uslu hallederek ucuz olsun yanlıs anlama yanı bastan sagma iş olmaz bızde!!!)ben bıkac saate gırer bakarım bu topıce mesajbırakırsan maıl adresını yada msn ını yaz ben dalarım olaya)tabıı yarın flnda msn ını yazarsan adrese ekler dıaloga gırerız...sen sımdılık sadece yagına dıkkat et arabanın yola dewam.cok sıkstırma arabayı baska bı soruna yol acmaz o arıza ok??

    Alıntıları Göster
    ben yeni dizel kullanmaya başlayan biriyim. turbo dizel aracım var (yeni focus tdci ) bu turbo olayında kulaktan duyma bilgiler beni bayağı korkuttu . aracım ne kadar yenide olsa merak ediyorum bir arkadaşımın yeni arabasında turbo arızası çıktı garantide değiştirdiler (clio dizel di) merak ettiğim bu alet çok pahalımı ayrıca bu aletin bozulma sebebleri nelerdir. bu konuda bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.... teşekkürler....
    quote:

    Orjinalden alıntı: corvette82

    kardes bende ankaradayım ama su an ozel ıslerım ıcın ıstanbuldayım ınce iş anlarsın ya yenge olayı)))ben ankaraya gelınce bı sekılde dıyaloga gırerız.gercı msndednde konusabılırız su an ıcın yanı bu aksam yada yarın aksam ıcın!!!ama cok acelen yoksa 3 4 gun sona ankaradayım.bı sekılde sana turbo temın ederız ama dedıgım gıbı su an bende yok 2.5 turbo.es dosttan bakarız yada tamır olacak gıbyse tanıdık turboculara gıderız en ucuzu ıcın bende ugrasırım...en ucuz senı nasıl kurtarırsak karımıza olur(ucuz derken akıllı uslu hallederek ucuz olsun yanlıs anlama yanı bastan sagma iş olmaz bızde!!!)ben bıkac saate gırer bakarım bu topıce mesajbırakırsan maıl adresını yada msn ını yaz ben dalarım olaya)tabıı yarın flnda msn ını yazarsan adrese ekler dıaloga gırerız...sen sımdılık sadece yagına dıkkat et arabanın yola dewam.cok sıkstırma arabayı baska bı soruna yol acmaz o arıza ok??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _c@dı_

    ben yeni dizel kullanmaya başlayan biriyim. turbo dizel aracım var (yeni focus tdci ) bu turbo olayında kulaktan duyma bilgiler beni bayağı korkuttu . aracım ne kadar yenide olsa merak ediyorum bir arkadaşımın yeni arabasında turbo arızası çıktı garantide değiştirdiler (clio dizel di) merak ettiğim bu alet çok pahalımı ayrıca bu aletin bozulma sebebleri nelerdir. bu konuda bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.... teşekkürler....
    quote:

    Orjinalden alıntı: corvette82

    kardes bende ankaradayım ama su an ozel ıslerım ıcın ıstanbuldayım ınce iş anlarsın ya yenge olayı)))ben ankaraya gelınce bı sekılde dıyaloga gırerız.gercı msndednde konusabılırız su an ıcın yanı bu aksam yada yarın aksam ıcın!!!ama cok acelen yoksa 3 4 gun sona ankaradayım.bı sekılde sana turbo temın ederız ama dedıgım gıbı su an bende yok 2.5 turbo.es dosttan bakarız yada tamır olacak gıbyse tanıdık turboculara gıderız en ucuzu ıcın bende ugrasırım...en ucuz senı nasıl kurtarırsak karımıza olur(ucuz derken akıllı uslu hallederek ucuz olsun yanlıs anlama yanı bastan sagma iş olmaz bızde!!!)ben bıkac saate gırer bakarım bu topıce mesajbırakırsan maıl adresını yada msn ını yaz ben dalarım olaya)tabıı yarın flnda msn ını yazarsan adrese ekler dıaloga gırerız...sen sımdılık sadece yagına dıkkat et arabanın yola dewam.cok sıkstırma arabayı baska bı soruna yol acmaz o arıza ok??


    Alıntıları Göster
    ya kardes acık solemek gerekırse turbonun tam anlamıyla neden we nasıl bozuldugu hakkında hıcbır fıkrım yok!!!ne desem yalan olur...hıc bugune kadarda duymadın su turboya zarar verır dıe??fıyat konusunda ewet bıraz pahalı bı malzemedır bayıı olarak yanı.ama turbolar oyle dewamlı arıza yapan seyler deıldır yanı bu konuda aklın kalmasın derım ben.tabıı fordun we renonun dızellerı hakkında ne fıyat nede kalıtesı hakkında konusacak kadar bılgım yok ama ford bence kalıtelıdır sanmam hemen arızalanacagını ama sunu soleyım su an fıesta topluorum gercekten fıyatları cok ucuk!!!en basıtı power ayagına 327 mılyon dedıler bana yumruk kadar bı demır!!!umarım daha buyuk sorunların olmaz kardes ama bı arastırayım bakalım bende merak ettım turboya zarar weren seylerı))ama turbo yag we hava ıle alakalı bı calısma olayı wardır bunlardada sadece yaı duzenlı deıstırerek koruma olur gıbı ama bı bakalım warsa bılgılı arkadas yazsın buraya bızde bılelım!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corvette82

