Şimdi Ara

Astra Classic lll CDTI Manuel'mi? Easytronic'mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
6.811
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şimdi arkadaşlar birkaç ay sonra kısmetse bu araçı almaya karar verdim yalnız aklımı şu olay çok kurcalıyor easytronic mi? düz mü?
    Şimdi ben motor tutkunu biriyim ve motor kullanıyorum :) ama araç ihtiyacı doğduğu için araç alıcam haliyle çok fazla direksiuon tecrübesi yok daha doğrusu vites geçişleri falan biraz zor gelir gibime geliyor ama illaki biraz denemden sonra düz vites geçişlerine alışırız yani düz vites araç kullanmayı illa öğrenmek lazım. Bundan dolayı easytronic düşünüyorum ama bir yandanda düşünmüyorum.

    Şimdi easytronic te özellikle internette yaptığım araştırmalarda ortak kanı şu;
    1- trafikte ilerler iken dur kalk larda 1. ve 2. vites geçişleri adamı rezil edecek kadar sarsıntıluymış?
    2- easytronic temi bu yoksa düzdedemi aynı bilmiyorum ama ilk kalkışlarda 2000 devri bulana kadar turbo devreye girene kadar ağırmış?
    3- Direksiyon biraz ağır diyorlar nasıl iş yaa




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LostCoder

    Şimdi arkadaşlar birkaç ay sonra kısmetse bu araçı almaya karar verdim yalnız aklımı şu olay çok kurcalıyor easytronic mi? düz mü?
    Şimdi ben motor tutkunu biriyim ve motor kullanıyorum :) ama araç ihtiyacı doğduğu için araç alıcam haliyle çok fazla direksiuon tecrübesi yok daha doğrusu vites geçişleri falan biraz zor gelir gibime geliyor ama illaki biraz denemden sonra düz vites geçişlerine alışırız yani düz vites araç kullanmayı illa öğrenmek lazım. Bundan dolayı easytronic düşünüyorum ama bir yandanda düşünmüyorum.

    Şimdi easytronic te özellikle internette yaptığım araştırmalarda ortak kanı şu;
    1- trafikte ilerler iken dur kalk larda 1. ve 2. vites geçişleri adamı rezil edecek kadar sarsıntıluymış?
    2- easytronic temi bu yoksa düzdedemi aynı bilmiyorum ama ilk kalkışlarda 2000 devri bulana kadar turbo devreye girene kadar ağırmış?
    3- Direksiyon biraz ağır diyorlar nasıl iş yaa


    Direksiyon elektro servo (elektromekanik) olduğu için elektrohidroliklere göre biraz daha ağır. Ancak bu yüksek hızlarda faydalı bir özellik, daha çok düşük hızlarda ve direksiyonu çok çevirmek zorunda olduğunuz zamanlarda önemli hale gelir.

    Easytronic için alt viteslerde selam veriyo diye söyleniyor ama ben hiç tecrübe etmedim. Ama bir arkadaşıma alırken söylemiştim bunu araştırmasını, denemesini, aldıktan sonra biraz rahatsız olduğunu biliyorum.

    2000 devir olayına gelince bu tüm turbo araçlarda olan bir şeydir, turbosuz hali daha düşük güç ve tork ürettiği için turbo devreye girene kadar güç daha düşük olacaktır, tabi 1.3 90 HP de turbo devreye girene kadar 100hp üstündeki motorların turbo devreye girmeden önceki haline göre daha zayıf kalacaktır.

    Sonuçta insanların konfor ve performans algısı farklı oluyor. Eski bir araçtan inen birine muhtemelen Mercedes gibi gelecektir, Mercedes gibi bir arabadan inende de muhtemelen memnun olmadığı noktalar olacaktır. Bence en iyisi siz deneme sürüşü yapın, arabayı biraz zorlayın, kalabalık binin, rampada sürün, klimayı falan açın. Sizi tatmin ederse sorun yoktur.

    Saygılar.




