Şimdi Ara

Audi vw AKL motor, LPG de manifolda acilan delikler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
6.617
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhaba,

    Audi a3 98 model aracim var, 1 ay once LPG taktirdim, aracimda vw grubu araclarda uzun yıllardır kullanilan AKL kodlu motor mevcut.

    Montajdan 1 ay sonra yanig bugün, motorumun ici temizlensin (çok pimpirikliyim) diye silindir kapağını actirdim, hazir acilmisken manifoldda LPG gaz girişi icin açilan delikere de bir bakayim dedim ve bana biraz garip gelen delik açılarından dolayi resimledim ve siz degerli forum uyeleri, okurlariyla paylaşmak istedim.

    Soruma gelince, açilan bu deliklerin yerlerinde ve duruş açılarında bir yanlislik varmi, konuyla ilgili beni aydinlatirsaniz sevinirim.

    Özelikle motoru yakından tanıdığını bildiğim Sn. Taner GÖDE ve LPG konusunda oldukça uzman olduğunu bildiğim Sn. Faruk SEVGİLİ yorum katarsa oldukça memnun olacağım. Şimdiden yorumlarınız ve fikirleriniz için teşekkür ederim.


    Özkan



     Audi vw AKL motor, LPG de manifolda acilan delikler


     Audi vw AKL motor, LPG de manifolda acilan delikler


     Audi vw AKL motor, LPG de manifolda acilan delikler


    not ; konuyu cep telefonu ile actim o yuzden tr karakter kullanamadğım yerler var ise özür dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi formalist -- 26 Ekim 2010; 22:33:39 >







  • VW grubu 1.6 mpi 8valf motorda manifold sökülmeden delinirse ancak bu şekilde olur.

    Sizin aracınızda da manifoldu sökmeden delmişler. Matkapla sökmeden ancak oraya ulaşabilmişler ve ulaşabildikleri yerden delmişler. Açı, en yakın nokta önemsenmemiş.

    Olması gereken manifoldun sökülüp silindir kapağına en yakın noktalardan düzgün açılarla delinmesidir.

    Bu motorda düzgün açı manifold saplamalarından dolayı portlara dik olarak yakalanamaz. Bu yüzden biraz yandan delinerek düzgün açı yakalanabilir.

    Örneğin şu şekilde güzel olurdu;

     Audi vw AKL motor, LPG de manifolda acilan delikler

    Ama tabi bunun yapılabilmesi için bu motorda manifoldun sökülmesi gerekli. Tabi hem manifoldu sökebilecek, hem düzgün delebilecek, hem de geri toplayabilecek de bir usta...




  • Yorumununz için teşekkür ederim, evet manifold söüklmeden yapılmış bir montaj,montajdan önce manifoldun baglantı yerine en yakın yerden montaj yapmalarını rica etmiştim, "merak etmeyin siz" dediklerinde aracımı teslim etmiştim, sizce montajı yaptırdığım yere bunu söyleyerek deliklerin daha doğru bir yere açılması için başvurmalımıyım yoksa bu şekilde devammı etmeliyim, eğer onlar sökmek istemezse veya başkaca sebepler sunarlarsa, manifoldu söktürüp tekrar toplattırabilirim kendi ustama,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi formalist -- 26 Ekim 2010; 22:54:00 >
  • Kendi ustanıza söktürdüğünüz bir ara götürüp düzelttirmenizde fayda var.

    Ama açıkcası manifoldu oradan delen montajcıya tekrar deldirirseniz ne kadar düzgün delebilir bilemiyorum. Bu sefer de saplamaya denk gelebilir ve tekrar tekrar delinmek zorunda kalınabilir. Sonuçta araç orada olmayacak. Bu yüzden manifoldu ölçüp biçerek, mümkünse araç üstünde müsait alanı görerek delsinler.

    Tam gösterdiğim noktalardan delebileceklerse aracı görmeden delseler de bir sorun olmaz.
  • :) Delmesine delerler tabiki, aslında İstanbul da isim yapmış bir firmada LPG montajını yaptırdım, hiç düşünmezdim bu şekilde montaj yapacaklarını ama bugün biraz şok geçirdim desem yanlış olmaz, eğer bu montajın gerçekten çok kötü bir montaj olduğuna tam olarak ikna olursam montajı yaptırdığım yerle bir görüşeceğim, tekrar teşekkür ederim.
  • Açıkcası sadece manifold nipellerine bakarak montajı değerlendirmek yanlış olur.

    Sizin servisiniz yine meselenin farkında ve sökmeden ulaşılabilecek en yakın yerden delmeye gayret etmişler.

    Daha nice montajlar görüyoruz. Ellerinde gelse kelebekten sonra dört portu da daha ayrılmadan delecekler...