    ya kardes acık solemek gerekırse turbonun tam anlamıyla neden we nasıl bozuldugu hakkında hıcbır fıkrım yok!!!ne desem yalan olur...hıc bugune kadarda duymadın su turboya zarar verır dıe??fıyat konusunda ewet bıraz pahalı bı malzemedır bayıı olarak yanı.ama turbolar oyle dewamlı arıza yapan seyler deıldır yanı bu konuda aklın kalmasın derım ben.tabıı fordun we renonun dızellerı hakkında ne fıyat nede kalıtesı hakkında konusacak kadar bılgım yok ama ford bence kalıtelıdır sanmam hemen arızalanacagını ama sunu soleyım su an fıesta topluorum gercekten fıyatları cok ucuk!!!en basıtı power ayagına 327 mılyon dedıler bana yumruk kadar bı demır!!!umarım daha buyuk sorunların olmaz kardes ama bı arastırayım bakalım bende merak ettım turboya zarar weren seylerı))ama turbo yag we hava ıle alakalı bı calısma olayı wardır bunlardada sadece yaı duzenlı deıstırerek koruma olur gıbı ama bı bakalım warsa bılgılı arkadas yazsın buraya bızde bılelım!

    Alıntıları Göster
    teşekkür ederim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: corvette82

    ya kardes acık solemek gerekırse turbonun tam anlamıyla neden we nasıl bozuldugu hakkında hıcbır fıkrım yok!!!ne desem yalan olur...hıc bugune kadarda duymadın su turboya zarar verır dıe??fıyat konusunda ewet bıraz pahalı bı malzemedır bayıı olarak yanı.ama turbolar oyle dewamlı arıza yapan seyler deıldır yanı bu konuda aklın kalmasın derım ben.tabıı fordun we renonun dızellerı hakkında ne fıyat nede kalıtesı hakkında konusacak kadar bılgım yok ama ford bence kalıtelıdır sanmam hemen arızalanacagını ama sunu soleyım su an fıesta topluorum gercekten fıyatları cok ucuk!!!en basıtı power ayagına 327 mılyon dedıler bana yumruk kadar bı demır!!!umarım daha buyuk sorunların olmaz kardes ama bı arastırayım bakalım bende merak ettım turboya zarar weren seylerı))ama turbo yag we hava ıle alakalı bı calısma olayı wardır bunlardada sadece yaı duzenlı deıstırerek koruma olur gıbı ama bı bakalım warsa bılgılı arkadas yazsın buraya bızde bılelım!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _c@dı_

    ben yeni dizel kullanmaya başlayan biriyim. turbo dizel aracım var (yeni focus tdci ) bu turbo olayında kulaktan duyma bilgiler beni bayağı korkuttu . aracım ne kadar yenide olsa merak ediyorum bir arkadaşımın yeni arabasında turbo arızası çıktı garantide değiştirdiler (clio dizel di) merak ettiğim bu alet çok pahalımı ayrıca bu aletin bozulma sebebleri nelerdir. bu konuda bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.... teşekkürler....
    quote:

    Orjinalden alıntı: corvette82

    kardes bende ankaradayım ama su an ozel ıslerım ıcın ıstanbuldayım ınce iş anlarsın ya yenge olayı)))ben ankaraya gelınce bı sekılde dıyaloga gırerız.gercı msndednde konusabılırız su an ıcın yanı bu aksam yada yarın aksam ıcın!!!ama cok acelen yoksa 3 4 gun sona ankaradayım.bı sekılde sana turbo temın ederız ama dedıgım gıbı su an bende yok 2.5 turbo.es dosttan bakarız yada tamır olacak gıbyse tanıdık turboculara gıderız en ucuzu ıcın bende ugrasırım...en ucuz senı nasıl kurtarırsak karımıza olur(ucuz derken akıllı uslu hallederek ucuz olsun yanlıs anlama yanı bastan sagma iş olmaz bızde!!!)ben bıkac saate gırer bakarım bu topıce mesajbırakırsan maıl adresını yada msn ını yaz ben dalarım olaya)tabıı yarın flnda msn ını yazarsan adrese ekler dıaloga gırerız...sen sımdılık sadece yagına dıkkat et arabanın yola dewam.cok sıkstırma arabayı baska bı soruna yol acmaz o arıza ok??


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: emremuslu

    ben yeni dizel kullanmaya başlayan biriyim. turbo dizel aracım var (yeni focus tdci ) bu turbo olayında kulaktan duyma bilgiler beni bayağı korkuttu . aracım ne kadar yenide olsa merak ediyorum bir arkadaşımın yeni arabasında turbo arızası çıktı garantide değiştirdiler (clio dizel di) merak ettiğim bu alet çok pahalımı ayrıca bu aletin bozulma sebebleri nelerdir. bu konuda bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.... teşekkürler....


    hocam turbo için büyük önem taşıyan nokta yağlanma olayıdır. çok yüksek devirlerde çalıştığı için, yeterli yağlanma olmazsa, kısa sürede aşınıp problem çıkarabiliyormuş. özellikle soğuk havalarda sabah ilk çalıştırmalarda, motor ısınana kadar, yüksek devirlere çıkıp turboyu devreye sokmamalıymışız.

    bir de uzun süreli turbolu yani devirli kullanımlar sonrasında motoru stop etmeden önce rolantide 15-20 sn. kadar beklemek gerekiyormuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: konqueror

    quote:

    Orjinalden alıntı: emremuslu

    ben yeni dizel kullanmaya başlayan biriyim. turbo dizel aracım var (yeni focus tdci ) bu turbo olayında kulaktan duyma bilgiler beni bayağı korkuttu . aracım ne kadar yenide olsa merak ediyorum bir arkadaşımın yeni arabasında turbo arızası çıktı garantide değiştirdiler (clio dizel di) merak ettiğim bu alet çok pahalımı ayrıca bu aletin bozulma sebebleri nelerdir. bu konuda bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.... teşekkürler....


    hocam turbo için büyük önem taşıyan nokta yağlanma olayıdır. çok yüksek devirlerde çalıştığı için, yeterli yağlanma olmazsa, kısa sürede aşınıp problem çıkarabiliyormuş. özellikle soğuk havalarda sabah ilk çalıştırmalarda, motor ısınana kadar, yüksek devirlere çıkıp turboyu devreye sokmamalıymışız.

    bir de uzun süreli turbolu yani devirli kullanımlar sonrasında motoru stop etmeden önce rolantide 15-20 sn. kadar beklemek gerekiyormuş.

    Alıntıları Göster
    konqueror kardes bu 15 20 sanıye olayını bende bı kac kere duydum ama bana mantıksız gelıo neden dersen 3000 dewırde dewreye gırer turbo.yanı soyle deyım arabanın kontagını cevırdıgın dk turbo baslar donmeye ama asıl gorevı 3000 dewırden sonra baslar.eee zaten uzun yola gıttıgınde durdugunda arabanın bıraz rolantıde calısması lazım bu benzınlı ıcınde dızel ıcınde yararlı bısıdır bunu hepımız bılıoruz.ama hususı turbo ıcın calıstırmak dıe bence bısı olamaz(tabıı sahsı fıkrım)sen zaten sehır ıcındede dururken yawaslama mesafen we yawaslama suren war buda turbonun hızını keser we 3000 sewırın altına otomatıkman ınıosun turbonun zaten hızı dusuo.tabıı bu sure ıcın yaptıgım yorumlar sahsı fıkrımdır dogrusunu bu konuda bende bılmek ıstıorum bı arastıracam hafta ıcı bılgı werıcem ısallah.simdiden kazasız gunler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corvette82

    konqueror kardes bu 15 20 sanıye olayını bende bı kac kere duydum ama bana mantıksız gelıo neden dersen 3000 dewırde dewreye gırer turbo.yanı soyle deyım arabanın kontagını cevırdıgın dk turbo baslar donmeye ama asıl gorevı 3000 dewırden sonra baslar.eee zaten uzun yola gıttıgınde durdugunda arabanın bıraz rolantıde calısması lazım bu benzınlı ıcınde dızel ıcınde yararlı bısıdır bunu hepımız bılıoruz.ama hususı turbo ıcın calıstırmak dıe bence bısı olamaz(tabıı sahsı fıkrım)sen zaten sehır ıcındede dururken yawaslama mesafen we yawaslama suren war buda turbonun hızını keser we 3000 sewırın altına otomatıkman ınıosun turbonun zaten hızı dusuo.tabıı bu sure ıcın yaptıgım yorumlar sahsı fıkrımdır dogrusunu bu konuda bende bılmek ıstıorum bı arastıracam hafta ıcı bılgı werıcem ısallah.simdiden kazasız gunler..

    Alıntıları Göster
    hocam kesinlikle doğru turbo sürekli çalışan bir parça fakat türbünler çok yüksek devirlere (100bin-150bin devir/dakikadan bahsediliyor), seninde söylediğin gibi 2500-3000 devirden sonra ulaşıyor. onun için tam yağlama sağlanmadan turboya yüklenilmemesi söylenmiş. şehir içi kullanım sonrasından ziyade uzun süreli yüksek devirli kullanımdan sonra rolantide bir süre beklenmesi öneriliyor.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.