  • kullanan biri olarak
    1.kesinlikle kafa vurmuyor (klima açık ve fan yuksek devirde çalışıyorsa evet)rampada sıkışık trafik varsa tırmanmak için çok gaza basılıyor arabada devire bağlı olarak vites değiştiriyor ama trafik duruyor veya yokuş 2.vites için dik gelirse ozamanda kafa sallama olayını yapıyor.Bunu önlemenin 2 yolu var ya devemlı aynı seviyede gaza basarsanız vites büyütmüyor,yada manuele almak daha mantıklı.
    2.ışıklarda kalkarken herkesi tokatlıyayım dersen 1.3 almaya gerek yok zaten ama yınede ayagın gaza biraz fazla basarsa gayet iyi kalkıyor.
    3,evet dreksiyon agır hele birde eski araban reno falansa direksiyon ilk zamanlar bmc kamyon gibi hissetiriyor:) ama alışıyorsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983


    quote:

    Orijinalden alıntı: LostCoder

    Şimdi arkadaşlar birkaç ay sonra kısmetse bu araçı almaya karar verdim yalnız aklımı şu olay çok kurcalıyor easytronic mi? düz mü?
    Şimdi ben motor tutkunu biriyim ve motor kullanıyorum :) ama araç ihtiyacı doğduğu için araç alıcam haliyle çok fazla direksiuon tecrübesi yok daha doğrusu vites geçişleri falan biraz zor gelir gibime geliyor ama illaki biraz denemden sonra düz vites geçişlerine alışırız yani düz vites araç kullanmayı illa öğrenmek lazım. Bundan dolayı easytronic düşünüyorum ama bir yandanda düşünmüyorum.

    Şimdi easytronic te özellikle internette yaptığım araştırmalarda ortak kanı şu;
    1- trafikte ilerler iken dur kalk larda 1. ve 2. vites geçişleri adamı rezil edecek kadar sarsıntıluymış?
    2- easytronic temi bu yoksa düzdedemi aynı bilmiyorum ama ilk kalkışlarda 2000 devri bulana kadar turbo devreye girene kadar ağırmış?
    3- Direksiyon biraz ağır diyorlar nasıl iş yaa


    Direksiyon elektro servo (elektromekanik) olduğu için elektrohidroliklere göre biraz daha ağır. Ancak bu yüksek hızlarda faydalı bir özellik, daha çok düşük hızlarda ve direksiyonu çok çevirmek zorunda olduğunuz zamanlarda önemli hale gelir.

    Easytronic için alt viteslerde selam veriyo diye söyleniyor ama ben hiç tecrübe etmedim. Ama bir arkadaşıma alırken söylemiştim bunu araştırmasını, denemesini, aldıktan sonra biraz rahatsız olduğunu biliyorum.

    2000 devir olayına gelince bu tüm turbo araçlarda olan bir şeydir, turbosuz hali daha düşük güç ve tork ürettiği için turbo devreye girene kadar güç daha düşük olacaktır, tabi 1.3 90 HP de turbo devreye girene kadar 100hp üstündeki motorların turbo devreye girmeden önceki haline göre daha zayıf kalacaktır.

    Sonuçta insanların konfor ve performans algısı farklı oluyor. Eski bir araçtan inen birine muhtemelen Mercedes gibi gelecektir, Mercedes gibi bir arabadan inende de muhtemelen memnun olmadığı noktalar olacaktır. Bence en iyisi siz deneme sürüşü yapın, arabayı biraz zorlayın, kalabalık binin, rampada sürün, klimayı falan açın. Sizi tatmin ederse sorun yoktur.

    Saygılar.


    Açıklamalar için teşşekür ederim.
    Yalnız aklımı kurcalayan 2 soru var ben çok fazla araç deneyimi olan biri değilim motorcuyum

    Şimdi,

    1- Bu vites geçişlerinde ki sarsıntı olayı nedir böyle ya çok mu sarsıntı oluyor anlayamadım olayı bu kronik bir şeymiş gibi yazılıyor? (Benim görüşüm ağır ilerliyen trafikte 1. vites ile 2. vites devirleri arasında gaza basıldığı için araçta haliyle yavaşlama ve hızlanmada bu devirler arası 1-2 arası gidip geliyor bu durum tamamen sürücüye bağlı yada düze alınır ve bu şekilde sürülür)

    2- "Direksiyon elektro servo (elektromekanik) olduğu için elektrohidroliklere göre biraz daha ağır." demişsiniz direksiyon ağırlığından bahsediliyor yani bu ağırlık ne kadar ki? yoksa elektrohidroliklere göre kıyaslanıncamı ağır kalıyor 2011 bir araçta sorun teşkil edecek kadar ağır olması gibi bir durum söz konusu bile olmamalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LostCoder -- 30 Temmuz 2011; 17:37:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LostCoder


    quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983


    quote:

    Orijinalden alıntı: LostCoder

    Şimdi arkadaşlar birkaç ay sonra kısmetse bu araçı almaya karar verdim yalnız aklımı şu olay çok kurcalıyor easytronic mi? düz mü?
    Şimdi ben motor tutkunu biriyim ve motor kullanıyorum :) ama araç ihtiyacı doğduğu için araç alıcam haliyle çok fazla direksiuon tecrübesi yok daha doğrusu vites geçişleri falan biraz zor gelir gibime geliyor ama illaki biraz denemden sonra düz vites geçişlerine alışırız yani düz vites araç kullanmayı illa öğrenmek lazım. Bundan dolayı easytronic düşünüyorum ama bir yandanda düşünmüyorum.

