Şimdi Ara

ASTRA SEDAN 1.4 COSMO MANUEL SATIN ALDIM (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
190
Cevap
1
Favori
6.260
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahcerun

    bu araçların ilk bakımı ne zaman acaba? bir şey diyen de olmadı


    Opelin bakımları 15 binde bir hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bayram tatilini de fırsat bilerek memleketime g.antepe geldim. Aracım 100 küsur km.de idi ve 1175 km yol yaptım. Uzun yol tecrübesi ile aracımı çok daha iyi tanıma fırsatı buldum. Nereden başlayayım ? Yakıt tüketiminden başlayayım.Tam 1.203 km yol yaptım ve 80.2 litre 97 oktan benzin aldım toplamda. Bu hesap pompa hesabıdır, yol b.sayarı değil. Yani 100 km.de 6,66 litre yakmış oldu.80,2 litre benzine 389 tl verdiğime göre km.de 33 kuruş yaktığı anlamına geliyor. Ancak şu kadarını söyleyeyim yumuşak ve sakin kullanmadım. 180-190, hatta 200 km.ye kısa süreliğine çıktığım zamanlar oldu. Genelde 130-140 km.lerde kullandım. İstanbul çıkışında çok dur kalk yaptım. Aksarayda yol yapım çalışmaları nedeniyle bir saate yakın dur kalklarda da kullandım. Bu ortalama yakıtım. Deneme amaçlı 10-15 dk. 100 km/h hıza sabitleyip kullandım, arbada beş kişi ve bagaj tam dolu, klima sürekli açık ve 22 dereceye sabit durumda iken ortalama b.sayar 5.2 litre gösterdi. Eğer tek kişi olsa idi çok rahat 5 li derecelerde sabit kalır hatta katalog değeri olan 4,8 litreyi yakalayacaktı. Bu değerler bile bana çok iyi gibi geldi. Öyle zannediyorum ki şehir içinde 8-8,5 litre arası kullanmak mümkün. Yoldaki gidişata gelince; Hakikaten öyle güzel yola yatıyor ki insanın gaza basası geliyor. Zaten sırf bu yüzden yüksek hızlarda gitmek durumunda kaldım. Yoksa yola çıkarken niyetim 120 yi geçmemekti ama ne mümkün !!! Araç güven veriyor, virajlara 150-160 km. hızlarla girdiğim de oldu, ancak en küçük bir savrulma veya çizgisinden ayrılma olmadı. Aracın kullanımı gayet rahat ve kullanışlı. Koltuğun dizaynı ve vücudu kavraması güzel olmakla birlikte bel destek konusunda zayıf geldi bana, belim ağrıdı. Gece aydınlatma sistemini çok beğendim, şu afl dedikleri gayet faydalıymış, otoyolda önüm boşken uzun farları normal far olarak kullanıyor. Zaman zaman aracı birader kullanınca arka koltukta oturma şansı da buldum, diz mesafesi çok iyi geldi bana. Ancak kapı içlerinde 1,5 litrelik şişe koyma cepleri yok bu gayet kötü olmuş, su şişesini koyacak bir yer bulamadım. Ön kol dayama yeri işlevsel, derin ve kullanışlı, ancak arka koltuklarda kol dayama yok. Orijinal paspaslar kauçuk değil, dolayısıyla çabuk kirleniyor ve toz tutuyor beğenmedim. Araç içine kauçuk paspas ve bagaja bagaj havuzu almak şart. Ani ve sert frenlerde savrulma diye bir şey yok. Demem o ki, uzun yolda ve devamlı sürüşlerde gerçekten beklentileri karşılıyor. Jetta, focus, fluence, corolla gibi bu segmentteki araçların hiçbirinden aşağı kalmayacak bir araç. Hatta uzunluk, genişlik ve oturaklılık konularında pek çoğundan iyi bence. Donanım olarak da hiç birinden geri kalmaz. Zaten tasarım olarak hepsinden daha güzel bence. Tabi kargaya yavrusu şahin gelirmiş. Ancak iyi ki almışım diyorum, tam bir keyif arabası.




  • Dediğiniz hızlara göre yakıt değerleri çok iyi. Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin.
  • Sadece yakıt tüketiminin güzelliği değil, araç bence gayet başarılı. Elbette bir takım eksikleri var. Aynalarda sinyal olmalı ve kapılar kilitlendiğinde otomatik katlanmalıydı. Arka kol dayama olmalıydı. Yol bilgisayarı ekranı tek seferde bir kaç değeri( ortalama tüketim,ortalama hız, menzil vb) aynı anda gösterir şekilde olmalıydı.
  • Her guzelın bır kusuru vardır hocam kım ne derse desın cok ıyı bır arac bu arada hayırlı olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MORTALDANCE kullanıcısına yanıt
    Hala birileri çıkıp da bu aracın performansı konusunda olumsuz bir şey söylerse kesin ya bilmiyor atıyordur ya da ard niyetlidir. Eğer formulaya katılmayacaksanız aracın ivmelenmesi de gidişi de gücü de son derece iyi. Ben 1.4 araç da 1.6 araç da çok kullandım.Dizel versiyonu için bir şey diyemem, hantal diyenler çoğunlukta ben kullanmadım astranın dizelini. Bu araç ne atmosferik 1.6 araçlar gibi ne de 1.3 dizeller gibi değil. Turbo Motoru zaptetmek için çok uğraşıyorum. Sürekli ileri atılan, agresif bir yapısı var. Çok çabuk hızlanıyor, gayet başarılı duruyor. Hiç çamur atmasın kimse. Daha önce aracımı iyi tanımadığım emin olmadığım zamanlarda bir şey diyemezdim ama şimdi aracımı gayet iyi tanıyorum. Aynı aracın 1.6 atmosferik motunun veya 1.3 dizeliin performansı, tüketimi veya yol tutuşu hakkında bir şey diyemem ama 1.4 turbo motoru için atikliği, performansı için olumsuz söz sarf eden kelimenin en hafif deyimiyle cahildir veya sürekli ferrari kullandığı için performansı tatmin etmemiştir. Cosmonun donanıma da kötü denemez. Hep söylüyorum eksikleri var donanım olarak. Ama ambiansı ve iç-dış görüntüsü eksiklerini kapatıyor. Bu aracı beğenmeyen gitsin D segmentindeki araçlara baksın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HarunHoca -- 14 Ekim 2013; 17:13:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HarunHoca

    Hala birileri çıkıp da bu aracın performansı konusunda olumsuz bir şey söylerse kesin ya bilmiyor atıyordur ya da ard niyetlidir. Eğer formulaya katılmayacaksanız aracın ivmelenmesi de gidişi de gücü de son derece iyi. Ben 1.4 araç da 1.6 araç da çok kullandım.Dizel versiyonu için bir şey diyemem, hantal diyenler çoğunlukta ben kullanmadım astranın dizelini. Bu araç ne atmosferik 1.6 araçlar gibi ne de 1.3 dizeller gibi değil. Turbo Motoru zaptetmek için çok uğraşıyorum. Sürekli ileri atılan, agresif bir yapısı var. Çok çabuk hızlanıyor, gayet başarılı duruyor. Hiç çamur atmasın kimse. Daha önce aracımı iyi tanımadığım emin olmadığım zamanlarda bir şey diyemezdim ama şimdi aracımı gayet iyi tanıyorum. Aynı aracın 1.6 atmosferik motunun veya 1.3 dizeliin performansı, tüketimi veya yol tutuşu hakkında bir şey diyemem ama 1.4 turbo motoru için atikliği, performansı için olumsuz söz sarf eden kelimenin en hafif deyimiyle cahildir veya sürekli ferrari kullandığı için performansı tatmin etmemiştir. Cosmonun donanıma da kötü denemez. Hep söylüyorum eksikleri var donanım olarak. Ama ambiansı ve iç-dış görüntüsü eksiklerini kapatıyor. Bu aracı beğenmeyen gitsin D segmentindeki araçlara baksın.
    yanlış oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fordmustanggt2005 -- 14 Ekim 2013; 17:02:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fordmustanggt2005

    yanlış oldu.