    Onlara bakarak sizinkine kötü demek yanlış olur. Ama daha iyi olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    VW grubu 1.6 mpi 8valf motorda manifold sökülmeden delinirse ancak bu şekilde olur.

    Sizin aracınızda da manifoldu sökmeden delmişler. Matkapla sökmeden ancak oraya ulaşabilmişler ve ulaşabildikleri yerden delmişler. Açı, en yakın nokta önemsenmemiş.

    Olması gereken manifoldun sökülüp silindir kapağına en yakın noktalardan düzgün açılarla delinmesidir.

    Bu motorda düzgün açı manifold saplamalarından dolayı portlara dik olarak yakalanamaz. Bu yüzden biraz yandan delinerek düzgün açı yakalanabilir.

    Örneğin şu şekilde güzel olurdu;

     Audi vw AKL motor, LPG de manifolda acilan delikler

    Ama tabi bunun yapılabilmesi için bu motorda manifoldun sökülmesi gerekli. Tabi hem manifoldu sökebilecek, hem düzgün delebilecek, hem de geri toplayabilecek de bir usta...



    eski yapılan montaj şekli çok bariz bi şekilde hatadır.. O.B.K GÖSTERDİĞİ YERLER DOĞRUDUR.. delerken kesinlikle ölçüsü alınıp sabit bir şekilde denlinmeldir..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka






    Tşk ederim, sizce montajı yaptırdığım yere düzelttirmeliyim, yoksa bu şekilde bir performans kaybım olurmu, zira LPG le benzinde kullanmam arasında hissedilir bir çekiş farkı oluyor.
  • @formalist.

    1- Asla bu şekilde montaj yapılmamalı idi.
    2- Sevgili O.B.K. ya yorumu için teşekkürler burasıda olabilir ancaak, Manifold söküldükten sonra buradan değil iç taraftan delindiğinde emme subaplarına daha yakın olursunuz. İdeali budur.
    3- Bu manifoldu sökmek çocuk oyuncağı kadar kolaydır, 8 tane vida sokülüyor takılıyor o kadar conta sorunu falan yok. Bu yüzden LPG cinizin sökmesinde yarar var sevgili OBK nın dediği gibi başka yerde söktürürseniz yanlış delinme söz konusu olabilir.
    4- Bu araçta önemli konulardan biriside Vakumun alındığı yerdir, fotoda göremediğim için sizin dikkat etmenizde yarar var, Gaz kelebeğinin hemen arkasından delinmiş olmasına dikkat edin.

    Saygılarımla
  • Sn. Faruk Bey

    Degerli yorumunuz icin cok tesekkur ederim.

    Saygilar
  • Faruk ustamız yine hayati bir noktaya değinmiş. Kendisine saygılar ve teşekkürler sunarım.

    Nasıl ki enjektör nipelleri subaba ne kadar yakın >> o kadar iyi ise,
    Vakum alınan nokta da kelebeğe ne kadar yakın >> o kadar iyidir.

    Daha portlar ayrılmadan, tüm portların birleştiği, vakumun en güçlü ve toplu olduğu noktadan, mümkünse aracın kendi map sensörüne benzer konumdan vakum almak en idealidir. Bu bir de düzgün enjektör delikleri ile birleşirse yakıt enjeksiyonu dört dörtlük olur.

    Kolay gelsin.
  • 1) Ülkemizde 3 saat içinde sıralı lpg dönüşümü yapan montajcı arkadaşlar olursa,
    2) Kullanıcı arkadaşlar içinde 50-60 TL ucuz olması tercih sebebi olursa,
    3) Lpg montajını "ne olacak altı üstü montaj" zihniyeti ile küçümsersek,
    4) Son dakika montajcı arkadaşı zor duruma sokup "benim arabamı akşam yetiştirin ustacım yoksa bırakmam" diyen,
    kullanıcılar oldukça daha böyle sıkıntılarla çok karşılaşırız.

    İşin kötüsü şu ki bu tip olaylar yaşandığı yani kullanıcılarımız, tüketicilerimiz bilinçlenmediği takdirde;
    işini düzgün yapan montajcılarında rekabet direncini kırıyoruz ve malesef ki iyi montajcıları azaltmış oluyoruz.

    Bilinçli bir şekilde araştırmasını yapan ve neyin nasıl olması gerektiğini sorgulayan sizin gibi tüketicileri tenzih ederim..
    Saygılar...
    Baki Köseoğlu
  • Değerli arkadaşlarım Sayın O.B.K. ve Sayın Faruk Sevgili tamamen doğru noktalara temas etmişler. Kendilerine özellikle teşekkür ederim.

