Şimdi Ara

ASUS ALIRKEN BiR DAHA DÜŞÜNÜN! (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
2
Favori
3.751
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: inuh

    Şeref: Başkasının, birine gösterdiği saygının dayandığı kişisel değer[1].
    Onur: İnsanın, duyan, düşünen ve özgür bir varlık olarak taşıdığı değer, insan olarak insanın değeri[2].
    Haysiyet: Değer, saygınlık, itibar[3].

    Olacak şey değil, sizler/bizler emek verip, uğraşıp, fedakarlık yapıp gerekirse yaşamsal ihtiyaçlarımızdan kısıp, muhtemelen ülkemizde bir kişinin hayatını devam ettirebilmesi için aldığı parayla kıyaslanabilecek bir fiyata firmadan ürün alıyoruz. Gözümüz gibi baktığımız, değil hasar vermek üzerine toz kondurmadığımız elektronik eşyalarımız bozulunca plastik ambalajından tutunda kabloyu bir arada tutmaya yarayan teline kadar sakladığımız orjinal kutusu ile özene bezene aldığımız firmanın "Evet şurası benim yetkili servisimdir, ürettiğim ürünü tanır ve ona gereken işlemleri uygular." diye gösterdiği yere yağmurdan, çamurdan hatta güneşten sakınarak ulaştırıyoruz. Sonrasında ne oluyor, bizim o üzerine titrediğimiz, her gün kutusunun tozunu aldığımız elektronik yani fiziksel şiddete karşı hassas olan ürünümüz yerlerde tekmeleniyor, havalara atılıyor, paçavra gibi savruluyor! Aman bir şey olmasın diye özenle yerleştirdiğimiz karton/köpük insani olmayacak şekilde parçalanarak çıkartılıyor, ambalajını yırtmadan kenarından bantını yavaşça kaldırdığımız poşet çekirdek poşeti gibi yırtılarak açılıyor, tel makasla kesiliyor, plasik çekiçle kırılıyor! Aman bir aksilik olur diye iki elimizle tuttuğumuz elektronik eşyanın kendisi yüksekten düşüyor, oraya çarpıyor, fırlatılıyor, hırpalanıyor, çiziliyor. Gerekli işlemler yapılsa hadi neyse diyeceğim ama ürünü tamir etmesi gereken yer aldığı gibi ürünü, müşterinin gösterdiği muhtemel hataları kontrol etmeden özensiz bir şekilde, üretici firma tarafından bana satılan yani benim öz be öz malım olan plastik koruyucusundan, statik poşetine kadar olan varlığımı için koymadan, son derece ciddiyetsiz ve güvensiz bir paketleme ile bana gerisin gerisi yolluyor. Ürünüm tamir olmadığı gibi muhtemelen zarar görmüş/çizilmiş/hırpalanmış bir şekilde bana ulaşıyor, üstüne üstlük benim için değerli olan aksesuarları da çalınmış oluyor. Biri size sorarsa ne yaptınız diye "Ürününüzü servise göndermiş" oluyorsunuz. Mesajımın başında bazı kelimelerin şu anda konuştuğumuz ve ülkemizin resmi dili olan Türkçe'nin resmi kurumundan aldığım tanımlarını verdim. Ben servise gönderdiğim firmaya ürünümün yetkili servisi olarak saygı duyup malımı bu firmaya gönderiyor muyum, gönderiyorum. Bu firma gözettiğim saygının bir yerde temsilcisi olan ürünüme gerekli saygıyı gösteriyor mu, hayır. O halde bu ŞEREFSİZLİKTİR! Ürünüme servis hizmeti veren firma yapması gereken işlemleri düşünüp, sorumluluğunun bilincinde muhattap aldığım bir insan olarak gerekli işlemleri uyguluyor mu, hayır. O halde bu ONURSUZLUKTUR! Ürünümü az önce belirttiğim bir şekilde bana geri yollayan firmaya ben saygı duyar mıyım, hayır. Başımdan geçenleri başkası ile paylaşmam halinde paylaştığım kesim bu firmaya saygı duyar mı, hayır. O halde bu HAYSİYETSİZLİKTİR.
    Hal böyleyken ne yazık ki ülkemizde yapılabilecek tek bir şey var; bu ürünleri ALMAMAK ve de ALDIRMAMAK. Sen üzerine düşen görevi yapmıyor musun kardeşim, tamam, ben de almam ürünü olur biter. Bir zaman sonra milyarlık pazarının kapısı kapanıp eve ekmek götüremeyince aklın başına gelir ama senin o ciddiyetsiz servisin kapanmış olur, belki üretici firma da bir dahaki sefere distribütörünü doğru seçer. Ben bu durumda ASUSTeK Computer Inc.'ın suçlu olduğunu düşünmüyorum, şu halde suçlu olan tüm bu sorunları görmezden gelen Asus Türkiye'dir. Bu kuruluş kendi servisinin farkındadır ama buna rağmen bir tedbir almamaktadır bu nedenle Asus Türkiye'ye mail atmak hiçbir şeyi değiştirmez, ya Çin merkezine durumu bildirmek gerekmektedir ya da USA Asus'a. Ama durum hakkında Asus'u bilgilendirirken yalnızca servisin tutumu değil, bunca şikayet bildirimine rağmen herhangi bir şey yapmayan Asus Türkiye'nin de tutumu hakkında bir kaç bir şey yazmak gerekmektedir ki, kendilerini firmanın Türkiye ayağı olarak gören ve üzerine düşeni yapmayan karaktersiz çalışan kadrosu da yaptıklarından daha doğrusu yapmadıklarından nasibini alsın.
    Yukarıda var olan gerçekleri dilimiz Türkçe'de tanımlanışlarına göre aktardığım durumların ne yanlış bir tarafı vardır, ne de ifade edilmesi yanlıştır. Nitekim bir nesneye bakıp, o nesneye konuşulan dilde hitap etmek sözcüğün var olma amacıdır; elmaya bakıp elma, armuta bakıp armut demek gibi. Yani forum yönetiminden ricam, hemen hoş olmayan bu ithamları görüp mesajımı silmemeleridir, kaldı ki bahsettiğim her unsur gerek bu konuda gerekse başka konularda resimlerle ve belgelerle kanıtlanmıştır.

    1. Türk Dil Kurumu,http://www.tdk.gov.tr
    2. Türk Dil Kurumu,http://www.tdk.gov.tr
    3. Türk Dil Kurumu,http://www.tdk.gov.tr

    Sevgili kardeşim, konuyu çok daha derin bir şekilde incelersek zaten sorunun bir teknik servis sorunu ya da marka-tüketici ilişkisindeki aksaklıklardan ibaret olmadığını zaten anlayabiliriz.

    Benim kişisel değerlerim, tercihlerim karşıdaki insan/marka için bir şey ifade etmeyebilir. Ben zaten kişisel hassasiyetlerimin anlaşılmıyor, karşılık bulmuyor olmasından yakınmıyorum. Ben 1000 lira (dediğin gibi Türkiye şartlarında önemli bir miktar) ödeyip aldığım bir cihazı gerekirse üstüne dantel örtüp kullanırım. Kime ne? Bu benim tercihimdir ve kimseden de buna saygı duymasını beklemem. Fakat benim şikayet ettiğim konu teknik servisin sahip olması gereken iş hassasiyetine, meslek ahlakına bir tüketici olarak benim daha çok değer veriyor oluşum.

    Servise gönderilmiş bir ürüne "günde 100 tane geliyor, fırlat gitsin", "bunun kapağı kaybolmuş kağıt sıkıştıralım" mantığıyla yaklaşan bir çalışanın "ben iş ahlakına sahibim" demesi ve bunu markanın bana karşı savunuyor olması en hafif ifadeyle utanç verici. Özellikle Türkiye gibi ülkelerde kalite standartlarının gelişmemiş olması ve şirketlerin, şirket için kalite politikalarına sahip olmaması bu tür sorunların her alanda, her sektörde karşımıza çıkmasına sebep oluyor.

    Bu ülkede aradağınız hangi markanın müşteri hizmetlerinden istediğiniz kalitede ve doyurucu hizmet alabiliyorsunuz? Bankalar, servis sağlayıcılar, kamu kurumları, GSM operatörler vs.?

    Bundan daha kötü olanı ise tüketicilerin bu durumu kabullenmiş, hatta sahiplenmiş olması. Bu başlık altında da örneklerini gördüğümüz yozlaşmış yapıya sahip çıkan insanları bulmak mümkün. "Sorunu çözmek istiyorsan yetkili bul", "Bu konuda Asus'un ne suçu var ki?", "Bence abartıyorsunuz" gibi ifadeleri bu çarpık yapıyı nasıl sahiplendiğimizin önemli bir göstergesi olarak kabul edebiliriz.