    Adam 1.4 turbo motor için diyor onlari.
  • Opelin yeni sidi motorlarına lpg takılabiliyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • evolvo kullanıcısına yanıt
    turbo motorların LPG ile uyumsuz veya randımansız olduğunu biliyorum. LPG düşünüyorsanız 1.6 atmosferik astraya bakacaksınız. Onlarda da cosmo seçeneği yok. Adamlar lpg li olacaksa full olamaz demişler.
  • hayırlı olsun güle güle kullanın
    bende opel antara var
    antara şasi olarak astra (önceki astranın) kullanıyor
    yol tutuş olarak başarılı buluyorum üstelik yerden yüksek
    sizinki daha iyidir

    opel astra dizayn olarak beğendiğimiz bir araç
    ay sonunda kış lastiğinizi alıp taktırın (araç ve lastik yeni deyip idare ederim demeyin)
    tekrar hayırlı olsun
    Antepte bir küşleme ( duruyorsa bp deki hüseyin ustada) yeyin artık
  • Ben motoruna bısey demedım arka kol dayaması eksık vs eksıklıklere dedım. ayrıca bu aracı begenmıyorum dıye bısey dedıgımıde hatırlamıyorum hocam sız benı yanlıs anladınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MORTALDANCE -- 14 Ekim 2013; 21:04:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MORTALDANCE kullanıcısına yanıt
    Evet arka kol dayama yok, yan aynalarda katlanma elektrikli fakat düğme ile, arka kapılarda öndeki gibi kırmızı ambians aydınlatması yok, torpidoda soğutma yok. Fakat tüm bu eksiklere rağmen alınacak, kullanılacak bir araç. Motor zaten harika.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahcerun

    Olumlu-olumsuz görüş beyan eden arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Herkesin araç beğenisi farklı oluyor ve gönlünde bir aslan yatıyor. Arkadaşların yaptığı olumsuz yorumlara saygı duyuyorum. Aracıma gelince henüz 113 km yaptım, daha doğrusu 106 km yaptım,çünkü teslim aldığımda 7 km de idi. Gerçekten ne kadar güzel bir araç olduğunu kullandıkça daha iyi anlıyorum. Önden arkadan yandan duruşu bana göre çok güzel. İçine geçince ayrı ve güzel bir dünya karşılıyor sizi. Hafta sonu aracı garajda bizzat yıkadım. Her bir köşesinden, çıkıntısından, olumlu- olumsuz ayrıntılarından haberdar olayım diye. Kapı içi malzeme son derece güzel. Koltuğun deri malzemesi ile plastiğin orta yumuşaklıktaki malzemesi harmanlanarak dengeli bir kombinasyon var kapı içlerinde. Arka kapılarda ön kapılarda olan kırmızı kapı içi aydınlatmaların olmaması bir eksiklik. Arka camların arkasında ve ön camların önündeki o küçük camlar çok şık duruyor. Kapılar son derece ağır. Ön kapılardaki kapı içi cepler ise çok küçük. Dikdörtgen selpak kutusu zor bela duruyor en emanetinden. Onun haricinde torpido gayet büyük. Ön kol dayamanın içi geniş ve derin. sürgülü olması güzel. Ayrıca ön kol dayamanın altında da saklama gözü var. Vitesin önünde de derin bir saklama gözü var. Direksiyonun altında da saklama gözü var. Ön koltukların her ikisinin arkasında da cepler var. Arka kol dayama maalesef yok. Anlaşılır gibi değil ama yok, çünkü arka kol dayama en az ön taraf kadar kullanılan bir şey. Koltuk dizaynı hoşuma gitti, oturduğumda rahat ettiriyor ve görsel olarak da kalite hissi veriyor. Aracın içi zaten geniş. Sanırım cm olarak da bu segmentteki en geniş araçlardan biri, hatta yanılmıyorsam en genişi. Kapılar tok ve ağır. Zaten araba ağır. Neredeyse 1400 kg ve bunu her an hissediyorsunuz. Bagajın gerek konsoldan gerekse uzaktan kumanda ile açılması güzel olmuş, ancak bagaj üzerinden de açılsa daha iyi olabilirdi. Bagaj amortisörü oldukça işe yarıyor, yumuşak bir açılış sağlıyor. Bagaj büyük sayılır, en azından arka bagaj kapağının küçüklüğüne bakılınca oldukça geniş. Ancak ağzı dar, biraz büyükçe paketleri koymanın mümkün olacağını sanmıyorum. Zaten bu da bir panelvan veya kamyon değil, yük taşıyacak değilim. Gelelim aracın yolda gidişine. Öncelikle belirtmek isterim ki yaptığım 106 km.nin çok büyük bölümünü istanbulun çok sıkışık trafiğinde yapmak durumunda kaldım. Şu kadarını söyleyeyim anlayın hala 6. vitese hiç atma şansım olmadı.aracın6. vitesi unutulmuş olsa haberim olmazdı şu ana kadar. Beşinci vitese ise belki 4-5 kez ve çok kısa sürelerle. Öyle ki araç hızım 22,5 km/h olarak gösteriyor b.sayar. 106 km.lik yolun belki 15-20 km.lik bölümünü dur kalk yapmadan 70-80 km.lik hızlarda yaptım. onun haricindeki bölümde 1-2-3. vitesler ve sürekli dur kalk. İstanbul'u bir gün terk edersem işte bu yüzden, sırf trafik yüzünden araç kullanamamaktan dolayı terk edeceğim. Altındaki ferrari olsa nolur !!! Hepinizin merak ettiği yakıt olayına geleyim. Aracı aldığımda yol b.sayarı 36 lt/100 km gibi bir değerdeydi, aracı fulledikten sonra sıfırladım. Zaman zaman ortalama yakıta bakmaya çalıştım araç kullanırken. 11 lt gördüğüm de oldu, 10,3 lt. de. En az gördüğüm değer 9,1 idi. Belki çok acele ettim ama 100 km yi devirmişken bi yakıt alayım bakayım ne yakmış dedim. Sıkı durun.... litresi 4,87 tl olan 97 oktan benzinden 12,37 litre yakıt aldım 60 TL ödeyerek. Bu şu demek oluyor bu araç şu an itibariyle 100 km.de 11,62 litre tüketmiş. Yani km.de 57 kuruş yakmış. Bir yorum yapmak, olumsuz görüş beyan etmek bence de şu an erken, zamanla kesinlikle düşecektir, bunun züğürt tesellisi olduğunu da zannetmiyorum. Çünkü gerçekten çok kötü şartlarda aracı kullandım ve aracın motoru daha yeni. Mesele şu nereye kadar düşecek. Tahminim 9 litreye razı olmak lazım. Zannetmiyorum ki İstanbul trafiğinde ortalama 9 litrenin altında yaksın. Ve açıkçası alırken de göze almıştım be değerleri. Yılda 12 bin km. yi geçeceğimi düşünmüyorum. Hal böyle olunca dizel almanın mantığı yoktu. Elbette verdiğim 57 bin tl ye sıfır dizel bir araç alabilirdim. Ama bu astra olamazdı. Ne olurdu B segmentinde bir araç olurdu veya C segmentinde boş araçlardan biri olurdu. Ben az bineyim, temiz bineyim, içime sineni kullanayım diye düşünerek severek, beğenerek aldım. Evet hakikaten ortalama 11,62 litrelik yakıt tüketimi çok fazla ama şehir içinde 9 litreye inecek diye umuyorum. Fotoğraf da çektim telefonum ile ama b.sayara aktarma konusunda sıkıntım var. Rengine gelince bronz kahverengi pek duymadığım bilmediğim ve canlısını görmeden sipariş ettiğim bir renkti. Ancak şimdi iyi ki bu rengi almışım diyorum. Gerçekten enfes duruyor, geceleri içinde yatasım geliyor ama eşimden izin çıkmıyor. İlerleyen dakika veya günlerde fotoğrafları paylaşacağım. Sorun söyleyeyim arkadaşlar.