    Şimdi easytronic te özellikle internette yaptığım araştırmalarda ortak kanı şu;
    1- trafikte ilerler iken dur kalk larda 1. ve 2. vites geçişleri adamı rezil edecek kadar sarsıntıluymış?
    2- easytronic temi bu yoksa düzdedemi aynı bilmiyorum ama ilk kalkışlarda 2000 devri bulana kadar turbo devreye girene kadar ağırmış?
    3- Direksiyon biraz ağır diyorlar nasıl iş yaa


    Direksiyon elektro servo (elektromekanik) olduğu için elektrohidroliklere göre biraz daha ağır. Ancak bu yüksek hızlarda faydalı bir özellik, daha çok düşük hızlarda ve direksiyonu çok çevirmek zorunda olduğunuz zamanlarda önemli hale gelir.

    Easytronic için alt viteslerde selam veriyo diye söyleniyor ama ben hiç tecrübe etmedim. Ama bir arkadaşıma alırken söylemiştim bunu araştırmasını, denemesini, aldıktan sonra biraz rahatsız olduğunu biliyorum.

    2000 devir olayına gelince bu tüm turbo araçlarda olan bir şeydir, turbosuz hali daha düşük güç ve tork ürettiği için turbo devreye girene kadar güç daha düşük olacaktır, tabi 1.3 90 HP de turbo devreye girene kadar 100hp üstündeki motorların turbo devreye girmeden önceki haline göre daha zayıf kalacaktır.

    Sonuçta insanların konfor ve performans algısı farklı oluyor. Eski bir araçtan inen birine muhtemelen Mercedes gibi gelecektir, Mercedes gibi bir arabadan inende de muhtemelen memnun olmadığı noktalar olacaktır. Bence en iyisi siz deneme sürüşü yapın, arabayı biraz zorlayın, kalabalık binin, rampada sürün, klimayı falan açın. Sizi tatmin ederse sorun yoktur.

    Saygılar.


    Açıklamalar için teşşekür ederim.
    Yalnız aklımı kurcalayan 2 soru var ben çok fazla araç deneyimi olan biri değilim motorcuyum

    Şimdi,

    1- Bu vites geçişlerinde ki sarsıntı olayı nedir böyle ya çok mu sarsıntı oluyor anlayamadım olayı bu kronik bir şeymiş gibi yazılıyor? (Benim görüşüm ağır ilerliyen trafikte 1. vites ile 2. vites devirleri arasında gaza basıldığı için araçta haliyle yavaşlama ve hızlanmada bu devirler arası 1-2 arası gidip geliyor bu durum tamamen sürücüye bağlı yada düze alınır ve bu şekilde sürülür)

    2- "Direksiyon elektro servo (elektromekanik) olduğu için elektrohidroliklere göre biraz daha ağır." demişsiniz direksiyon ağırlığından bahsediliyor yani bu ağırlık ne kadar ki? yoksa elektrohidroliklere göre kıyaslanıncamı ağır kalıyor 2011 bir araçta sorun teşkil edecek kadar ağır olması gibi bir durum söz konusu bile olmamalı.


    1- Kısaca şöyle anlatayım. Easytronic gibi yarı otomatiklerin çoğu için çok konforlu olmadıkları söyleniyor. Ben bizzat yaşamadım ama yarı otomatikler özellikle alt viteslerde vites geçişlerini fazla hissettiriyormuş. Benim okuduklarımdan ve duyduklarımdan anladığım bu easytroniclere özgü bir şey değil, ama diğerlerine göre daha çok sarsıyor olabilir veya dur kalk trafikte alt viteslerde gezineceği için daha çok sıkıntı yaşatabilir, ama dediğim gibi bizzat görmediğimden bir şey diyemiyorum.

    2- Direksiyonu ağır derken tabi direksiyonu hafif araçlara göre bu böyle. Şimdi çoğu araç şehir için hatta bayanlarda düşünülerek yapılıyor, bu yüzden direksiyonları hafif oluyor. Benim çok fazla araç tecrübem olmadığından kıyaslama şansımda olmuyor, Şahin, Toros falan süren varsa onlar kadar ağır değildir herhalde diye umuyorum :P Geyik bir yana, bence bir çok araç kullanmış özellikle elektro hidrolik olmayanlardan kullanmış birisi yorum yaparsa konu ile ilgili aydınlatıcı olacaktır.

    Saygılar.




  • arkadaşlar Opel'in tüm araçlarının direksiyonları ağırdır;bugün bir astra J , yahut insignia'nın direksiyonları bile 2000 Model Corolladan daha ağır.
  • biraz ağır olması bana güven veriyor aslında.. toyotaların yeni arabalarının direksiyonları çok hafif, pek güvenli hissetmiyorum kendimi.. sonuç olarak evet ağır ama çeviriliyor yani kolayca, çok bi sorun değil bu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bdurmus -- 2 Ağustos 2011; 15:33:35 >
  • tek el avuç içiyle direksiyonu rahatça çevirebiliyorum yani bir reno 12 veya şahin direksiyonu gibi sert değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    tek el avuç içiyle direksiyonu rahatça çevirebiliyorum yani bir reno 12 veya şahin direksiyonu gibi sert değil


    Eyw. arkadaşım bu aydınlatıcı bir açıklama oldu tek ek olayı :) yazılanlara bakılıncı test etme imkanım henüz olmadığı için insanın içinde bir sıkıntı kalıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LostCoder


    quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    tek el avuç içiyle direksiyonu rahatça çevirebiliyorum yani bir reno 12 veya şahin direksiyonu gibi sert değil


    Eyw. arkadaşım bu aydınlatıcı bir açıklama oldu tek ek olayı :) yazılanlara bakılıncı test etme imkanım henüz olmadığı için insanın içinde bir sıkıntı kalıyor.


    tabiki tel elle dönüyor o kadarda değil yani ya öyle bi sertlik değil zaten yani dönmücek gibi.. biraz evham yapmışsınız hocam ağır denince




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bdurmus


    quote:

    Orijinalden alıntı: LostCoder


    quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    tek el avuç içiyle direksiyonu rahatça çevirebiliyorum yani bir reno 12 veya şahin direksiyonu gibi sert değil


    Eyw. arkadaşım bu aydınlatıcı bir açıklama oldu tek ek olayı :) yazılanlara bakılıncı test etme imkanım henüz olmadığı için insanın içinde bir sıkıntı kalıyor.


    tabiki tel elle dönüyor o kadarda değil yani ya öyle bi sertlik değil zaten yani dönmücek gibi.. biraz evham yapmışsınız hocam ağır denince


    Hocam hiç sorma biraz efam yaptık Şimdi ben motorcu olduğum için araç konusunda çok bilgim yok artık 4 teker alma zamanı geldiği için yazılanlara bakınca özellikle alt viteslerdeki sarsıntı hatta bir arkadaşımız sarsıntının "derecesini adama bak ya arabasını vites değiştirir iken ama sallaıyor" detirtecek kadar sıkıntılı olduğunu belirmiş ama en yakın zamanda test edeceğimim.




  • 1. vitesten 2 ye geçeceği sırada ayağınız 1 saniyeye yakın gazdan çekip daha sert basarsanız sarsıntıyı hissetmezseniz. ayar meselesi. Easytronic korkulacak bir şanzıman değil. Vw nin 6 ileri tiptroniğini (dsg değil) 2 yıl kullandım. Easytronic daha iyi.

    Direksiyon sert ve hisli. Ben direksiyonu ayrı seviyorum. şahsen zevk vermediği için yumuşak direksiyon sevmem.
  • Ne sarsıntısı yahu bende mi bir şey var anlayamadım. Ben sarsıntı marsıntı duymuyorum. Bundan önce tam otomatik bir iki araca bindim sarsıntının Allah'ı vardı onlarda. Gaza köküne kadar basarsan vites değiştirirken elbet bayılır gibi ya da yığılır gibi oluyor araç. Adam gibi gaza yavaş yavaş abanırsanız manuelden daha sarsıntısız tüm vites değişimleri. Ben de aracı almadan forumu okumuştum. İlk direksiyona geçtiğimde bu mu dedim yığılma. Bayağı bir silkeleme bekliyordum çünkü.
  • Bende bir ay once 17 binde manuel 2010 model astra essantie konfor paket aldim normalde easytronik alicaktim ancak araci almadan arkadasimin 2007 easytronik astrasini 1 hafta kullanim yigilma vites gecislerinde sarsma hepsi vardi o yuzden manuel aldim
  • easytronicte sarsıntı veya arabanın yığılması gibi sorunların çözümü arabanın vites-hız tepkilerine alışıp gaza ona göre basmakla halloluyor. 1 aydan beri easytronic kullanıyorum ve arabayı sürüşümdeki yumuşamayı hanım bile farketti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BARKU -- 1 Eylül 2011; 14:37:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    easytronicte sarsıntı veya arabanın yığılması gibi sorunların çözümü arabanın vites-hız tepkilerine alışıp gaza ona göre basmakla halloluyor. 1 aydan beri easytronic kullanıyorum ve arabayı sürüşümdeki yumuşamayı hanım bile farketti

