Şimdi Ara

AUDI A4 B9 (ANA KONU) (50. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11.763
Cevap
141
Favori
965.385
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kullandığım 3. DSG 'li aracım A4 1.4 TFSi. 3 aracın da karakteri çok farklı , DSG yazılımı çok farklı.



    A3 Sedan TDi ile Stronic düz gidişte AUTO konumda kendini boşa almazdı. Yokuş aşağı gaz vermedigim durumlarda da almazdı. Durduğum anlarda ise Auto Hold devreye girdiği anda kavramayı ayırırdı. A4 TFSi ise gaz vermediğim her anda AUTO konumda dahi olsa kavramayı boşa alıyor. A3 Sedan TDi sadece Efficiency modda bu sürüş stilini sergilerdi. A4 TFSi'da Comfort mod da AUTO mod da birbirine benziyor ve hemen kavrama ayırıyor. İşin ilginç yanı dur kalk trafikte ise Auto Hold devreye girse bile kavramayı ayırmayabiliyor. Tahmin ediyorum ki A4 TFSİ'ın kavrama ömrü A3 Sedan TDi'dan kısa olabilir. Zamanla deneyimleyecegiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M.L.Crassus kullanıcısına yanıt
    Daha önceki aracım '11 passat variant tsi dsg idi. Passat kuru kavrama 7 ileri, avant ise yağlı kavrama 7 ileri. Passatta yelken modu denilen ayağı gazdan çekince kavramayı ayırma özelliği yoktu. Bu özellik b7 passatlara 1-2 yıl sonra geldi. Avantta ise vites 6 ya da 7 de olduğunda ayağı gazdan çekince kavramayı ayırıyor, vites boşta gibi oluyor ve devir 1000 civarına düşüyor. Ben aracı comfort modda kullanıyorum bu arada. Acaba yakıt tüketimini düşürmek amacıyla bu kavramayı ayırma işi iyi mi kötü mü bilemedim. Kavramanın sürekli ayrılması ve tekrar yapışması acaba uzun vadede kucağımıza almamıza neden olur mu? O nedenle mmi menüsünden yelken modunu kapatsam mı diye düşünüyorum açıkçası. Ayrıca auto hold araçta sürekli açık, ışıklarda falan çok lazım oluyor. Sürekli frene basmak zorunda kalmıyorum. Bilmiyorum iyi mi kötü mü yapıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • El Gato Negro kullanıcısına yanıt
    Hocam ; ben MMi'dan Yelken Modunu kapatabildigimizi bilmiyordum. Kapatırım o halde çünkü alıştığım korumacı kullanım tarzıma uymuyor A4 ün yazılımı. Gerçekten farklı bir yazılım uygulamışlar. Park ederken Auto Hold'u kendisinin devre dışı bırakıyor olması da ayrı bir yazılım farkı. Dur kalk trafikte kavramayı A3 'mdeki gibi ayırsın istersim açıkçası. Sanırım buna yapabileceğimiz birşey de yok. Bir de dikkatinizi çekti mi ; yelken modda akü şarj ediyor ve sigorta kutusu tarafından çıt - çıt şeklinde her devreye girişinde bir çıt olmak üzere ses geliyor. Başlangıçtaki ESP kalibrasyonu gibi tek sefer de olmuyor. Rahatsız edici değil ama GOLF'te bile ses yapmıyordu bu özellik. Bunu belki servise sorabilirim müsait zamanda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M.L.Crassus kullanıcısına yanıt
    Yelken modu kapatılıyor araç ayarlarından. Adı da verimlilik asistanı gibi birşey yanlış hatırlamıyorsam.
    Sigorta olayını hiç duymadım hatta duymasam iyi olur. Sese acayip gıcık oluyürum çünkü.
    Benim esas sinir olduğum şey elektronik el freni. Passatta araç durdu kemeri çıkardınız el frenini hemen çekerdi. Bu araçta çekmiyor. Ve start stop araç ful stop yapmadan devreye girebiliyor çok ilginç bir şekilde. Yani daha hareket halinde motor kapanabiliyor. Passatta aracın tamamen durmasından sonra frene yeterli baskı uygulandığında devreye girerdi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • El Gato Negro kullanıcısına yanıt
    El freni çekmemesine dikkat etmemişim Buna dikkat etmek lazım hocam haklısınız. Evvelki 2 aracımda da aynen dediğiniz gibi kemer cikartinca el freni devreye giriyordu. Bu alışkanlık sorun yaratabilir. Bir de anahtarı çıkartınca MMi kapanırdı. Bunda kapıyı kilitleyince mi kendiliğinden kapanıyor ya da kapanıyor mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M.L.Crassus kullanıcısına yanıt
    Hocam yeni a4 de şanzıman dsg değil.ıslak kavrama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1600 km.lik depo tüketim testini tamamladım arkadaşlar. Yol bilgisayarı 7.1, depo sonucu 7.5lt. Golfum de öyle. Klasik VAG tattiği. Yine de tüketim değerinden memnunum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam; umarım aradaki bu fark yazılım farkının getirebileceği dezavantajları ortadan kaldırabilir . Emin değilim ama A5 Sportback de aynı olabilir hem yazılım hem de şanzıman tipi olarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • leon_73 L kullanıcısına yanıt
    Güzel değerler hocam. Bu değerler bu araca fazlasıyla normal bence de. Sapma oranınız da fena görünmüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında hepsi aynı, sadece isimleri farklı. Vw de dsg, audi de stronic. Çok çeşitl tipleri var, yağlı kavrama veya kuru kavrama olanları var. Dayanabileceği max tork değerleri farklı hepsinin. A4 deki kutu yağlı kavrama 7 ileri dq380 kodlu şanzıman. Passat 1.4 ve 1.6 da kuru kavrama dq200 var, aynı şanzıman mesela a3de de var. 2.0 passatlarda yağlı kavrama 6 ileri dq250 var...böyle gider anlayacağınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leon_73

    1600 km.lik depo tüketim testini tamamladım arkadaşlar. Yol bilgisayarı 7.1, depo sonucu 7.5lt. Golfum de öyle. Klasik VAG tattiği. Yine de tüketim değerinden memnunum.

    Değerler güzel ama Ort hız burada çok önemli bir faktör hocam. Hız nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aradaşlar biri burada rodaj ile ilgli kısa bilgi verirmi?
  • El Gato Negro kullanıcısına yanıt
    Olsun kuru kavrama dsg den daha dayanıklıdır yinede hocam:)bu şanzımanı üst modellerinde de kullanıyor audi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mesido kullanıcısına yanıt
    Benim rodajla ilgili her zaman yaptığım şu..ilk 1000 km süresince ani hıazlanma ve frenden kaçınılmalı. Çok yüksek hıza çıkılmamalı ve sürekli sabit bir hızda kullanmamalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.parolo

    Olsun kuru kavrama dsg den daha dayanıklıdır yinede hocam:)bu şanzımanı üst modellerinde de kullanıyor audi

    Orası kesin zaten, yağlı kavrama daha iyidir sağlamlık anlamında.

    Zaten a4 deki kuru olsaydı almazdım neredeyse yemin etmiştim almamaya kuru kavramalı vag aracı bir daha.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • El Gato Negro kullanıcısına yanıt
    Ben yine dq200 diye razı olarak aldım ve an itibarıyla



    dq200'den de bir sorun yaşamadım ama kavrama bitecek diye ister istemez bekliyorsunuz kullanırken. Dq380 i tanımıyorum ama kavraması bitmesin , mekatronik patlamasin yeter

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • biri bana 7.5Jx17 inch ile 8Jx17 inch arasındaki farkı açıklayabilir mi? et değerleri ve bijon ölçüleri aynı ise bu iki jant birbiri yerine kullanılabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: El Gato Negro


    quote:

    Orijinalden alıntı: leon_73

    1600 km.lik depo tüketim testini tamamladım arkadaşlar. Yol bilgisayarı 7.1, depo sonucu 7.5lt. Golfum de öyle. Klasik VAG tattiği. Yine de tüketim değerinden memnunum.

    Değerler güzel ama Ort hız burada çok önemli bir faktör hocam. Hız nedir?

    Ortalama hızım yanıltıcı olabilir. Ankara esk yolu trafiği ve çayyolu içi. Esk yolu sürüşün yarısı yoğun akıcı denebilir. Benzinli ve bu güçte bir araba için bence gayet iyi.

    Uzun yolda da 120-130 hızla ve 96 ortalama ile klima açık 3 kişi 5.8lt (0.4 hata payı dahil).

    Sonuç olarak çok şehir içi kullanmayacaklar için tüketim ideal.

    Benim araçla ilgili en önemli şikayetim süspansiyonların sert olması 16 inç lastik olmasına rağmen. Çoğu kişi aksini söylüyor ama ben biraz sert buluyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leon_73


    quote:

    Orijinalden alıntı: El Gato Negro


    quote:

    Orijinalden alıntı: leon_73

    1600 km.lik depo tüketim testini tamamladım arkadaşlar. Yol bilgisayarı 7.1, depo sonucu 7.5lt. Golfum de öyle. Klasik VAG tattiği. Yine de tüketim değerinden memnunum.

    Değerler güzel ama Ort hız burada çok önemli bir faktör hocam. Hız nedir?

    Ortalama hızım yanıltıcı olabilir. Ankara esk yolu trafiği ve çayyolu içi. Esk yolu sürüşün yarısı yoğun akıcı denebilir. Benzinli ve bu güçte bir araba için bence gayet iyi.

    Uzun yolda da 120-130 hızla ve 96 ortalama ile klima açık 3 kişi 5.8lt (0.4 hata payı dahil).

    Sonuç olarak çok şehir içi kullanmayacaklar için tüketim ideal.

    Benim araçla ilgili en önemli şikayetim süspansiyonların sert olması 16 inç lastik olmasına rağmen. Çoğu kişi aksini söylüyor ama ben biraz sert buluyorum.





    Bende süspansiyonları sert bulanlardanım. Yalnız değilsiniz :).

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dün ikinci şehirlerarası yolumu yaptım. MMi menüden aynen sizin dediğiniz gibi " akıllı freewheel " özelliğini kapattım. Böylelikle devamlı kavrama ayırma sürüşü benim için çözülmüş oldu. Bir önceki güne göre 0.2 lt tüketimim artmış gibi duruyor, yük ve hız ise hemen hemen aynı. Şehirlerarası dolu bagaj + 2.5 kişi / klima hep açık tüketimi hemen hemen bu düzeyde demek ki.



    Not : Aracı alırken gercekci tüketim değerlerine bu konu haricinde ulaşmak hemen hemen imkansiz olduğu için arada tüketim atıyorum , belki merak eden olabileceği için. Aksi takdirde aracın tüketiminden yana herhangi bir şikayetim yok, beklediğim gibi gidiyor şimdilik. D segment, nispeten ağır, donanımlı ve motor hacmine göre performanslı bir araç için gayet normal değerler. İstanbul şehiriçi devamlı surette kullanmaya ise pek uygun değil. Senede 15 - 20 bin KM yapana pek yük olmaz ama şehiriçi 25 - 30 bin KM yapan birisi ortalamayı 8 - 9 lt dolaylarında bilip kabul ederek karar verirse mutsuz olmaz en azından.


    AUDI A4 B9  (ANA KONU)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M.L.Crassus -- 30 Nisan 2017; 10:9:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.