    Aynı kullanım şartlarında 9'a kadar düşer. 9dan aşağısını beklemek ise hayalcilik olur.

    Uzunyolda ise 5 litreleri rahat görürsünüz.




  • Hocam zaten ben motoruna bısey demıyorum alınamayacak bır arabada demıyorum tasarımı mukemmel bır arac ben sadece sızın soyledıgınız eksıklere her guzelın bır kusuru var dedım tekrar hayırlı olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • inceledim degerlendirdim parasini verdim bitti gecti gitti diyen adama hala inatla honda alaydin diyenler bu fanatikliklerinden dolayi honda bayilerinden kendilerine cesitli hediye falan gelecegini falan mi saniyorlar? konuya bir de mobilden girince izdirap gibi iki mesajdan biri honda alaydin honda alaydin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eyvallah sağ olun var olun. Beğenen beğenir, beğenmeyene yapacak bir şey yok.
  • Hayırlı olsun, cidden yakışıklı araç, ayrıca sert süspansiyon iyidir, güvenlidir
  • Tek uyarım o 1.4 motora lpg olmuyor inşallah benzinli kullanıcaksınızdır.
  • LPG ile işimiz olmaz. 1.4 turbo motorun ne olduğunu veya olmadığını bilerek aldım. Araç son derece başarılı, eksikleriyle, gedikleriyle beğeniyorum onu.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.