    Bilhassa da Türkiye'de 3 saatte yapılan LPG montajı akıllara zarar verecek uygulama. Almanya'da bir VOLVO S50'ye ZAVOLI sistem 3 günde (!) takılırken bizde elinde matkap ve tornavida ile motora girip yarım günde LPG montajı yapmak özen, itina ve kalite anlayışından uzak bir çalışma şekline işaret.

    Fotoğraflara dikkatlice baktığımızda:

    - Manifold sökülmeden montaj yapılmış.
    - Enjektörler emme valflerinden çok uzakta.
    - İçeriden takabilirdi, dışarıdan takmış.
    - Manifold sökmeden ve acele ile takılmış.

    Sistem bu şekilde de çalışır, ama ideal midir? Değildir.

    Sizin aklınızı kurcalayan meme girişlerinin yan durması ise enjektör rayına çekilecek LPG gaz hortumlarının açılı durmasından kaynaklanan bir durum. Elinizdeki parmakların arasını açarsanız daha kolay bir anlatım şekli olur, hepsi avucunuzun içine doğru durur çünkü.

    2008'de FIAT Grande Punto aracıma da LPG taktırdığımda aynı yukarıdaki gibi bir montaj yapıldı, manifold sökülmedi ve meme girişleri ancak 40 cm tığlı matkapın gidebileceği yerde açılan deliklere yerleştirildi. Çapakların deliklerin içinden manifolda düşmemesi ve motora ulaşmaması için de tığın ucuna beyaz gres sürüldü (belki de vazelindi, bilemiyorum, ama kokmuyordu).

    Halbuki benwww.lpghaber.com sitesindeki uygyulamaları önceden görmüş, manifoldun sökülmesini istemiş ve enjektör rayının de içine monte edilmesini beklemiştim. Ne var ki "doğaçlama" (!) bir uygulama yapıldı, tüm gün sürdü, sonunda tanktaki şamandıra ayarsız durdu, hortumlardan birisi de zmanala gevşedi.

    LPG montajında ustannın önemi de böylece bir defa daha anlaşıldı. Halbuki aynı yer 2007 yılında SEAT Toledo'ya "örnek" montaj yapmıştı. Demek her zaman doğruyu bulmak mümkün olmuyor.

    Dün de 2010 model VOLKSWAGEN PASSAT 1.6 MPI 102 HP Trendline araca montaj yaptılar, simit tank konulduğundan aracın altına sac kesmişlerdi. Çirkin bir uygulama olmuştu, aracın arkası fabrika çıkışlı LPG'li Kartal/Şahin/Doğan gibi duruyordu. Böyle yapılacağı daha önceden söylenseydi 41 litre ince uzun silindir tankta karar kılınırdı.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • @O.B.K
    @Taner Gode

    Ben teşekkür ederim :)
    Sadece yardımcı olmaya çalıştım
  • quote:


    @O.B.K
    @Taner Gode
    @faruksevgili
    @MERLPG
    @mehmet usta ayka


    Çok ama çok teşekkür ederim, değerli vakitlerinizi ayırıp tecrübelerinizi paylaşmanız ve seviyeniz beni çok memnun etti.

    Hepinize tek tek saygılarımı sunarım.

  • Teşekkürler
  • Almanya da 3 gunde, Turkiye de 3 saatte montaj yapildigi dogru. Fakat Turkiye de LPG montaj fiyatlari cok dusuk. 3 gunde montaj yapan servis 3. gun sonunda topu dikmis olur. Kalitesizligi arz talep belirler. Toplam kalite vatandasin bilinclenmesi ve ucuz mala kanmamasiyla olur. Bu arada resimdeki gibi manifold uclari da var. 45 ve 90 derece aciya gore dizayn ettirlimis. Imalati cok kolay servisler bir torna atolyesinde kendileri bile yaptirabilir.

     Audi vw AKL motor, LPG de manifolda acilan delikler
  • Doğru bilgiler değil yandan çıkışlı nozulkullanılamadı. 3 günde olsa 5 günde olsa montaj aynı montaj büyütmeye gerek yok ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ....ŞAFAK OTOGAZ....
    Doğru bilgiler değil yandan çıkışlı nozulkullanılamadı. 3 günde olsa 5 günde olsa montaj aynı montaj büyütmeye gerek yok ...

    Bencede zamanla ilgili bir durum degil, 3 gun surecek kadarda ugrastirici vakit alan bir islem oldugunu dusunmuyorum.

    Bu arada aracima 2 lik meme tabir edilenlerden takildi, performansla ilgili bir sikintim kalmadi, bende montaji yaptirdigim yere fazla üstelemedim. Bir sorunum kalmadı.


    Saygilar herkeze



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi formalist -- 20 Şubat 2011; 1:32:31 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.