Şimdi Ara

astra z16xer lpg uyumu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
7.208
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar netten araştırdım, gazcıları dolaştım herkes farklı konuşuyor

    arabam 2008 sedan astra motoru z16xer kodlu;

    kısaca bu motorda sübap erime problemi var mı yok mu?

    sabah taktırmak için bir yere götürdüm adamın "ustası patron yokken dürüst konuşayım, sakın taktırma" dedi,

    fikir almak için başka yere götürdüm, "kesinlikle sorun yok" dedi



  • merhabalar;
    Aracınızda Lpg dönüşümü ile ilgili en ufak bir sorun ve soru işareti yok Onbinlercesi Türkiye yollarında Lpgli olarak Geziyor !!!!
    Marka Olarak tavsiyem Atiker dir. Özellikle Safefast modeli veya gene Atiker in ithal ürünü olan Wentgas Olabilir.
    Nedeni İse Gayet Basittir; Ustası Çok, Bayisi Çok, 2 yıllık Garanti bitiminden sonrasını düşününeceksiniz ? Bu noktada Atiker Yedek Parçalarının Çok uygun Olması ve Çok kolay bulunması. Saygılarımla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Florya Otogaz

    merhabalar;
    Aracınızda Lpg dönüşümü ile ilgili en ufak bir sorun ve soru işareti yok Onbinlercesi Türkiye yollarında Lpgli olarak Geziyor !!!!
    Marka Olarak tavsiyem Atiker dir. Özellikle Safefast modeli veya gene Atiker in ithal ürünü olan Wentgas Olabilir.
    Nedeni İse Gayet Basittir; Ustası Çok, Bayisi Çok, 2 yıllık Garanti bitiminden sonrasını düşününeceksiniz ? Bu noktada Atiker Yedek Parçalarının Çok uygun Olması ve Çok kolay bulunması. Saygılarımla


    Merhabalar ;

    2009 opel astra hb sahibiyim bende. 1.6 atmosferik motorlu.

    bir çok lpg ustasıyla görüştüm fakat sübap erimesinin önüne geçilmediğinden bahsedildi. Prins'in 3000 lirayı bulan lpg kitlerinden öneriyorlar yağlı sistem olanlardan.. bunların da fiyatı çok yüksek, ekonomi için gereksiz sonuçta lpg yi ekonomi için taktıracağız.

    siz bakırköy / floryadasınız sanırım.

    bu araçlara ; landirenzo, brc, prins vs.. öneriliyor. atiker önereni ilk defa görüyorum açıkcası.




  • OPEL 115HP Euro-V atmosferik motorların LPG ile problemli olduğunu sağır sultan bile duydu artık! Aynı sorun CHEVROLET Euro-V motorlarda da var. Forumda bununla ilgili açılmış onlarca konu var... Daha da bunu zorlamanın anlamı yok.

    Arkadaşım sıfır kilometre olarak LANDIRENZO LPG takılı 2011 Astra 111.Yıl satın aldı. 30 bin kilometrede araç düçten düşmeye başladı, 35 bin kilometrede de ciddi sorunlar başladı. Henüz 13-14 aylık olan araç çalışmakta zorlanır hale geldi. Sonuçta yetkili serviste sübaplar garanti dahilinde değişti. Ya garanti bitinceye kadar o kilometreye gelemeseydi? Bir çok kullanıcı ilk 2 yıl garanti dahilinde 35 bin kilometreyi göremiyor.

    OPEL yetkili servislerinin ve GM Grubunun LPG ile ilgili açıklamaları ve takındıkları tutum evlere şenlik! Ben sübapların değiştirildiği gün yetkili servisin tutumundan şunu anladım:

    "OPEL müşteri memnuniyetine önem vermeyen üçüncü sınıf bir marka!"

    Sorunu çözmeye yönelik hiç bir girişimleri yok! Çözüm var diyorar, fakat o çözümü de kendilerinin değil sanayide üretilmiş yan sanayi çelik sübapların sağladığını söylüyorlar. Bu kadar aptalca bir açıklama olabilir mi? Aynı sorunu bir başka markada yaşasanız o marka o sorun kendisi çözerdi veya başkalarına çözdürüp o çözümü müşteriye kendisi sunardı. Böyle acizce bir açıklama yapmazdı. Ya da en baştan tavrını takınır ve "LPG'li araç satmıyorum!" derdi.