    Sonuç olarak bilinçli birey/bilinçli tüketici olmadıkça markaların hizmet politikalarını yaratmaları veya geliştirmeleri mümkün gözükmüyor. Bu konuyu açmamın temel amacı da aslında budur. Bilinç düzeyimize katkı olsun, olması gerekenler hakkında fikir edinelim, konuşalım istedim. Yoksa bi' arkadaşın dediği gibi "bir yetkili bulup sorunu çözmek" daha kolay olabilirdi ama bu sadece benim sorunumu çözerdi!

    Sevgiler...




  • YORUMU OKUDUM ÇOK ÜZÜCÜ BIR DURUM GERÇEKDEN UZUN ZAMANDIR ASUS SIFIR ALMADIM BI DEFA ANAKART ALMIŞTIM
    3 YIL ONCE ARA SIRA IKINCI EL DENK GELMIŞDIR BAŞKA TURLU KAPIYA KOYMAM
    ŞAHSI GORUSUM MSI VE GIGABYTE DAN ŞAŞMAM
  • Bende kendi anakart sorunumu anlatayım.Anakartı alıp ilk montajını yaptım ve sistemi çalıştırdığımda ekranda del tuşuna basıp bios'a girmemi söyleyen bir yazı çıkıyor.Tuşa bassam da basmasam da diğer ekrana geçip orda bileşenlerimin listesini yazıp 15 saniye sonra kapanıyor.Servise ilk gidişinde içinde fatura olmadığı için hiçbir işlem yapılmadan geri geldi.Gelen kutunun içinde fatura duruyordu artı sanırım başkasına ait parçalarda bulunuyordu çünkü benim anakartımın zırhı yok fan ve zırh parçaları vardı.İkinci gönderimim de bu sefer bios pili yok deyip bios pili takmış sözde bütün testleri yapıp çalışır durumda bana gönderdiler.Hani bana fazladan gönderilen parçaları da onlara bunlar benim değil diyerek gönderiyorum ama onlara göre bios pilini çalabiliyorum.Bu arada sorun aynen devam.Telefon görüşmem de bana ilk gönderdiğim de fatura örneği olmadığı için alınan DOA kararının uygulanamadığı söylendi bu arada ikinci gönderimimde neden uygulanmadığı ayrı bir konu.Tekrar gönderdiğim taktirde bu kararın uygulanacağını defalarca kez telefonda teyit edip tekrar gönderdim.Ne oldu bilin bakalım.Anakartın işlemci soketi arızalıymış benden 55 tl para isteniyor..Doa kararını falan artık kabul etmiyorlar.Soketin ne arızasına sahip olduğu neden ikinci gönderimim de ortaya çıkmadığını açıklamıyorlar.Gelen mesajlar tamamiyle robot mesajlar.Servisin anakart gönderimi benimde arkadaşın resmindeki gibi kağıt sıkıştırıp gönderiyorlar.Asus alıyorsanız arıza çıkmamasına bakın yoksa servisle uğraşmak tam bir rezalet ve sinir harbi.




  • asus nasıl oluyor da hep mal mal firmaları buluyor servis için enteresan doğrusu. anakart, ekran kartı ve mouse asus marka. türkiyeden almadım çok şükür
  • En güvenilen markaydı asus bu konularda git gide güven kaybediyor yazık gerçekten.
  • Lazeran kullanıcısına yanıt
    Ilahi

    1.ayda ekran kartimi oyuna girdikten sonra donma nedeniyle sms e yolladim,sagolsun bir hafta gibi bir surede karti geri yolladilar,aciklama,kismina 'bios guncellendi,sogutucu bakimlari yapildi' diye yazmislar.
    Eve geldim karti taktim ilk oyunuma girdim,sorun aynen devam ediyordu
    Dedim heralde sorun baska yerde islemci macununu degistim,sorun ara ara olmaya basladi sonrasinda gecen hafta pc oyuna girdikten 10 dk sonra kapanmaya basladi,hemen islemci macununu degistim,fan temizligini yaptim,sistemi ekran kartli ve ekran kartsiz,ayrica baska bir ekran kartiyla test ettim,kartla kapanan pc kartsiz kapanmiyor diye yolladim servise ayin 8 inde yolladim hala asus supportta urunun durumu gozukmuyor,evga siparisi verdigim,icin acikcasi karti ustelemiyorum ama bu,sefer nasil bir bios yukleyeceklerini acayip merak ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • şaka gibi ülkeyiz yemin ederim o kağıt sıkıştırma olayı ne ya.
  • Panmordeczka kullanıcısına yanıt
    muhtemelen o kağıtı korumak amaçlı toza sıvıya karşı yapmışlardır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melinoz

    Ilahi

    1.ayda ekran kartimi oyuna girdikten sonra donma nedeniyle sms e yolladim,sagolsun bir hafta gibi bir surede karti geri yolladilar,aciklama,kismina 'bios guncellendi,sogutucu bakimlari yapildi' diye yazmislar.
    Eve geldim karti taktim ilk oyunuma girdim,sorun aynen devam ediyordu
    Dedim heralde sorun baska yerde islemci macununu degistim,sorun ara ara olmaya basladi sonrasinda gecen hafta pc oyuna girdikten 10 dk sonra kapanmaya basladi,hemen islemci macununu degistim,fan temizligini yaptim,sistemi ekran kartli ve ekran kartsiz,ayrica baska bir ekran kartiyla test ettim,kartla kapanan pc kartsiz kapanmiyor diye yolladim servise ayin 8 inde yolladim hala asus supportta urunun durumu gozukmuyor,evga siparisi verdigim,icin acikcasi karti ustelemiyorum ama bu,sefer nasil bir bios yukleyeceklerini acayip merak ediyorum

    Ayin 8'inde vatana verdigim urunun onarimi ayin 23'unde 'onarim tamamlandi' notu gecilmis web sitesinde,25'inde hala ayni statude olunca musteri hizmetlerini aradim 'urunun yasal onarim suresinde tamir edilemedigi icin degisimi icin merkezden onay beklendigi' soylendi.
    Yani 23'unde onay istenmis merkezden yarin tam bir hafta olacak,bakalim bu hafta bu is sonuclanmazsa yeni anakartim renger yerine gigabayt gaming 5 olacak,asus devrinide tamamen kapatiriz artik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gigabyte varken asus almak saçmalık zaten.
  • Peki 4790k ile gaming 5 mi yoksa gaming 7 mi alinir,o.c ile isim olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melinoz

    Peki 4790k ile gaming 5 mi yoksa gaming 7 mi alinir,o.c ile isim olmaz.

    pek bir fark yok zaten.vrmleri aynı iki anakartında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melinoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: melinoz

    Ilahi

    1.ayda ekran kartimi oyuna girdikten sonra donma nedeniyle sms e yolladim,sagolsun bir hafta gibi bir surede karti geri yolladilar,aciklama,kismina 'bios guncellendi,sogutucu bakimlari yapildi' diye yazmislar.
    Eve geldim karti taktim ilk oyunuma girdim,sorun aynen devam ediyordu
    Dedim heralde sorun baska yerde islemci macununu degistim,sorun ara ara olmaya basladi sonrasinda gecen hafta pc oyuna girdikten 10 dk sonra kapanmaya basladi,hemen islemci macununu degistim,fan temizligini yaptim,sistemi ekran kartli ve ekran kartsiz,ayrica baska bir ekran kartiyla test ettim,kartla kapanan pc kartsiz kapanmiyor diye yolladim servise ayin 8 inde yolladim hala asus supportta urunun durumu gozukmuyor,evga siparisi verdigim,icin acikcasi karti ustelemiyorum ama bu,sefer nasil bir bios yukleyeceklerini acayip merak ediyorum

    Ayin 8'inde vatana verdigim urunun onarimi ayin 23'unde 'onarim tamamlandi' notu gecilmis web sitesinde,25'inde hala ayni statude olunca musteri hizmetlerini aradim 'urunun yasal onarim suresinde tamir edilemedigi icin degisimi icin merkezden onay beklendigi' soylendi.
    Yani 23'unde onay istenmis merkezden yarin tam bir hafta olacak,bakalim bu hafta bu is sonuclanmazsa yeni anakartim renger yerine gigabayt gaming 5 olacak,asus devrinide tamamen kapatiriz artik.

    Geçen gün vatanın kendi sitesinde ''iade alınabilir'' yazılıydı,bugün gittim para iadesi yaptılar.
    Buralarda yazanlar,önceki servis durumu,ve kartın garantisinin bitmesine 2 ay kalması yüzünden hiç olumlu yaklaştırmıyordum ama,sonuç beklenmedik şekilde sonuçlandı.
    Asus anakarta devam artık




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.