Hibritin gerçekten fosil yakıtlıdan daha çevreci olup olmadığını net olarak bilmiyorum. Sonuçta hem elektrik motorunu hem içten yanmalı motoru ikisi birden taşımak bana anlamsız geliyor. Bu teknolojide ısrar edilerek azaltılan bir emisyon varsa bile daha fazla emisyon azaltımı vaad eden elektrikli satışlarının önünü kestiği için aslında emisyonları azaltmak yerine artırıyor bile olabilir bu yüzden. Tabii pazarın da durumunu göz ardı etmemek gerek. Avrupada BEV'leri ilk garajı ya da şarj imkanı olan kitle satın aldı. Şimdi bu kitlede pazar doyuma ulaşmış göründüğü için satışlarda azalma eğilimi belirdi. Burada AB devletlerinin samimiyetini görmek gerekiyor. Gerçekten samimilerse satışları tekrar ivmelendirecek önlemler almalılar ama Çin rekabetinden de korkuyorlar. AB bir ikilem içinde. Bir yandan iklim anlaşmaları imzalıyorlar ve gelen felaketi görüyorlar, öte yandan firmalarının batmasını da istemiyorlar. İkincinin etkileri kısa vadede görülürken ilkinin daha uzun vadede görülecek. Kısa sürelerle seçilen hükümetlerin de kısa vadeli çıkarlar öncelemesi insan tabiatının bir gereği. İnsan türü hemen önündeki tehdit ve fırsatları değerlendirecek şekilde evrimleşmiş, uzak gelecekteki tehdit ve fırsatlar o yüzden önceliği olamıyor. |
Audi: 'Elektriğe geçiş beklenenden uzun sürecek' (3. sayfa)
-
-
1000km menzili geçtiler derken kağıt üstü mü gerçek mi
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Elektrikli araçlarda asıl sorun evden şarj imkanının olmamasından ziyade:
1-)Menzil
2-)Yavaş şarj süresi
Baştan sona 3 saat süren Avrupa ülkecikleriyle bizi karıştırmayın, bizim yüz ölçümümüz belli ve genel olarak uzun yol yapmayı seven bir milletiz.
Öyle kağıt üstünde 1.000 km menzil demekle de olmuyor. Görüyoruz teslaları 80-90 km hızı gecemiyorlar şarj çabuk bitmesin diye. 110-120 ile gidersen menzil aşırı düşüyor.
Veya menzil 400 km olsun ama şarj sürem 5 dk olsun, 10 dk olsun.
Ee simdi batarya teknolojisi gelişecek de, bizim ülkeye de hemen gelecek de, biz de hemen bu araçları alıp yola çıkacağız. Yakın tarihte çok zor.
Kaldı ki servis ağının çok az olması vesair hususları söylemiyorum bile.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2008-2009 yıllarında televizyon için lcd ve oled haberleri geliyordu. Lcd verdikleri açısından geri bir teknolojiydi. 2010 yılında ilk panel televizyonumu plazma olarak aldım. Bu eskiyene kadar OLED teknolojisi gelişir dedim ama OLED gelişmedi. Firmalar izlenme kalitesi kötü olan LCD'de ısrar ediyorlardı. 2014 yılında LG firmasının fabrikaları kapatıp eldekini yok fiyatına sattığı Plazmalardan (çok uygun olduğu için) bir tane daha aldım. LCD'ler hala plazma seviyesinde değildi. 10 yılın ardından LCD'lerin görüntü kalitesi düzelmişti (Micro LCD vb ile) 2020 yılında OLED aldım.
2010 yılında Oled bir kaç yıla gelir demiştim ama firmaları tüm yatırımlarını LCD'ye yaptıkları için OLED 10 yıl sonra alınabilir olmuştu.
Sanırım elektrikli arabada da aynısını yapacaklar. EV teknolojisi daha iyi olmasına rağmen bizi benzin ve dizele mahkum edecekler.
-
Uzun yol yapmayı seviyoruz sevmesine de yıl da kaç kere uzun yola çıkıyoruz? Sıradan bir kullanıcının yılda yaptığı ortalama kilometre belli.
Yılda bir iki kere uzun yol yapan birisi olarak 400 km de bir yarım saat şarj süresi bana eziyet gibi gelmiyor. Bayram seyahatinde Bolu Highway'deki benzinliklerde her bir pompanın önünde en az 7-8 araç yakıt sırası beklerken; onlarca şarj istasyonu seçeneği ile yarım saatte hiç sıra beklemeden şarjımı tamamlayıp devam ettim yoluma.
Şehiriçi avantajlarına gelince, uzun yola nazaran daha düşük tüketim sebebi ile %20 daha fazla menzil. Şehiriçinde daha ucuz şarj imkanları ile ciddi bir tasarruf elde ediyorsunuz.
Biri dizel biri de elektrikli iki otomobilim var.
Elektrikli olanın şehiriçi ortalama tüketimi 15 kWs/100 km. Yavaş şarj istasyonundan (2-3 saatlik şarj yetiyor) kW'ı 6 liradan şarj ediyorum. Bu da km başına 90 kuruş ediyor. İşyerinden şarj edersem kW'ı 3 liradan hesabı siz yapın.
Dizel aracımın ise şehiriçi ortalama yakıt tüketimi 6 lt/100 km. Dizelin litresi 45 liradan km başına 2,70 lira ediyor.
-
Avrupalı otomotiv firmaları ve buradaki çoğu üyelerde dahil hatalı düşünüyorlar.
Avrupalı üreticiler ilk başta elektirkli araçları piyasaya sürüp yeni bir kar pazarı oluşturma hedefine gidiyorlardı. Sonra baktılar Çinliler bu işi çok daha ucuza yapıyor ve piyasayı domine ediyor. Bunlarda elektrikliye acele etmeyelim diye şimdi esnetmeye başladılar. Yalnız buradaki üyelerde dahil düşünemedikleri şey bu Çinlileri daha güçlü yapmış oluyor. Tam tersi elektrikli üretimini yavaslatmayı denedikçe kendileri geride kalacak ve Çinliler üretmeye devam edip Avrupalılara fark atmaya başlayacaklar. Daha hızlı, daha fazla, daha ucuza üretim için şu an resmen çine firsat tanımış oldular. Avrupalı markaların çöküşünün başlangıcıdır bu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Daha tasarruflu olması noktasında itirazı yok kimsenin.
Uzun yola siz yılda bir iki kere gidiyor olabilirsiniz. Ama şunu da göz ardı ediyorsunuz, araba demek özgürlük demek.Acil bir durum oldu, yola çıkmanız gerekti, şarjım yok gidemem mi diyeceksiniz veya yolda 2-3 saat şarj sırası mi bekleyeceksiniz. Herkes memleketinde veya memleketine yakın yerde çalışmıyor malesef...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
700k km aynı motorla yaptıysa çok iyi
-
bu konular bizdeki gibi yeni yeni ev penetrasyonu olan pazarlarda değil , 10+ senedir yaygınlaşan amerika ve iskandinav ülkelerinde tartışılıyor zaten,
ilk üretilen araba tarihte elektrikli idi, 120 senedir hala batarya teknolojisi fosil yakıtı tahtından edebilecek kullanışlılık seviyesine gelemedi , bu yazdığın tüm senaryoların karşılığıdır o kelime, convenience for all types of usage scenarios.
alanlar alsın, alsın ki bu %100 elektrikliye geçiş süreci hızlansın, yeni ev üretime para girişi kaysın, phase out-phase in.
ben EREV modellerini bekleyeceğim, suv sınıfı hacim ve form faktör için.
bu arada dolar bazında ucuz, ötv'size yakın, düşük kapasiteli şehir içi için bedavaya yakın bir kompakt araba fırsatı çıkarsa da, byd seagull gibi, onu alacağım. bugün son demleri yaşanan citroen ami gibi bir garabet yerine aynı fiyata gerçek araba homologasyon sınıfında, araba güvenligine sahip ve gerçek ev şarj hızına ve menziline sahip bir şehir içi araba Türkiyede şehir trafiğinde en iyi çözümdür. Kiralama firmaları da oluşursa hem ülke atıl araba/parkta yatan araba garabetinden kurtuluruz, araba yatırımın aracı olmaktan çok daha hızlı çıkar, yastık altı dolar/altın gibi araba alıp bir yere park edip değerlenmesini beklemek yerine.
senede 1 -2 defalık uzun yol/acil durum riskini almaya değer çünkü o fiyatları ile, avrupada 20 bin euro, bizde bizzat bu model veya muadili üretilir ise artık motorsiklet fiyatına şehir için 200-300 km tek şarjda gidecek arabalar kullanacağız (türkiye için daha da kırpılmış menzil, azaltılmış konfor elementleri ile fiyatı 20bin euro altına düşürmek işten değil, burada üretmekle devletin cuzi de olsa kılıfına uydurup avrupalı ithallerin aksine sadece böyle bir anadol gibi bir modelere teşvik vermesi de işten değil, %10 verse 20 binden 18 bin euroya düşüyor)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nicknick -- 25 Temmuz 2024; 9:19:40 >
-
bu arada konu ile dolaylı bağlantılı, bu araba ve ulaşım problemi de nedir? diye düşünürken aklıma modüler araba konsepti ve geleceği geldi,
kompakt bir arabanın ifade ile senede 1-2 defa planlanmış uzun yol deneyimi için ilave modüller ile arabaya kargo ve kabin içi arttrılmış hacim veya ev özelinde ilave paralel batarya gibi
satın alınmayacak ama kiralanabilecek modüller ile arz-talep dengesinde müşteri adına esneklik sağlanabilir.
derken kia arge/konsept departmanı zaten üzerinde çalışıyormuş, yavaş yavaş çıkıyor örnekleri
Planet Car NewsyoutubeKia has revealed its Platform Beyond Vehicle (PBV) future strategy at the 2024 Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas. Kia’s PBV business will initially be based around the introduction of an all-new, modular vehicle, previewed by the Kia Concept PV5. This future vision was presented alongside a multi-phase plan with the goal of PBVs revolutionizing the mobility industry while helping to advance Hyundai Motor Group’s ambitions in robotics, Advanced Air Mobility (AAM), and autonomous driving. Kia PBVs are intended to be a total mobility solution that combines fit-for-purpose EVs with advanced software solutions based on the Hyundai Motor Group’s software-to-everything, or SDx, strategy. As a Platform Beyond Vehicle, Kia PBVs are designed to open the door to new businesses and lifestyles by redefining the concept of space thanks to advanced, tailored interiors that provide freedom and flexibility. Timeline: 0:00 Press conference 9:04 Kia Concept PV1 10:35 Kia Concept PV5 12:34 Easy Swap Technology Source : Kia #Kia #CES #CES2024 #KIAPV1 #KIAPV5 #conceptcarhttps://www.youtube.com/watch?v=lBqRLUtoIuY
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X