    Kurumsallık deseniz sıfır! Yaşadığımız şehirdeki 3-4 farklı OPEL servisinin 2 tanesini aradık. Aynı şehirdeki iki farklı OPEL servisi 45 bin kilometre bakımı için 150 TL farklı fiyat verebilir mi sizce? (Biri 420 diğeri 570 TL dedi)
    Üstelik bunlar ilk soruluşta (pazarlıksız) verilen ilk fiyatlar! Birinde pazarlık yapıp değierinde yapmamış değiliz yani. O yüzden rahatlıkla diyebilirim ki:

    OPEL kurumsal olamamış amele bir marka! Almayın, aldırtmayın!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 8 Ocak 2013; 10:09:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    OPEL 115HP Euro-V atmosferik motorların LPG ile problemli olduğunu sağır sultan bile duydu artık! Aynı sorun CHEVROLET Euro-V motorlarda da var. Forumda bununla ilgili açılmış onlarca konu var... Daha da bunu zorlamanın anlamı yok.

    Arkadaşım sıfır kilometre olarak LANDIRENZO LPG takılı 2011 Astra 111.Yıl satın aldı. 30 bin kilometrede araç düçten düşmeye başladı, 35 bin kilometrede de ciddi sorunlar başladı. Henüz 13-14 aylık olan araç çalışmakta zorlanır hale geldi. Sonuçta yetkili serviste sübaplar garanti dahilinde değişti. Ya garanti bitinceye kadar o kilometreye gelemeseydi? Bir çok kullanıcı ilk 2 yıl garanti dahilinde 35 bin kilometreyi göremiyor.

    OPEL yetkili servislerinin ve GM Grubunun LPG ile ilgili açıklamaları ve takındıkları tutum evlere şenlik! Ben sübapların değiştirildiği gün yetkili servisin tutumundan şunu anladım:

    "OPEL müşteri memnuniyetine önem vermeyen üçüncü sınıf bir marka!"

    Sorunu çözmeye yönelik hiç bir girişimleri yok! Çözüm var diyorar, fakat o çözümü de kendilerinin değil sanayide üretilmiş yan sanayi çelik sübapların sağladığını söylüyorlar. Bu kadar aptalca bir açıklama olabilir mi? Aynı sorunu bir başka markada yaşasanız o marka o sorun kendisi çözerdi veya başkalarına çözdürüp o çözümü müşteriye kendisi sunardı. Böyle acizce bir açıklama yapmazdı. Ya da en baştan tavrını takınır ve "LPG'li araç satmıyorum!" derdi.

    Kurumsallık deseniz sıfır! Yaşadığımız şehirdeki 3-4 farklı OPEL servisinin 2 tanesini aradık. Aynı şehirdeki iki farklı OPEL servisi 45 bin kilometre bakımı için 150 TL farklı fiyat verebilir mi sizce? (Biri 420 diğeri 570 TL dedi)
    Üstelik bunlar ilk soruluşta (pazarlıksız) verilen ilk fiyatlar! Birinde pazarlık yapıp değierinde yapmamış değiliz yani. O yüzden rahatlıkla diyebilirim ki:

    OPEL kurumsal olamamış amele bir marka! Almayın, aldırtmayın!
    (Yağlama sistemlerine genel olarak inanmıyorum. Sübap meselesinde dediğim gibi bir tek "PRINS VALVE CARE" sistemiyle ilgili kullanıcı yorumları görmedim. Bu sistemin farklı olduğu ve direk yakıt içerisine yanma sıcaklığını düşüren bir katkı karıştırıldığı söyleniyor... Ancak magnezyunm alaşımlı sübaplarla 30-35 bin kilometre yapan bu motorlar için çelik sübaplara en fazla 80 bin kilometre ömür biçiliyor, bu ömrü "Prins Valve Care" orjinal magnezyumlu sübaplarla yakalar mı, yakalayamaz mı orasını bilemiyorum.)


    Ankara'daki bir OPEL yetkili servisinin etik dışı yaklaşımını gözler önüne sermek için yaşadıklarımızdan bir örnek vereyim:

    - Yetkili servis olarak 40 bin kilometrede sübapları garanti dahilinde değiştirdiniz. Bu motor 75 bin kilometreye gelince illa bir daha sübap isteyecek. Sübap takımı yenileme fiyatınız nedir?
    - Orjinal GM sübaplarla yaklaşık 1700 TL
    - Peki çelik sübap?
    - Çeli sübap "takarsak" 2000 TL


    Peki size desem ki: Orjinal GM sübapları yan sanayi çelik sübaplara göre kat kat daha pahalı! Ne dersiniz? Kendinizi enayi yerine konulmuş hissetmez misiniz?
    Ayrıca; orjinal sübapları da yan sanayi sübapları da bir çok yetkili servis kendisi takmıyor! Bu iş için uzman elemanı yok. Ücretini verip taşerona yaptırıyor, yani sanayideki motor yenileme atölyelerine gönderip yaptırıyor. Üzerine de kârını koyup etliye sütlüye karışmadan size satıyor.

