Şimdi Ara

Asus Yetkili Servisi Cihazın Kendisinden Fazla Tamir Ücreti Talep Etti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.701
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Yaklaşık bir hafta kadar önce cihazımı -Asus N550jk- Asus'un yetkili servisine teslim ettim ve bugün bir e-mail aldım.
    Mail'de tamir ücreti hakkında şöyle bir mesaj bırakmışlar;
    LCD PANEL ÜCRETİ :700 TL HINGECAP ÜCRETİ 10 TL ANAKART ÜCRETİ 2400 TL SERVİS ÜCRETİ 70 TL TOPLAM ÜCRET 3.180 TL ÇIKABİLİCEK ARZALAR TEKRAR ÜCRETLENDİRİLİCEKTİR
    Toplam tamir ücreti : 3180 TL


    Lakin cihazın kendi ücreti -KDV hariç- 2541TL. Benden bu ücreti talep ederek dolandırmaya çalışmış oluyorlar mı, Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurabilir miyim?

    Saygılar.



  • 1-ücretle tamir yapılacağına göre garanti kapsamında olan bir ürün veya arıza değil

    2-dolandırmış olmazlar, başka yere yaptırma hakkınız var. Bunu türkiyede sadeve biz tamir edebiliriz deyip sizi kandırırlarsa filan ancak dediğiniz söz konusu olur.

    3-mevcut bilgiler ışığında THH'den olumlu sonuç çıkmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sertosman S kullanıcısına yanıt
    Cihazımın ekranında morluklar oluştuğu, hingecap'inin -plastik bir dış kaplama- kırık olduğu ve kulaklığın sadece birinden ses geldiği şikayetiyle cihazımı teslim ettim ve fiziki kontrol yapıp kulaklığın birinden ses gelmediğini vs. yazdılar verilen servis kağıdında. Anakart'ta veya LCD Panelde herhangi bir bozukluk söz konusu değildi. Buna rağmen bozuk gibi gösteriliyor. Kulaklık/jak problemi hakkında herhangi bir tamir söz konusu değil ki bunu ilk sefer garanti kapsamında servise verdiğim zaman da yapmışlardı ve piyasada LCD Panellerin 150-300 arası değişen bir fiyat aralığına sahip olmasına nazaran benden 700 lira istiyorlar. Hadi orijinal Asus ürünü desinler ki yinede en fazla 400-500 olabilir diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FireBirdz -- 5 Temmuz 2017; 1:11:31 >
  • Dediğim gibi başka yerde yaptırmak gibi bir seçeneğiniz varsa bu fiyatlara yapan yerde yaptırmak tamamen sizin tercihiniz. O yüzden de fahiş fiyat iddiası yine sizin tercihinize bağlı bir sonuç olacak. Daha uygun fiyatla başka yerde yaptırmayıp orada yaptırdıktan sonra yüksek ücret istendiği şeklindeki iddiayı hakem heyetinin haklı bulacağını zannetmiyorum. Tabi bu şahsi görüşüm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sertosman -- 5 Temmuz 2017; 9:8:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer ben yetkili serviste en uygun ve Asus tarafından belirlenmiş fiyatı bulamaycaksam benim servis servis gezip aynı işi en ucuz yapan servisi bulmam gerekiyor. Böyle yapacaksam bunun yetkili servis ünvanına sahip olmasının ne anlamı kalıyor??







    Ben Asus'tan yetki almış bir servisin Asus'un kendi ürününün tamirini Asus'un satışı için belirlediği fiyattan 600TL daha fazlaya ->tamir<- etmelerinin -yeni bir cihaz bile yapmıyorlar- mantıklı olmadığı kanaatindeyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FireBirdz -- 5 Temmuz 2017; 13:21:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FireBirdz

    Eğer ben yetkili serviste en uygun ve Asus tarafından belirlenmiş fiyatı bulamaycaksam benim servis servis gezip aynı işi en ucuz yapan servisi bulmam gerekiyor. Böyle yapacaksam bunun yetkili servis ünvanına sahip olmasının ne anlamı kalıyor??







    Ben Asus'tan yetki almış bir servisin Asus'un kendi ürününün tamirini Asus'un satışı için belirlediği fiyattan 600TL daha fazlaya ->tamir<- etmelerinin -yeni bir cihaz bile yapmıyorlar- mantıklı olmadığı kanaatindeyim.

    Şimdi bir aracı parça parça toplamak arabanın kendi fiyatını aşabilir. Tüm bir mamül ile parça fiyatını kıyaslamanın doğru olmadığı kanaatindeyim. Kaldı ki "en iyi fiyat garantisi" vermediklerine göre fiyat politikalarını belirlemekte özgür olduklarını düşünüyorum. Şu da bir gerçek ki her zaman yetkili servisler diğer servislerden daha yüksek faturalar çıkarırlar. Hemen hemen her ürün için bu böyledir. Onlar fiyat belirlemede siz de istediğiniz yerden hizmet alma özgürlüğüne sahipsiniz. Hakimin önüne bu olay gitse ilk soracağı soru "niye başka yere değil de oraya yaptırdın" olur muhtemelen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sertosman S kullanıcısına yanıt
    Çünkü bu Asus'un YETKİLİ servisi, başka nereye yaptıracağım? Beni dolandırmayacağı kesin olmak zorunda olan tek yer burası. Çünkü Asus buraya güvenebilirsiniz demiş ve yetki vermiş. Sizce bu yeterli bir sebep değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FireBirdz -- 5 Temmuz 2017; 21:20:25 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Iyi de adamlar dolandırmıyor ki, "bizde fiyat bu işine gelirse" diyor. O güvenin ve muhatap bulabilme rahatlığının da bir karşılığı olmalı. Yetkili servis olmak için asusa ücret bile ödemiş olabilirler. Yetkili servisten neden fiyat konusunda beklentiniz olduğunu da anlayamadım. Dolandırıcılık çok farklı bir durumdur. Bu tamamen serbest piyasa ekonomisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sertosman S kullanıcısına yanıt
    Yetkili servisin benden cihazın anakartını ve lcd'sinin yenisini almak için cihazın kendisinden 600 lira daha fazla istemesi absürt geliyor sadece. Çünkü ekran kartı ve 16gb ram bedavaymış gibi oluyor sadece 2si cihazın tamamından bu kadar fazla ediyorsa. Muhtemelen doların yükselişinden dolayı böyle bir artış var fakat yinede çok fazla absürt.
  • Tabi döviz kurundan kaynaklı bir şey de olabilir dediğiniz gibi. 2 sene önceki kurla şu anda çok fark var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sertosman S kullanıcısına yanıt
    Cihazımı geri alıp başka servislere de kontrol ettireceğim. Eğer başka servislerden aynı hataların olduğu bilgisini almazsam dolandırmaya çalışmış oluyorlar mı? Yani servisin bana göndereceği tamir edilecekler listesi aynı olmazsa yani. Elbette 3-4 servisten bahsediyorum. Elbet biri görecektir eğer aynı arızalar varsa değil mi?
  • Bence yine olmaz, ellerindeki teknik imkanlar ve yetkili servis olmanın verdiği bir takım donelerle o arızaları tespit ettiklerini söyleyebilirler. Dolandırıcılık bu kadar kolay oluşan bir suç değildir. En azından mahkemeler nezdinde böyle. Diğer servisler bu arızalar yok dediği halde yine de yetkili servise onarım yaptırmak tamamen sizin özgür iradenize bağlı bir tercih

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.