|
Audi: 'Elektriğe geçiş beklenenden uzun sürecek' (2. sayfa)
-
-
Ayni zamanda ikisinin dezavantajlarini da barindiriyor ama bana da daha mantikli geliyor. 5 sene kullanacaksak "cost-to-own" dedikleri toplam masrafa gore bakip aliyoruz genelde.
-
Haklı çıktığı falan yok. İlk iphone çıktığında diğer firmaların bocaladığı dönem gibi bir dönem yaşıyor otomobil firmaları. Yıllarca sektörü domine etmiş Alman otomobil firmaları rekabetçi olamadıkları için farklı arayışlar içinde. Zaten Çinlilerle kapışabilecek düzeyde olsalar ek vergi gelmezdi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3qzotix -- 23 Temmuz 2024; 21:14:5 >
-
Şu haliyle haklılar hocam sayı az olduğu için sürdürülebilir gibi geliyor ama araçların çoğu elektrikli olsa ne yeterli şarj noktası var ne de ona şebeke dayanır
Almanların rekabet edememesinin sebebi araçların kötü olmasından değil Çinlilerin ucuz olması millette de para olmamasından kaynaklı (batıda da orta direk ekonomik olarak şu an oldukça sıkışık bizimle kıyaslanamayacak bir noktada olsa da)
Katı hal pil olayı gelince işler değişebilir ama şu haliyle bu işin oluru yok kim ne yapsın menzil azalıyor diye 90la giden Taycan'ı. Her tarafı Porsche olsa ne olur
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Devletleriniz sizin gibi çağ dışı firmaları korumak için 900 takla 900 vergi yapmasa çoktan geçmiştik o elektrikliye
Hadi yine iyisiniz çağ dışı firmalar sizi :) :)
-
%100 katılıyorum. Gereksiz komplike ve üretiminde karbon ayak izi hepsinden yüksek. Attığı taş ürküttüğü kurbağa değmeyecek anlamsız bir teknoloji.
-
Ne yazık ki Almanların işlerine gelsin gelmesin, gereksiz bir karmaşayı ve karmaşık ürünleri sevme hastalığı mevcut. Bu yaklaşım tarih boyunca onlara verimlilik ve esneklik konusunda bir takım bedeller ödetti ama anladığım kadarıyla akılllanmış değiller. Tuhaf bir bürokrasi ve eski kafalılık Almanya'yı boğuyor. Dünya deviyken sonunda gene rekabet edemeyip diz çökecekler. Elektrikli otomotiv Çinlilerin ve benzerlerinin öncülüğünde alıp başını gidecek, Almanlar hibritlerle boğuşacak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aslında yavaş şarj edilmesi sorunu evlerde veya sokak park yerlerinde bu şarj aletlerinin yaygın olmaması nedeniyle böyle.
Halbuki herkes gece yavaş şarja takabileceği bir yeri olsa inanın benzinciye gitme zamanından bile tasarruf edersiniz.
Ben gittiğim hemen her yerde buluyorum evimde olmadığı halde. Dolayısıyla gittiklerimden birisinde takınca o 3-5 gün bir daha ihtiyaç kalmıyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Türkiye’yi içten yanmalı araba çöplüğüne çevirmek isteyenler okusun da feyz alsın. TOGG ve diğer elektrikli arabalar böyle teşvik edilir.
Şehir Bazlı Düzenlemeler
1. Pekin
• Pekin’de yeni benzinli araçlar için plaka almak çok zordur. Plaka almak isteyenler bir piyango sistemine katılmak zorundadır ve kazanma şansı oldukça düşüktür.
• Elektrikli araçlar ise bu tür piyango sistemlerine tabi değildir ve plaka almak daha kolaydır.
2. Şanghay
• Şanghay, benzinli araçlar için plakaları açık artırma yöntemiyle verir. Bu, plaka fiyatlarının çok yüksek olmasına neden olabilir.
• Elektrikli araçlar için ise ücretsiz plaka sağlanmaktadır, bu da elektrikli araç satın almayı daha cazip hale getirmektedir.
3. Shenzhen
• Shenzhen, belirli bir kotaya dayalı olarak benzinli araçlar için plakalar dağıtır ve bu kotalar genellikle sınırlıdır.
• Elektrikli araçlar için plaka almak daha basittir ve genellikle kota sınırlamaları bulunmaz.
Diğer Şehirler ve Genel Durum
• Pekin, Şanghay ve Shenzhen dışında, Guangzhou ve Hangzhou gibi diğer büyük şehirler de benzer kısıtlamalar uygulamaktadır.
• Bu kısıtlamalar, genel olarak hava kalitesini iyileştirme ve elektrikli araçların benimsenmesini artırma amacını taşımaktadır.
Elektrikli Araç Teşvikleri
• Elektrikli araç sahiplerine çeşitli teşvikler sunulmaktadır. Bu teşvikler arasında vergi indirimleri, sübvansiyonlar ve özel park alanları bulunmaktadır.
• Plaka kısıtlamalarının yanı sıra, elektrikli araçların kullanımı için şarj altyapısının genişletilmesi de teşvik edilmektedir.
Etkiler ve Sonuçlar
• Bu düzenlemeler sonucunda, Çin’de elektrikli araç satışları son yıllarda önemli ölçüde artmıştır.
• Benzinli araç üreticileri, daha çevreci ve sürdürülebilir araçlar üretmeye yönlendirilmiştir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
sonraki aracımı nasipse elektrikli düşünüyorum. araçların ucuzlamasını bekliyorum. 400-500 km menzil benim için yeterli zaten şuan lpg ile full depo 370 km gidiyor aracım. önemli olan maliyetlerin düşmesi ve verimlilik. 2k tl yerine 500 tl harcayacaksam o beni cezbeder.
en sevdiğim içten yanmalı araç golf 1.400m tl, tesla v togg c hb ve buna yakın bir model çıkarırsa gider onu alırım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaplan261 -- 24 Temmuz 2024; 3:4:52 > -
ya hergün 1000 km giden elektrikli araba çıktı diye haber yapılıyor. o zaman şarzı 1 ay gidecek cep telefonları niye çıkmıyor,pil konusunda çıkan bütün uçuyor kaçıyor haberleri yalan.
-
Haklısın Türkiyedeyiz sonuçta giderlerimiz fazla ama geleceği temiz bırakmak adına hibrit araçlar dizelden benzinden kat ve kat daha iyi olacaktır.
-
Çok yakında çıkacak. Bu güne kadar niye çıkmadı? Endüstri sadece cep telefonu pili için bu kadar büyük ARGE ve üretim yatırımı yapamazdı. Artık hem otomobiller hem de uçaklar hemde Trenler pil kullanma durumuna geçince bu maliyetler anlam kazandı. Burada Sorun sadece Uzun menzilli pil yapmaktan ziyade bu pillerin güvenliği. Yani 10.000 kmlik pil yaptın ama bir kaza anında bu kadar büyük bir elektrik gücünün nasıl kontrol edeceksin. Bu kadar güç temas ettiği yeri kavurur aracın içindeki ve dışındaki herkes elektrik çarpmasından ölür vs.. Yani haydi yaptık pili koyun gidelim durumu değil.
-
Elektrikli otomobillerin balon olduğunu herkes anladı
-
Toyota boşuna söylemedi elektrikli otomobillerinin sonunun böyle olacağını. Toyota birşey diyorsa vardır bir bildiği kimse Toyota'yı kötülemeye kalkmasın. Toyota'yı dünya kabul etmiş bizim millet gram otomobilden anlamıyor tabiki buda bir Türkiye gerçeğidir
-
amaç zaten o koca motoru (tüm arabadan çıkarılıp atılamayan aktarma organları, sogutma aksamı, egzos emisyonu önleme sarf malzemeleri ile birlikte) müşteriye uzun yıllar taşıtıp pillerin belirsizliği ile kombine etmek ve garanti süresini ve yetkili servis gelirlerini normalden daha da uzun süreli olarak garantiye almak. pil ömrü garantisi için yetkili servis bakımını şart koşan firma içten yanmalı motorun/kaputun silecek suyundan başlayarak her ürettiği araç için kullanım ömrü boyunca satış sonrası gelir projeksiyonlarını yapmış
türkçesi,özeti ve argosu: kucağını hazırlamış oturanlarını bekliyor :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nicknick -- 24 Temmuz 2024; 12:35:29 > -
katı hal bataryaların iddia edilen şarj süreleri eğer son kullanım amaçlı kapasitelerde de gerçekkeşirse ve mevcut olanlarla rekabet edebilirse konu kapanır.
fakat her ülkenin elektrik dağıtım altyapısı farklı, türkiye için doğru çözüm hangileri ve hangi sıralama ile olacak bunları akp'nin kapattığı artık var olmayan devlet planlama teşkilatının çoktan üniversiteler ile bir araya gelip çalışması gerekiyordu.
bence EREV konsepti lpg jeneratörler ve ucuz düşük kapasite şehir içi için yeterli batayalar ile en ideal ara geçiş seçeneği.
çin'de çok yaygın değil çünkü günlük ulaşım için gerekli günlük şarj süreleri kısa, bizde de olduğu gibi ve çin elektrik altyapısının dünyada eşi benzeri yok.
amerikanın hem eskimiş altyapısı, hem de coğrafi/yerleşim farkları açısından %100 elektrik için çin seviyesine gelmesi için harcayacağı sermaye battı batacak denen amerikayı nihayet batırır.
ki zaten dertleri de avrupanın düştüğü bu tuzağa düşmemek, acele edip gaza gelmemek, elektrikli ulaşım/gelecek dnüşümünde çin'in atık tekeli altına aldığı değerli madenlere bağımlı kalmamak, ara formüller bulmak ve topyekün fosil yakıtı terk etmemek üzere,
biden-trump kavgasının temelinde bile bu var, 2 farklı kafa yapısı iş bu konuda da gerçekçilik-ülke menfaatleri-stratejik kendine yeten bağımsızlık ve tüm diğer demokrat-liboş-yeşil g**tlü çevreci-bizdeki pembe cihangilir olarak taban tabana zıt 2 ye ayrılıyor
bakarsan mesele çevrecilik/yeşil enerji falan filan :) , ama gerçekler bambaşka
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nicknick -- 24 Temmuz 2024; 12:50:17 >
-
Şu seviyeyi bı aşamadin
Elektrikli otomobiller sadece emisyonlar için tercih edilmiyor
Az parça içeriyor,ikame masrafları az,ve OPEC e ihtiyaç duymuyorlar çünkü elektrik çeşitli kaynaklardan elde edilebiliyor.
Togg konularına gelip sefer su bu yazip komik durumlara düsene kadar araştır biraz neden elektrifikasyon çağına geçiş yapıldı diye.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 24 Temmuz 2024; 14:36:25 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
geçtiğimiz 21 temmuz tüm dünyada bugüne kadar kaydedilmiş en sıcak gün oldu. ABD beklemek istiyor olabilir ama doğa beklemiyor. Bugün ayak sürümenin bedelini gelecek nesiller çok ağır ödeyecek olabilir.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X