    Aynı işi siz gidip sıkı bir pazarlıkla sanayide aynı atölyelere çelik sübaplarda 1300-1500 TL arasına yaptırırsınız!
    Son bir bilgi: Sübap değişim işini asla ama asla ertelemeyin! Arkadaşım 35 binde sorunlar artmasına rağmen 40 bine kadar bindi, az daha motor kapağı da değişecekti. Motor yenileme işi yapanların dediğine göre LPG sübap yataklarını da eritiyormuş, ve bir süre sonra motor kapağana da zarar veriyormuş. Bazı OPEL araçlara sübaplarla birlikte yeni motor kapağı taktıkları da olmuş. O zaman maliyetler çok ciddi anlamda artıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    (Yağlama sistemlerine genel olarak inanmıyorum. Sübap meselesinde dediğim gibi bir tek "PRINS VALVE CARE" sistemiyle ilgili kullanıcı yorumları görmedim. Bu sistemin farklı olduğu ve direk yakıt içerisine yanma sıcaklığını düşüren bir katkı karıştırıldığı söyleniyor... Ancak magnezyunm alaşımlı sübaplarla 30-35 bin kilometre yapan bu motorlar için çelik sübaplara en fazla 80 bin kilometre ömür biçiliyor, bu ömrü "Prins Valve Care" orjinal magnezyumlu sübaplarla yakalar mı, yakalayamaz mı orasını bilemiyorum.)


    Ankara'daki bir OPEL yetkili servisinin etik dışı yaklaşımını gözler önüne sermek için yaşadıklarımızdan bir örnek vereyim:

    - Yetkili servis olarak 40 bin kilometrede sübapları garanti dahilinde değiştirdiniz. Bu motor 75 bin kilometreye gelince illa bir daha sübap isteyecek. Sübap takımı yenileme fiyatınız nedir?
    - Orjinal GM sübaplarla yaklaşık 1700 TL
    - Peki çelik sübap?
    - Çeli sübap "takarsak" 2000 TL


    Peki size desem ki: Orjinal GM sübapları yan sanayi çelik sübaplara göre kat kat daha pahalı! Ne dersiniz? Kendinizi enayi yerine konulmuş hissetmez misiniz?
    Ayrıca; orjinal sübapları da yan sanayi sübapları da bir çok yetkili servis kendisi takmıyor! Bu iş için uzman elemanı yok. Ücretini verip taşerona yaptırıyor, yani sanayideki motor yenileme atölyelerine gönderip yaptırıyor. Üzerine de kârını koyup etliye sütlüye karışmadan size satıyor.

    Aynı işi siz gidip sıkı bir pazarlıkla sanayide aynı atölyelere çelik sübaplarda 1300-1500 TL arasına yaptırırsınız!
    Son bir bilgi: Sübap değişim işini asla ama asla ertelemeyin! Arkadaşım 35 binde sorunlar artmasına rağmen 40 bine kadar bindi, az daha motor kapağı da değişecekti. Motor yenileme işi yapanların dediğine göre LPG sübap yataklarını da eritiyormuş, ve bir süre sonra motor kapağana da zarar veriyormuş. Bazı OPEL araçlara sübaplarla birlikte yeni motor kapağı taktıkları da olmuş. O zaman maliyetler çok ciddi anlamda artıyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Ulaş-ım


    Kullanıcı dostu yorumlarınız için elinize sağlık.

    İşte şimdi opel aldığıma pişman oldum. 1.6 motorlu hitler golf alsaydım paşa paşa binerdim arabama.

    9-10 litre ortalamayla geziyorum ve aracı kullanırken gözüm hep "menzil" yada "benzin göstergesi"nde.

    2000 model araçlara lpg takıp yıllarca sorunsuz binen insanlar tanıyorum. 2009 model araç alıyorum, alman kalitesi diyorum fakat adamlar bir sübaplara çare bulamıyor. Yetkili servis çalışanları da LPG taktırmayın araca diyor.

    İki ucu güllü değnek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    quote:

    Ulaş-ım


    Kullanıcı dostu yorumlarınız için elinize sağlık.

    İşte şimdi opel aldığıma pişman oldum. 1.6 motorlu hitler golf alsaydım paşa paşa binerdim arabama.

    9-10 litre ortalamayla geziyorum ve aracı kullanırken gözüm hep "menzil" yada "benzin göstergesi"nde.

    2000 model araçlara lpg takıp yıllarca sorunsuz binen insanlar tanıyorum. 2009 model araç alıyorum, alman kalitesi diyorum fakat adamlar bir sübaplara çare bulamıyor. Yetkili servis çalışanları da LPG taktırmayın araca diyor.

    İki ucu güllü değnek.

    Alıntıları Göster
    Ne yukarıda yazıldığı kadar sorunlu,ne de yine yukarıda yazıldığı kadar sıfır problemli.
    Z motorlar Euro5 değil,bu yüzden çok da korkmaya gerek yok.İyi bir kit,kusursuz montaj ve ayarla uzun süre binilir.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Ford Focus Ti-VCT motor LPG uyumu
    10 yıl önce açıldı
    E92 320i coupe lpg uyumu
    10 yıl önce açıldı
    ASTRA J KASA LPG TÜKETİMİ
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: Florya Otogaz

    merhabalar;
    Aracınızda Lpg dönüşümü ile ilgili en ufak bir sorun ve soru işareti yok Onbinlercesi Türkiye yollarında Lpgli olarak Geziyor !!!!
    Marka Olarak tavsiyem Atiker dir. Özellikle Safefast modeli veya gene Atiker in ithal ürünü olan Wentgas Olabilir.
    Nedeni İse Gayet Basittir; Ustası Çok, Bayisi Çok, 2 yıllık Garanti bitiminden sonrasını düşününeceksiniz ? Bu noktada Atiker Yedek Parçalarının Çok uygun Olması ve Çok kolay bulunması. Saygılarımla


    Merhabalar ;

    2009 opel astra hb sahibiyim bende. 1.6 atmosferik motorlu.

    bir çok lpg ustasıyla görüştüm fakat sübap erimesinin önüne geçilmediğinden bahsedildi. Prins'in 3000 lirayı bulan lpg kitlerinden öneriyorlar yağlı sistem olanlardan.. bunların da fiyatı çok yüksek, ekonomi için gereksiz sonuçta lpg yi ekonomi için taktıracağız.

    siz bakırköy / floryadasınız sanırım.

    bu araçlara ; landirenzo, brc, prins vs.. öneriliyor. atiker önereni ilk defa görüyorum açıkcası.

    Atiker'in bir eksiği yokki önermeyelim !! lpg enjektörü valtek 9800 devir çevirmektedir kalitesi belli fiyatı gayet makul, yani illa
    fazla para ödeyincemi rahat edeceğiz ? bizde yıllardır araçlara atiker taktık ve yeni araçlarda dahil sübap sorunu ile benim yaptığım
    hiç bir araçta karşılaşmadım yeterki müşteri bizim tavsiyelerimizi dikkate alsın ve alıyorda bir sıkıntı yok
    Ayrıca valve koruma sıvılarının bir işe yaramadığınıda eklemek isterim yani karışım ayarları düzgün verilirse hiç gerek yok
    saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Ne yukarıda yazıldığı kadar sorunlu,ne de yine yukarıda yazıldığı kadar sıfır problemli.
    Z motorlar Euro5 değil,bu yüzden çok da korkmaya gerek yok.İyi bir kit,kusursuz montaj ve ayarla uzun süre binilir.

    Z motor nasıl oluyor? Motor kod numarasının başıysa benim aracında motor kodunun başı Zxer diye gidiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Ne yukarıda yazıldığı kadar sorunlu,ne de yine yukarıda yazıldığı kadar sıfır problemli.
    Z motorlar Euro5 değil,bu yüzden çok da korkmaya gerek yok.İyi bir kit,kusursuz montaj ve ayarla uzun süre binilir.

    Z motor nasıl oluyor? Motor kod numarasının başıysa benim aracında motor kodunun başı Zxer diye gidiyor.

    Sendeki Z motor dediğimden işte,Z16xer
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Ne yukarıda yazıldığı kadar sorunlu,ne de yine yukarıda yazıldığı kadar sıfır problemli.
    Z motorlar Euro5 değil,bu yüzden çok da korkmaya gerek yok.İyi bir kit,kusursuz montaj ve ayarla uzun süre binilir.