    Buna alismakta pek kolay olmasa gerek o yuzden hic bulasmadim manuel aldim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isqwild

    Manuelin zevki başka ama manuelden otomatiğe geçenlerin çoğu neden daha önce geçmemişim manuel amelelikmiş diyor. eğer trafiği çok olan bi yerde yaşıyorsan otomatik al rahatına bak.


    İmzamı atarım..
    Peki sende şu oluyor mu?

    Ben diyorum ki bundan sonra manuel araç almam da binmem de ..

    Manuel kullanan arkadaşlarım da ya ben kesinlikle düz vites alırım asla otomatiğe binmem diyor ..
    (Bu bana biraz şeyi çağrıştırıyor kedi uzanamadığı ciğere . . .)
  • Olabilir tabi herkes elindekini kullanmaktan memnun olduğu sürece diğerini kullanmadıysa dediğin gibi düşünebilir. ben sadece düzden otomatiğe geçenler %80 söylediği düşünceden yola çıktım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isqwild -- 10 Eylül 2011; 16:29:38 >
  • Öncelikle yazacaklarım tamamen kisiseldir.

    Ben daha önce manuel araç kullanmaktaydim. Fakat aklımda hep otomatik vites araç alma fikri vardı. Bayram oncesi babama yeni insignia aldık. Plaka işlemleri yetişmesini icin Bayram icin bize ellerindeki 2009 model easytronik dizel astrayi verdiler. Babam benim corsayi aldı babada emanet aracı verdi. Bayram süresince aracı hem sehir ici hem sehir disi yeterince test ettim. İlk kullandığımda çok olmasada biraz sarsıntı hissettim. Fakat hemen adapte oldum. Aracımı bu vesile ile değiştirmeye karar verdim. Bayram dönüşü aracımı sıfır easytronik cdti Astra ile değiştirdim. Diyeceğim o ki birada ve başka forumlarda aracın motoru ve vitesi ile ilgili yorumlar sizin aracı kulanmadiginiz müddetçe bir deger kazanmayacaktir. Bence f/p oranı olarak piyasadaki en iyi aractir. Tabiki benim şansım aracı geniş bir aralikta test edebilmemdi. Muhtemelen bir çok kisi aracını alırken 10-15 dakikalık test sonucu alıyor. Buda aracı anlamanız icin bence yeterli değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hi_cazz

    Öncelikle yazacaklarım tamamen kisiseldir.

    Ben daha önce manuel araç kullanmaktaydim. Fakat aklımda hep otomatik vites araç alma fikri vardı. Bayram oncesi babama yeni insignia aldık. Plaka işlemleri yetişmesini icin Bayram icin bize ellerindeki 2009 model easytronik dizel astrayi verdiler. Babam benim corsayi aldı babada emanet aracı verdi. Bayram süresince aracı hem sehir ici hem sehir disi yeterince test ettim. İlk kullandığımda çok olmasada biraz sarsıntı hissettim. Fakat hemen adapte oldum. Aracımı bu vesile ile değiştirmeye karar verdim. Bayram dönüşü aracımı sıfır easytronik cdti Astra ile değiştirdim. Diyeceğim o ki birada ve başka forumlarda aracın motoru ve vitesi ile ilgili yorumlar sizin aracı kulanmadiginiz müddetçe bir deger kazanmayacaktir. Bence f/p oranı olarak piyasadaki en iyi aractir. Tabiki benim şansım aracı geniş bir aralikta test edebilmemdi. Muhtemelen bir çok kisi aracını alırken 10-15 dakikalık test sonucu alıyor. Buda aracı anlamanız icin bence yeterli değil.

    Hayırlı olsun aracınız. Milletin bahsettiği sarsıntı nedir, nasıl bir şeydir ben hala çözemedim. 6000 km'deyim. Bu kadar rahat arabaya daha binmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.