Selamlar. 1 ay once aldiğim 1.6 dizel 136 -otomatik astram ile uzun yola çıktım. 8-9 saatlik yolculuk sonunda araba çekişten düştü ve yokuşlarda boğulmaya gaz yememeye başladı. Herhangi bir ikaz ışığı yanmadı. Arabayı önce bir tamirciye gösterdim ve oksijen( lamb) sensorunu değiştirdi. Aradan bir kaç gün geçtikten sonra araç sarı arıza ve ardından partikül uyarısı verdi. Bu sefer izmir sanayide bir opelciye baktırdım . Partikül filtresi sökülerek temizlendi. İzmir dönüşünde arıza ışığı tekrar yandı. Bu sefer de başka yere gösterdim . Egzos ısı sıcaklık sensörü ve oksijen sensörü arızası gösteriyormuş. Oksijen sensörü değişmişti halbuki... filtrede temizlenmesine rağmen %70 dolu görünüyormuş . Usta arıza kodlarını silip birkaç gün sonra gel dedi. Sorun şu 1 . yola çıktığımda araba bayılmasına rağmen partikül hatasını vermemesi gerçekten ısı- sıcaklık sensörünün bozuk olmasından mı kaynaklı olabilir. 2.oksijen sensörünün değişmesine rağmen arıza kodu vermesi diğer sensördeki bozuklukla ilişkili olabilir mi? Ya da usta sensör değerlerini tanıtmamış olabilir mi? yardımcı olursanız sevinirim oksijen sensörü ve partikül temizliği için bir ton para bayıldım :) daha arabanın taksitleri başlamadı . Nasıl bir yol izlemem lazım . Teşekkürler < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim