Şimdi Ara

Astra 1.4t BRC - Soğuk Motorda Sarsıntılı Çalışma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2
Cevap
0
Favori
2.820
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Aracım Astra J 1.4t. BRC Seq32 Turbo Kit Takılı.

    Sorunum özellikle sabahları ve sıcak motoru stop edip 2-3 saat sonrasında çalıştırdıktan sonra sarsıntılı çalışma, rolantide düzensizlik-kararsızlık olması. Bu sorun eğer gün içinde bi 20-30 benzinle sürersem tamamen düzeliyor, ertesi sabah saat gibi çalışıyor.

    Ayar için bayiye gittim, ltft değerlerini obd portuna bağladığı bir cihazla okudu ve yolda seyir halinde iken -1 ila +3 arasında seyrediyor. bu değerler iyi dedi. Yani aklıma gelen lpg karışım hatasından dolayı araç beyninin benzin haritasına müdahale etmesi, bu sebeple de teklemesi ihtimalinin düşük bir olasılık olduğunu belirtti.

    Şimdi regülatör ve enjektörlerden sızıntı şüphesi var, aracı pazartesi servise bırakacağım, ama sızıntı olsa geç çalışma da olması aslında dedi usta; araçta öyle bir durum yok, tık diye marş alıyor, çalıştıktan sonra sarsıntılı çalışıyor. Gaza biraz basarsam toparlıyor, stop etme ya da daha da boğulma durumu yok.

    Sizce bir ayar problemi mi var, yoksa fiziksel bir sorun mu, nasıl bir yol izlemeliyim, böyle devam ederse kit'i söktürmek durumunda kalabilirim...







  • Yorum yapmak için bir süre gözlemlemek istedim. Sabah teklemesi olayı şimdilik düzeldi. sürekli şehiriçi 30-40 km'lik kısa mesafelerde kullanıyorum, uzun yol yapmadığım için uzun yol sonrası nasıl sonuç verir bilemiyorum, değişiklik olursa tekrar yazarım.

    Teklemenin sebebini usta regülatör basıncının aşırı fazlalığı olarak teşhis etmiş. Aracı akşamdan bıraktım ve sabah marşına kendi bastı, araç tekler vaziyette iken değerlere baktığında manifoltta aşırı hava basınç birikimi olduğunu, regülatörde 1500 mbar'dan bile fazla basınç değerleri göründüğünü tespit etmiş. regülatör üzerindeki alyan vanasından 1300 mbar civarına basıncı çekip sıfırdan kalibrayon ve yol ayarı yapıldı. Şu ana kadar bir haftadır sabahları saat gibi çalışıyor, rolanti yine ok gibi sabit, tekleme titreme vs yok çok şükür.

    Ayrıca araç şu an hızlanmada tam gazda -3 , hız sabitleyici ile 0.8 , sakin sürüşte +5 , genel ortalama -1.3 ltft değerlerini veriyor. Sanırım bu defa ayarlar güzel oldu. sadece rolantide önce +7/+8 ltft veriyor, sonra bi 20-30 saniye bekledikçe -5'e doğru zenginleşiyor, o noktada sabitleniyor, abartılı bir tekleme gaz yememe durumu yok ama, normal görünüyor genel olarak. Benzer sorunu yaşayanlar mutlaka regülatör basıncına baktırsın, sonrasında mutlaka yol ayarı istesinler. rolantideki otomatik kalibrasyon yetersiz, yol ayarı şart, yoksa araç benzin haritasını bozuyor sabah tekliyor...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.