    Z motor nasıl oluyor? Motor kod numarasının başıysa benim aracında motor kodunun başı Zxer diye gidiyor.

    Sendeki Z motor dediğimden işte,Z16xer

    Sen bu mesajı yazdığından beri bakıyorum da harbiden Z16xer kodlu araçlarda LPG pek sorun çıkarmıyormuş.. Senin corsada var mı lpg ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Ne yukarıda yazıldığı kadar sorunlu,ne de yine yukarıda yazıldığı kadar sıfır problemli.
    Z motorlar Euro5 değil,bu yüzden çok da korkmaya gerek yok.İyi bir kit,kusursuz montaj ve ayarla uzun süre binilir.

    Z motor nasıl oluyor? Motor kod numarasının başıysa benim aracında motor kodunun başı Zxer diye gidiyor.

    Sendeki Z motor dediğimden işte,Z16xer

    Sen bu mesajı yazdığından beri bakıyorum da harbiden Z16xer kodlu araçlarda LPG pek sorun çıkarmıyormuş.. Senin corsada var mı lpg ?

    Var da bende twinport var,sende yok.Fark o :)
    Mesele sadece sübapların çelik olması değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Ne yukarıda yazıldığı kadar sorunlu,ne de yine yukarıda yazıldığı kadar sıfır problemli.
    Z motorlar Euro5 değil,bu yüzden çok da korkmaya gerek yok.İyi bir kit,kusursuz montaj ve ayarla uzun süre binilir.

    Z motor nasıl oluyor? Motor kod numarasının başıysa benim aracında motor kodunun başı Zxer diye gidiyor.

    Sendeki Z motor dediğimden işte,Z16xer

    Sen bu mesajı yazdığından beri bakıyorum da harbiden Z16xer kodlu araçlarda LPG pek sorun çıkarmıyormuş.. Senin corsada var mı lpg ?

    Var da bende twinport var,sende yok.Fark o :)
    Mesele sadece sübapların çelik olması değil.

    Alıntıları Göster
    Tam tersi ya yanlış yazdım,sende twinport var bende yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çapultra

    Tam tersi ya yanlış yazdım,sende twinport var bende yok.

    Alıntıları Göster
    yok benim araçta manuel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    yok benim araçta manuel.

    Alıntıları Göster
    Easytronic demedim,twinport dedim.Yani bizim araçların sübap sistemi farklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Easytronic demedim,twinport dedim.Yani bizim araçların sübap sistemi farklı.

    Tamam abi ne sinirleniyosun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Easytronic demedim,twinport dedim.Yani bizim araçların sübap sistemi farklı.

    Tamam abi ne sinirleniyosun

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar konuyu takip edemedim ancak netten araştırmama göre Z kodlular euro4 ve A kodlu euro5lere göre LPG'ye daha uyumlu gibi

    gibi diyorum çünkü herkes birşeyler söylüyor ve çok bilgili-uzman gibi konuşuyor

    netice itibari ile benzinli arabaya binilmez deyip arabayı brc'ye emanettim inş. sorun çıkmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Tam tersi ya yanlış yazdım,sende twinport var bende yok.

    yanlış z16xer de twinport yoktur, VVT (variable valve timing) olarak bilinen değişken subap zamanlaması olur. Twinport Z16XEP lerde vardır ve bu motor 2007 den beri üretilmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sukru52

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Tam tersi ya yanlış yazdım,sende twinport var bende yok.

    yanlış z16xer de twinport yoktur, VVT (variable valve timing) olarak bilinen değişken subap zamanlaması olur. Twinport Z16XEP lerde vardır ve bu motor 2007 den beri üretilmiyor.

    Doğrudur Şükrü Bey ama ikisinin de sübap yapısı aynı değil mi-giriş çıkış olarak ? Sadece R'de zamanlayıcı farklı değil mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: sukru52

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Tam tersi ya yanlış yazdım,sende twinport var bende yok.

    yanlış z16xer de twinport yoktur, VVT (variable valve timing) olarak bilinen değişken subap zamanlaması olur. Twinport Z16XEP lerde vardır ve bu motor 2007 den beri üretilmiyor.

    Doğrudur Şükrü Bey ama ikisinin de sübap yapısı aynı değil mi-giriş çıkış olarak ? Sadece R'de zamanlayıcı farklı değil mi ?

    subaplar yapı olarak aynı hatta EPC de kodlarıda aynı diye biliyorum...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.