- Audi Q5 custom konsepti özel olarak bu organizasyon için hazırlandı. - - Audi, TT RS VE R8’den A1 konseptine kadar 20 otomobil ile sahnede. - - “Audi Customizing Club” fikri aksesuarlar için özel olarak planlandı. - - 3000 metrekarelik alan “Audi’nin 100 yılına” tahsis edildi.
Wörthersee her yıl efsanevi GTI buluşması ile hem otomobil fanlarına ve de tabii ki Avrupa’nın dört bir yanındaki Audi fanlarına evsahipliği yapıyor. AUDI AG bir kez daha bu olağan dışı organizasyona müthiş bir tanıtım standı açarak katıldı. 20-23 Mayıs’ta Reifnitz Kärnten(Avusturya)’de düzenlenen Wörthersee Tour bu sene “Audi’nin 100. Yılı” şerefine ithaf edildi. Audi bu organizasyonda tarihe damga vuran modellerini sergilemesinin yanı sıra Audi TT RS, Audi R8 5.2 FSI quattro ve Audi A1 Sportback gibi modellerini de sahneye çıkartıyor. Wörthersee etkinliğine özel olarak da Audi bir custom Audi Q5 hazırladı. Bu Audi Q5 custom concept; 21 inç tekerlekleri, daha geniş tekerlek açıklığı, yere yakınlaştırılmış gövdesi, özel boyası ve güçlendirilmiş 3.0 TFSI motoru ile gerçekten çok ilgi çekiyor.
Bu yılki katılım Audi’nin Wörthersee organizasyonuna 3. Resmi katılımı olarak kayıtlara geçti. Ayrıca, Audinin 3,000 metrekarelik devasa standında hayata geçen bir diğer düşünce de aksesuarlar için planlanan online fikir konsepti: “Audi Customizing Club”. Ayrıca bu standa uğrayanlar Audi’nin otomobil üreticiliği tarihçesini de mimari bir kronoloji ile görme şansını yakalayacaklar. Bu kronoloji tabii ki şimdilik Audi’nin mevcut model serilerinin olduğu alanda son buluyor.
Bu kronolojiye baktığımızda Audi tarihindeki bir çok farklı modeli görebiliyoruz. Audi 50’den Audi A2’ye kadar quattro serileri de dahil bir çok otomobil muazzam ihtişamlarıyla sizi bekliyor. Audi bu standta toplamda 20 otomobil bulunduruyor. Tabii ki tüm dikkatleri üzerine Audi Q5 custom konsepti çekiyor. Audi mühendisleri bu otomobili SUV’un daha sportif versiyonu olarak Wörthersee organizasyonu için özel hazırladılar. Custom renkli Daytona grisi aksesuarlar, 7 çift parmaklıklı 21 inç mat tasarım tekerlekleriyle otomobil oldukça ilgi çekici görünüme sahip. Seri üretim modele göre tekerlek aralığı 90 milimetre daha genişletilmiş ve yükseklik de 60 milimetre daha düşürülmüş. Güç değerlerine baktığımızda otomobilde 3.0 TFSI V6 motor gücünün 333BG’den 408BG’ne çıkartıldığını görüyoruz. Böylece Audi Q5 custom konsepti duruştan 100 kilometre/saat hızına sadece 4.4 saniyede çıkabiliyor. Maksimum hız değeri ise 250 km/sa’e ayarlanmış.(Aşağıda teknik bilgiler ve aksesuarlar ayrıca yazılacaktır.) Wörthersee’de sergilenen diğer otomobillere baktığımızda ise yeni Audi TT RS’in hem coupe hem de roadster versiyonlarını görüyoruz. Turboşarjlı 2.5-litre, 5 silindir motoru ile TT RS 340BG’ndeki potansiyelini müthiş bir hızlanma ivmesi ile gösteriyor. Sürüş zevki ve hoş sesi de diğer artıları. TT RS, duruştan 100 kilometre/saat hızına 5 saniyenin altında ulaşabiliyor ve maksimum hız değeri de 250 km/sa’e sabitlenmiş. Quattro sürekli dört çeker sistemi, geliştirilmiş süspansiyon ve güçlü frenler sayesinde de otomobil size son derece güvenli bir sürüş vaadediyor. Audi Space Frame (ASF) teknolojisi ile yapılmış gövdesini de düşünürsek kompakt TT RS karşımıza uzlaşmaz bir sürüş makinesi olarak çıkıyor.
Hazır yeri gelmişken Wörthersee’de gözler önüne serilen Audi R8 5.2 FSI quattro’dan da bahsetmemek olmaz. Bu mid-engine motora sahip olan model Audi’nin yüksek performanslı otomobil segmentinde liderliğini pekiştiren önemli etkenlerden biri olarak karşımıza çıkıyor. Quattro GmbH ile ortaklaşa yapılan R8 5.2 FSI quattro, R8 serisinin en gözde versiyonu. 10 silindirli motoru tam 525 BG güç üretebiliyor ve böylece kullanıcılarına nefesleri kesen bir performans vaadediyor. Hafif alüminyum gövde ve yenilikçi tamamı LED farlar da diğer uygulanan Audi teknolojileri ile birlikte bu modeli pahabiçilmez yapıyor. Kalkıştan 100 kilometre/saat hız değerine ulaşması sadece 3.9 saniye de gerçekleşirken maksimum hız değeri ise 316 km/sa olarak ayarlanmış. Otomobilin ne denli dinamik karaktere sahip olduğundan sanıyoruz daha da fazla bahsetmeye gerek yoktur.
Diğer bir R8 ailesi üyesi de Wörthersee’de gözler önüne çıktı. R8’in GT3 yarış otomobili versiyonu 500 BG gücündeki R8 LMS aynı zamanda Audi Sport’un müşteri bazlı ürettiği ilk yarış otomobili özelliğini de içinde barındırıyor.10 silindirli GT3 spor otomobili bu haftasonu(23-24 Mayıs) ilk zorlu denemesine çıkacak. Audi’den fabrika desteği alarak ABT Sportsline ve Phoenix yarış takımları 4 otomobil ile Nürburgring’de 24-saat yarışlarına katılıyorlar.
Audi aynı zamanda Wörthersee’de kompakt otomobiller sınıfında A3 modeli altında boy gösteriyor. A1 Sportback konsepti, 5 kapılı ve 4 koltuklu bir model ve gerçek bir Audi’nin tüm özelliklerini bünyesinde barındırıyor. Otomobil 3.99 metre uzunluğunda ve 1.75 metre genişliğinde. Dinamik stili, optimize edilmiş kompakt verimliliği ve süper kalitesi ile göz dolduruyor. Aynı zamanda bu otomobil de meraklılara Audi’nin nası verimliliği, dinamizmi ve sürüş keyfini harmanladığını en ince ayrıntılarıyla gösteriyor. Audi bir diğer modelini, yenilikçi hibrit teknolojisine sahip A1 Sportback konseptini de tanıtıyor. Bu modelde kaputu açtığımızda bizi 1.4 litre TFSI motor karşılıyor ve bu motor 150 BG güç üretebiliyor. Gücün ön tekerleklere iletimi ise S tronic çift kavrama transmisyon ile sağlanıyor.
Güç tahrik mekanizmasına eklenen 27 BG’ndeki elektrik motoru sayesinde ayrıca 150 Nm tork da hızlanma sırasında elde edilebiliyor. Sürüş sırasında TFSI motor ve elektrik motoru birbirleri ile son derece uyumlu çalışarak kullanıcısına sportif sürüş zevkini fazlasıyla verebiliyorlar. Denenen ve testleri yapılan önden çekişli sürüş sistemi ve yeni geliştirilmiş ESP kontrollü aktif ön diferansiyel kilidi de gücün yola optimum sevkedilmesini garanti altına alıyor.
Elektrik motoru sayesinde otomobil sıfır emisyon değeriyle de çalışabiliyor. Lityum-iyon bataryaların kapasitesi otomobili sadece elektrik ile 100 kilometreye kadar götürebiliyor ve motor her hangi bir güç girişinden tekrar şarjedilebiliyor. Otomatik start/stop özelliği, enerji geri kazanmımı sadece elektrikle çalışma opsiyonu ile birlikte yakıt tüketimi de normal versiyona göre %30 daha azalmış. Otomobil kalkıştan 100 kilometre/saat hızına ise 7.9 saniyede çıkabiliyorken maksimum hız değeri ise 200 kilometre/saat. Audi A1 Sportback konsepti 100 kilometrede 3.9 litre yakıt tüketiyor. CO2 emisyonu ise kilometrede 92 gram düzeyinde. Wörthersee Tour 2009’da Audi Modelleri
Tarihi modeller:
Audi 50, Audi 100 Coupé S, Audi Ur-quattro, Audi 100, Audi TT Coupé (İlk jenerasyon), Audi A2
Seri üretim modeller:
Audi A3 Cabriolet, Audi A4 allroad quattro, Audi A5 Cabriolet, Audi S5, Audi RS 6 Sedan, Audi R8 5.2 FSI quattro, Audi TT RS Coupé, Audi TT RS Roadster
Audi Hakiki Aksesuarlarıyla(Audi Genuine Accessories) kişiselleştirilen modeller:
Audi TT Coupé, Audi A4 Avant, Audi A3 Sportback
Wörthersee otomobili:
Audi Q5 custom concept
Konsept otomobili:
Audi A1 Sportback concept
Motorsport:
Audi R8 LMS
Audi Q5 custom konsept genel özellikleri
Motor: 3.0 TFSI, V6 benzin yakıtlı motor, süperşarjlı ve FSI benzin yakıtlı direkt enjeksiyon. Max. Güç çıkışı: 408 BG – (6,000 – 7,000 rpm) Max. tork: 500 Nm – (3,000 – 5,500 rpm) Güç tahrik mekanizması(Drivetrain): quattro sürekli dört çeker sistemi Vites kutusu: 7-vitesli S-tronic
Maksimum hız: 250 km/sa (155 mph) (sabitlenmiş)
0 - 100 km/sa: 4.4 saniye
Boya: Daytona Gray mat ve jantlarda, tavanda, ön kenarda ve arka spoilerde kırmızı uygulamaları.
Özellikler ve seçilen ekipmanlar: Güçlendirilmiş 3.0 TFSI motor(Audi S4’den) 408 BG(normalde 333BG), seramik frenler, aktif ses(active sound) egzoz sistemi, 90 milimetre geniş tekerlek açıklığı, 60 milimetre daha alçak gövde, 7 çift parmaklıklı tasarım 21 inç tekerlekler, modifiye edilmiş hava girişi, motor bölümünde soğutma suyu dikmesi, paslanmaz çelik plakalı pedallar, S serisi spor koltuklar, panaroma tavan sistemi, “Wörthersee 09” yapışkan film, “Wörthersee 09” yazı uygulamalı tekstil zemin döşemesi, Audi drive select sürüş dinamikleri sistemi, arka görüş kameralı park yardım sistemi, ses kontrolü, Audi şerit değiştirme asistanı, sinyal lambaları ile far mesafe kontrolü vb.
Birkaç resim daha sunacağım. Saygılarımla...
Çok güzel olmuş paylaşım için teşekkürler
Direksiyon kadife galiba hoş olmuş. jantlar pek güzel olmamış gibi
Birkaç foto daha... Saygılar...
Mükemmel.
Q7 başkası yalan
ben bunun önünde diz çökerim kırmızı-siyah-gümüş'ün muhteşem birLikteLiği
harika!
son resimlerdeki gri renkli audi hoş durmuş kırmızı ayrıntılarla süslenmiş audi biraz sokak züppelerinin kendi araçlarına uyguladıkları şeylere benzemiş. aracın doğallığı bozulmuş o kendine has ağır duruşu gitmiş yerine oyuncak hissi veren başka bir araç gelmiş. tabi bunlar benim görüşlerim. bunu yapana kadar bayağı bir emek harcandığı ortada. herkesin zevki de başka oluyor tabi ki
hayalimdeki tek araç Q5...umarım bir gün ulaşabilirim bu alete...
bir de şu Caractere kitli Q5'ler çok güzel görünüyor...
AUDİ Q5 BMW X3 gibi küçük suvlar bana hiç jeep havası vermiyor ben jeep in büyük ve kabasını severim mesela AUDİ Q7 RANGE ROVER gibi ama en beğendiğim jeep AUDİ Q7
Audi Q5 2010 Yılının En İyi Off Road Aracı
Audi, Off Road tutkunları tarafından zirveye taşındı. Off road konusunda Avrupa’nın en saygın yayınlarından biri olarak kabul edilen OFF ROAD okurlarının oylarıyla Audi Q5, ‘2010 Yılı En İyi Off Road Aracı’ seçildi.
Audi Off Road’un en iyisi. Avrupa’nın en saygın off road dergilerinden biri olarak kabul edilen OFF ROAD tarafından gerçekleştirilen ve okurların katıldıkları yarışma neticesinde Audi Q5, SUV kategorisinde ‘2010 Yılı En İyi Off Road Aracı’ seçildi. Yarışmada ayrıca Audi, Q7 modeliyle de ‘En İyi Lüks SUV’ sınıfında üçüncülük elde etti.
Sekiz kategoride 97 model için yapılan 25 bin OFF ROAD okurunun katıldığı oylama neticesinde Audi Q5 ödüle, dinamik ve üstün sportif özelliklerin mükemmel bir şekilde birleşimini sunması ve aynı zamanda eğlence ve aile kullanımları için her bakımdan olağanüstü bir yeteneğe sahip olmasıyla layık görüldü.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme