Şimdi Ara

Audi A3 Dizel mi, A4 Benzinli mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
6.970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Yılda yaklaşık 14k km yapıyorum. A3 makyajlı kasa 1.6 sedan dizel design paket ile A4 1.4 150 bg benzinli model için verilen fiyatlar aynı mertebede (135k civarı), aşağı yukarı aynı donanımları içeriyor. Yakıt olarak benzinli model yılda 2500 fazla yakar gibi.

    Sizlerin de fikirlerini alabilir miyim? Her ikisi için artı/eksiler nelerdir? Sizin tercihiniz ne olurdu?

    Başka bir marka veya 2.el düşünmüyorum.

    Saygılar,



  • A4 A3 e göre geniş bir araç öncelikle A3 e sığar misiniz buna karar vermek lazım.
    Sığarsanız A3 dizel iyi bir seçim
    Yok dar derseniz A4 tercih edin. 1.4 motor çok üzmez.
    Ama audi nin sıfirlari anlamsız pahalı. Bence o fiyata çıkmışken 2.el audi a4 veya BMW 3.20d tercih edilebilir
    edit pardon 2.el düşünmüyormüssunuz sonra fark ettim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sleeper -- 17 Eylül 2016; 20:34:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • A3 alın Amblemi söküp A4 yapıştırın dizel A4'ünüz olsun bayideki elemanlar dahil kimse anlamaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • A4 ün prestiji almak için yeterli bir sebep bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Segment farkı, a4 derim ben

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her ne kadar yenisini pek beğenmesem de A4 kesinlikle.
  • A4.
    Segment farkı kalite farkı ve en önemlisi ise süspansiyon farkı. Audi a3 1.6 tdi lar torsiyon çubuğuna sahip. A4 ün tüm versiyonları bağımsız süspansiyon. Ayrıca yıllık 15k için dizel almaya değmez 60 kuruş fiyat farkı var litresinde.

    İç genişlik a4,performans a4,kalite a4,konfor a4. Ayrıca a3 gibi her sokak başından fırlayan bir araba değil a4.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Peugeot 308 mi Audi a3 mü ?
    12 ay önce açıldı
    Audi A4 MÜ ? VW CC Mİ
    8 yıl önce açıldı
    Bmw 1 mi Audi A3 mü?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • A3 sedan Cla'ya rakip olarak çıkan ama en azından ülkemizde filo aracı olmaktan öte gidemeyen bir arac(ben de şirket aracı olarak a3 sedan kullaniyorum). A4 alma şansınız varsa A4 alın, daha konforlu bir aracınız olur, ses yalıtımı A4'te A3'e oranla daha iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Makyajlı A3'e o kadar para vermem


    Ben o paraya Bmw alırdım ama, bu ikisinin arasından A4 kesinlikle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yeni a4 beklentileri karşılamasa bile tercihim o olurdu
  • A4.

    1.6 dizeli kac beygir bilmiyorum 110mu120mi ne rakiplerine gore artik vasat siradan bi motor bence.

    Guc kuvvet olsa 2.0 quattro ya binebilsek.

    Bu arada arkadaslara bi sorum var.

    Quattro larda 7 ileri stronic var bu sanzimanin dsg7 ile ayni oldugu hatta onlar kadar sorun cikarma ihtimali oldugunu okudum. Quattro olmayan 2.0tdi 190hp lerde olan 8 ileri multitronic in sorunsuz oldugu soyleniyo dogruluk payi nedir? Aydinlatirsaniz sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevap veren tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

    Benim de düşüncelerim paralel. A4 alacağım o zaman.

    Bu arada, 200ugececekaga arkadaşa cevap olarak; Quattro olmayan 2.0tdi 190hp lerde 8 ileri yok, 7 ileri şanzıman var.

    BMW diyen arkadaşlar var ama, 135k e nasıl bir BMW var ki? 40.yıl 170 civarı diye biliyorum. Ayrıca, Ankara'da olduğumdan kışın arkadan itişli ile sorun yaşarım diye korkuyorum.
  • Ben A3 sedan benzinli diyorum. Dizelle benzinli aynı fiyat olsalar dahi ben benzinli alırım. (şahsi fikrimdir, A3 için geçerlidir)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sanzimani arizali arabaya kalkip o paralari baglayacagina kafana 135 kursun sık daha iyi.
    3serisi,s60 gibi araclar varken 0 a3 a4e para vermek bonzai kafasidir net olarak.
    A3 alacaksan 1.2tfsi var manuel,1yaşında garantisi devam eden arabayi 80e kapatırsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzin 4.77 tl/lt

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • A3 kesinlikle tavsiye etmem , ne şekli var ne biçimi var.
    Göğüs panelleri o kadar kötü ki hiç bir şey koymamışlar sadece 3 tane kocaman klima kapakçıkları var .
    Uzun yolda da çok iyi olduğunu düşünmüyorum ( Yol tutuşu )
    Benzinli a4 alın en azından bi rahatlığınız olsun .
    A3 ün Fluenceden farkı Yok benim gözümde
    Tabi ki Yeni model a3 için geçerli bu söylediklerim .
    Yoksa eski modellere can kurban

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Makyajlı geliyor diye normal modelleri ucuza veriyorlar mı fiyat alan var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 200ugececekaga kullanıcısına yanıt
    DSG ile stronic aynı şanzımanlar sadece Audi'de isimlendirme farklı (bir de çok ufak bir fark daha var, onu sonra belirteceğim).
    DSG çok sorun yaratma potansiyeli olan bir şanzıman, bunun nedeni de içindeki iki adet kavramanın ve mekatronik biriminin komplike yapısı. Motordan güç aktarımının minimum kesinti ile olması için bu şanzımanlar iki adet kuru tip kavrama (debriyaj) kullanır, böylece vites değiştiğini neredeyse hissetmezsiniz. Kuru denmesinin sebebi şanzıman yağının neredeyse olmaması. Sadece 1.7 litre yağ bulunur. Audi'nin son 7-8 yılda ürettiği kuru tip S-tronic şanzımanında ise 3.4 litre bulunur. Kuru tip DSG 7 ileri viteslidir bu arada. Bir de daha az yaygın olmakla birlikte ıslak tip kavramalı 6 ileri DSG şanzıman vardır, bunlarda 7 litre yağ bulunur, bu nedenle aktarımda çok az da olsa güç kaybı olur. Ancak bu yine de sıradan otomatik viteslere kıyasla çok daha verimlidir.
    Sorunun nedenine geleyim artık. Dur-kalk trafikte, yokuş yukarı trafikte, çok sıcak havalarda kavramalar daha fazla ısınır. Fazla ısındığında kavramalar hızla yıpranır, bozulur. Şanzımandaki yağ kavramayı soğutucu etki yapar. Haliyle içinde 1.7 litre yağ olan 7DSG sıcağa çok daha az dayanıklı, 3.4 litre yağ olan 7Stronic biraz daha dayanıklı, 7 litre yağ olan 6DSG daha da dayanıklıdır.
    Eğer aracınızı dikkatli kullanırsanız DSG kolay kolay bozulmaz. Yoğun trafikte yarım debriyaja yani eksik kavramaya yol açan gıdım gıdım ilerleme hareketini yapmayın. Yani önünüz 1 metre açılınca hemen ilerlemeyin, 3-5 metre açılsın hiç yoktan, gaza bastığınızda kavrama tam gerçekleşsin. Bir de mümkün mertebe park esnasında şanzıman kilidine az yük binmesini sağlayın. Bunun için basit bir yöntem: park etmeden önce ayak freni basılıyken el freni çekin, vitesi boşa alın ayak frenini bırakıp tekrar basın, vitesi P'ye alın ve aracı kapatın. Böylece yük büyük ölçüde el frenine biner.




  • Linea ile aynı segmenti paylaşan arabaya o kadar para vermek bana anlamsız geliyor, tartışmasız A4

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.